search icon

Επιχειρήσεις

Χήτος ΑΒΕΕ: Οι ζημιές και η μεγάλη πρόκληση μετά την απορρόφηση της Green Cola (πίνακας)

«Ο Όμιλος στοχεύει να αυξήσει τον κύκλο εργασιών του το 2024 δημιουργώντας νέα προϊόντα και συνάπτοντας νέες συμφωνίες, με σκοπό να παραμείνει πρωτοπόρος στον κλάδο του νερού», αναφέρει η οικονομική έκθεση

Με ζημιές συνοδεύτηκε η πρώτη χρήση της Χήτος ΑΒΕΕ μετά την απορρόφηση της Green Cola καθώς η εταιρεία, γνωστή μεταξύ άλλων για το brand Ζαγόρι, φαίνεται να αναζητεί το βηματισμό της στον απόηχο του μετασχηματισμού που ξεκίνησε. Η δυσκολία του τελευταίου φάνηκε επίσης απ’ την απόφαση των μετόχων να εκδιώξουν τον περασμένο Απρίλιο τον διευθύνοντα σύμβουλο που είχαν επιλέξει να «τρέξει» το εγχείρημα του Ομίλου Green Beverage κ. Δαμιανό Μπούρκα και να αναλάβουν ενεργά τη διοίκηση οι μέτοχοι με Πρόεδρο τον κ. Νίκο Χήτο (αριστ. στη φωτ.), Αντιπρόεδρο τον κ. Γιάννη Χήτο και διευθύνοντα σύμβουλο τον κ. Γιώργο Βενιέρη (δεξ. στη φωτ).

Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις που δημοσιοποίησε χθες (24/9) η Χήτος ABEE, η οποία πλέον είναι θυγατρική της Green Beverages με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, οι πωλήσεις σε επίπεδο Ομίλου αυξήθηκαν στα 98,22 εκατ. ευρώ, από 79,49 εκατ. ευρώ το 2022 ή από 89,52 εκατ. ευρώ εάν υπολογιστούν και οι συνολικές πωλήσεις των Green Cola και Green Cola Operation μιας και η ημερομηνία σύνταξης λογιστικής κατάστασης μετασχηματισμού ήταν η 31η Δεκεμβρίου 2022. Σε επίπεδο μητρικής οι πωλήσεις εμφανίζονται αυξημένες στα 96,86 εκατ. ευρώ, από 78,53 εκατ. ευρώ ή από 88,56 εκατ. ευρώ, εάν υπολογιστούν οι δραστηριότητες των Green Cola και Green Cola Operation.

Ο EBITDA παρουσιάστηκε θετικός 5,62 εκατ. ευρώ έναντι αρνητικού -1,32 εκατ. ευρώ το 2022 και τα αποτελέσματα προ φόρων ανήλθαν σε ζημιές ποσού -2 εκατ. ευρώ έναντι επίσης ζημιών -4,88 εκατ. ευρώ το 2022. Σημειωτέον πως οι τελευταίες θα ήταν ακόμα μεγαλύτερες, -7,93 εκατ. ευρώ, στην περίπτωση που η ημερομηνία σύνταξης λογιστικής κατάστασης μετασχηματισμού ήταν η 1η Ιανουαρίου 2022. Αντίστοιχα, το τελικό αποτέλεσμα της Χήτος ΑΒΕΕ ήταν ζημιές -2,14 εκατ. ευρώ από ζημιές -4,24 εκατ. ευρώ το 2022, ή ζημιές -7,85 εκατ. ευρώ εάν λαμβάνονταν υπόψιν και οι επιδόσεις των Green Cola και Green Cola Operation

«Ο Όμιλος στοχεύει να αυξήσει τον κύκλο εργασιών του το 2024 δημιουργώντας νέα προϊόντα και συνάπτοντας νέες συμφωνίες, με σκοπό να παραμείνει πρωτοπόρος στον κλάδο του νερού», αναφέρει η οικονομική έκθεση την οποία υπογράφουν οι κ.κ. Νίκος Χήτος και Γιώργος Βενιέρης. Σε ανακοίνωση της μάλιστα η εταιρεία προσδιορίζει τα 115 εκατ. ευρώ ως το φετινό στόχο σε επίπεδο κύκλου εργασιών, δηλώνοντας ότι θα επιδιώξει «περαιτέρω ενίσχυση του μικτού περιθωρίου κέρδους και αύξηση του EBITDA», ώστε να διαμορφώσει «ισχυρές βάσεις για βιώσιμη ανάπτυξη και ανταγωνιστικότητα σε διεθνές επίπεδο».

Εξηγούν δε πως «η παγκόσμια ενεργειακή κρίση φαίνεται πως εξομαλύνεται και επιδρά λιγότερο στην κοστολογική βάση του Ομίλου. Στην προηγούμενη χρήση η επίδραση ήταν καταρχήν, με άμεσο τρόπο, αυξάνοντας το κόστος για την κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος και πετρελαίου, που χρησιμοποιούνται κατά την παραγωγική διαδικασία. Στη χρήση 2023, οι δαπάνες ενέργειας αποτέλεσαν περίπου το 5,92% του συνόλου των δαπανών από το 10,5% της προηγούμενης χρήσης 2022. Επιπλέον, με έμμεσο τρόπο, επηρέασε αυξητικά τα κόστη μεταφορών και διανομής. Στη χρήση 2023, οι δαπάνες αυτές αποτέλεσαν περίπου το 27,5% του συνόλου των δαπανών σε σύγκριση με το 31,7% της προηγούμενης χρήσης 2022 . Το σημαντικότερο, ωστόσο, είναι ότι επιδρά καταλυτικά στη διαμόρφωση και συντήρηση έντονα πληθωριστικού περιβάλλοντος. Στην περίπτωση μας, παρατηρείται σημαντική αύξηση στις τιμές βασικών Α’ υλών που χρησιμοποιούνται στην παραγωγική διαδικασία. Επίσης, οι τιμές του πλαστικού, το οποίο αποτελεί βασικό υλικό συσκευασίας, έχουν αυξηθεί σημαντικά. Τέλος, ο πληθωρισμός αναμένεται να περιορίσει το πραγματικό διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών, επιδρώντας στις καταναλωτικές τους συνήθειες».

Τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα του Ομίλου περιορίστηκαν στο 1,24 εκατ. ευρώ, από 1,4 εκατ. ευρώ και το σύνολο της καθαρής θέσης στα 27,91 εκατ. ευρώ από 31,65 εκατ. ευρώ.

Οι συνολικές εμπορικές απαιτήσεις της Χήτος ΑΒΕΕ στο τέλος του 2023 ήταν 25,85 εκατ. ευρώ.

Από την άλλη οι δανειακές υποχρεώσεις μετά την απορρόφηση ‘φούσκωσαν’ στα 24,94 εκατ. ευρώ σε επίπεδο Ομίλου, από 6,43 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν. Τα δάνεια αυτά αφορούν κατά 17,81 εκατ. ευρώ δανεισμό για κεφάλαιο κίνησης της εταιρείας, κατά 1,16 εκατ. ευρώ για κεφάλαιο κίνησης της θυγατρικής ΖΗΡΕΙΑ ΜΟΝ. Ε.Π.Ε., κατά 2,93 εκατ. ευρώ μακροπρόθεσμο δανεισμό και κατά 3,04 εκατ. ευρώ αφορούν Ομολογιακά δάνεια που έχει εκδώσει η εταιρεία. Σημειωτέον πως απ’ τις συγχωνευθείσες εταιρείες έχουν αποκτηθεί τραπεζικά δάνεια, για την εξασφάλιση των οποίων έχει παραχωρήσει στις τράπεζες δικαίωμα υποθήκης Α΄ τάξης, ποσού € 1 εκατ. ευρώ περίπου σε ιδιόκτητο ακίνητο λογιστικής και εύλογης αξίας 1,62 εκατ. ευρώ την 31.12.2023.

Σημειώνεται πως το προσωπικό της Χήτος ΑΒΕΕ αυξήθηκε στα 477 άτομα, από 417 ένα χρόνο πριν.

Οι στόχοι στο εξωτερικό

Σε ό,τι αφορά τις προοπτικές συνεργασίας και τους στόχους ανά γεωγραφική ζώνη η εταιρεία επισημαίνει τα παρακάτω:

-Στην Ευρώπη, η Green Cola επιχειρεί να ενισχύσει την παρουσία της της εδραιώνοντας τη θέση της σε στρατηγικές αγορές όπως η Γερμανία, η Αγγλία, η Ισπανία και τα Βαλκάνια. «Το 2024, η ΧΗΤΟΣ στοχεύει σε περαιτέρω διεύρυνση της διανομής της και τον εμπλουτισμό του κωδικολογίου της, ενώ παράλληλα, προωθεί την ανάπτυξη συνεργιών στο εξωτερικό μέσα από την υφιστάμενη διεθνή παρουσία για το σύνολο του κωδικολογίου της. Σημαντική έμφαση δίνεται στην ψηφιακή της παρουσία, εστιάζοντας στην επιτυχία της στην πλατφόρμα της Amazon, όπου σημειώνει ταχεία ανάπτυξη και εντυπωσιακή αποδοχή από τους καταναλωτές της Δυτικής Ευρώπης, Αγγλίας και Γερμανίας», αναφέρεται χαρακτηριστικά.

-Στη Μ. Ανατολή, κατά τη διάρκεια του 2023, ο Όμιλος Green Beverages σημείωσε δυναμική παρουσία σε 14 χώρες της Μ. Ανατολής ενώ το 2024, προχώρησε σε δύο νέες συμφωνίες στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα με την Gulf International και στη Σαουδική Αραβία με την Al Rabie, οι οποίες θα προσδώσουν επιπλέον ανάπτυξη στην εταιρεία την περίοδο 2025-2026.

-Στις ΗΠΑ, ο Όμιλος το 2023 επικεντρώθηκε στην ενίσχυση της αποδοτικότητας της διανομής στους βασικούς του πελάτες, ως επί το πλείστον αλυσίδες οργανωμένου λιανεμπορίου όπως οι H-E-B-, Market Basket, Target, καθώς επίσης ενίσχυσε περαιτέρω την παρουσία του στο e-commerce μέσω της Amazon. Τα προϊόντα της εταιρείας έχουν παρουσία σε περισσότερα από 3.000 σημεία λιανικής.

Διαβάστε ακόμη:

Ενέργεια: Σήμα για χαμηλότερες τιμές ρεύματος τον Οκτώβριο

Αυτόματα πρόστιμα από την εφορία, χωρίς… εξηγήσεις!

Εθνική Τράπεζα – Placement: Άρχισε η δουλειά των αναδόχων

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα 

Exit mobile version