Της Μαριάννας Τζάννε
Με δυο υποψήφια σχήματα, που περιορίζουν αισθητά τον ανταγωνισμό στο γιγαντιαίο έργο ύψους 1,8 δισ, ευρώ, θα συνεχιστεί ο διαγωνισμός για την γραμμή 4 του μετρό, μετά την αιφνιδιαστική απόφαση της κοινοπραξίας Τέρνα- Vinci- Siemens να μην υποβάλλει τεχνική και οικονομική προσφορά.
Οι τρεις εταιρείες, κατέθεσαν φάκελο σήμερα στην Αττικό Μετρό, στον οποίο εξηγούν τους λόγους της εξόδου από το διαγωνισμό.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι μέχρι αργά χθες το βράδυ, στην κοινοπραξία συζητούνταν διάφορα πιθανά σενάρια για την συμμετοχή της στο έργο. Ωστόσο την Παρασκευή το μεσημέρι κρίθηκε σκόπιμο να μην υποβληθεί προσφορά. Οι τρεις εταιρείες επικαλούνται τις εκκρεμότητες που υπάρχουν στο Συμβούλιο της Επικρατείας με την γραμμή 4 αλλά και θέματα εμπιστευτικότητας, θεωρώντας ότι στοιχεία της προσφοράς τους θα μπορούσαν να γίνουν γνωστά από την στιγμή που θα άνοιγαν οι τεχνικές προσφορές.
Υπενθυμίζεται ότι στο ΣτΕ εκκρεμεί η προσφυγή της εταιρείας Μυτιληναίος σχετικά με τον αποκλεισμό της από την κούρσα διεκδίκησης του έργου (Μυτιληναίος-FCC-Aρχιρόδον). Πρόσφατα, η εταιρεία κατέθεσε και πρόσθετους λόγους, επικαλούμενη θέματα ανταγωνισμού.
Εκκρεμεί επίσης και η απόφαση για τα ασφαλιστικά μέτρα που έκανε δεκτά το Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο, εναντίον του σχήματος Τέρνα –Άκτωρ για το Άκτιο -Αμβρακία, υπόθεση που επίσης συνδέεται με θέματα της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Στην κοινοπραξία Τέρνα-Vinci-Siemens επικρατεί μεγάλος προβληματισμός αφού το γαϊτανάκι προσφυγών στα δημόσια έργα, σε συνδυασμό με την τελευταία απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για όσες εταιρείες δεν συμμετείχαν στην διευθέτηση για την υπόθεση χειραγώγησης δημοσίων έργων, εκτιμάται ότι μπορεί να πάρει απρόβλεπτες διαστάσεις ακόμη και να τινάξει το έργο στον αέρα. Όπως αναφέρουν, θα ήταν σκόπιμο να δοθεί και άλλη αναβολή, μέχρι οι δύο αυτές υποθέσεις να κλείσουν δικαστικά.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό κ. Θεόδωρος Παπαδόπουλος, ερωτηθείς γιατί η εταιρεία ανακοίνωσε τρία σχήματα, ενώ δεσμευτικές προσφορές κατέθεσαν δύο, υποστηρίζει ότι στην Αττικό Μετρό έχουν πρωτοκολληθεί τρεις φάκελοι. Μάλιστα όπως αναφέρει ο φάκελος της κοινοπραξίας που εμφανίζεται να έχει αποχωρήσει, περιλαμβάνει και εγγυητική επιστολή.
Σε ότι αφορά τις δικαστικές αποφάσεις επισημαίνει ότι η απόφαση για το Άκτιο- Αμβρακία αναμένεται από μέρα σε μέρα. Ωστόσο, η προσφυγή της εταιρείας Μυτιληναίος είναι άγνωστο πότε θα εκδικαστεί και αυτό θα πήγαινε πολύ πίσω το χρονοδιάγραμμα του έργου, το οποίο ήδη έχει πάρει αρκετές αναβολές.
Κατόπιν αυτών στο διαγωνισμό συνεχίζουν Άκτωρ-Ansaldo-Hitachi-Rail Italy και J&P Άβαξ-Ghella-Alstom.
Οι αναπάντεχες εξελίξεις στο διαγωνισμό της Αττικό Μετρό για το μεγάλο έργο ύψους 1,8 δις. ευρώ, επιβεβαιώνουν την μεγάλη μάχη που θα δοθεί για το έργο, στην σκιά όμως σοβαρών ενστάσεων και δικαστικών αποφάσεων που καλλιεργούν κλίμα μεγάλων ανατροπών και εκπλήξεων.