«Όταν ακούς για έκτακτα καιρικά φαινόμενα, οφείλεις να βάλεις τσουβάλια δίπλα στον ποταμό και ας είναι αχρείαστα. Το κάνεις σε μια προσπάθεια να μείνεις εκεί που ζεις, όχι να αναγκαστείς να φύγεις». Με τη δήλωση αυτή ο ισχυρός άνδρας της Jumbo κ. Απόστολος Βακάκης προσπάθησε ουκ ολίγες φορές να πείσει κατά τη χθεσινή έκτακτη ΓΣ τους ελάχιστους αντιδρώντες μικρομετόχους στο πρόγραμμα επαναγοράς ιδίων μετοχών που τέθηκε προς ψήφιση. Με βάση την πρόταση, η οποία και υπερψηφίστηκε απ’ την πλειοψηφία, το συγκεκριμένο πρόγραμμα θα είναι διετούς διάρκειας, θα μπορεί να αγοράσει ως το 10% του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου με κατώτατη τιμή το 1 ευρώ και ανώτατη τα 27,20 ευρώ. Μάλιστα κάποιοι συμμετέχοντες μικρομέτοχοι παρατήρησαν πως ως ανώτατο όριο τέθηκε η τιμή κατά την οποία ο κ. Βακάκης πούλησε το τελευταίο μερίδιο του σε μετόχους μειοψηφίας τον περασμένο Μάιο, πυροδοτώντας μία πτωτική πορεία απ’ τα υψηλά των 30 ευρώ που είχε σημειώσει.

Ο κ. Βακάκης λέγοντας ότι ως ανώτατο όριο τέθηκε η μεσοσταθμική τιμή των τελευταίων μηνών χαρακτήρισε ως επιβράβευση των υφιστάμενων μετόχων που παραμένουν πιστοί στην Jumbo αλλά και ως διπλή θωράκιση της εταιρείας σε ένα περιβάλλον με αβεβαιότητες.

Σύμφωνα με τον ίδιο πρόκειται για μια διαφορετική τακτική επιβράβευσης των μετόχων, η οποία όπως σημείωσε πως επικροτήθηκε από τα μεγάλα χαρτοφυλάκια και είναι προς όφελος των μετόχων ενώ σε ερώτηση μετόχου διευκρίνισε ότι το μέρισμα χρήσεων διατηρείται ενώ θα επανεξεταστεί η διανομή επιπλέον μερίσματος η οποία ακολουθήθηκε το προηγούμενο διάστημα.

Με βάση την απόφαση που έλαβαν χθες οι μέτοχοι οι τίτλοι που θα επαναγοραστούν απ’ την εισηγμένη, θα διαγραφούν.

«Η δική μου θέση σε μια υγιή εταιρεία όταν το περιβάλλον δεν είναι ευνοϊκό, πρέπει να υπάρχει διπλή θωράκιση. Προσπαθώ να κάνω το καλύτερο στην εκάστοτε περίπτωση. Προσπαθώ να κάνω μάνατζμεντ στην Ελλάδα με τα καλά της και τα κακά της» ανάφερε μεταξύ άλλων ο κ. Βακάκης,

Το «κόστος πολέμου»

Ο ίδιος έκρουσε για ακόμα μία φορά το καμπανάκι αναφορικά με τους κινδύνους που ελλοχεύουν από την ακρίβεια εν μέσω των συνθηκών αβεβαιότητας λόγω των πολέμων που βρίσκονται σε εξέλιξη. Φρόντισε δε να διευκρινίσει πως αυτό που βιώνουν επί της ουσίας οι οικονομίες και το οποίο «συντρίβει» τον καταναλωτή είναι το «κόστος πολέμου». Κατήγγειλε δε πως «με το πρόσχημα ή την πραγματική δικαιολογία του πολέμου κάποια μέρη της εφοδιαστικής αλυσίδας ή συντεχνίες ευνοούνται περισσότερο» αναφέροντας μάλιστα τις αμυντικές βιομηχανίες και τους εφοπλιστές και προειδοποιώντας πως «το κόστος πολέμου» δεν συζητιέται ανοικτά αλλά είναι τεράστιο και μπορεί να λυγίσει τον κόσμο.

Ίσως γι αυτό και ο ίδιος φρόντισε να αφήσει και μία αισιόδοξη νότα, εκτιμώντας ότι τελικά θα βρεθεί τρόπος να υπάρξει συμβιβασμός και να εξομαλυνθεί η κατάσταση.

