Η AstraZeneca ανακοίνωσε 10% αύξηση των πωλήσεων προϊόντων για το 2020, μια χρονιά κατά την οποία ο φαρμακευτικός κολοσσός μπήκε δυναμικά στην κούρσα παραγωγής εμβολίων κατά του κορωνοϊού, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης.
Οι πωλήσεις ανήλθαν σε 25,8 δισ. δολάρια για το σύνολο του έτους. Για το δ’ τρίμηνο, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 12% ξεπερνώντας οριακά τα 7 δισ. δολ.
Τα συνολικά έσοδα διαμορφώθηκαν σε 26,6 δισ. δολ. για τη χρήση και στα 7,4 δισ. δολ. για το δ’ τρίμηνο.
Η εταιρεία βρίσκεται στο επίκεντρο της προσοχής για το εμβόλιο που έχει παράξει, στο οποίο υπολογίζουν πολύ τόσο η Μεγάλη Βρετανία, όσο και η Ευρώπη, αλλά και άλλες χώρες, καθώς προσπαθούν να φέρουν πιο κοντά το τέλος της παγκόσμιας υγειονομικής κρίσης που προκάλεσε η πανδημία.
Ωστόσο, η AstraZeneca έχει δηλώσει ότι δεν θα βγάλει κέρδος από το εμβόλιο κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ενώ έχει δεσμευτεί να το διαθέσει αφιλοκερδώς σε αναπτυσσόμενες χώρες με χαμηλό και μεσαίο εισόδημα.
Ο CEO της AstraZeneca, Πασκάλ Σοριό, ανέφερε ότι οι περσινές επιδόσεις «σηματοδοτούν ένα σημαντικό βήμα για την εταιρεία. Παρά τον μεγάλο αντίκτυπο από την πανδημία, παρουσιάσαμε διψήφια αύξηση εσόδων».
Όπως σημειώνει το CNBC, αν και οι κλινικές μελέτες έδειξαν ότι το εμβόλιο των AstraZeneca/ Οξφόρδης έχει χαμηλότερη αποτελεσματικότητα από άλλα εμβόλια, το γεγονός είναι πως είναι φθηνότερο και πιο εύκολο να αποθηκευτεί και να μεταφερθεί – κάτι που αποτελεί πολύ κρίσιμο παράγοντα για χώρες όπως η Βρετανία. Η γρήγορη διανομή των εμβολίων είναι κρίσιμης σημασίας ώστε να ξανανοίξουν οι οικονομίες που ΄χουν πληγεί βαριά από τα lockdowns και την απώλεια θέσεων εργασίας.
Διαβάστε ακόμη:
Singapore Airlines: Ξεκινά πτήσεις στις οποίες όλα τα μέλη του πληρώματος έχουν εμβολιαστεί
Η Coca-Cola γίνεται… πράσινη – Αναψυκτικά σε συσκευασίες από 100% ανακυκλωμένο πλαστικό