Η Bank of America επαναλαμβάνει την αξιολόγηση «buy» για την Alphabet, παραμένοντας θετική σχετικά με τις ευκαιρίες που προσφέρει η τεχνητή νοημοσύνη για την Google.
Στην έκθεσή της με τίτλο: «AI Overviews Primer: The next evolution of Google Search», η αμερικανική τράπεζα επανεξετάζει τις επισκοπήσεις/αναθεωρήσεις (overviews) του Google AI, εστιάζοντας στις διαφορές σε σχέση με την παραδοσιακή αναζήτηση, τα σενάρια κερδοφορίας και κόστους, αλλά και τον ανταγωνισμό.
Σύμφωνα με την BofA, τα AI overviews μπορούν να οδηγήσουν σε: 1) μεγαλύτερο όγκο ερωτημάτων, 2) καλύτερη στόχευση και 3) νέες διαφημίσεις γύρω από ενημερωτικά/πληροφοριακά ερωτήματα. Τονίζει επίσης ότι η Google έχει ιστορικό στην αξιοποίηση τεχνολογικών μεταβάσεων και διαθέτει πλεονεκτήματα σε υποδομές και δεδομένα για AI.
Η απάντηση της Google στην επανάσταση της τεχνητής νοημοσύνης
Η άνοδος του Gen-AI έχει δημιουργήσει νέες ευκαιρίες και ανταγωνιστικές προκλήσεις για την Alphabet, θυμίζοντας τη μετάβαση των εφαρμογών για κινητά τηλέφωνα το 2012-2014. Για την αξιοποίηση των δυνατοτήτων AI, η Google εισήγαγε Al overviews στην κορυφή των αποτελεσμάτων αναζήτησης, προσφέροντας γρήγορες και συνοπτικές απαντήσεις σε ερωτήματα.
Τον Μάιο του 2024, η Google άρχισε να εφαρμόζει ευρέως τα Al overviews στις ΗΠΑ και πρόσφατα επεκτάθηκε σε περισσότερες από 100 χώρες, γεγονός που υποδηλώνει θετική τάση για τα αποτελέσματα. Στην έκθεσή της, η Bofa εξετάζει τα Al overviews, εστιάζοντας στα εξής: α) διαφορές σε σχέση με την παραδοσιακή αναζήτηση, β) σενάρια κερδοφορίας και κόστους και γ) νεοεισερχόμενους ανταγωνιστές.
Από το λανσάρισμα στις ΗΠΑ τον περασμένο Μάιο, το μερίδιο αναζήτησης της Google αυξήθηκε, αλλά η Bofa βλέπει περιορισμένες αλλαγές στα μηνιαία δεδομένα επισκέψεων της Google στις ΗΠΑ.
Με τη μετάβαση στη νέα μορφή, στα θετικά θα μπορούσαν να περιλαμβάνονται: 1) η αύξηση του όγκου ερωτημάτων καθώς τα overviews προσθέτουν στη λειτουργικότητα αναζήτησης και ενισχύουν την αφοσίωση των χρηστών, 2) πιο ακριβής στόχευση, που οδηγεί σε υψηλότερη δημιουργία εσόδων και 3) νέες διαφημίσεις γύρω από ενημερωτικά ερωτήματα.
Οι κίνδυνοι περιλαμβάνουν: 1) διακοπή στη χρήση αναζήτησης, 2) χαμηλότερους όγκους διαφημίσεων που επηρεάζουν τη δημιουργία εσόδων και 3) υψηλότερα περιθώρια πίεσης του κόστους υπολογισμού.
Επιπλέον, υπολογίζεται ο πιθανός αντίκτυπος των Al overviews στα έσοδα και το κόστος αναζήτησης. Στην ανάλυση της BofA, μια αλλαγή 2,5% στους όγκους ερωτημάτων από την προσθήκη δυνατοτήτων τεχνητής νοημοσύνης (ή νέου ανταγωνισμού), σε συνδυασμό με μια αλλαγή 100 bps στα κλικ σε διαφημίσεις ανά αναζήτηση, θα μπορούσε να οδηγήσει σε επίπτωση 6-8% στα έσοδα από αναζητήσεις το 2026.
Η Bank of America παραμένει θετική ότι οι νέες περιπτώσεις χρήσης αναζήτησης AI μπορούν να αυξήσουν τον όγκο ερωτημάτων και τα κλικ σε διαφημίσεις, ενώ ο νέος ανταγωνισμός αποτελεί το μεγαλύτερο κίνδυνο. «Τους τελευταίους τρεις μήνες, το μερίδιο αναζήτησης της Google στις ΗΠΑ έχει αυξηθεί και η παγκόσμια κυκλοφορία υποδηλώνει ότι η Google βλέπει θετικό αντίκτυπο στο μερίδιο αναζήτησης», σημειώνεται στην έκθεση της BofA.
Διαβάστε ακόμη
Thyssenkrupp: Απομείωση €1 δισ. λόγω αδύναμης ζήτησης χάλυβα
Bloomberg Intelligence: Η Ευρώπη μπορεί να χρειαστεί 720 δισ. ευρώ για αμυντικές δαπάνες
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα