Το πράσινο φως για να προχωρήσει η γραμμή 4 του μετρό συνολικού ύψους 1,8 δισ. ευρώ άναψε το Συμβούλιο της Επικρατείας, απορρίπτοντας τα ασφαλιστικά μέτρα που είχε καταθέσει η εταιρεία Μυτιληναίος εναντίον του έργου.
Το ΣτΕ απέρριψε επίσης και τα ασφαλιστικά μέτρα που είχε καταθέσει προς ενός μηνός στο Ανώτατο Ακυρωτικό δικαστήριο και η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ -Vinci, ανοίγοντας το δρόμο για την μεγάλη διεκδίκηση του έργου από δύο σχήματα: τις ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom Transport και τις ΑΚΤΩΡ – Ansaldo – Hitachi Rail Italy.
Ο διαγωνισμός βαλλόταν τους τελευταίους μήνες με απανωτές αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας που σχετίζονταν με άλλα έργα (Άκτιο Αμβρακία κ.α) τα οποία όμως συνδέονταν με την γραμμή 4 του μετρό καθώς άνοιγαν θέματα εμπλοκής των εταιρειών σε θέματα ανταγωνισμού, παρά το γεγονός ότι οι κατασκευαστικές εταιρείες είχαν έρθει σε συμφωνία διευθέτησης με την Επιτρoπή Ανταγωνισμού και είχαν καταβάλλει μεγάλα πρόστιμα. Μένει να αποσαφηνιστεί το σκεπτικό της απόρριψης του ΣτΕ για να φανεί με ποιες παραδοχές το δικαστήριο απέρριψε τις δύο προσφυγές.
Η γραμμή 4 του μετρό είναι το μεγαλύτερο κατασκευαστικό έργο που προκηρύσσεται μετά τους οδικούς άξονες και ένα έργο μεγάλης σημασίας και σπουδαιότητας αφού θα συνδέσει μερικές από τις πιο κατοικημένες περιοχές της Αττικής ξεκινώντας από το Γαλάτσι, περνώντας μέσα από την Κυψέλη και το κέντρο της Αθήνας για να φτάσει στο Γουδί.
Η απόφαση του ΣτΕ συμπίπτει και με την πρόθεση της κυβέρνησης να προχωρήσει στην ψήφιση τροπολογίας που θα επιλύει τον γόρδιο δεσμό που έχει προκαλέσει στην αγορά των κατασκευών η υπόθεση με την συμμετοχή των τεχνικών εταιρειών σε υποθέσεις στρέβλωσης του ανταγωνισμού.