Μετά τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης θα υπογραφεί η σύμβαση της Αττικής Οδού με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με στόχο το γιγαντιαίο τίμημα των 3,27 δισ. που προσέφερε ο ανάδοχος για την νέα 25ετή σύμβαση παραχώρησης να εισπραχθεί μέχρι τα τέλη του έτους.
Αν και θα χρειαστεί αγώνας ταχύτητας, στην κυβέρνηση επιδιώκουν να ανεβάσουν ρυθμούς ώστε να επιτευχθεί το οικονομικό κλείσιμο του έργου εντός του έτους καθώς το τίμημα της Αττικής Οδού είναι το μεγαλύτερο στην ιστορία των συμβάσεων του ΤΑΙΠΕΔ, επομένως θα ενισχύσει τα έσοδα από τις ιδιωτικοποιήσεις και θα έχει δημοσιονομικά οφέλη καθώς θα αξιοποιηθεί για την μείωση του χρέους.
Ενδιάμεση λειτουργία
Εντός των ημερών άλλωστε αναμένεται να οριστικοποιηθεί και ο φορέας που θα αναλάβει το ενδιάμεσο στάδιο λειτουργίας αφού η υφιστάμενη σύμβαση ολοκληρώνεται στις 6 Οκτωβρίου δηλαδή σε 40 μέρες από σήμερα. Το ρόλο αυτό το υπουργείο Υποδομών θα εκχωρήσει κατά πάσα πιθανότητα στο ΤΑΙΠΕΔ που διαθέτει τον βραχίονα συμβάσεων στρατηγικής σημασίας (PPF) με ανάλογη εμπειρία αναθέσεων που δεν μπορούν να γίνουν από την κεντρική κυβέρνηση.
Μένει όμως να αποσαφηνιστεί το νομικό πλαίσιο και οι όροι με τους οποίους θα ολοκληρωθεί η διαδικασία καθώς είναι σαφές ότι το Ταμείο δεν θα αναλάβει το ίδιο την λειτουργία του οδικού άξονα αλλά την ανάθεση του έργου της λειτουργίας σε ιδιώτη με επικρατέστερο φορέα το υφιστάμενο σχήμα παραχώρησης που συγκροτούν οι ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και η ΑΒΑΞ.
Οι διεργασίες για την αλλαγή σελίδας γύρω από τον οδικό άξονα έχουν εντατικοποιηθεί. Eπιβεβαιώνοντας τις πληροφορίες του newmoney ότι πάνω στο τραπέζι βρίσκεται ακόμη και το ενδεχόμενο να έρθει πιο κοντά η προβλεπόμενη από την νέα σύμβαση μείωση της τιμής του διοδίου στα 2,50 ευρώ ανά διέλευση (από 2,80 ευρώ σήμερα) εντός του έτους, o πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε κατά την εισήγησή του στο υπουργικό συμβούλιο ότι η μείωση στα διόδια θα ισχύσει από τις 6 Οκτωβρίου.
Στο υπουργικό συμβούλιο
Σήμερα με πράξη του υπουργικού συμβουλίου, η κυβέρνηση θα εξουσιοδοτήσει τους υπουργούς Οικονομικών Κωστή Χατζηδάκη και Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα για την υπογραφή της σύμβασης, που αποτελεί μια τυπική διαδικασία για να περάσει το έργο στην επόμενη φάση. Εκκρεμότητα παραμένει η κύρωση της σύμβασης από την βουλή καθώς το έργο έχει ήδη πάρει το πράσινο φως από το Ελεγκτικό Συνέδριο που ο στόχος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι να τρέξει επίσης πριν τα τέλη του έτους εντός του Φθινοπώρου.
Για την υποδοχή της Αττικής Οδού προετοιμάζεται και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η οποία πρόσφατα ολοκλήρωσε την διαδικασία σύστασης των δύο εταιρειών που θα αποτελέσουν το διάδοχο σχήμα της Αττικής Οδού. Πρόκειται για τη «Νέα Αττική Οδός Παραχώρηση Μονοπρόσωπη ΑΕ» και την «Νέα Αττική Οδός Λειτουργία ΑΕ». Η εταιρεία παραχώρησης που έχει αρχικό κεφάλαιο 3 εκατ. ευρώ, θα χρειαστεί να προχωρήσει σε αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου κατά 494 εκατ. ευρώ καθώς είναι όρος της σύμβασης παραχώρησης. Ενδιαφέρον σημείο της σύμβασης και δηλωτικό των επόμενων κινήσεων είναι επίσης πως για την πρώτη πενταετία ο παραχωρησιούχος μπορεί να μεταβιβάσει μέχρι και το 49% του μετοχικού του κεφαλαίου κάτι που ενισχύει τις πληροφορίες για διεύρυνση της μετοχικής σύνθεσης της εταιρείας.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που είναι ο νέος παραχωρησιούχος έχει κάνει ήδη ένα σημαντικό βήμα για το έργο που είναι μια καταρχήν συμφωνία με τις τέσσερις συστημικές τράπεζες προκειμένου να χρηματοδοτήσουν με 675 εκατ. ευρώ η κάθε μία την επένδυση του ομίλου για την Αττική Οδό.
Όπως έχουν δηλώσει στελέχη της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η Αττική Οδός αποτελεί ένα έργο χαμηλού ρίσκου και σταθερών αποδόσεων, με ιδιαίτερη ανθεκτικότητα ακόμη και σε δυσμενείς συνθήκες, που υπολογίζεται ότι μπορεί να αποφέρει κατά μέσο όρο EBITDA άνω των 300 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση. Ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναμένει σωρευτικές εκτιμώμενες διανομές, στην 25ετή σύμβαση, περίπου 3 δισ. ευρώ.
Διαβάστε ακόμη
Στο Υπουργικό το νομοσχέδιο για νέα κίνητρα σε μικρομεσαίους και επαγγελματίες
«Πυρετός» μεταβιβάσεων ακινήτων με φθηνή Golden Visa
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