Να μετριάσει τις ολέθριες συνέπειες της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων στο λιανεμπόριο επιχειρεί το υπ. Ανάπτυξης καθώς το άνοιγμα των καταστημάτων σε συνθήκες… ελευθερίας φαίνεται ότι αργεί.
Με τις απώλειες της φετινής εορταστικής περιόδου να υπολογίζονται σε 60% η αδυναμία της πλήρους επαναδραστηριοποίησης των καταστημάτων στην κορυφαία από άποψη εμπορικής κίνησης περιόδου αναμένεται να αφήσει πίσω της πολλά θύματα, κυρίως μικρές επιχειρήσεις.
Με δεδομένο ότι η αγορά μπορεί να συνεχίσει να υπολειτουργεί για ένα αρκετό χρονικό διάστημα ακόμα, στο υπ. Ανάπτυξης και Επενδύσεων έχουν ξεκινήσει ήδη το σχεδιασμό για το πως θα γίνει η σταδιακή επαναλειτουργία της αγοράς.
Στο πλαίσιο αυτό,όπως έγραφε από χθες το newmoney.gr, οι επιτελείς του υπουργείου έχουν ήδη συγκροτήσει σχέδιο με την ονομασία «click inside». Τι είναι αυτό; Ουσιαστικά να επιτραπεί στα καταστήματα να υποδέχονται έναν ιδιαίτερο μικρό αριθμό καταναλωτών στο εσωτερικό τους, ο οποίος και πάλι θα εξαρτάται απ’ τα τετραγωνικά μέτρα του καταστήματος.
Για να διασφαλιστεί μάλιστα ότι ο αριθμός των επισκεπτών θα είναι μικρός θα χρησιμοποιηθεί η εμπειρία του «click away». Εν ολίγοις ο καταναλωτής είτε τηλεφωνικά είτε διαδικτυακά θα κλείνει ραντεβού με το κατάστημα σε συγκεκριμένη μέρα και ώρα. Ραντεβού το οποίο θα πιστοποιείται και πάλι με sms.
Το μέτρο – «γέφυρα» προς την επαναλειτουργία της αγοράς θεωρείται από τα στελέχη του υπ. Ανάπτυξης ότι θα μπορούσε να βοηθήσει εκείνο το τμήμα της αγοράς, όπως πχ τα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης που έχουν μειονέκτημα με τη διαδικασία του click away αφού ο καταναλωτής χρειάζεται να δοκιμάσει για να αγοράσει.
Μάλιστα η σκέψη είναι click away και click inside να λειτουργήσουν παράλληλα ώστε να μπορεί κάποιο κατάστημα να είναι σε θέση να εξυπηρετεί περισσότερους καταναλωτές. Εφόσον κάποιος καταναλωτής ξέρει τι θέλει να αγοράσει και το παραγγείλει ή το προπληρώσει ηλεκτρονικά θα μπορεί να παραλαμβάνει έξω απ’ το κατάστημα, ώστε να υπάρχει η δυνατότητα σε κάποιον άλλο αναποφάσιστο καταναλωτή να είναι εντός του καταστήματος.
Μιλώντας στον ΣΚΑΪ 100,3, ο κ. Γεωργιάδης αναφέρθηκε στο μέτρο του click inside που σχεδιάζεται. Όπως διευκρίνισε η λειτουργία των καταστημάτων το επόμενο διάστημα θα είναι πολύ αυστηρότερη από τον τρόπο που άνοιξαν τον περασμένο Ιούνιο.
Αναφερόμενος στα μέτρα περιορισμού, ο υπουργός Ανάπτυξης, ανέφερε πως το πρόβλημα που προκαλεί την αύξηση των κρουσμάτων είναι και ο συνωστισμός τον οποίο θέλει να αποφύγει η κυβέρνηση με την παράδοση εκτός (click away) ένα μέτρο, οποίο είναι καινούργιο «και ήρθε για να μείνει».
Η σημαντική αλλαγή με το click inside σε σχέση με το click away είναι ότι θα επιτρέπεται η δοκιμή του προϊόντος όπως ρούχα και παπούτσια κάτι που δεν ισχύει στην παρούσα φάση.
