Είναι μια αμιγώς ελληνική εταιρεία που όχι μόνο κατάφερε να παραμείνει όρθια παρά τα χτυπήματα των διαδοχικών κρίσεων, αλλά αναδείχθηκε σε leader της αγοράς στον τομέα της στην Ελλάδα και παράλληλα διαπρέπει εκτός συνόρων, δίνοντας τα… φώτα της σε όλο τον κόσμο.
Ο λόγος για την Bright Special Lighting, την εταιρεία της οικογένειας Βασιλείου που στην πορεία της φώτισε ορισμένα από τα διάσημα κτίρια του πλανήτη και σήμερα εξάγει τα προϊόντα της, τα οποία φέρουν τη σφραγίδα «Made in Greece», σε 42 χώρες.
Πίσω βέβαια από το success story της Bright Special Lighting κρύβονται μια διαρκής διαδικασία εξέλιξης, σημαντικές επενδύσεις και η συνεχής προσπάθεια να κατακτηθούν νέοι στόχοι-ορόσημα. Κάπως έτσι η εταιρεία που σήμερα διοικείται από τους αδελφούς Νίκο και Γιώργο Βασιλείου ξέφυγε από τα παραδοσιακά όρια μιας «οικογενειακής επιχείρησης», αφιερώνοντας χρόνο και χρήμα για να κάνει τον φωτισμό… επιστήμη.
Δεν είναι τυχαίο, λοιπόν, που συναντάμε τα έργα της τόσο εντός όσο και εκτός συνόρων, από τα γραφεία της Google στην Ιρλανδία και τις κατοικίες του τεχνητού Palm Island στο Ντουμπάι, μέχρι το στάδιο Authority της Διώρυγας του Σουέζ στην Αίγυπτο και το Palazzo Papadopoli στη Βενετία, το οποίο έχει μετατραπεί στο υπερπολυτελές ξενοδοχείο «Aman Canal Grande».
Η αφετηρία και η εξέλιξη
Η Bright Special Lighting (Μπράιτ Ειδικός Φωτισμός Α.Ε.), με τη σημερινή της μορφή συστάθηκε το 2000 κατόπιν συγχώνευσης των εταιρειών Δ. Βασιλείου και Σία Ο.Ε. και Αφοί Δ. Βασιλείου Ο.Ε., ενσωματώνοντας πείρα άνω των 50 ετών στην εμπορία, στην παραγωγή και την εφαρμογή συστημάτων φωτισμού.
Αρχισε τη σταδιοδρομία της στην αγορά ως εμπορική εταιρεία φωτιστικών, αλλά από τα τέλη της δεκαετίας του ’80 και μετά ο Δημήτριος Βασιλείου και οι γιοι του δειλά-δειλά δημιούργησαν μια μικρή βιοτεχνία στη Λυκόβρυση και ξεκίνησαν να παράγουν τα δικά τους προϊόντα.
Σήμερα η εταιρεία τους θεωρείται ηγέτιδα στους τομείς του αρχιτεκτονικού φωτισμού εσωτερικών και εξωτερικών χώρων, του σχεδιασμού, της μελέτης και της κατασκευής συστημάτων φωτισμού καθώς και συστημάτων διαχείρισης – ελέγχου φωτισμού και εξοικονόμησης ενέργειας.
Το εκτόπισμά της το μαρτυρούν οι αριθμοί που δείχνουν ότι από το 1984 οι εταιρείες της οικογένειας Βασιλείου έχουν υλοποιήσει 6.720 projects παγκοσμίως, εξάγουν σε 42 χώρες, διαθέτουν 3.100 προϊόντα φωτισμού και έχουν συγκεντρώσει 35 βραβεία.
Η παραγωγική βάση ήταν και παραμένει στην Ελλάδα, στην περιοχή των Αχαρνών, όπου το νέο εργοστάσιο έκτασης 7.500 τ.μ. πληροί όλες τις προϋποθέσεις για τη σύγχρονη κατασκευή και λειτουργία των φωτιστικών σωμάτων. Παράλληλα, η εταιρεία διαθέτει προηγμένο σύστημα διανομής και διάθεσης με ιδιόκτητα φορτηγά και ένα μεγάλο δίκτυο συνεργατών ώστε οι παραδόσεις να πραγματοποιούνται έγκαιρα τόσο στο εσωτερικό της χώρας όσο και εκτός συνόρων.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι εγκαταστάσεις παραγωγής, από το 2003, λειτουργούν με σύστημα συμπαραγωγής ηλεκτρικής και θερμικής ενέργειας. Γεγονός που καθιστά την Bright μία από τις ελάχιστες εταιρείες στην Ελλάδα που εφαρμόζει αυτό το σύστημα παραγωγής και διαχείρισης ενέργειας, εξοικονομώντας 40% ενεργειακούς πόρους. Ακόμη, το 2012 εγκαταστάθηκε στο δώμα του εργοστασίου φωτοβολταϊκό σύστημα με κινητά πάνελ για την εκμετάλλευση της ηλιακής ενέργειας.
Επιπλέον, λειτουργούν και πέντε εκθεσιακοί χώροι σε Λυκόβρυση, όπου και η έδρα της εταιρείας, Μαρούσι, Aλιμο, Καλαμαριά (Θεσσαλονίκη) και Ηράκλειο Κρήτης.
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο «βιογραφικό» της, η επιτυχία της Bright Special Lighting έγκειται στην άριστη γνώση της τεχνολογίας του φωτισμού, με το όνομά της να έχει καθιερωθεί στην αγορά χάρη στην πρωτοπορία, στην έρευνα και στον επαγγελματισμό τόσο στην παραγωγή όσο και στην εμπορία και εφαρμογή συστημάτων φωτισμού, εδώ και μισό αιώνα.
Η στρατηγική της διοίκησης βασίζεται στη συνέπεια και στον σωστό σχεδιασμό φωτισμού για ένα άρτιο αρχιτεκτονικό αποτέλεσμα. «Η τεχνολογία, η ποιότητα, η ασφάλεια, η απόλυτη ταύτιση με τις υψηλές ευρωπαϊκές προδιαγραφές καθιερώνουν την Bright Special Lighting στην 1η θέση της ελληνικής αγοράς φωτιστικών», όπως τονίζεται.
Ταυτόχρονα, όμως, η εταιρεία επιδεικνύει αξιοσημείωτη εξωστρέφεια αλλά και αναγνώριση συμμετέχοντας σε όλες της μεγάλες διεθνείς εκθέσεις όπως η Light+Building της Φρανκφούρτης, η Middle East του Ντουμπάι και άλλες. Η παρουσία σε αυτά τα διεθνή πεδία οδήγησε στην αύξηση των εξαγωγών όχι μόνο σε ευρωπαϊκό αλλά και παγκόσμιο επίπεδο.
Είναι αυτές οι εξαγωγές που πρόσφεραν πολύτιμο «μαξιλάρι» κατά τη διάρκεια της μακράς οικονομικής κρίσης. Ταυτόχρονα όμως οι αδελφοί Βασιλείου μέσα σε εκείνη τη δίνη αποφάσισαν να κρατήσουν ένα υγιές πελατολόγιο και να μην κάνουν σε καμία περίπτωση έκπτωση στην ποιότητα των προϊόντων τους, μια επιλογή που μπορεί να είχε επίπτωση στον τζίρο τους, αλλά τελικά δικαιώθηκε.
Οπως και σε άλλους χώρους της αγοράς, υπήρχε και υπάρχει μια κατηγορία επιχειρήσεων που διαρκώς αυξάνεται και επιλέγει να πληρώσει ακριβότερα ένα προϊόν που θα κρατήσει για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. H δεύτερη κατηγορία επιλέγει το γρήγορο, εύκολο και φθηνό απλώς για να τη βγάλει ένα-δυο χρόνια. Οι αδελφοί Βασιλείου απευθύνθηκαν στην πρώτη ρίχνοντας το βάρος τους στην εξωστρέφεια. Ετσι, μπορεί να έχασαν στο παρελθόν λόγω κρίσης ένα κομμάτι της ελληνικής αγοράς, αλλά το κάλυψαν από τους νέους πελάτες του εξωτερικού.
Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα
Η Bright Special Lighting, προκειμένου να διατηρήσει τη δυναμική και το εκτόπισμά της στην αγορά, φρόντισε να αποκτήσει και να διατηρεί μια σειρά από συγκριτικά πλεονεκτήματα ώστε όχι μόνο να μη φοβάται, αλλά να επιδιώκει τον ανταγωνισμό, «κοιτώντας στα μάτια» ακόμη και ισχυρούς πολυεθνικούς αντιπάλους…
Οπως είχε δηλώσει, άλλωστε, στο παρελθόν ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Νίκος Βασιλείου, «για να γίνεις καλύτερος πρέπει να ανταγωνίζεσαι καθημερινά. Όποιος επαναπαύεται δεν χάνει μόνο πελάτες αλλά και σε ανταγωνιστικότητα. Kαι για να είσαι ανταγωνιστικός πρέπει να είσαι πάντα στην πρώτη γραμμή, στις επάλξεις, να κερδίζεις projects. Στο εξωτερικό δεν υπάρχει γνωστός ή φίλος, αλλά μόνο αν το προϊόν σου είναι καλό και ανταγωνιστικό στην τιμή».
Στο πλαίσιο αυτό η Bright Special Lighting έχει αποκτήσει ακριβοθώρητες πιστοποιήσεις, όπως από τον διεθνή οργανισμό IQNet και τη γερμανική εταιρεία DQS όσον αφορά τον σχεδιασμό, την παραγωγή και εμπορία φωτιστικών σωμάτων, αλλά και τη μελέτη εφαρμογής συστημάτων φωτισμού.
Ενα ακόμη ατού της εταιρείας είναι η ποικιλία των μοντέλων της που καλύπτει πλήρως τις ανάγκες της εγχώριας και διεθνούς αγοράς. Ετσι, τα φωτιστικά συστήματα τελευταίας τεχνολογίας της Bright, τα οποία διακρίνονται σε δέκα κατηγορίες, προσφέρουν ποιοτικό επαγγελματικό φωτισμό σε ποικίλους χώρους και κλίμακες, όπως σε εμπορικούς, γραφειακούς, μουσειακούς χώρους, τόσο εσωτερικής όσο και εξωτερικής εφαρμογής.
Επιπρόσθετα, η διοίκηση ακολουθεί συνεχώς τις μεταβαλλόμενες και ταχέως αναπτυσσόμενες απαιτήσεις της τεχνολογίας και των διεθνών κανονισμών του φωτισμού, επενδύοντας και αναπτύσσοντας το τμήμα της έρευνας και ανάπτυξης της εταιρείας. Μία από τις πιο σημαντικές επενδύσεις αφορούσε ακριβώς το μεγάλο εργαστήριο μετρήσεων και διασφάλισης ποιότητας (lab), το μοναδικό διαπιστευμένο εργαστήριο φωτομετρίας στην Ελλάδα που βρίσκεται στο εργοστάσιο της εταιρείας και είναι πλήρως εξοπλισμένο με όργανα και συσκευές τελευταίας τεχνολογίας. Εκεί όλες οι γραμμές παραγωγής και όλα τα φωτιστικά σώματα περνούν από ποιοτικό έλεγχο.
Με άλλα λόγια, βασική προτεραιότητα είναι η συμμόρφωση των προϊόντων με τα ευρωπαϊκά και διεθνή πρότυπα και σε αυτή την κατεύθυνση εφαρμόζεται στην παραγωγή το σύστημα ελέγχου ολικής ποιότητας του συναρμολογημένου τελικού προϊόντος.
Πέραν αυτού, στο πλαίσιο της ολοκληρωμένης προσέγγισης των δραστηριοτήτων της εταιρείας λειτουργεί το Bright Plus, όπου με τη συνδρομή εξειδικευμένων συμβούλων και της τελευταίας τεχνολογίας φωτισμού μελετάται κάθε έργο ξεχωριστά και καθορίζεται ο κατάλληλος φωτισμός που θα υποστηρίξει τον στόχο του. Επίσης, η Bright είναι επίσημος συνεργάτης της DIALux, παρέχοντας πρόσβαση σε μια διεθνή βάση δεδομένων φωτεινότητας ώστε κάθε πελάτης να μπορεί να λάβει μια αξιολογημένη απόφαση, σύμφωνα με τις επιλογές εξοικονόμησης ενέργειας και τα αισθητικά αποτελέσματα, χρησιμοποιώντας έναν ολοκληρωμένο οδηγό φωτισμού.
