Σε τρεις πυλώνες βασίζεται το νέο στρατηγικό πλάνο της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας που εκπόνησε ο νέος επικεφαλής της Χένρικ Φρέντβιγκ. Σε αυτό, όπως φάνηκε απ’ την χθεσινή παρουσίαση που έκανε Δανός μάνατζερ, κυριαρχούν ως πυλώνες η εστίαση και η μικρή λιανική για ευνόητους λόγους, μιας που πέραν του γεγονότος ότι αποτελούν δυναμικά αναπτυσσόμενες κατηγορίες σε μία γενικότερη στάσιμη αγορά, προσφέρουν και μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους.
Παράλληλα όμως «κλειδί» αυτής της στρατηγικής αποτελεί η στροφή (και) της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, μέλος του ομίλου Carlsberg, σε νέες κατηγορίες προϊόντων προαναγγέλλοντας εμβάθυνση της συνεργασίας με την Diageo που έως τώρα έχει αποδώσει τα “ready to drink” κοκτέιλ που εδώ και ένα χρόνο κυκλοφορούν στην αγορά, την επέκταση της γκάμας προϊόντων μπύρας χωρίς αλκοόλ, και ενίσχυση των πιο premium προϊόντων μπύρας. Εξ ου και όπως εξήγησε ο κ. Φρέντβιγκ η Ολυμπιακή Ζυθοποιία προχώρησε στη στρατηγική συνεργασία με τη γνωστή μικροζυθοποιία Νήσος, όπου έλαβε προ μηνών μειοψηφικό μετοχικό μερίδιο αλλά και την αποκλειστικότητα για τη διανομή των προϊόντων της σε Ελλάδα και εξωτερικό.
Μάλιστα η συνεργασία αυτή, όπως αποκάλυψε, έχει προχωρήσει περαιτέρω καθώς πλέον στο εργοστάσιο της Ριτσώνας παράγονται πλέον φιάλες Pilsner της «Νήσος» καθώς η μικρή μονάδα που έφτιαξε στην Τήνο ο κ. Αλέξανδρος Κουρής τα τελευταία χρόνια έχει εξαντλήσει κάθε παραγωγικό περιθώριο. «Δίνουμε έμφαση στη στρατηγική συνεργασία. Σκοπεύουμε να βοηθήσουμε την παραγωγή όπου χρειαστεί. Ήδη το κάνουμε με τις φιάλες Pilsner», σημείωσε ο κ. Φρέντβιγκ, αφού πρώτα εξήγησε ότι η συνεργασία με τη «Νήσος» βοηθά την Ολυμπιακή Ζυθοποιία στην ενίσχυση του χαρτοφυλακίου της με μία γνωστή premium μπύρα στην Ελλάδα.
Μάλιστα ο ίδιος ερωτήθηκε αρκετές φορές εάν σκοπεύει η Ολυμπιακή Ζυθοποιία να προχωρήσει σε πλήρη εξαγορά της μικροζυθοποιίας, όπως εξάλλου έχει κάνει ως τώρα ο Όμιλος Carslberg στη χώρα μας (σ.σ. εξαγοράζοντας τη Μύθος από τον κ. Κωνσταντίνο Μπουτάρη και αργότερα τη ΦΙΞ από τον κ. Γιάννη Χήτο), απαντώντας αρνητικά.
Όπως είπε ο κ. Φρέντβιγκ η Ολυμπιακή Ζυθοποιία κατάφερε το 2023 να ενισχύσει συνολικά το μερίδιο της στην αγορά κατά μία ποσοστιαία μονάδα, φθάνοντας το 25%. Η αύξηση του όγκου των πωλήσεων ήταν 3%, έναντι πτώσης 1% που παρουσίασε συνολικά η αγορά πέρυσι, και αυτό το πέτυχε κυρίως μέσα απ’ το χώρο της εστίασης. Η κατηγορία της μπύρας αναπτύχθηκε κατά 3,3% με την Kaiser να “γράφει” +16%, η Μύθος +3% και η Carlsberg, που πλέον παράγεται στο εργοστάσιο της Σίνδου +36% συγκρινόμενη όμως με ιδιαίτερα χαμηλή βάση. Στην κατηγορία της μπύρας χωρίς αλκοόλ, η «Fix Άνευ» επιβεβαίωσε την ηγετική της θέση στην αγορά με +44%. Τα mixers ήταν σχεδόν στάσιμα (+0,6%) ενώ ο μηλίτης υποχώρησε 5%.
Όλα αυτά, έπειτα και απ’ τις περυσινές ανατιμήσεις, αναμένεται να δείξουν μία οργανική ανάπτυξη των καθαρών πωλήσεων πάνω από 20% σε σχέση με το 2022. Σημειώνεται ότι η εταιρεία είχε γνωστοποιήσει τον περασμένο Ιανουάριο στους πελάτες της ότι θα προχωρούσε σε νέες ανατιμήσεις, εν τούτοις μετά την ανακοίνωση των μέτρων της κυβέρνησης που αφαιρεί το δικαίωμα προωθητικών ενεργειών σε ανατιμηθέντα προϊόντα τις πήρε πίσω.
Πάντως ο κ. Φρέντβιγκ εκτιμά ότι φέτος θα συνεχίσουν να επιδρούν θετικά τόσο στην αγορά όσο και στα σχέδια της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας το μακροοικονομικό περιβάλλον της Ελλάδας αλλά και οι τουριστικές εισροές, στις οποίες επίσης δίνει σημαντική θέση. Ο ίδιος γνωστοποίησε ότι για το 2024 οι επενδύσεις της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας θα φθάσουν τα 10 εκατ. ευρώ, από 9,5 εκατ. ευρώ που ήταν το 2023 κυρίως σε μηχανολογικό εξοπλισμό, νέες συσκευασίες, εξοπλισμό για τους πελάτες (ψύκτες κοκ) και επενδύσεις στην καινοτομία.
Τέλος, ερωτηθείς για τις εξαγωγές που κάνει η Ολυμπιακή Ζυθοποιία, ο κ. Φρέντβιγκ απάντησε πως περίπου το 8% της παραγωγής σήμερα εξάγεται, κυρίως σε χώρες με αξιοσημείωτο ελληνικό πληθυσμό.
Διαβάστε ακόμη
Χαλίτ Σινγκιλλιόγλου: O μεγαλοεπιχειρηματίας από την Τουρκία που επενδύει τώρα στο Μεγανήσι
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