«Μαίνονται δύο πόλεμοι, υπάρχει μια μεγάλη ανησυχία ως προς το τι θα ξημερώσει το 2025. Έχουμε πολλές μεταβλητές, αναθέρμανση πολέμου, συμφωνίες, δεν είναι καθαρό το μήνυμα που παίρνει κάποιος» είπε χαρακτηριστικά. Γι’ αυτό και διατηρεί το guidance που είχε δώσει η εισηγμένη εταιρεία για αύξηση πωλήσεων 4% και ίδια κερδοφορία με πέρυσι, παρά το γεγονός ότι στο εννεάμηνο οι επιδόσεις είναι καλύτερες.

Υπενθυμίζεται πως με βάση τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε χθες η εισηγμένη, οι πωλήσεις στο α’ εξάμηνο αυξήθηκαν κατά 8,73% σε σχέση με ένα χρόνο πριν, φθάνοντας τα 460,38 εκατ. ευρώ. Επίδοση βέβαια που συνέδεσε και απ’ το έκτακτο έσοδο της ασφαλιστικής αποζημίωσης για τα κατεστραμμένα απ’ τον Ντάνιελ καταστήματα. Διαβεβαίωσε πως με τις ασφαλιστικές εταιρείες αναφορικά με τα νέα ασφαλιστήρια συμβόλαια επήλθε συμβιβασμός.

Ο ίδιος ερωτήθηκε για τις αγορές της Ρουμανίας και του Ισραήλ. Για την πρώτη ο κ. Βακάκης εκτιμά ότι θα φθάσει σε τζίρο την Ελλάδα. Ήδη λειτουργούν 18 καταστήματα και ως το τέλος του έτους αναμένεται να λειτουργήσει ένα νέο ιδιόκτητο υπερκατάστημα στο Βουκουρέστι. Αντίστοιχα και το Ισραήλ όπου λίγες ημέρες πριν άνοιξε το δεύτερο κατάστημα αποτελεί μία από τις σημαντικές αγορές για την Jumbo. H ανάπτυξη γίνεται μέσω master franchise και χωρίς ρίσκο και με το άνοιγμα των οκτώ καταστημάτων που σχεδιάζονται ο τζίρος του Ισραήλ θα είναι μεγαλύτερος από την ελληνική αγορά. Κάτι που απέδωσε αφενός στις διαφορετικές δομές και αφετέρου στα πολύ μεγαλύτερα εισοδήματα των Ισραηλινών. «Το μέσο καλάθι των πελατών στο Ισραήλ είναι τριπλάσιο απ’ αυτό στην Ελλάδα», σημείωσε ο κ. Βακάκης.

Ο ισχυρός άνδρας της Jumbo μεταξύ άλλων επανέφερε το θέμα της λειτουργίας των καταστημάτων επτά ημέρες την εβδομάδα σημειώνοντας ότι το κόστος αδράνειας στην Ελλάδα λόγω αργιών και Κυριακών είναι 1,5% ακριβότερο από άλλες χώρες όπως η Βουλγαρία, η Ρουμανία και η Κύπρος.

Ο κ. Βακάκης δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στις γεωπολιτικές αναταράξεις που έχουν προκαλέσει και προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα και ελλείψεις στα ράφια. «Η διατάραξη της τροφοδοτικής αλυσίδας για τη Jumbo οφείλεται σε δύο παραμέτρους», σημείωσε. «Πρώτον στο γεγονός ότι είναι στρατηγική επιλογή και αδιαπραγμάτευτο για την εταιρεία, να μην προμηθεύεται προϊόντα που θα δείξουν ανατίμηση στο ράφι και δεύτερον η μεγάλη διάρκεια του τροφοδοτικού κύκλου, η οποία λόγω των προβλημάτων στη Διώρυγα του Σουέζ από 45 ημέρες έχει επιμηκυνθεί σε 2,5 μήνες, με αποτέλεσμα υστέρηση αναπλήρωσης του ραφιού. Όπως ανέφερε το πρόβλημα, το οποίο είναι πιο εμφανές σε περιόδους αιχμής, θα διορθωθεί αλλά με αργούς ρυθμούς. Η δε εταιρεία σήμερα έχει ξεκινήσει να προμηθεύεται για την επόμενη σχολική χρονιά!

Διαβάστε ακόμη

O Μάριος, το Open και το Μαξίμου, τα μίση, τα πάθη και το μετά debate γκάλοπ στο ΠΑΣΟΚ, οι προσδοκίες για την Εθνική και τα deals της Intracom

Παράσχης (ΣΕΤΕ): Oι 4 παράμετροι που καθορίζουν τα τουριστικά έσοδα του 2024 και η πτώση του Ιουλίου

Γρηγόρης Σκλήκας: Όλο το πλάνο ανάκαμψης των ΕΛΤΑ – Στόχος η άμεση επιστροφή σε κέρδη

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα