Σ ε αποτίμηση 10 δισ. δολαρίων σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα στοχεύει η Blueground, η οποία δραστηριοποιείται στον χώρο της διαχείρισης και ενοικίασης επιπλωμένων διαμερισμάτων σε 18 πόλεις σε Ευρώπη, ΗΠΑ, και Μ. Ανατολή και θεωρείται από πολλούς ως ο επόμενος ελληνικός «μονόκερος».
«Η περσινή ήταν μια εξαιρετική χρονιά για εμάς και ξεκινήσαμε το 2022 εξίσου δυναμικά», τονίζει σε συνέντευξή του στο «business stories» ο Chief Financial Officer της εταιρείας Απόστολος Φωτεινάκης, σημειώνοντας πως πέρυσι τα έσοδά της ξεπέρασαν τα 145 εκατ. δολάρια, ενώ η πρόβλεψη για το 2022 ανέρχεται στα 265 εκατ. δολάρια.
– Προσφάτως η Ελλάδα απέκτησε τον πρώτο της «μονόκερο». Κάποιοι -λιγότερο αισιόδοξοι- θεωρούν ότι πρόκειται για μεμονωμένο γεγονός, ενώ κάποιοι άλλοι είναι βέβαιοι ότι προσεχώς θα ακολουθήσουν και άλλα τέτοια παραδείγματα. Ποια είναι η άποψή σου;
Το 2021 ήταν μία πολύ καλή χρονιά για τις ελληνικές startups επιχειρήσεις, οι οποίες αθροιστικά κατάφεραν να συγκεντρώσουν περισσότερα από 500 εκατ. ευρώ σε χρηματοδότηση, ποσό μεγαλύτερο από τις προηγούμενες τρεις χρονιές μαζί, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που κυκλοφόρησε.
Τη σταθερά ανοδική πορεία του οικοσυστήματος επιστέγασε και η πρόσφατη επένδυση των 154 εκατ. ευρώ στον γύρο C της Blueground. Η Endeavor που παρακολουθεί από κοντά τις εξελίξεις στον χώρο μας πρόσφατα κατονόμασε 10 υποψήφιες εταιρείες που ενδεχομένως θα φτάσουν σε αξιολόγηση «μονόκερου».
Ολα αυτά αποτελούν σαφείς ενδείξεις ότι θα υπάρξουν και άλλοι ελληνικοί «μονόκεροι» στο μέλλον.
– Το όνομα της Blueground φιγουράρει μεταξύ αυτών που μπορούν να γίνουν οι επόμενοι «μονόκεροι» της χώρας. Πόσο κοντά είστε σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο και πόσο σημαντικό είναι για εσάς;
Η περσινή ήταν μια εξαιρετική χρονιά για εμάς, ενώ ξεκινήσαμε και το 2022 εξίσου δυναμικά. Παρουσιάζουμε γρήγορους ρυθμούς ανάπτυξης του χαρτοφυλακίου διαμερισμάτων μας, με πολύ υψηλές πληρότητες σε όλες τις αγορές.
Οραμα της Blueground είναι να κάνει τους ανθρώπους να αισθάνονται σαν στο σπίτι τους όπου εκείνοι επιλέξουν να βρίσκονται και από την αρχή πρόθεσή μας ήταν η επέκταση παγκοσμίως. Στόχος μας μακροπρόθεσμα είναι να ξεπεράσουμε την αποτίμηση των 10 δισ. δολαρίων, καθώς αυτή τη στιγμή είμαστε ο παγκόσμιος ηγέτης σε μια πολύ μεγάλη αγορά.
Θεωρούμε πολύ σημαντικό να βγαίνουν success stories από την Ελλάδα και να ισχυροποιείται το τοπικό οικοσύστημα τεχνολογικών startups.
Οι επιτυχίες των ελληνικών νεοφυών επιχειρήσεων προσελκύουν το ενδιαφέρον σημαντικών διεθνών επενδυτικών εταιρειών και νέες επενδύσεις, δημιουργούν καλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας που επιτρέπουν σε Ελληνες, οι οποίοι παλαιότερα δεν έβρισκαν τις κατάλληλες ευκαιρίες, να επιστρέψουν και να εργαστούν στην Ελλάδα, ενώ, παράλληλα, υποστηρίζουν την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας στο σύνολό της. Πρόκειται για έναν ενάρετο κύκλο προς όφελος όλων.
– Η πανδημία δεν άφησε ανεπηρέαστη την εταιρεία σας. Πόσο καλά έχει… αναρρώσει η Blueground από αυτή την περιπέτεια από άποψη ανθρώπινου δυναμικού, αλλά και μεγεθών;
Το ξέσπασμα της πανδημίας έφερε την προσωρινή αναστολή των σχεδίων επέκτασής μας, αφού τα μέτρα καραντίνας που επέβαλαν πολλές χώρες έκαναν τις μετακινήσεις των πελατών μας ουσιαστικά αδύνατες. Ωστόσο, μετά τους πρώτους δύσκολους έξι μήνες ο κόσμος άρχισε να προσαρμόζεται στην καινούρια πραγματικότητα και να μετακινείται πάλι. Ετσι και εμείς επανήλθαμε σε γρήγορους ρυθμούς ανάπτυξης.
Εχουμε πλέον αναρρώσει πλήρως και κοιτάμε με αισιοδοξία το μέλλον. Για να πούμε και κάποια νούμερα, το 2021 διατηρήσαμε τη μέση πληρότητά μας παγκοσμίως στο 94%, ξεπερνώντας τις αντίστοιχες επιδόσεις του κλάδου.
Παράλληλα, τον ίδιο χρόνο ξεπεράσαμε τα 145 εκατ. δολάρια σε έσοδα, ενώ η πρόβλεψη για το 2022 ανέρχεται στα 265 εκατ. δολάρια. Σε επίπεδο ανθρώπινου δυναμικού, αυτή τη στιγμή απασχολούμε 600 εργαζομένους και η ομάδα μας θα φτάσει τους 1.000 μέχρι το τέλος του έτους.
Ειδικά για την Ελλάδα μέσα στο 2021 δημιουργήσαμε 110 νέες θέσεις εργασίας, ενώ ο στόχος για το 2022 είναι να προσλάβουμε ακόμα 160 άτομα που θα έχουν βάση την Ελλάδα, σε σύνολο περίπου 400 ατόμων διεθνώς.
– Μίλησέ μου λίγο για την απόφαση να επενδύσετε σε μια άλλη εταιρεία. Τι ήταν αυτό που σας ώθησε να το κάνετε; Είναι κάτι που επιδιώκετε γενικά ως Blueground ή προέκυψε στην πορεία; Σχεδιάζετε αντίστοιχες κινήσεις;
Ενας συνδυασμός παραγόντων οδήγησε στο να πάρουμε αυτή την απόφαση. Αρχικά να πούμε ότι η Tabas είναι μια proptech startup με αντικείμενο ανάλογο της Blueground, που δραστηριοποιείται στην αγορά της Βραζιλίας και με πλάνα ανάπτυξης σε όλη τη Λατινική Αμερική. Αρα πρόκειται για ταιρεία με αντικείμενο που το γνωρίζουμε καλά. Δεύτερον, η αγορά της Λατινικής Αμερικής είναι πολύ μεγάλη και με πολύ μικρή παρουσία επιπλωμένων διαμερισμάτων υψηλών προδιαγραφών, άρα υπάρχουν τεράστια περιθώρια ανάπτυξής της. Τρίτον, στην Tabas βρήκαμε μια εταιρεία με εξαιρετικό management team και παρόμοια εταιρική κουλτούρα με τη δική μας, η οποία στον ενάμιση χρόνο λειτουργίας της έχει επιδείξει εξαιρετικά αποτελέσματα.
Πρόκειται, λοιπόν, για μια εταιρεία με αντικείμενο που γνωρίζουμε και άρα μπορούμε να συμβάλουμε στη λειτουργία της, με εξαιρετικές επιδόσεις και σε μια πάρα πολύ μεγάλη δυνητική αγορά. Φιλοδοξία μας, λοιπόν, είναι η επένδυση αυτή να δώσει σημαντική υπεραξία στους επενδυτές της Blueground σε μερικά χρόνια.
Η κίνησή μας αυτή δεν θα είναι η τελευταία σε επίπεδο επενδύσεων. Προκειμένου να πετύχουμε τους φιλόδοξους στόχους ανάπτυξής μας τα επόμενα χρόνια θα εξετάσουμε μια σειρά αντίστοιχων επενδυτικών σχεδίων.
– Ποια τα σχέδιά σας σε βραχυ-μακροπρόθεσμο ορίζοντα;
Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε σε 18 πόλεις σε Ευρώπη, ΗΠΑ, και Μ. Ανατολή με σχεδόν 6.000 διαμερίσματα. Εντός του πρώτου εξαμήνου του 2022 θα συνεχίσουμε την επέκτασή μας σε νέες αγορές στην Ευρώπη (Λισαβόνα, Βαρκελώνη, Κοπεγχάγη, Βρυξέλλες, Λουξεμβούργο), στις ΗΠΑ (Μαϊάμι), αλλά και για πρώτη φορά στην Ασία, ξεκινώντας με την αγορά του Χονγκ Κονγκ.
Μακροπρόθεσμα ο στόχος μας είναι να έχουμε παρουσία σε 50 πόλεις με 30.000 διαμερίσματα, κάτι που φιλοδοξούμε να πετύχουμε μέχρι το 2025.
Διαβάστε ακόμα
Reuters: «Ζήτημα ημερών ο αποκλεισμός της Ρωσίας από το SWIFT»
Κρουαζιέρα – Yachting: Οι προκρατήσεις δείχνουν μια χρονιά κοντά στο 2019
Πόλεμος στην Ουκρανία: To Facebook «κόβει» τα έσοδα στα ρωσικά μέσα ενημέρωσης