search icon

Επιχειρήσεις

British Airways: Κλείνει 100 χρόνια παρουσίας και ανανεώνει 4 αεροσκάφη της

H πρώτη επιβεβαιωμένη ανανέωση είναι ένα Boeing 747 που θα φέρει τα designs της British Overseas Airways Corporation (BOAC), μια από τις παλαιότερες μορφές της BA

Ως μέρος των εορτασμών για την εκατοστή επέτειο των γενεθλίων της εταιρείας, η British Airways ανακοίνωσε σήμερα ότι θα ανανεώσει 4 από τα αεροσκάφη του στόλου της με αγαπημένα ρετρό σχέδια από το παρελθόν της, με την πρώτη επιβεβαιωμένη ανανέωση να είναι ένα Boeing 747 που θα φέρει τα designs της British Overseas Airways Corporation (BOAC), μια από τις παλαιότερες μορφές της BA.

Τα «χρώματα» από την εποχή της BOAC (1964 – 1974) θα στολίσουν ένα B747, reg: G-BYGC. Το αεροσκάφος θα αναχωρήσει από το εργοστάσιο βαφής στο Δουβλίνο για να προσγειωθεί στο Heathrow στις 18 Φεβρουαρίου πριν να ενσωματωθεί στην προγραμματισμένη λειτουργία την επομένη ημέρα. Αυτή η ημερομηνία συμπίπτει με την πεντηκοστή επέτειο της πρώτης πτήσης Boeing 747, λίγες μέρες νωρίτερα.

Το BOAC 747 θα είναι το πρώτο, ενώ θα ακολουθήσουν 3 ακόμα αεροσκάφη που θα λάβουν διαφορετικό ρετρό ανασχεδιασμό το κάθε ένα, με τις λεπτομέρειες να αποκαλύπτονται σταδιακά. Και τα 4 αεροσκάφη θα πραγματοποιούν διαδρομές της British Airways, επιδεικνύοντας υπερήφανα κάποια από τα πιο δημοφιλή designs, ως μέρος των εορτασμών για τα εκατοστά γενέθλια της αεροπορικής εταιρείας.

Όλα τα νέα αεροσκάφη που θα προστίθενται στον στόλο, συμπεριλαμβανομένου και του A350, θα συνεχίσουν να λαμβάνουν το δημοφιλές σύγχρονο σχέδιο του Chatham Dockyard, που σημαίνει ότι 5 διαφορετικά σχέδια από ολόκληρη την ιστορία της British Airways θα είναι σε λειτουργία. 

Ο Alex Cruz, Πρόεδρος και CEO της British Airways, δήλωσε:

«Τόσοι πολλοί πελάτες και συνεργάτες της British Airways έχουν αγαπημένες αναμνήσεις συνδεδεμένες με τα παλαιότερά μας χρώματα και σχέδια, και μοιράζονται τις φωτογραφίες τους από ολόκληρο τον κόσμο μαζί μας. Είναι εξαιρετικά συναρπαστικό για εμάς να επανεμφανίζουμε κάποια κλασσικά σχέδια και χρώματα και δεν υπάρχει καλύτερο σημείο έναρξης από το κλασσικό και ιστορικό συνδυασμό χρωμάτων της BOAC».

«Η ιστορία έχει συμβάλλει σημαντικά στην παρούσα μορφή της εταιρείας, κατά συνέπεια η εκατονταετηρίδα μας είναι η τέλεια στιγμή για να ανακύψουμε πάνω από την κληρονομιά μας αλλά και από το πεδίο της Βρετανικής αεροπορίας μέσα από αυτά τα κλασσικά design. Είμαστε χαρούμενοι να μοιραστούμε τις λεπτομέρειες από τους υπόλοιπους συνδυασμούς χρωμάτων και σχεδίων κατά τις επερχόμενες εβδομάδες».

Η επιλογή του Boeing 747 για να λάβει τα χρώματα της BOAC ήταν σκόπιμη, καθώς το συγκεκριμένο αεροσκάφος είναι ένα μετέπειτα μοντέλο του ιδίου τύπου αεροσκάφους που έφερε τον συγκεκριμένο σχεδιασμό όταν ήταν αρχικά εν λειτουργία η BOAC.

