Από τη μία το lockdown που έφερε απότομη αύξηση της ζήτησης σε branded ζυμαρικά, από την άλλη το διευρυμένο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο σε σάλτσες και σνακς υπό την ετικέτα Wasa, η Barilla Hellas, ο leader της αγοράς ζυμαρικών με τα γνωστά μπραντς Barilla και MISKO, είδε το 2020 μία σημαντική μεγέθυνση των οικονομικών της μεγεθών.

Σύμφωνα με τα οικονομικά μεγέθη που ανακοίνωσε η θυγατρική στη χώρα μας του ιταλικού ομίλου, ο κύκλος εργασιών αυξήθηκε 17,9% σε σχέση με το 2019 φθάνοντας τα 88,8 εκατ. ευρώ έναντι 75,9 εκατ. ευρώ.

Τα μικτά κέρδη διαμορφώθηκαν στο ύψος των 40,3 εκατ. ευρώ από 36,0 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος. Παρά την αύξηση κατά 9,7% στα έξοδα διοίκησης και διάθεσης, τα κέρδη προ τόκων και φόρων (ΕΒΙΤ) διαμορφώθηκαν στο ύψος των 6,7 εκατ. ευρώ από 5,1 εκατ. ευρώ το 2019, ως αποτέλεσμα της ισχυρής αναπτυξιακής πορείας της εταιρείας.

Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 6,6 εκατ. από 5,1 εκατ. ευρώ την περυσινή χρονιά ενώ τα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 4,8 εκατ. ευρώ από 3,5 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 34,9%.

Η σημαντική κερδοφορία συνεισέφερε στην ενίσχυση των ιδίων κεφαλαίων της εταιρίας τα οποία ανήλθαν σε 48,5 εκατ. ευρώ από 43,8 εκατ. ευρώ. Ο δανεισμός παρέμεινε μηδενικός ενώ παράλληλα ενδυναμώθηκε και η ρευστότητα με τα ταμειακά διαθέσιμα της εταιρίας να διαμορφώνονται σε 5,3 εκατ. ευρώ την 31/12/2020 έναντι 3,5 εκατ. ευρώ την 31/12/2019.

Επενδύσεις

Σύμφωνα με τα στοιχεία που κοινοποίησε η εταιρεία, πέρυσι προχώρησε σε επενδύσεις ύψους 2,1 εκατ. ευρώ, στο πλαίσιο της στρατηγικής της δέσμευσης για διαρκή βελτίωση και ανάπτυξη των παραγωγικών εγκαταστάσεων και των προϊόντων της. Οι συγκεκριμένες επενδύσεις χρηματοδοτήθηκαν πλήρως από ίδια κεφάλαια.

Σε ό,τι αφορά τα brands που παράγει και διαχειρίζεται η Barilla Hellas, φαίνεται ότι βγήκαν κερδισμένα στην εμπιστοσύνη των καταναλωτών παρά την αβεβαιότητα της πανδημίας ενισχύοντας την ηγετική της θέση στην αγορά.

Επέκταση προϊοντικού χαρτοφυλακίου

Το διάστημα αυτό μάλιστα υπήρξε διεύρυνση του προϊοντικού χαρτοφυλακίου στην κατεύθυνση της δέσμευσης του Ομίλου για ανάπτυξη προϊόντων με υγιεινά, φυσικά συστατικά, με απόλυτο σεβασμό στο περιβάλλον και την ορθή χρήση των φυσικών πόρων. Στο πλαίσιο αυτό η σειρά ΜΙΣΚΟ Ολικής Άλεσης εμπλουτίστηκε με παστίτσιο και ριγκατόνι, νέες επιλογές συμπλήρωσαν τη σειρά των Barilla Legumes με σπαγγέτι από 100% αλεύρι Κόκκινων Φακών, ενώ τα Barilla Linguine ολικής άλεσης ήρθαν για να καλύψουν την ανάγκη όσων ακολουθούν μια πιο ισορροπημένη διατροφή.

Παράλληλα οι σάλτσες Barilla, και ειδικά το Pesto, συνέχισαν να αναπτύσσονται προσφέροντας στους καταναλωτές φυσικές, νόστιμες και εύχρηστες λύσεις για να συνοδεύσουν τα γεύματα τους. Επίσης τα προϊόντα Wasa εξακολούθησαν τη δυναμική διείσδυσή τους στην αγορά με τα νέα Wasa Thin Crisps και τα Wasa Gluten Free. Τέλος, τα GranCreale παρουσίασαν μια νέα επιλογή με τραγανά όσπρια & σοκολάτα, πάντα πλούσια σε φυτικές ίνες χωρίς φοινικέλαιο.

