© Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
Μπορεί μία εταιρεία με ρίζες που φθάνουν πίσω στο 1911 να θεωρείται startup; Τυπικά η Kyndryl, που μετράει λιγότερο από τρία χρόνια ζωής έχοντας δημιουργηθεί από τη διάσπαση ενός τμήματος του παγκόσμιου κολοσσού ΙΒΜ, θα μπορούσε να διεκδικήσει τον… παράδοξο αυτό τίτλο. Εξάλλου αποτελεί μία ανεξάρτητη οντότητα με αρκετή ευελιξία που ξεπερνά πλέον τα όρια της τεχνολογίας της ΙΒΜ και «παίζει» σε όλο τον χώρο του cloud αναπτύσσοντας συνεργασίες με όλους τους μεγάλους hyperscalers (Microsoft, Google, AWS) και προωθώντας τον «εκδημοκρατισμό» της τεχνολογίας. Από την άλλη πάλι, ναι, είναι μία νέα οντότητα, που όμως προέρχεται από έναν κολοσσό, οπότε και ο τίτλος startup είναι παράδοξος.
Τι κάνει λοιπόν μια τέτοια εταιρεία στην Ελλάδα της ψηφιακής μετάβασης; «Πολλά!», απαντά ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Kyndryl Hellas Απόστολος Λεωνιδόπουλος, υπενθυμίζοντας αφενός ότι η Kyndryl είναι σήμερα η υπεύθυνη πίσω από τις ψηφιακές υποδομές των μεγαλύτερων ελληνικών επιχειρήσεων, των τραπεζών, των ασφαλιστικών εταιρειών κ.ο.κ. και αφετέρου ότι με τη νέα ταυτότητα και το παγκόσμιο know how που διαθέτει σε τεχνολογίες αιχμής επιχειρεί μία επέκταση της γκάμας των τεχνολογικών λύσεων και υπηρεσιών που μπορεί να προσφέρει.
Επιπρόσθετα, κουβαλά την κληρονομιά της ομάδας των ανθρώπων που εργάζεται για παγκόσμια έργα της Dow Chemical. Μιας ομάδας-πρότυπο για εξαγωγή τεχνογνωσίας που δημιουργήθηκε πριν από χρόνια εντός της ΙΒΜ Ελλάδος με αποκλειστικό σκοπό να δημιουργεί λύσεις και να υποστηρίζει τις διεθνείς δραστηριότητες του χημικού πολυεθνικού ομίλου.
Σημείο καμπής
«Επειτα από περίπου δυόμισι χρόνια είμαστε πλέον σε σημείο καμπής», λέει ο κ. Λεωνιδόπουλος, ο οποίος με 35 χρόνια εμπειρίας στην ΙΒΜ ανέλαβε το δύσκολο έργο της μετάβασης του διασπασμένου τμήματος των τεχνολογικών υπηρεσιών σε μία ανεξάρτητη πλέον οντότητα. «Εχουμε περάσει τον απαραίτητο χρόνο της εσωστρέφειας και της τακτοποίησης του “μαγαζιού” μας και πλέον θα αρχίσουμε να επιταχύνουμε τον βηματισμό μας», συμπληρώνει, εξηγώντας ότι η μετάβαση δεν ήταν εύκολη υπόθεση. «Σαφώς είχαμε μία μεγάλη κληρονομιά και η Νο 1 προτεραιότητά μας ήταν να συνεχίσουμε να υποστηρίζουμε σωστά τους πελάτες μας.
Οπότε είχαμε τη δυσκολία, αλλά και το πλεονέκτημα, ανάλογα πώς το βλέπει κανείς, ως startup επί της ουσίας, μιας και προσπαθούσαμε να μετασχηματιστούμε σε μία αυτόνομη-ανεξάρτητη εταιρεία συνάπτοντας συμμαχίες με όλους τους παρόχους τεχνολογίας της αγοράς, κουβαλώντας όμως μία μεγάλη κληρονομιά αλλά και μια μεγάλη ευθύνη, να συνεχίσουμε απρόσκοπτα τη λειτουργία των υποδομών των πελατών μας και την υποστήριξή τους», προσθέτει.
«Οπότε κλείσαμε συμφωνίες με όλους τους παρόχους, δίνοντας πρωτίστως έμφαση στους hyperscalers και θέτοντας τις βάσεις για να μπορούμε να δουλεύουμε σε κάθε ψηφιακό περιβάλλον, μετασχηματιστήκαμε αλλάζοντας όλη την υποδομή μας περνώντας σε τρία βασικά συστήματα από τρεις προμηθευτές στο cloud, επανεκπαιδεύσαμε το προσωπικό μας στις νέες τεχνολογίες και πλέον αρχίσαμε να μετασχηματίζουμε και τη σχέση με τους πελάτες μας, μαζί βέβαια και τα συμβόλαιά μας. Πήγαμε δηλαδή σε μία σχέση μαζί τους περισσότερο συμβουλευτική και ανεξάρτητη προκειμένου να τους βοηθήσουμε όχι μόνο να διαχειριστούν τα υφιστάμενα συστήματά τους, αλλά και να τα αναπτύξουν για την επόμενη μέρα.
Μία απαραίτητη ενδοσκόπηση λοιπόν, την οποία όμως βοήθησε και το ανοδικό trend της αγοράς, οπότε στην Ελλάδα καταφέραμε ακόμα και αυτά τα πρώτα χρόνια να εμφανιζόμαστε σε αναπτυξιακή τροχιά», σημειώνει ο κ. Λεωνιδόπουλος. Παρ’ όλα αυτά, όπως επισημαίνει, το νέο κεφάλαιο για το νέο σχήμα άνοιξε από τον περασμένο Απρίλιο, όταν πλέον ξεκίνησε η νέα χρήση. «Τώρα που είμαστε έτοιμοι και στημένοι επικεντρωνόμαστε στο πώς να περάσουμε την αξία που μπορούμε να προσφέρουμε ως ο μεγαλύτερος παγκόσμιος πάροχος τέτοιου είδους υπηρεσιών στους πελάτες μας στην Ελλάδα», σημειώνει ο ίδιος. Κοινώς, στόχος είναι η ανάπτυξη των εργασιών.
«Ο όμιλος είχε προσδιορίσει ότι η τροχιά ανάπτυξης θα έρθει περίπου στις αρχές του ’25. Ωστόσο στην Ελλάδα ήδη είμαστε σε αναπτυξιακή τροχιά, απλώς σκοπεύουμε να πιάσουμε τον ρυθμό της αγοράς και να τον ξεπεράσουμε», λέει ο κ. Λεωνιδόπουλος. Ισως γι’ αυτό πρόσφατα ο πρόεδρος του Ομίλου Kyndryl, Ελι Κίνεν, ήρθε στην Ελλάδα προκειμένου να δει από κοντά την ομάδα της ελληνικής θυγατρικής αλλά και τους μεγάλους πελάτες της.
Στη νέα εποχή της εταιρείας η βεντάλια των λύσεων και των υπηρεσιών έχει πλέον ανοίξει. «Εχουμε μια πραγματικά μοναδική αξία ανεξάρτητου τεχνικού συμβούλου να δώσουμε στους πελάτες μας. Με αυτόν τον ρόλο δραστηριοποιούμαστε σε κάποιες παραδοσιακές και σε κάποιες νέες “περιοχές”. Οι πρώτες αφορούν τη διαχείριση, τον σχεδιασμό και την υλοποίηση ψηφιακών υποδομών. Δραστηριότητα που είναι στο DNA της εταιρείας και την οποία ξέρουμε να κάνουμε πολύ καλά εδώ και χρόνια.
Πλέον σαν Kyndryl βοηθάμε και στον μετασχηματισμό αυτών των υποδομών μέσω του cloud. Τι μας διαφοροποιεί από τους υπόλοιπους παίκτες της αγοράς ως προς αυτό; Η προετοιμασία για την επόμενη μέρα αυτής της μετάβασης. Ολες οι εταιρείες που μετακινούνται στο cloud διαπιστώνουν την πολυπλοκότητα της επόμενης μέρας σε ό,τι αφορά τη διαχείριση ενός hybrid multi cloud περιβάλλοντος και του κόστους που αυτό συνεπάγεται. Διότι με κακή χρήση του cloud μπορεί το κόστος τελικά να εκτοξευτεί αντί να μειωθεί. Οπότε βοηθάμε τους πελάτες ενιαία να διαχειριστούν τα περιβάλλοντα, τα παραδοσιακά και τα clouds, και μέσω της Τεχνητής Νοημοσύνης να ελαχιστοποιήσουν το κόστος αυτής της χρήσης», επισημαίνει.
Η άλλη περιοχή στην οποία ειδικεύεται η Kyndryl -και στην οποία θεωρείται παγκόσμιος leader- είναι η «ψηφιακή θέση εργασίας». Ουσιαστικά πρόκειται για τη δημιουργία μιας ψηφιακής πλατφόρμας ασφαλούς εργασίας που μπορεί να χρησιμοποιηθεί και εξ αποστάσεως. Τρίτος πυλώνας είναι η ανάπτυξη λύσεων στα δίκτυα νέας γενιάς, με την εταιρεία να έχει συνάψει σε διεθνές επίπεδο στρατηγική συνεργασία με τη Nokia.
Επειτα, είναι ο χώρος της κυβερνοασφάλειας. «Εκεί προσπαθούμε να παντρέψουμε τη μακρόχρονη εμπειρία μας στις λύσεις ανάκαμψης από φυσικές καταστροφές με συνεργασίες που έχουμε με τους παρόχους των κορυφαίων λύσεων κυβερνοασφάλειας στον κόσμο», λέει ο κ. Λεωνιδόπουλος.
«Τελευταίος, αλλά εξίσου σημαντικός, είναι ο χώρος των δεδομένων και της Τεχνητής Νοημοσύνης. Σε αυτόν τον χώρο συντελείται επανάσταση. Η αξία της Τεχνητής Νοημοσύνης είναι απολύτως ανάλογη με την αξία και την αξιοπιστία των δεδομένων πάνω στα οποία βασίζεται – και εμείς εκεί επικεντρωνόμαστε.
Τονίζουμε τη μακρόχρονη εμπειρία μας στη διαχείριση και την αρχιτεκτονική δεδομένων και βοηθάμε τους πελάτες μας να προετοιμαστούν. Ούτως ή άλλως, όλες οι μεγάλες εταιρείες λογισμικού θα συνεχίσουν να αναπτύσσουν τεχνικές και μοντέλα ΑΙ. Αυτό που πρέπει να κάνουν οι πελάτες μας -και το έχουν συνειδητοποιήσει- είναι να προετοιμαστούν γι’ αυτό που έρχεται.
Και ο τρόπος να προετοιμαστούν είναι να επικεντρωθούν στην αρχιτεκτονική των δεδομένων τους και να τα προετοιμάσουν, όντας αξιόπιστα και ψηφιοποιημένα, για να υποδεχθούν τις λύσεις που θα έρθουν ούτως ή άλλως από τους μεγάλους παρόχους λογισμικού», σημειώνει ο κ. Λεωνιδόπουλος.
Η δραστηριότητα της ελληνικής θυγατρικής επεκτείνεται και στην Κύπρο. «Αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε και στις δύο αγορές είναι να εκμεταλλευτούμε την παγκόσμια παρουσία του ομίλου και τις τεχνολογίες που αναπτύσσει και λειτουργεί ένας παγκόσμιος οργανισμός. Για παράδειγμα, έχουμε αναπτύξει μία πλατφόρμα, την “Kyndryl Bridge”, που έχουμε εγκαταστήσει σε πάνω από 1.000 πελάτες μας ανά τον κόσμο, σε τέσσερις στην Ελλάδα και έναν στην Κύπρο. Μέσα από αυτήν διαχειριζόμαστε τις υποδομές τους. Πρόκειται για μία πλατφόρμα που συλλέγει σε real time όλα τα στοιχεία από τα τμήματα της υποδομής και τα συνδυάζει με τεχνικές ΑΙ. Αρα μιλάμε για τη μεγαλύτερη συλλογή δεδομένων λειτουργίας κρίσιμων συστημάτων στον κόσμο σε πραγματικό χρόνο.
2.000 εταιρείες
Στόχος είναι να φτάσουμε τις 2.000 εταιρείες ως το τέλος του χρόνου. Και μιλάμε για τους μεγαλύτερους οργανισμούς στον κόσμο. Μαζεύουμε λοιπόν όλα αυτά τα δεδομένα και τα επεξεργαζόμαστε ώστε να εκμεταλλευτούμε τη γνώση που εμπεριέχεται σε αυτά. Προσπαθούμε να έχουμε προληπτικές ενέργειες για τους πελάτες μας.
Και έπειτα είναι τα μεγάλα κέντρα δεξιοτήτων που έχουμε στην Ευρώπη, στην Ινδία και τη Λατινική Αμερική. Στη ΝΑ Ευρώπη διαθέτουμε 10.000 εξειδικευμένους ανθρώπους που αποτελούν τεράστια δεξαμενή δεξιοτήτων».
Η Kyndryl Ελλάδος όμως εξάγει και έργο, αφού λειτουργεί το hub που είχε δημιουργηθεί για την παγκόσμια υποστήριξη του πολυεθνικού κολοσσού των χημικών Dow.
Πρόκειται για μια ομάδα από δέκα project managers που από τα κεντρικά της Kyndryl Ελλάδος στη Λ. Κηφισίας διαχειρίζονται έργα της Dow σε όλες τις χώρες του κόσμου. «Αυτό είναι μια νησίδα στο σύνολο της δραστηριότητάς μας, που αποδεικνύει όμως την ποιότητα των στελεχών που έχουμε στην Ελλάδα», λέει ο κ. Λεωνιδόπουλος, μην κρύβοντας ότι η θυγατρική το χρησιμοποιεί ως πετυχημένο παράδειγμα για να αποδείξει ότι στην Ελλάδα μπορούν να γίνουν μεγάλα projects που ξεπερνούν τα σύνορα.
Εντός συνόρων το πελατολόγιο της εταιρείας στοχευμένα περιορίζεται στις μεγαλύτερες εταιρείες της χώρας. «Εχουμε πάνω από 100 πελάτες. Διαθέτουμε ισχυρή παρουσία στον τραπεζικό τομέα συνεργαζόμενοι με όλες τις συστημικές τράπεζες, αλλά και με την Τράπεζα Αττικής. Αντίστοιχα ισχυρή παρουσία έχουμε και στον ασφαλιστικό χώρο. Διαχειριζόμαστε τις υποδομές της Interamerican, της Eurolife FFH, ενώ πλέον έχουμε συνεργασία και με την Εθνική Ασφαλιστική.
Επίσης, στον χώρο της ενέργειας, στο λιανεμπόριο και αλλού», λέει ο κ. Λεωνιδόπουλος. «Το Δημόσιο;», τον ρωτάμε. «Το Δημόσιο δεν μπορεί κανείς να το αγνοήσει, ειδικά με την ανάπτυξη που υπάρχει τα τελευταία χρόνια. Το βλέπουμε όμως ως κάτι συμπληρωματικό. Δεν βασίζουμε τη στρατηγική μας στο Δημόσιο, το θεωρούμε πολύ επικίνδυνο καθώς οι συνθήκες μπορούν να μεταβληθούν δραματικά από τη μια μέρα στην άλλη. Βέβαια συμμετέχουμε στα περισσότερα έργα υποδομής της χώρας ως μέρος μεγαλύτερων σχημάτων. Μεταξύ αυτών ήταν το “G Cloud” το “Σύζευξις”, το “Κτηματολόγιο” κ.ά. Εμείς έχουμε την εξειδίκευση στις υποδομές, οπότε και οι συνεργάτες μάς προτιμούν ώστε να βεβαιωθούν πως θα είναι εξασφαλισμένες οι υποδομές τους», εξηγεί ο ίδιος.
