Οι καλοκαιρινοί μήνες φαίνεται ότι ευνοούν τις νέες εισαγωγές τεχνολογικών εταιρειών στο Χρηματιστήριο Αθηνών, ειδικότερα όσων προέρχονται από τον κλάδο της πληροφορικής, όπως συνέβη πέρσι τέτοια περίπου εποχή με την Dotsoft, προ τριετίας με την Real Consulting και τώρα με την «μικρή» Softweb.

Ποια είναι η επιχείρηση, που περνά σήμερα το κατώφλι της Εναλλακτικής Αγοράς του ΧΑ;

Η Softweb – Adaptive I.T. Solutions Α.Ε., όπως είναι η πλήρης επωνυμία της, μετρά πάνω από 15 χρόνια εμπειρίας στην αγορά, κατέχει, όπως αναφέρει στην ιστοσελίδα της, ισχυρή θέση στην κατασκευή web και mobile εφαρμογών και αναπτύσσει ένα σχέδιο πλήρους κλίμακας για τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό κάθε εταιρείας. Από τις θεμελιώδεις web υποδομές και την online εμπορική δραστηριότητα, έως εξειδικευμένα apps και integrations για κρίσιμες επιχειρησιακές διαδικασίες.

«Ουσιαστικά αυτή η κίνηση έρχεται για να ενισχύσει το πλάνο που έχει η εταιρεία στην αγορά της πληροφορικής, στον τομέα ευρύτερα του κατασκευαστή επιχειρηματικού λογισμικού. Αυτό είναι το focus της. Θέλουμε να αποτελέσουμε μια ηγέτιδα δύναμη σε αυτό το χώρο. Αυτός μας αφορά, σε αυτόν εστιάζουμε. Η εξειδίκευσή μας είναι στις νέες τεχνολογίες, σε αυτό που ονομάζουμε web και mobile εφαρμογές», δηλώνει ο πρόεδρος και CEO της Softweb Χαράλαμπος Δημητρακόπουλος στο newmoney.

Σε ερώτησή μας σχετικά με τα νέα σχέδια της εταιρείας ο κ. Δημητρακόπουλος απαντά:

«Υπάρχει μια μικρή παρουσία της σε διάφορες χώρες, κατά κύριο λόγο στην Ευρώπη. Και αυτό γίνεται είτε μέσω συνεργατών, είτε αυτόνομα. Γεωγραφικά, κάνει focus στην Ελλάδα, σε αυτή τη φάση. Γιατί; Η Softweb είναι βορειοελλαδίτικη. Πρωτοιδρύθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη και από το 2014 είναι στην Αθήνα. Η ανώτατη διοίκησή της, εγώ και μια άλλη ομάδα, είμαστε τα τελευταία 3 χρόνια στην Αττική. Αντιλαμβάνεστε ότι μια εταιρεία η οποία δεν προέρχεται από το κέντρο, έχει πολύ δρόμο μπροστά της να διανύσει στην αγορά. Οπότε, τα άμεσα πλάνα μας είναι να ισχυροποιήσουμε τη θέση μας στην Ελλάδα».

Τρίτη εισαγωγή στο ΧΑ από τον κλάδο της πληροφορικής σε μια 3ετία (2021-2024) και ένα ερώτημα είναι αν οι 3 εταιρείες δείχνουν το «μονοπάτι» και σε άλλους:

«Εννοείται. Υπό προϋποθέσεις, όμως. Μια εταιρεία θα πρέπει να δομηθεί με τον κατάλληλο τρόπο για να μπορεί να εισέλθει στο Χρηματιστήριο.

Αν διαθέτεις τις δομές, την κουλτούρα και τον τρόπο σκέψης του Χρηματιστηρίου, δεν θα είναι μεγάλη η αλλαγή. Αν δεν τα έχεις, τότε το impact που θα βιώσεις θα είναι μεγαλύτερο από όσα θα έχεις να πάρεις.

Για μας, είναι ένα ακόμα βήμα. Η εισαγωγή στο Χρηματιστήριο είναι μόνο η αρχή. Αν δείτε τις ηλικίες στο ανώτατο management, ο μέσος όρος δεν ξεπερνά τα 35 έτη.

Η Softweb δεν ήρθε για να φύγει αύριο. Ήρθε για να μείνει. Έχει καταγράψει ήδη μια πορεία στο ενεργητικό της. Θέλει να την συνεχίσει και επέλεξε αυτό τον δρόμο, διότι μπορεί να τον υποστηρίξει».

Όσο για τους πελάτες της Softweb:

«Το πελατολόγιό μας εκτείνεται οριζόντια σε όλο το εύρος της αγοράς. Σε όλους τους κλάδους της οικονομίας. Συμπεριλαμβάνονται πελάτες από το εμπόριο, το χώρο του φαρμάκου, η βιομηχανία, οι υπηρεσίες, ο τουρισμός κ.ά. Η εταιρεία συνεργάζεται με απαιτητικούς οργανισμούς, αλλά προφανώς δεν αγνοεί την μικρομεσαία επιχείρηση».

