Η πρωτοφανής υγειονομική και οικονομική κρίση που βιώνει ο πλανήτης έχει φέρει χιλιάδες επιχειρήσεις παγκοσμίως στη δύσκολη θέση να περικόψουν θέσεις εργασίας. Για τους εργαζόμενους που χάνουν τη δουλειά τους τα πράγματα είναι ακόμη δυσκολότερα, καθώς καλούνται να επιβιώσουν με τη στήριξη του κράτους –όταν κι όπου υπάρχει- αναζητώντας εργασία σε μία εποχή που η προσφορά ξεπερνά τη ζήτηση.
Η εταιρεία τεχνολογίας uFlexReward επιχειρεί να δώσει λύση. Σύμφωνα με δημοσίευμα του πρακτορείου Reuters, η uFlexReward που ανήκει στην εταιρεία Unilever δημιούργησε το COVID-19 War Game με σκοπό να καταδείξει στα στελέχη των επιχειρήσεων τον αντίκτυπο που θα μπορούσαν να έχουν οι μαζικές περικοπές θέσεων εργασίας στις προοπτικές των μελλοντικών τους εσόδων.
Πώς λειτουργεί
Πρόκειται για ένα πρόγραμμα υπολογιστή το οποίο αξιοποιεί εργαλεία προσομοίωσης για να βοηθήσει τα στελέχη να κατανοήσουν πως μπορούν να αμβλύνουν τις οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν διατηρώντας παράλληλα τις θέσεις εργασίας. «Με αυτόν τον τρόπο βγαίνουν κερδισμένοι τόσο οι επιχειρήσεις όταν καλούνται να πάρουν δύσκολες εμπορικές αποφάσεις, όσο και οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής κατά τη λήψη δύσκολων οικονομικών αποφάσεων», δήλωσε στο Reuters o επικεφαλής οικονομολόγος της Τράπεζας της Αγγλίας Άντι Χάλντέιν. Ο τελευταίος έχει ήδη κάνει εγγραφή στη σχετική πλατφόρμα προκειμένου να κρίνει την αποτελεσματικότητα του παιχνιδιού.
Το παιχνίδι, που σχεδιάστηκε κατά τη διάρκεια του πρώτου lockdown στη Βρετανίας και διατίθεται δωρεάν στον ιστότοπο uFlexReward, καλεί τους παίκτες να επινοήσουν μια στρατηγική για τη μείωση του εργασιακού κόστους μιας φανταστικής εταιρείας κατά 20%.
Οι συμμετέχοντες σταθμίζουν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των απολύσεων μεγάλης κλίμακας έναντι εναλλακτικών λύσεων, με γνώμονα το μακροπρόθεσμο όφελος της εταιρείας καθώς και της οικονομίας γενικότερα.
Συγκεντρώνει τους μισθούς του προσωπικού, τις συντάξεις, τα μπόνους σε μία real time βάση κόστους, βοηθώντας τους παίκτες να διακρίνουν πιο καθαρά εναλλακτικούς τρόπους περικοπής των γενικών κοστών.
Οι περικοπές μπορεί να περιλαμβάνουν την πραγματοποίηση πολλών μικρότερων περικοπών κόστους υπό μία ευρύτερη προσέγγιση, αντί, δηλαδή, για μια μαζική εξοικονόμηση σε πιο στοχευμένες περικοπές, όπως η κατάργηση ολόκληρων επιχειρηματικών μονάδων ή τα μπόνους του προσωπικού.
Οι χρηματοοικονομικές εταιρείες μείωσαν δραστικά το υψηλόμισθο εργατικό δυναμικό τους εν όψει της οικονομικής ύφεσης, με απώτερο στόχο να τους ξαναπροσλάβουν όταν η οικονομία ανακάμψει.
«Η αλλαγή προσέγγισης θα ελαχιστοποιήσει τον κίνδυνο για τους εργοδότες να καταλήξουν με ανειδίκευτο προσωπικό όταν ξεκινήσει η ανάκαμψη», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της uFlexReward Κεν Τσάρμαν.
Ο Τσάρμαν ελπίζει ότι το παιχνίδι θα μπορούσε να πείσει τους εργοδότες να μειώσουν τις απολαβές τους και να προχωρήσουν σε καλύτερη κατανομή της εργασίας, εφαρμόζοντας μειωμένο ωράριο και ευέλικτες μορφές απασχόλησης. Ειδάλλως οι υπάλληλοί τους θα αναζητήσουν αλλού εργασία ή θα μείνουν άνεργοι.
«Η προώθηση εναλλακτικών λύσεων έναντι των μαζικών απολύσεων απαιτεί ισχυρή ηγεσία και επικοινωνιακές δεξιότητες. Ειδικά όταν χιλιάδες συμβάσεις εργαζομένων θα πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο επαναδιαπραγμάτευσης, αλλά η διατήρηση του προσωπικού θα μπορούσε να βρει τις επιχειρήσεις σε καλύτερη θέση όταν ξεκινήσει η ανάκαμψη», δήλωσε ο Τσάρμαν.
Η αξιολόγηση του παιχνιδιού θα πραγματοποιηθεί στις 3 Δεκεμβρίου από με ομάδες που έχουν συσταθεί με τη συμμετοχή της Unilever και της Endava.
Εκτός από τον Χαλντέιν, το στέλεχος της AstraZeneca Ρεμπέκα Μάρτιν, η Κωνσταντίνα Τρίμπου της Unilever και ο συγγραφέας Ντέιβιντ Γκούντχαρτ είναι μεταξύ αυτών που θα κρίνουν τις στρατηγικές.