Η υγειονομική κρίση του κορωνοϊού είχε σοβαρό αντίκτυπο στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, προκαλώντας τεράστιες απώλειες και πτώση του τζίρου σε εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο. Ωστόσο, δεν ισχύει για όλες τις εταιρείες που είδαν τα έσοδα τους να μειώνονται κατακόρυφα στηνπεριόδο οικονομικής αναταραχής που προκλήθηκε από την πανδημία.
Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε το StockApps.com, η κεφαλαιοποίηση της Daimler AG αυξήθηκε κατά 9 δισ. ευρώ σε ετήσια βάση, φθάνοντας τα 61,8 δισ. ευρώ τον Ιανουάριο. Ταυτόχρονα, η συνδυασμένη αξία των αποθεμάτων των άλλων δύο μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών Garman, BMW και Volkswagen , υποχώρησε κατά 8 δισ. ευρώ.
Ο όμιλος της Volkswagen έχασε 6,7 δισ. ευρώ στο Market Cap εν μέσω της κρίσης COVID-19
Ως ένας από τους μεγαλύτερους τομείς εθνικής οικονομίας, η αυτοκινητοβιομηχανία της Γερμανίας υποστηρίζει περίπου 830.000 θέσεις εργασίας και αντιπροσωπεύει άμεσα περισσότερο από το 5% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος.
Η πανδημία έπληξε τους γερμανούς κατασκευαστές αυτοκινήτων όταν αντιμετώπιζαν ήδη την δαπανηρή μετάβαση σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα και αυτοκινούμενα αυτοκίνητα, που επιδεινώθηκαν από το σκάνδαλο εκπομπών Dieselgate.
Η Daimler είναι η μόνη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία της οποίας η τιμή της μετοχής αυξήθηκε παρά τις επιπτώσεις της κρίσης COVID-19. Τον Δεκέμβριο του 2019, η κεφαλαιοποίηση της αγοράς του δεύτερου μεγαλύτερου ομίλου κατασκευής αυτοκινήτων στη Γερμανία ανήλθε σε 52,8 δισ. ευρώ. Μετά από μια απότομη πτώση στα 29,4 δισ. ευρώ τον Μάρτιο του 2020, ο αριθμός αυτός αυξήθηκε στα 49,2 δισ. ευρώ τον Σεπτέμβριο του περασμένου έτους και συνέχισε να αυξάνεται. Τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι η συνδυασμένη αξία των αποθεμάτων της Daimler σημείωσε άνοδο κατά 17% σε ετήσια βάση και έφτασε τα 61,8 δισ. ευρώ την περασμένη εβδομάδα.
Αντιθέτως, η BMW έχασε σχεδόν 1,3 δισ. ευρώ στην κεφαλαιοποίηση της αγοράς τον τελευταίο χρόνο, με τον αριθμό να πέφτει από 47,1 δισ. ευρώ τον Δεκέμβριο του 2019 σε 45,8 δισ. ευρώ την προηγούμενη εβδομάδα.
Οι στατιστικές δείχνουν ότι η Volkswagen, ως ο μεγαλύτερος όμιλος κατασκευής αυτοκινήτων στη Γερμανία και την Ευρώπη, έχει πληγεί περισσότερο από την υγειονομική κρίση. Παρόλο που η εταιρεία κατάφερε να «δαμάσει« τα ολοένα και αυξανόμενα κρούσματα κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, η οικονομική έκθεση του τριμήνου 2020 αποκάλυψε σοβαρές απώλειες. Μεταξύ Ιανουαρίου και Σεπτεμβρίου, τα έσοδα από τις πωλήσεις του ομίλου μειώθηκαν κατά 31,1 δισ. δολάρια σε 155,5 δισ. δολάρια, πτώση σχεδόν κατά 17% σε ένα χρόνο.
Το ξέσπασμα της πανδηίας προκάλεσε μείωση κατά 18,7% στις παραδόσεις οχημάτων, με 6,5 εκατ. οχήματα να πωλούνται κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2020. Τα δεδομένα της Yahoo Finance αποκάλυψαν επίσης ότι το όριο αγοράς του ομίλου Volkswagen σημείωσε πτώση κατά 17% το 2020, με μειωμένα έσοδα από 87,6 δισ. ευρώ το Δεκέμβριος 2019 έως 80,9 δισ. ευρώ την προηγούμενη εβδομάδα.
Η Volkswagen αντιπροσώπευε το ένα τέταρτο των ταξινομήσεων νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη το 2020
Μία άλλη επίπτωση μετά το ξέσπασμα της πανδημικής κρίσης είναι η απότομη πτώση του αριθμού ταξινομήσεων αυτοκινήτων στην Ευρώπη, τη μεγαλύτερη αγορά γερμανικών αυτοκινήτων εκτός από την Κίνα. Παρόλο που η ζήτηση αυτοκινήτων στις ευρωπαϊκές αγορές άρχισε να δείχνει σημάδια ανάκαμψης το δεύτερο εξάμηνο του 2020, ο αριθμός των νέων ταξινομήσεων αυτοκινήτων μειώθηκε κατά 12% μεταξύ Νοεμβρίου 2019 και 2020, αποκάλυψε τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.
Οι αγορές της Γαλλίας, του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ισπανίας σημείωσαν τη μεγαλύτερη πτώση των πωλήσεων του Νοεμβρίου, με πτώση 47.000, 43.000 και 17.500 οχημάτων, αντίστοιχα. Η Γερμανία σημείωσε τον υψηλότερο όγκο πωλήσεων σε όλες τις αγορές, με περισσότερες από 290.000 μονάδες να πωλούνται το Νοέμβριο.
Τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι ο όμιλος Volkswagen αντιπροσώπευε το ένα τέταρτο των νέων ταξινομήσεων αυτοκινήτων στις ευρωπαϊκές αγορές μεταξύ Ιανουαρίου και Νοεμβρίου 2020, σχεδόν διπλάσιος από τις BMW και Daimler συνδυαστικά. Ο Όμιλος PSA κατέλαβε τη δεύτερη θέση με μερίδιο αγοράς 14,5% αυτή την περίοδο, ενώ οι Renault και Hyundai ακολούθησαν, με μερίδιο αγοράς 10,3% και 7,1%, αντίστοιχα.
Διαβάστε ακόμη:
Δώρο Χριστουγέννων: Πότε θα γίνουν οι πληρωμές για τις αναστολές Δεκεμβρίου
Μαρίνα Αλίμου: Έντονες αντιδράσεις λόγω αύξησης τιμολογίων κατά 300%
Λύση πριν υποβληθούν οι δηλώσεις Ε1 για τις ηλεκτρονικές δαπάνες 30%