Τα χρώματα και σχέδια της BOAC θα παραμείνουν επί του Boeing 747, μέχρι την επερχόμενη απόσυρση του το 2023. Μέχρι τότε η British Airways θα έχει αποσύρει την πλειοψηφία των 747 του στόλου της, αντικαθιστώντας τα με κορυφαίας τεχνολογίας αεροσκάφη μεγάλων αποστάσεων. Σε αυτή την ανανέωση στόλου συμπεριλαμβάνεται και η παραλαβή 18 αεροσκαφών Α350 και 12 Boeing 787 Dreamliners τα επόμενα 4 χρόνια – τα οποία έχουν ολοκαίνουριες καμπίνες και είναι ακόμα πιο φιλικά προς το περιβάλλον – καθώς και 26 ακόμα αεροσκάφη μικρότερων αποστάσεων. Όλα αυτά αποτελούν μέρος της επένδυσης ύψους 6,5 δισεκατομμυρίων λιρών που κάνει η εταιρεία στα πλαίσια της βελτίωσης των υπηρεσιών που προσφέρει στους πελάτες της.

Μια συνοπτική ιστορία της British Airways:

• Στις 25 Αυγούστου του 1919, η εταιρεία-πρόγονος της British Airways, η Aircraft Transport and Travel Limited (AT&T), λάνσαρε την παγκοσμίως πρώτη διεθνή και ημερήσια αεροπορική σύνδεση, μεταξύ Λονδίνου και Παρισιού.

• Το 1924, οι τέσσερις κύριες ανερχόμενες αεροπορικές εταιρείες της Βρετανίας, που μέχρι τότε είχαν εξελιχθεί σε Instone, Handley Page, Daimler Airways (διάδοχος της AT&T) και η British Air Marine Navigation Company Limited, συγχωνεύθηκαν για να δημιουργήσουν την Imperial Airways Limited.

• Ως το 1925, η Imperial Airways εξυπηρετούσε Παρίσι, Βρυξέλλες, Βασιλεία, Κολωνία και Ζυρίχη. Εντωμεταξύ, μικρότερες βρετανικές εταιρείες είχαν ξεκινήσει πτήσεις και το 1935 συνενώθηκαν για να δημιουργήσουν την αρχικά ιδιωτική British Airways Limited, η οποία έγινε ο βασικός βρετανικός ανταγωνιστής της Imperial Airways στις ευρωπαϊκές διαδρομές.

• Κατόπιν Κυβερνητικού ελέγχου η Imperial Airways και η British Airways κρατικοποιήθηκαν το 1939, σχηματίζοντας την British Overseas Airways Corporation (BOAC). Οι ηπειρωτικές ευρωπαϊκές διαδρομές και τα δρομολόγια εσωτερικού εξυπηρετούνταν από μια νέα εταιρεία, την British European Airways (BEA) από το 1946. Η BOAC εισήγαγε δρομολόγια προς Νέα Υόρκη το 1946, προς Ιαπωνία το 1948, προς Chicago το 1954 και προς τη δυτική ακτή των Ηνωμένων Πολιτειών το 1957. Η BEA ανέπτυξε ένα δίκτυο προορισμών εσωτερικού σε διάφορα σημεία του Ηνωμένου Βασιλείου, συμπεριλαμβανομένου του Μπέλφαστ, του Εδιμβούργου, της Γλασκόβης και του Μάντσεστερ.

• Από το 1946 έως το 1960, η BOAC και η BEA ήταν οι βασικές βρετανικές αεροπορικές εταιρείες με προγραμματισμένες διεθνείς υπηρεσίες πτήσης επιβατών και φορτίων – και διατηρούσαν την πρωτοπόρα θέση της Βρετανίας στην βιομηχανία. Η δεκαετία του 1950s είδε τον κόσμο να μπαίνει στην εποχή του επιβατικού jet και την BOAC σε ηγετικό ρόλο, με το αεροσκάφος Comet να πετάει για Γιοχάνεσμπουργκ το 1952, μειώνοντας τον μέχρι τότε χρόνο πτήσης στο μισό.

• Επιπλέον αεροπορικές εταιρείες άρχισαν να περνούν στην ιδιοκτησία της BEA και το 1967 η κυβέρνηση πρότεινε ένα συμβούλιο χαρτοφυλακίου να αναλάβει την ευθύνη της BOAC και της BEA, με την δημιουργία μιας δεύτερης αεροπορικής εταιρείας, γεγονός που οδήγησε στην δημιουργία της British Caledonian το 1970.

• Δύο χρόνια αργότερα οι λειτουργίες της BOAC aκαι της BEA συνδυάστηκαν κάτω από την επίβλεψη του νεοσυσταθέντος British Airways Board, με τις επιμέρους εταιρείες να ενοποιούνται ως British Airways το 1974.

• Τον Ιούλιο του 1979 η κυβέρνηση ανακοίνωσε την πρόθεσή της να πουλήσει τα μερίδιά της στην British Airways και το Φεβρουάριο του 1987 η British Airways ιδιωτικοποιήθηκε.

Exit mobile version