Οικονομικές επιδόσεις
Σύμφωνα με τις τελευταίες δημοσιευμένες οικονομικές καταστάσεις, που αφορούν όμως μόνο το τρίμηνο Ιανουάριος – Μάρτιος 2023, καθώς έπειτα η εταιρεία μετατόπισε την έναρξη της ετήσιας χρήσης της στην 1η Απριλίου και το τέλος στην 31η Μαρτίου, η ελληνική θυγατρική παρουσίαζε πωλήσεις 12,46 εκατ. ευρώ και κέρδη μετά φόρων 1,46 εκατ. ευρώ. Στη χρήση 1/1/2022 ως 31/12/2022 οι πωλήσεις ήταν 44,27 εκατ. ευρώ, ενώ η εταιρεία είχε γράψει καθαρές ζημίες 1,13 εκατ. ευρώ ως απόρροια του μετασχηματισμού. Το σύνολο της καθαρής θέσης της εταιρείας στις 31 Μαρτίου 2023 ήταν 16,36 εκατ. ευρώ.
Με βάση τις οικονομικές καταστάσεις ο μ.ο. απασχολούμενου προσωπικού είναι 154 υπάλληλοι στα γραφεία της Αθήνας και της Λευκωσίας. «Ενα σημαντικό προσωπικό στοιχείο είναι ότι στην Kyndryl Ελλάδος έχουμε αρκετά ελκυστικό περιβάλλον για τους νέους που έχουν εγκαταλείψει τη χώρα. Το λέω αυτό διότι τα στοιχεία μας δείχνουν πως το τελευταίο εξάμηνο το 18% των προσλήψεών μας ήταν νέοι επαναπατριζόμενοι, γεγονός που θεωρούμε αρκετά σημαντικό», λέει ο κ. Λεωνιδόπουλος, σημειώνοντας βέβαια πως ένα κομμάτι του προσωπικού δεν περιλαμβάνεται στις οικονομικές καταστάσεις της θυγατρικής καθώς εμφανίζονται ως απασχολούμενοι σε άλλες οντότητες του ομίλου στο εξωτερικό.
Σε ό,τι αφορά τις οικονομικές επιδόσεις, ο ίδιος σημειώνει ότι η χρήση που έληξε τον Μάρτιο του 2024 έκλεισε με θετικό πρόσημο τόσο σε πωλήσεις όσο και σε κερδοφορία, αποφεύγοντας ωστόσο να δώσει κάποια στοιχεία, ενώ για τη φετινή χρήση λέει ότι «ξεκίνησε αρκετά δυναμικά».
Κλείνοντας, ζητάμε την άποψή του αναφορικά με τη δυναμική της ψηφιακής μετάβασης στη χώρα και εάν ο ίδιος παρατηρεί κάποιου είδους κόπωση. «Οχι, δεν βλέπω κόπωση. Η δυναμική είναι εκεί. Ισως αυτό το οποίο εμφανίζεται πλέον ως πρόβλημα -που διαρκώς μεγαλώνει- είναι η έλλειψη δεξιοτήτων για να συνεχιστεί με τον ίδιο ρυθμό η μετάβαση. Το Ταμείο Ανάκαμψης είναι σωστό και χρήσιμο για τη χώρα αποτελώντας την κινητήρια δύναμη πίσω από τον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων. Το πόσα όμως θα καταφέρουμε στο τέλος είναι μέρος ενός μόνιμου αγώνα», καταλήγει.
Διαβάστε ακόμη
Ακίνητα: Πώς θα πάρετε την έκπτωση φόρου για τις δαπάνες ανακαίνισης του 2023
Πλειστηριασμοί: Βγαίνουν στο σφυρί από βιομηχανίες και ξενοδοχεία μέχρι… επώνυμα catering (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφθείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