«H Autohellas για άλλη μια φορά αποδεικνύεται ανθεκτική σε περίοδο πρωτόγνωρης κρίσης για τον τουρισμό και την οικονομία. Η συμπληρωματικότητα των τριών πυλώνων εργασιών που στηρίζεται ο Όμιλος αλλά και η αποτελεσματικότητα των στελεχών μας και της οργάνωσής μας σε γρήγορες αναγκαίες προσαρμογές για άλλη μια φορά μας στηρίζουν και μας δίνουν τη δυνατότητα να έχουμε κερδοφόρο αποτέλεσμα παρά τις συνθήκες».
Αυτό δηλώνει ο αντιπρόεδρος του ΔΣ και διευθύνων σύμβουλος της Autohellas, κος Ευτύχιος Βασιλάκης με αφορμή τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων γ’ τριμήνου της εταιρείας.
Κατά το τρίτο τρίμηνο 2020, που λόγω εποχικότητας είναι πάντα το πιο σημαντικό στην διαμόρφωση της κερδοφορίας, η Autohellas κατέγραψε πωλήσεις σε ενοποιημένο επίπεδο 149,2 εκατ. ευρώ μειωμένες κατά 7% από το 2019, EBITDA ύψους 43,8 εκατ. ευρώ και κέρδη μετά φορών 12,1 εκατ. ευρώ μειωμένα κατά 46% από το 2019.
Η προσθήκη της δραστηριότητας του τρίτου τρίμηνου οδήγησε το εννεάμηνο στα 360,6 εκατ. ευρώ πωλήσεις, το EBITDA στα 101,5 εκατ. ευρώ και τα κέρδη μετά φόρων στα 13,2 εκατ. ευρώ μειωμένα κατά 67% από το 2019.
«Μετά την επιτυχημένη διαχείριση του 2020, του δυσκολότερου έτους στην ιστορία της εταιρείας, είμαστε αισιόδοξοι ότι πάρα τις προκλήσεις του δεύτερου lockdown που διανύουμε, η δυνατότητά μας να παράξουμε κερδοφορία θα είναι σημαντικά ισχυρότερη από το δεύτερο τρίμηνο του 2021 και μετά», ανέφερε ο κ. Βασιλάκης
Η μερική αποκατάσταση των τουριστικών αφίξεων ενεργοποίησε τις βραχυχρόνιες μισθώσεις αυτοκινήτων που κινήθηκαν ωστόσο σε επίπεδο εσόδων σημαντικά χαμηλότερο από το 2019 και αντίστοιχο των τουριστικών αφίξεων ακόμη και για το περιορισμένο διάστημα της ενεργής τουριστικής περιόδου (δηλαδή μετά τις 15/7).
Αντίθετα, ο κλάδος των μακροχρόνιων μισθώσεων εμφάνισε συνολικά αύξηση, παρά το διάστημα του lockdown που κόστισε σε νέες μισθώσεις μετριάζοντας έτσι την απώλεια στο συνολικό κύκλο εργασιών από ενοικιάσεις.
Παράλληλα, στο 3ο τρίμηνο 2020 οι πωλήσεις των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, εμφάνισαν σημαντική αύξηση, ενισχύοντας τόσο τις ταμειακές ροές όσο και τα αποτελέσματα του Ομίλου, δεδομένου ότι η εταιρεία έπρεπε να διαχειριστεί τον ενεργό στόλο της προσαρμοσμένη στις μειωμένες τουριστικές αφίξεις.
Ο κλάδος της εμπορίας καινούργιων αυτοκινήτων στο 3ο τρίμηνο του έτους επέστρεψε στην κανονικότητα, καταγράφοντας σημαντική αύξηση της τάξεως του 7,5% με τη ζήτηση από ιδιώτες να ανακάμπτει σημαντικά και με τις εισαγωγικές εταιρείες (χονδρική) αλλά και τη λιανική του Ομίλου να σημειώνουν πολύ καλές επιδόσεις συνεχίζοντας την δυναμική του 2019, τόσο σε μερίδια αγοράς όσο και σε κερδοφορία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Όμιλος κατά το 9μηνο 2020 πέτυχε σημαντική βελτίωση των καθαρών ταμιακών ροών με αποτέλεσμα ο καθαρός δανεισμός να είναι μειωμένος κατά 54,4 εκατ. ευρώ από τις αρχές του 2020 αλλά και η διαθέσιμη ρευστότητα να είναι ιδιαίτερα αυξημένη.
Ο όμιλος, όπως αναφέρουν οι επιτελείς του, από την αρχή της κρίσης λόγω Covid-19 μέχρι και σήμερα, συνεχίζει την προσπάθεια για τον περιορισμό των λειτουργικών δαπανών αξιοποιώντας τις δυνατότητες που δίνει η Πολιτεία και λαμβάνοντας μέτρα προστασίας τόσο για τους εργαζομένους όσο και για τους πελάτες του.