search icon

Επιχειρήσεις

Beat: Πώς αντιμετωπίζει την «γκρίνια» των χρηστών που δεν βρίσκουν ταξί και τι σχεδιάζει για το 2022 (pics)

Τι λέει η γενική διευθύντρια της BEAT για “το μη φιλικό νομοθετικό πλαίσιο για τις ψηφιακές πλατφόρμες στην Ελλάδα που περιορίζει σημαντικά τις δυνατότητες ικανοποίησης της ζήτησης για ποιοτικές υπηρεσίες’’

Με την παροχή κινήτρων στους οδηγούς, ιδιαίτερα τις ώρες αιχμής για τη μετακίνηση μέσα στην Aθήνα, αντιμετωπίζει η ΒΕΑΤ τα παράπονα των χρηστών που μπορεί να αντιμετωπίζουν πρόβλημα ώστε να βρουν ταξί μέσω της πλατφόρμας, εν μέσω υπέρμετρης αύξησης της ζήτησης -λόγω και της πανδημίας- σε σχέση με την προσφορά, που παραμένει σταθερή.

Την ίδια στιγμή η εταιρεία τονίζει εκ νέου το μη φιλικό νομοθετικό πλαίσιο για τις ψηφιακές πλατφόρμες στην Ελλάδα ειδικά στο χώρο των μετακινήσεων, όπου σε άλλες χώρες όπως η Γερμανία, η Γαλλία κ.ά. ήδη υπάρχει η προσφορά συνδυαστικών υπηρεσιών βιώσιμης κινητικότητας και ταυτόχρονα η προτεραιότητα μέσα από την εφαρμογή των πιο βιώσιμων από αυτές με έξυπνο τρόπο.

Με το βλέμμα στα πλάνα της επόμενης χρονιάς, η εταιρεία με τη γνωστή εφαρμογή κλήσης ταξί, που συνδέεται με τον όμιλο FREE NOW (κοινοπραξία των BMW Group και Daimler για τις αστικές μεταφορές) έχει θέσει ως στόχο, μεταξύ άλλων, τη λειτουργική ενοποίηση της δικής της πλατφόρμας στην Ελλάδα με την πλατφόρμα τoυ μητρικού ομίλου που λειτουργεί σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές, ώστε χρήστες που ταξιδεύουν ανά την Ευρώπη να έχουν τη δυνατότητα χρήσης μίας ενιαίας εφαρμογής.

Χθες η γενική διευθύντρια της ΒΕΑΤ κυρία Άσπα Τοπαλίδου, στο πλαίσιο της παρουσίασης του φιλόδοξου πακέτου στήριξης των οδηγών – συνεργατών της για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση αναφέρθηκε εκτενώς στην στρατηγική της εταιρείας, τον αντίκτυπο της πανδημίας αλλά και τα πλάνα για την επόμενη μέρα.

Η πανδημία

Ειδικότερα όσον αφορά τον αντίκτυπο από τον κορωνοϊό και τα παράπονα των χρηστών που δυσκολεύονται να βρουν ταξί μέσω της πλατφόρμας, όπως ανέφερε η κ. Τοπαλίδου “η πανδημία άλλαξε άρδην τα πράγματα στο κομμάτι της μετακίνησης μέσα στην πόλη. Ειδικά στο πρώτο lockdown φτάσαμε να είμαστε μέχρι και μείον 90% όσον αφορά τη δραστηριότητά μας. Όταν τέλειωσε το δεύτερο lockdown, είδαμε μεγάλη αύξηση στις μετακινήσεις όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Αυξήθηκε πολύ η χρήση των ταξί και των ΙΧ γιατί ο κόσμος προσπαθεί, λόγω του κορωνοϊού, να αποφεύγει τα μέσα μεταφοράς. Αυτό έφερε μία εκτίναξη και στη δική μας εφαρμογή, με αύξηση κατά 43% στις διαδρομές στο δεκάμηνο του 2021 σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019 και 19% στους εγγεγραμμένους χρήστες. Σημειωτέον ότι το 2019 ήταν μία χρονιά όπου ήδη είχαμε σημειώσει διψήφια αύξηση, ενώ και για το 2022 αναμένουμε διψήφια ανάπτυξη”.

