«Τα δημόσια έργα έχουν πλέον κοντή ζωή, κι αυτό που έχει μακριά ζωή είναι το να περνάει το ρίσκο στον ιδιώτη και ο τελευταίος να επενδύει είτε παίρνοντας το ρίσκο όπως γίνεται στις παραχωρήσεις, είτε με δεδομένες αμοιβές διαθεσιμότητας όπως γίνεται στα ΣΔΙΤ» δήλωσε χθες ο Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ Ντίνος Μπενρουμπή, παρουσιάζοντας το σχεδιασμό του ομίλου στις κατασκευές.

Το έμπειρο στέλεχος της εταιρείας που συμπληρώνει πάνω από 4 δεκαετίες στην Metlen σε διαφορετικούς τομείς, εξήγησε και τη βασική φιλοσοφία που διατρέχει την στρατηγική του ομίλου στα έργα. Όπως είπε, η ΜΕΤΚΑ αποσκοπεί στη  γρήγορη εκτέλεση των έργων που αναλαμβάνει, με στόχο να μπορεί μεν να κατασκευάζει ταυτόχρονα μεγάλο αριθμό υποδομών αλλά να έχει και προβλέψιμο περιθώριο κέρδους.

Είσοδος στο χρηματιστήριο

Παρά το γεγονός μάλιστα ότι ο Πρόεδρος της Metlen κ. Βαγγέλης Μυτιληναίος έχει ανοίξει  παράθυρο για αυτόνομη παρουσία της εταιρείας στο Χ.Α, προβλέποντας διπλασιασμό κερδών το 2024 και περεταίρω διπλασιασμό το 2025 με στόχο λειτουργικής κερδοφορίας 100 εκατ. το 2025 (από 21 εκατ. το 2023), ο κ. Μπενρουμπή παρέπεμψε χθες στις δηλώσεις του Προέδρου. Aντίστοιχα, ο τζίρος της εταιρείας εκτιμήθηκε ότι μπορεί να φτάσει μέχρι και το 1 δισ. το 2025.

Ισχυρό ανεκτέλεστο

Σήμερα στα ίδια μεγέθη είναι το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της εταιρείας, για συμβάσεις που εκτελούνται και έργα προς υπογραφή, το οποία, όπως αναφέρθηκε χθες,  δημιουργήθηκε ουσιαστικά μέσα σε ένα χρόνο, και η εταιρεία κινείται δυναμικά ώστε να το αυξήσει, πάντα με έργα που μπορούν να εκτελεστούν εκτελέσιμα και αποδοτικά στην κερδοφορία τους.

Την ίδια στιγμή, η εταιρεία βρίσκεται μπροστά από νέα διεκδικούμενα έργα συνολικού ύψους 3,9 δισ. που αναμένει η αγορά εντός του 2024 και ως το 2025 και ειδικότερα, τα σιδηροδρομικά και οδικά έργα Θεσσαλίας ύψους 1,4 δισ, τα σιδηροδρομικά ανταγωνιστικού διαλόγου 1,3 δισ., την επέκταση του μετρό γραμμή 2 ύψους 600 εκατ. και τα ΣΔΙΤ οδικά έργα Μαυροβούνι-Έδεσσα-Δράμα-Αμφίπολη προϋπολογισμού 550 εκατ.

Γιατί ξεχώρισαν οι κατασκευές

Εξηγώντας τους λόγους της αυτονομίας του τομέα των κατασκευών και των παραχωρήσεων από τον υπόλοιπο όμιλο είπε ότι έγινε για λόγους διαφορετικού αντικειμένου από τους τομείς της ενέργειας και της μεταλλουργίας. Το δεύτερο ήταν ότι η διοίκηση ήθελε να δώσει μια διοικητική αυτοτέλεια στον τομέα των κατασκευών, στον οποίο μέχρι πριν λίγα χρόνια η εταιρεία είχε υποτονική παρουσία.

Στόχοι έργων

Αναφερόμενος στους στόχους της εταιρείας είπε ότι η ΜΕΤΚΑ έχει έντονο ενδιαφέρον για τα οδικά και σιδηροδρομικά έργα, τα λιμενικά αλλά και τα μεγάλα κτιριακά και χαρακτήρισε έργο «βιτρίνας» το ξενοδοχείο One &Only που κατασκεύασε στην Γλυφάδα. Ο κ. Μπενρουμπή επιβεβαίωσε χθες και το ενδιαφέρον της εταιρείας για τα έργα   διαχείρισης αποβλήτων, τα οποία σήμερα μονοπωλεί η Ηλέκτωρ που ανήκει πλέον στην Motor Oil και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Ήδη, στην αγορά αυτή η εταιρεία διεκδικεί τέσσερα έργα, συνολικού προϋπολογισμού 250 (π.χ ΚΕΛ Ραφήνας της ΕΥΔΑΠ ύψους 88.7, ΟΕΔΑ Ύδρας του ΕΔΣΝΑ 16.5  εκ.) κ.α

Αναφερόμενος στην ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ ο κ. Μπενρουμπή είπε «ότι κληρονομήσαμε αδυναμία σε ανθρώπινο δυναμικό που πρόσφατα ενισχύθηκε με 170 καινούριους μηχανικούς» με την εταιρεία να δυναμώνει συνεχώς για να μπορεί να διαχειριστεί τα έργα της, συνδυάζοντας, ρευστότητα, τεχνογνωσία και εμπειρία με στόχο να εξασφαλίσει  πρωταγωνιστικό ρόλο στην αγορά.

Ο κ. Μπενρουμπή, σημείωσε ότι ήδη η εταιρεία έχει αφήσει το στίγμα της ως αξιόπιστη και αποτελεσματική εταιρεία από τα έργα που έχει ήδη ολοκληρώσει όπως   τον αυτοκινητόδρομο Άκτωρ-Αμβρακία. Η εταιρεία έχει αναλάβει επίσης την Παράκαμψη της Χαλκίδας, ως δημόσιο έργο αλλά ακόμη δεν έχει ξεκινήσει λόγω προβλημάτων και καθυστερήσεων από πλευράς του δημοσίου με τις απαλλοτριώσεις ενώ όπως είπε η αναβάθμιση του περιφερειακού της Θεσσαλονίκης (Fly Over), αφού πέρασε από σαράντα κύματα, τώρα εκτελείται με ταχύτητα.

Στα σιδηροδρομικά έργα σημείωσε, «είναι ένας τομέας που τα πάει  καλά η εταιρεία καθώς διαθέτει μια μαγιά καλή». Στον τομέα αυτό, η εταιρεία αναλαμβάνει την κατασκευή της υποδομής, της μόνιμης γραμμής, της σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης, των τηλεπικοινωνιών, της ηλεκτροκίνησης, των ηλεκτρομηχανολογικών έργων για τις εγκαταστάσεις των σηράγγων και των έργων γραμμής για σιδηροδρομικά έργα.

Ο κ. Μπενρουμπή έκανε αναφορά στο έργο Κιάτο – Ροδοδάφνη (715), που παραδόθηκε το 2023 με προϋπολογισμό  282 εκ.  την ηλεκτροκίνηση Κιάτο – Ροδοδάφνη (ΤΕΡΝΑ 50% – ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ 50%), με περίοδο εκτέλεσης 2022 – 2025, και προϋπολογισμό  68 εκ. , το Ροδοδάφνη – Ρίο (ΤΕΡΝΑ 50% – ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ 50%), με περίοδο εκτέλεσης 2022 – 2025, και προϋπολογισμό 141 εκ.  και τον προαστιακό  Δυτικής Αττικής, με περίοδο εκτέλεσης 2023 – 2026, και προϋπολογισμό : 107 εκ. .

Στις ψηφιοποιήσεις η ΜΕΤΚΑ είναι  ανάδοχος σε τρία έργα, προϋπολογισμού 192 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για έργα απαλλοτριώσεων σε συνεργασία με την ΤΕΡΝΑ προϋπολογισμού 19.2 εκατ. ευρώ,  το έργο για το υπουργείο Υγείας 95 εκ., το έργο για το υπουργείο Δικαιοσύνης 78.3 εκατ. ευρώ.

Στα μεγάλα κτιριακά συγκροτήματα, η ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ έχει αναλάβει το Εμπορικό Κέντρο Riviera Galleria (Ελληνικό) με περίοδο εκτέλεσης τα έτη 2024 – 2026 και ήδη μια καλή προετοιμασία με την Lamda Development έξι μηνών, και προϋπολογισμό πάνω από  100 εκατ.  και το έργο για 17 Σχολεία Κεντρικής Μακεδονίας (ΣΔΙΤ), με περίοδο εκτέλεσης 2024 – 2026 και προϋπολογισμό 128 εκατ. ευρώ αλλά και το νέο ξενοδοχειακό συγκρότημα IKOS Kissamos.

Διαβάστε ακόμη 

Οικογένεια Βάρδη: Στο σφυρί το «κτήμα» των 8 στρεμμάτων στην Κηφισιά (pics)

Ν/Σ ΥΠΑΝ: Δημιουργείται black list στο ΓΕΜΗ για στελέχη επιχειρήσεων που παρανόμησαν

Μέσω «εξωτερικού» η ανάπτυξη των ελληνικών τραπεζών

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