«Εργαλείο το Χρηματιστήριο»

Αυτό που εκπλήσσει είναι η αυθόρμητη απάντηση του Χαράλαμπου Δημητρακόπουλου όταν τον ρωτάμε πότε «γεννήθηκε» στο μυαλό του η σκέψη για την εισαγωγή της εταιρείας στο Χρηματιστήριο:

«Από την ίδρυσή της! Επειδή είμαι άνθρωπος που όλη μου η καριέρα είναι στον τομέα της πληροφορικής και έχοντας δει την εξέλιξη εταιρειών, πολλές από αυτές ανδρώθηκαν μέσω του Χρηματιστηρίου. Όσες τουλάχιστον εκμεταλεύθηκαν την ευκαιρία με τον βέλτιστο τρόπο. Για εμάς δεν είναι μια τυχαία κίνηση. Είναι μελετημένη. Το timing μπορεί να ήταν διαφορετικό. Αυτό δεν το καθορίζει κανείς έτσι όπως το θέλει. Αλλά ήταν από τα πρώτα πλάνα της εταιρείας να αξιοποιήσει το εργαλείο που ονομάζεται Χρηματιστήριο. Και θα το κάνουμε σωστά. Με τους όρους που ορίζει η αγορά, σεβόμενοι ότι είμαστε πια δημόσια επιχείρηση».

Ο CEO της Softweb μιλά για την προσωπική του διαδρομή:

«Προέρχομαι από τομέα πληροφορικής. Το Ακαδημαϊκό μου background έχει να κάνει με την επιστήμη της πληροφορικής, με μεταπτυχιακό στον τομέα του business. Είδα το όλο consept μέσα από το πρίσμα της επιχειρηματικότητας. Θεωρώ λοιπόν ότι αυτό είναι και μια από τις βασικές επιτυχίες της Softweb. Πρόκειται για μια εταιρεία η οποία παρουσιάζει growth, δεν έχει δανεισμό, διαθέτει αποθεματικά και είναι νοικοκυρεμένη».

Πάνω από 1.800 έργα

Η Softweb ιδρύθηκε το 2008 και έχει υλοποιήσει από τότε περισσότερα από 1800 τεχνολογικά έργα σε μεγάλες και μικρότερες επιχειρήσεις, διαφόρων κλάδων (υπηρεσίες τροφίμων, τουρισμός, βιομηχανία, φαρμακοβιομηχανία, ναυτιλία, HORECA κ.λπ.) σε Ελλάδα και εξωτερικό, με προσαρμογή ΑΙ στις λύσεις της, προτάσσοντας το e-commerce σε λιανική-χονδρική, τη διαχείρηση αποθήκης, Β2Β/B2C εφαρμογές, digital marketing, ψηφιακό λογιστήριο κ.λπ.

Στο πελατολόγιό της περιλαμβάνονται 1.100 πελάτες, επιχειρεί να «οικοδομήσει» δίκτυο συνεργασιών σε 10 χώρες από όπου προέρχεται προς το παρόν ένα ελάχιστο ποσοστό των εσόδων της, «βλέπει» προς Κύπρο, ενώ ενταχθεί στο πρόγραμμα ΟΠΑΠ Forward.

Το 2023 πέτυχε κερδοφορία, με έσοδα άνω του 1,5 εκατ. ευρώ και προσδοκά ανάπτυξη των εργασιών της κατά τα επόμενα χρόνια. Στις 23.07.2024 αρχίζει η διαπραγμάτευση του συνόλου των 5.130.000 κοινών ονομαστικών μετοχών της εταιρείας, ονομαστικής αξίας 0,12 ευρώ εκάστης στη γενική κατηγορία διαπραγμάτευσης της Εναλλακτικής Αγοράς, ΕΝ.Α. PLUS, του Χρηματιστηρίου Αθηνών. Ο κωδικός διαπραγμάτευσης της μετοχής είναι SOFTWEB με λατινική και ελληνική γραμματοσειρά και η τιμή έναρξης 0,86 ευρώ ανά μετοχή.

Διαβάστε ακόμη

Ισχυρό αναμένεται το 2ο τρίμηνο των τραπεζών (γράφημα)

Όλο το πλάνο του Ιρλανδού Πόλ Κόλσον στο Πόρτο Χέλι: Μονάδα 5* με 257 κλίνες και κατοικίες έως 1.500 τ.μ. (pics

Mαρίνα Καλαμαριάς: Τι λένε από το ΤΑΙΠΕΔ στις αιτιάσεις περί υπερδόμησης, ύψους κτιρίων και χρήσεων (pic)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