Τα έργα της
Βέβαια, περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, για την Bright Special Lighting μιλούν τα έργα της. Ανάμεσα σε αυτά περιλαμβάνονται ξενοδοχειακά συγκροτήματα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό όπως τα «Grecotel Cape Sounio», «Αστέρας» Βουλιαγμένης, «Electra Metropolis Athens Hotel», «Nana Princess» και «Nana Beach Resort» στην Κρήτη, «The Westin» στο Δουβλίνο, «Sofitel Dubai The Palm», «MarΒella Elix» στην Πέρδικα Θεσπρωτίας, εκπαιδευτικά ιδρύματα, όπως το Liverpool John Moores University, τα πανεπιστήμια Keele και Loughborough στο Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά και το νηπιαγωγείο Vivvi Inc Kindergarten στη Νέα Υόρκη, μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων όπως της Nike στην Ευρώπη, και δεκάδες ακόμη στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Επίσης, το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, το Μουσείο Μπενάκη, αλλά και μια σειρά γραφείων ισχυρών ομίλων, όπως της Cosmote, της Coca-Cola, της Παπαστράτος, της Pfizer στη Θεσσαλονίκη κ.ά. Πέραν αυτών πολλά μεμονωμένα καταστήματα στην Ευρώπη και τη χώρα μας, βίλες και κατοικίες σε αστικά κέντρα και τουριστικούς προορισμούς.
Μία από τις κόκκινες γραμμές που έχουν τραβήξει οι αδελφοί Βασιλείου είναι ότι δεν συμμετέχουν άμεσα σε διαγωνισμούς του Δημοσίου. Eτσι, ναι μεν τα δικά τους συστήματα φωτισμού δίνουν το «παρών» σε μεγάλες υποδομές όπως το μετρό, ωστόσο αυτό γίνεται μόνο μέσω της συνεργασίας τους με άλλες ιδιωτικές εταιρείες. Γι’ αυτό, άλλωστε, δεν έχουν εμπλακεί και με τα έργα οδοφωτισμού.
Οι οικονομικές επιδόσεις
Μέσα σε αυτή την πολυετή διαδρομή της η Bright Special Lighting κατάφερε χωρίς δανειακά βάρη να καταγράφει υψηλές οικονομικές επιδόσεις, με τις περισσότερες χρήσεις να είναι κερδοφόρες.
Ετσι, ο τζίρος της την τελευταία δεκαετία κινείται, παρά τα όποια σκαμπανεβάσματα, με αυξητική τάση, φτάνοντας από τα 11-12 εκατ. ευρώ την περίοδο 2012-13 στα 15,3 εκατ. ευρώ το 2017.
Με βάση τις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις που αφορούν τη χρήση του 2021, ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε σε 13,7 εκατ. ευρώ έναντι 11,23 εκατ. ευρώ το 2020, με το τελικό (μετά από φόρους) αποτέλεσμα να είναι κέρδη 425.288 ευρώ από ζημίες 183.889 ευρώ το 2020 και με τα αποτελέσματα εις νέο να δείχνουν συσσωρευμένα κέρδη ύψους 4,52 εκατ. ευρώ. Οσον αφορά στην κατανομή του κύκλου εργασιών, η βιομηχανική δραστηριότητα αντιπροσωπεύει τα 13,2 εκατ. ευρώ, η εμπορική δραστηριότητα 504.136,29 ευρώ και η παροχή υπηρεσιών 5.525,80 ευρώ.
Σε γεωγραφικό επίπεδο, η εσωτερική αγορά έφερε 9,83 εκατ. ευρώ, η ευρωπαϊκή αγορά 1,61 εκατ. ευρώ και οι αγορές τρίτων χωρών 2,26 εκατ. ευρώ.
Διαβάστε ακόμη
Σκυλακάκης: Νέα δέσμη μέτρων για το ενεργειακό κόστος ευάλωτων νοικοκυριών
Γεραπετρίτης και Φιντάν «στρώνουν το έδαφος» για τη συνάντηση Μητσοτάκη – Ερντογάν
Οι γυναίκες ελέγχουν την κατανάλωση – Το 75% των καθημερινών αγορών είναι δική τους απόφαση
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