«Το 2020 για μας είναι μια χρονιά ιδιαίτερης σημασίας, σημειώνει σε δήλωση του ο κ. Cristiano Alocci, Πρόεδρος της περιοχής της Διευρυμένης Ανατολικής Ευρώπης (συμπεριλαμβανομένης της Ρωσίας) του Ομίλου Barilla και CEO της Barilla Hellas. Και προσθέτει: «Όχι μόνο για τις εταιρικές μας επιδόσεις αλλά κυρίως για τον τρόπο που λειτουργήσαμε ως ομάδα απέναντι στις προκλήσεις και τις ανατροπές που έφερε στις ζωές όλων μας η πανδημία. Με πρώτη προτεραιότητα την ασφάλεια των εργαζομένων μας, δώσαμε τον καλύτερό μας εαυτό για να επιτύχουμε την απρόσκοπτη λειτουργία της παραγωγής μας. Παράλληλα, σε στενή συνεργασία με τους συνεργάτες μας διασφαλίσαμε την τροφοδοσία της αγοράς και τη διαθεσιμότητα των προϊόντων μας στους καταναλωτές σε συνθήκες πολύ απαιτητικές. Αλλά πάνω απ’ όλα, αναλάβαμε την ευθύνη που μας αναλογεί και σταθήκαμε αρωγοί στην κοινωνία και τις ανάγκες της, τόσο σε τοπικό επίπεδο όσο και σε επίπεδο στήριξης του Εθνικού Συστήματος Υγείας».

Αειφορία

Μαζί με τα οικονομικά αποτελέσματα η Barilla Hellas επίσης κοινοποίησε και τα επιτεύγματα της κατά την υλοποίηση της στρατηγικής αειφορίας του Ομίλου Barilla που έχει ως μότο: «Καλό για σένα, καλό για τον πλανήτη».

Αναλυτικά, ως προς την προστασία του περιβάλλοντος, η εταιρεία ξεκίνησε το 2020 να προσφέρει όλα της τα προϊόντα σε συσκευασίες σχεδιασμένες να είναι 100% ανακυκλώσιμες. Αλλά και σε οτι αφορά το αποτύπωμα των εγκαταστάσεων της εταιρείας, το 2020, η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας μειώθηκε κατά 11%, οι εκπομπές CO2 μειώθηκαν κατά 3,6% επιπλέον του 15% που είχε καταγραφεί από το 2016, η κατανάλωση νερού μειώθηκε κατά 1.8% επιπλέον του 5% που είχε καταγραφεί από το 2016, ενώ η ανακύκλωση των γενικών απορριμμάτων της εγκατάστασης αυξήθηκε κατά 1% αγγίζοντας το 96%.

Παράλληλα, σύγχρονες, βιώσιμες γεωργικές πρακτικές προωθήθηκαν, όπως σημειώνει, και το 2020 μέσω του Προγράμματος Ελληνικού Σίτου MISKO. Στο πλαίσιο αυτό οι Έλληνες αγρότες αξιοποίησαν τη δυνατότητα να εκπαιδευτούν σε πρωτοποριακά εργαλεία που τους επιτρέπουν να αυξήσουν την παραγωγικότητα εξασφαλίζοντας παράλληλα χαμηλές περιβαλλοντικές επιπτώσεις.

«Κοιτάζοντας το μέλλον με αισιοδοξία και αυτοπεποίθηση, σύμφωνα με τον μακροπρόθεσμο σκοπό της εταιρείας μας, θα συνεχίσουμε με πάθος και αφοσίωση να αναπτύσσουμε ποιοτικά και καινοτόμα προϊόντα, παραμένοντας προσηλωμένοι στην προώθηση ενός πιο υγιεινού τρόπου ζωής και ενός βιώσιμου περιβάλλοντος για τις μελλοντικές γενιές», καταλήγει ο κ. Alocci.

Διαβάστε ακόμη

Προς παράταση η υποβολή των φορολογικών δηλώσεων – Ο κίνδυνος να πληρώσουν άδικα φόρους οι εργαζόμενοι

Η… προσγείωση του Χήτου, η απογείωση του ακριβού ακινήτου και οι 55 μνηστήρες της Εθνικής

100mentors: H εταιρεία που εκδημοκρατίζει το mentoring και απογειώνει τον επαγγελματικό προσανατολισμό στη χώρα