Η αναβαθμισμένη πλατφόρμα e-katanalotis της ΓΓ Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή θα μπορεί να υποστηρίξει και τη μέθοδο του click inside παρέχοντας στους επαγγελματίες τα εργαλεία για την κοινοποίηση χωρίς κόστος των ραντεβού στον καταναλωτή. Κάτι το οποίο κάνει το τελευταίο διάστημα και για το click away
Προς το παρόν το click away ήρθε για να μείνει, όπως έλεγε και ο ΓΓ Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή κ. Παναγιώτης Σταμπουλίδης στο ΘΕΜΑ 104,6. Αναφερόμενος στην προοπτική ανοίγματος της αγοράς ο ίδιος εστίασε στην κρισιμότητα των επόμενων δέκα ημερών όπου θα φανούν τα απόνερα των εορτών.
Πεσμένος 60% ο τζίρος της χριστουγεννιάτικης αγοράς φέτος
Ο χριστουγεννιάτικος τζίρος φέτος σε σύγκριση με πέρυσι εκτιμάται ότι θα είναι μειωμένος κατά περίπου 60%, καθώς το ηλεκτρονικό εμπόριο και το μοντέλο click away μπορούν να υποκαταστήσουν μόνο μέρος των απωλειών από τη μη κανονική λειτουργία των φυσικών καταστημάτων.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του εμπορικού κόσμου, ο εορταστικός τζίρος αναμένεται ότι θα διαμορφωθεί σε περίπου 1,5 δισ. ευρώ έναντι 3,5 δισ. ευρώ το 2019.
Κορκίδης: Νέα παρηγοριά στον έμπορο το click in shop μέχρι το click to open
«Το συντομότερο επιτρεπτό άνοιγμα του λιανεμπορίου αποτελεί πλέον κυρίαρχη ανάγκη του εμπορικού κόσμου», επισημαίνει μεταξύ άλλων ο πρόεδρος ΕΒΕΠ & ΠΕΣΑ, Βασίλης Κορκίδης με σημερινή του δήλωση για το μέτρο του click inside που ανακοινώθηκε χθες.
Ολόκληρη η δήλωση Κορκίδη:
«Μετά το click away, έρχεται το click in shop που αποτελεί μία ακόμη ενδιάμεση λύση «υβριδικής πώλησης» για το λιανικό εμπόριο, το οποίο δοκιμάζεται σκληρά από το επίσης «υβριδικό lockdown».
Η εφαρμογή του click away στις γιορτές, ότι μπορούσε να δώσει το έδωσε, με τρείς στους δέκα καταναλωτές να την επιλέγουν και με τις μικρές επιχειρήσεις να κάνουν κατά μ.ο. το 15% του περυσινού ημερήσιου τζίρου τους.
Η επιλογή του click away, αλλά και του επερχόμενου click in shop στο λιανεμπόριο, όλοι καταλαβαίνουμε πως είναι «παρηγοριά στον έμπορο», αλλά είναι και αυτό κάτι παραπάνω ενόψει της δίμηνης περιόδου των χειμερινών τακτικών εκπτώσεων. Το θέμα είναι με την έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων στις 11 Ιανουαρίου να έχει τεθεί σε εφαρμογή η παραλλαγή του click away με το βελτιωμένο σύστημα click in shop.
Το συντομότερο επιτρεπτό άνοιγμα του λιανεμπορίου αποτελεί πλέον κυρίαρχη ανάγκη του εμπορικού κόσμου με την ευχή το νέο έτος να βρει την χώρα με πολύ λιγότερα κρούσματα και διασωληνωμένους, γεγονός που σε συνδυασμό με τους εμβολιασμούς θα επιτρέψει μια “νέα κανονικότητα” και δεν θα επιτρέψει να χαθεί και άλλος τζίρος από την αγορά.
Η «ανάταξη» του λιανεμπορίου θα χρειαστεί πολλά click για να αποφευχθεί η διασωλήνωση του…μέχρι την επιστροφή στο πολυπόθητο και κανονικό click to open.
Καλή Πρωτοχρονιά!»
Διαβάστε ακόμη:
Ναυπηγεία Σκαραμαγκά: Ο ρόλος των ξένων πρεσβειών στον διαγωνισμό και οι τέσσερις φρεγάτες
Μπήκαν οι υπογραφές για το 5G – Τι δήλωσαν Τσαμάζ, Μπρουμίδης, Ζαρκαλής