Τον μηχανισμό καταβολής των αποζημιώσεων για τους οδηγούς που εγκλωβίστηκαν στο χιονιά της κακοκαιρίας «Ελπίδα», αναμένεται να ενεργοποιήσει εκτός απροόπτου σήμερα η Αττική Οδός.
Η κοινοπραξία του έργου σκοπεύει να επιταχύνει τις διαδικασίες και να προχωρήσει στην ταυτοποίηση των δικαιούχων μέσω της λειτουργίας ηλεκτρονικής πλατφόρμας, στην οποία οι οδηγοί θα υποβάλλουν τα αιτήματα αποζημιώσεων.
Αρμόδιες πηγές, τόνιζαν χθες στο «newmoney» ότι η πλατφόρμα αυτή θα παραμείνει ανοικτή για όσες μέρες χρειαστεί και ο χρόνος θα επανεκτιμηθεί ανάλογα με την προσέλευση του κόσμου.
Με τα μέχρι σήμερα δεδομένα της κοινοπραξίας, εκτιμάται ότι την αποζημίωση των 2.000 ευρώ θα λάβουν περίπου 3.500 ιδιώτες, οι οποίοι υπολογίζεται ότι βρέθηκαν την μέρα της 24ης Ιανουαρίου στην Αττική Οδό.
Συνολικά η Αττική Οδός θα κληθεί να καταβάλλει περίπου 7 εκατομμύρια ευρώ.
Ωστόσο, την ταυτοποίηση των οδηγών δυσχεραίνει η κατηγοριοποίηση του μείγματος των οδηγών. Για παράδειγμα, υπάρχει κόσμος που έχει εντοπιστεί μέσα από τις πινακίδες και που υπολογίζονται σε 421 αυτοκίνητα. Πρόκειται για εκείνους που εξήλθαν της Αττικής Οδού είτε με τον προαστιακό είτε με τα πόδια και εγκατέλειψαν στον αυτοκινητόδρομο τα οχήματά τους μη μπορώντας να τα μετακινήσουν.
Τα οχήματα αυτά μεταφέρθηκαν με εξοπλισμό της Αττικής Οδού σε υπαίθρια πάρκινκ μέχρι να τα αναζητήσουν οι ιδιοκτήτες τους. Αυτοί προβλέπεται ότι θα είναι και από τους πρώτους που θα αποζημιωθούν.
Υπάρχει επίσης μια μεγάλη κατηγορία, η οποία διαθέτει αποδεικτικά πληρωμής από τα διόδια αλλά και όσοι πέρασαν με πομποδέκτη της Αττικής Οδού ή πομποδέκτες των άλλων παραχωρήσεων που επίσης μπορούν να εντοπιστούν με ευκολία.
Υπάρχουν όμως και οδηγοί που μπήκαν στον αυτοκινητόδρομο ενώ είχαν κλείσει τα διόδια και επομένως δεν διαθέτουν ισχυρά τεκμήρια εισόδου, ενώ πληροφορίες αναφέρουν ότι εντοπίστηκαν και οχήματα σε σημεία του δρόμου που δεν είχαν κλείσει από το χιόνι και τα οποία εκτιμάται ότι εισχώρησαν στην Αττική Οδό εκ των υστέρων για να εισπράξουν την αποζημίωση.
Για όλους αυτούς χρειάζεται διασταύρωση στοιχείων και κάποια ελάχιστα προαπαιτούμενα, τα οποία θα χρειαστεί να προσκομίσουν ως αποδεικτικά στοιχεία για να εισπράξουν τις 2.000 ευρώ, πέρα από τα τυπικά στοιχεία (π.χ ονόματα, διευθύνσεις) και να γίνει διασταύρωση και από τις κάμερες.
Τι θα γίνει με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Μέχρι τις αρχές της επόμενης εβδομάδας προβλέπεται να οριστικοποιηθεί το πλαίσιο καταβολής των αποζημιώσεων και για τους δικαιούχους των αμαξοστοιχιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που λόγω των καιρικών συνθηκών έμειναν για πάνω από μία μέρα καθηλωμένη στα βαγόνια της εταιρείας.
Η περίπτωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κρίνεται πολύ πιο εύκολη από εκείνη της Αττικής Οδού καθώς υπάρχει καταγεγραμμένος ο αριθμός των δικαιούχων που είναι περίπου 600 και οι οποίοι θα εισπράξουν με απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή 1.000 ευρώ.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πέραν της καταβολής των περίπου 600.000 ευρώ θα καταβάλλει και διοικητικό πρόστιμο 100.000 ευρώ που της έχει επιβληθεί από την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμου.
Η αποζημίωση αφορά τους επιβάτες των αμαξοστοιχιών 885 Καλαμπάκα-Αθήνα, I/C 54 (Αθήνα-Θεσσαλονίκη), I/C 55 (Θεσσαλονίκη-Αθήνα), I/C 56 (Αθήνα-Θεσσαλονίκη) και I/C 57 (Θεσσαλονίκη – Αθήνα). Για την Αττική Οδό έχει συγκροτηθεί αντίστοιχα η αρμόδια Επιτροπή Διερεύνησης, η οποία θα διερευνήσει τις ευθύνες του παραχωρησιούχου και θα επιβάλλει κυρώσεις έως 1 εκατ. ευρώ.
Την Επιτροπή Διερεύνησης συγκροτούν τρία τακτικά μέλη και τρία αναπληρωματικά. Στην επιτροπή μετέχουν, ο Προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και εκπρόσωπος του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, ο οποίος ορίζεται μαζί με τον αναπληρωτή του με θητεία δύο ετών με απόφαση Υπουργού.
Η επιτροπή μπορεί να υποστηρίζεται από εξωτερικούς τεχνικούς συμβούλους ή πραγματογνώμονες. Μπορεί επίσης να πραγματοποιεί αυτοψίες, να καλεί σε ακρόαση τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες και φορείς και να ζητεί από αυτούς κάθε αναγκαίο έγγραφο και στοιχείο.
Οι αρμόδιες υπηρεσίες υποχρεούνται να συνδράμουν την Επιτροπή Διερεύνησης θέτοντας στην διάθεσή της κάθε στοιχείο και έγγραφο που είναι αναγκαίο ή που ζητείται από αυτήν για την άσκηση των αρμοδιοτήτων της. Το έργο της Επιτροπής Διερεύνησης ολοκληρώνεται εντός είκοσι ημερών από την συγκρότηση της με την σύνταξη και υποβολή σχετικού πορίσματος στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών.
Η προθεσμία μπορεί να παραταθεί με απόφαση του Υπουργού σε περίπτωση που αυτό κρίνεται απολύτως αναγκαίο για την άρτια ολοκλήρωση του έργου της Επιτροπής Διερεύνησης κατόπιν αιτιολογημένου αιτήματος.
Διαβάστε ακόμη
«Αρχοντικό Χατζηγάκη»: Βγαίνει στο σφυρί το 5άστερο «διαμάντι» των Τρικάλων
Ερντογάν: Η αδύναμη λίρα στέλνει την Τουρκία στα crypto και το metaverse