Συνολικά η εταιρεία συνεργάζεται με 7.908 οδηγούς στα δύο μεγαλύτερα αστικά κέντρα της χώρας όπου δραστηριοποιείται, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με πάνω από 1,2 εκατ. χρήστες το 2021.

Στην Αθήνα, εν μέσω κορωνοϊού, οι ανάγκες της πόλης έχουν αυξηθεί, κάτι που είχε διαφανεί και πιο πριν λόγω της αύξησης του τουρισμού της πρωτεύουσας. Τα προβλήματα με παράπονα από πιστούς χρήστες της εφαρμογής που δεν μπορούν να βρουν ανά πάσα στιγμή ταξί έχουν ξεκινήσει από το 2019 αφενός λόγω της αυξημένης τουριστικής κίνησης, αφετέρου λόγω της μετακίνησης πολλών οδηγών στην Περιφέρεια κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών ή της συνεργασίας τους με τουριστικά γραφεία για τη μεταφορά τουριστών.

“Η κατάσταση μετά την άρση του lockdown επιδεινώθηκε έτι περαιτέρω λόγω της επιλογής πολλών να κάνουν χρήση ταξί αντί των μέσων μαζικής μεταφοράς κάτι που φάνηκε ειδικά μέσα στο Σεπτέμβριο. Η ζήτηση από χρήστες της εφαρμογής έχει αυξηθεί από τα μέσα Ιουνίου, σε διψήφιο ποσοστό, άνω του 30% μεσοσταθμικά, σε σχέση με την ίδια περίοδο το 2019, με την προσφορά σε οδηγούς να παραμένει σταθερή ή ακόμη και μειούμενη ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες όπου πολλοί οδηγοί φεύγουν σε νησιά. Από τον Ιούνιο μέχρι και σήμερα μάλιστα η BEAT έχει καταγράψει ρεκόρ διαδρομών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Τις τελευταίες εβδομάδες ωστόσο έχει εξομαλυνθεί σε μεγάλο βαθμό το ποσοστό των χρηστών που εξυπηρετούνται. Δώσαμε κίνητρα στους οδηγούς ταξί, ώστε να εξυπηρετούν όσο το δυνατόν περισσότερους επιβάτες από αυτούς που χρησιμοποιούν την εφαρμογή, γιατί αυτό είναι και το ζητούμενο για εμάς. Πήραμε μία σειρά από πρωτοβουλίες με στοχευμένες ενέργειες (π.χ. οικονομικά bonus) ειδικά για τις ώρες αιχμής”, ανέφερε η κ. Τοπαλίδου.

Σημειωτέον ότι η προμήθεια της εφαρμογής παραμένει σταθερή, στο 9,7% (καθαρή προ ΦΠΑ) από το 2017.

Σύμφωνα με την εταιρεία και έρευνα που διενήργησε, πάνω από το 70% των χρηστών επιβεβαιώνουν ότι σήμερα χρησιμοποιούν λιγότερο τη δημόσια συγκοινωνία λόγω του Covid 19. Aντίστοιχα, 3 στους 10 επιβάτες επιβεβαιώνουν ότι έχουν αυξήσει τη χρήση ταξί.

“Από την πλευρά μας κάνουμε ό,τι μπορούμε με συνεχή κίνητρα προς τους οδηγούς αλλά το πρόβλημα ξεπερνά τις πλατφόρμες”, ανέφεραν οι επιτελείς της εταιρείας

Η έλλειψη θεσμικού πλαισίου

“Δυστυχώς το μη φιλικό νομοθετικό πλαίσιο για τις ψηφιακές πλατφόρμες στην Ελλάδα περιορίζει σημαντικά τις δυνατότητες ικανοποίησης της ζήτησης για ποιοτικές υπηρεσίες με αποτέλεσμα τις καθυστερήσεις εύρεσης ταξί. Η αγορά μετακινήσεων παραμένει κλειστή και αναχρονιστική, καθώς δημιουργήθηκε με όρους προηγούμενων δεκαετιών, πριν από τον διπλασιασμό της τουριστικής κίνησης, στερώντας ουσιαστικά από τους οδηγούς περισσότερα κέρδη και από τους επιβάτες καλύτερες υπηρεσίες”.

Με δεδομένο τον σταθερό αριθμό ταξί στην Αθήνα- 13.500 οδηγοί– η λύση είναι να υπάρχουν εναλλακτικές μορφές κινητικότητας και συνδυασμός αυτών ώστε να γίνεται πιο βιώσιμη η κίνηση μέσα στην πόλη, για παράδειγμα ταξί σε συνδυασμό με e-scooter και μέσα μαζικής μεταφοράς.

“Αυτή η υπηρεσία παρέχεται από τη Free Now σε άλλες μεγαλουπόλεις (π.χ. Γαλλία, Γερμανία κ.ά.), την ίδια στιγμή που στην Ελλάδα διατηρείται η εκκρεμότητα με τη νομική αβεβαιότητα για τη δραστηριότητά μας στην Ελλάδα, αφού δεν υπάρχει σαφές νομικό πλαίσιο για το τι εταιρεία είμαστε και αυτή τη στιγμή θεωρούμαστε εταιρεία πληροφορικής. Η νομική αβεβαιότητα μας εμποδίζει ώστε να φέρουμε και άλλες υπηρεσίες που προσφέρει η Free Now π.χ. στη Γερμανία, όπου π.χ. η πλατφόρμα, μέσω ειδικού αλγορίθμου μπορεί να προτείνει στο χρήστη τι μέσο να πάρει με χρήση ανοικτών δεδομένων (π.χ. ανάλογα με τον καιρό)”, ανέφερε η κ. Τοπαλίδου.

“Εχουμε ξεκινήσει να είμαστε πολυμορφικοί σε Γαλλία και Γερμανία και αυτός είναι κι ένας βασικός πυλώνας ανάπτυξης για τον όμιλο. Η εποχή του ‘’Mobility as a service έχει ξεκινήσει στην υπόλοιπη Ευρώη και δεν πρέπει η Ελλάδα να μείνει πίσω. Για εμάς το όραμα είναι να φέρουμε αυτές τις εναλλακτικές μορφές κινητικότητας στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη και να συμβάλλουμε σε μία πιο βιώσιμη μορφή κινητικότητας”.

Η ΒΕΑΤ ιδρύθηκε στην Αθήνα το 2011 και σήμερα είναι μέρος του FREE NOW Group, της κοινοπραξίας των BMW Group και Daimler για τις αστικές μετακινήσεις. Εκτός από την Ελλάδα, η ΒΕΑΤ εφαρμογή είναι διαθέσιμη σε Περού, Χιλή, Κολομβία, Μεξικό, Αργεντινή. Συνολικά τα brands ΒΕΑΤ και FREE NOW έχουν 47 εκατ. χρήστες σε 15 αγορές (10 Ευρώπη και 5 Λατινική Αμερική), σε 150 και πλέον πόλεις και 30.000 εταιρικούς πελάτες. Μέσα στο 2022 στόχος είναι η ΒΕΑΤ στην Ελλάδα να ενοποιηθεί με τη μητρική εταιρεία σε επίπεδο πλατφόρμας παρέχοντας τη δυνατότητα στο χρήστη όταν ταξιδεύει στο εξωτερικό να χρησιμοποιεί την ίδια εφαρμογή.

Διαβάστε ακόμη

Amazon: Στο κλαμπ των σημαντικών τεχνολογικά αγορών η Ελλάδα με τη νέα επένδυση 

Beat: Πώς αντιμετωπίζει την «γκρίνια» των χρηστών που δεν βρίσκουν ταξί και τι σχεδιάζει για το 2022 (pics)

Τέσσερις εργολάβοι σε θέση μάχης για 350 εκατ., το τηλεοπτικό μπλόκο των Κουτσολιούτσων και ο εφοπλιστής που απογειώνει την Αντίπαρο 

Exit mobile version