search icon

Επιχειρήσεις

Απώλειες – μαμούθ $84 δισ. για τις αεροπορικές το 2020 – Ο οδικός χάρτης για την επανεκκίνηση

Η Διεθνής Αεροπορική Ένωση (ΙΑΤΑ) συνεχίζει να περιμένει ανάκαμψη στο β' εξάμηνο του 2020, εκτιμά ωστόσο πως οι κυβερνήσεις θα χρειαστεί να δαπανήσουν περί τα 200 δισ. δολ. για αερομεταφορείς που κινδυνεύουν

Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που η αεροπορική βιομηχανία ετοιμάζόταν για αύξηση της επιβατικής κίνησης, με τη Διεθνή Ένωση Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ) να κάνει πρόβλεψη για 8,2 δισ. «ιπτάμενους» επιβάτες το 2037.

Τον Απρίλιο ωστόσο, η αεροπορική κίνηση υπέστη πραγματική συντριβή, με πτώση 98% σε σχέση με έναν χρόνο πριν, αφού οι χώρες έκλεισαν τα σύνορά τους για να θωρακιστούν έναντι της πανδημίας.

«Νομίζουμε ότι οι αεροπορικές πιθανότατα θα χάσουν ένα ποσό άνευ προηγουμένου, ύψους 84 δισ. δολ. το 2020», ανέφερε ο Μπράιαν Πίαρς, επικεφαλής οικονομολόγος της ΙΑΤΑ, μιλώντας στο CNBC. «Αυτό που βλέπουμε στην πραγματικότητα είναι ότι οι χώρες διαπραγματεύονται διμερή ανοίγματα των αγορών τους, όπως πχ. οι περιπτώσεις Αυστραλίας – νέας Ζηλανδίας, Κίνας – Σιγκαπούρης, Κίνας και Κορέας». Ωστόσο, ο Πίαρς ανέφερε πως συνεχίζει να περιμένει ανάκαμψη στο β’ εξάμηνο του 2020.

Εγχώρια και διεθνή ταξίδια

Κι ενώ οι διεθνείς πτήσεις αναμένεται να παραμείνουν ευάλωτες, χώρες όπως η Κίνα, οι ΗΠΑ και η Ινδονησία έχουν ξεκινήσει ξανά τα εγχώρια αεροπορικά δρομολόγια.

«Αυτό θα σταθεί αρκετό για να πάρει μπροστά η αεροπορική βιομηχανία σε ορισμένες χώρες», αναφέρει ο Πίαρς.

«Για πολλές αεροπορικές ωστόσο, οι διεθνείς πτήσεις είναι ζωτικές».

«Κλειδί» για τη διάσωση των αεροπορικών η κυβερνητική στήριξη

Η κυβερνητική βοήθεια θα είναι σημαντική για τη διασφάλιση της συνέχειας των αεροπορικών, ανεφέρε ο Κιθ Μέισον, επικεφαλής του Κέντρου διοίκησης των αεροπορικών μεταφορών στο Πανεπιστήμιο Κράνφιλντ.

«Θα δούμε μια ενοποίηση στην αγορά όπου οι αεροπορικές εταιρείες που είναι πλήρως ανεξάρτητες και αγωνίζονται να επιβιώσουν, θα βγουν εκτός λειτουργίας», ανέφερε μιλώντας στο CNBC.

Ορισμένες αεροπορικές εταιρείες είναι ήδη αντιμέτωπες με σοβαρές αναταράξεις, όπως η Flybe στο Ηνωμένο Βασίλειο, η Virgin Australia και η Trans States Airlines στις Η.Π.Α.

Οι κυβερνήσεις δίνουν όλο και μεγαλύτερη οικονομική βοήθεια για να κρατήσουν όρθιους τους αερομεταφορείς σε ΗΠΑ, Αυστραλία και Ταϊβάν. Σύμφωνα με την ΙΑΤΑ μπορεί να χρειαστεί κρατική βοήθεια ύψους 200 δισ. δολ.

Επιπτώσεις στα ταξίδια αναψυχής και τα επαγγελματικά ταξίδια

Στο παρελθόν, οι αερομεταφορείς χαμηλού κόστους αύξησαν τη ζήτηση στην αγορά ταξιδιών αναψυχής, ιδίως στην περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού. Αναδυόμενες αγορές, όπως η Κίνα, η Ινδία, η Ινδονησία και η Ταϊλάνδη, αναμένεται να είναι μεταξύ των μεγαλύτερων αγορών αεροπορικών επιβατών κατά την επόμενη δεκαετία.

Ωστόσο, οι οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας του κορωνοϊού ενδέχεται να οδηγήσουν τον κόσμο σε μια μικρότερη αεροπορική βιομηχανία. Αυτό, με τη σειρά του, θα μπορούσε να οδηγήσει σε αύξηση τιμών και αποδυνάμωση της ζήτησης.

Επιπλέον, η κερδοφορία στον κλάδο των επαγγελματικών ταξιδιών έχει επιδεινωθεί. Εταιρείες που εξαρτώνται από τα αεροπορικά ταξίδια για τη διεξαγωγή επιχειρηματικών δραστηριοτήτων πριν από την πανδημία, τώρα έχουν βρει ως εναλλακτική λύση τις τηλεδιασκέψεις.

«Είναι λογικό να υποθέσουμε ότι ενδέχεται να χαθεί ένα στα 5 επαγγελματικά ταξίδια», σύμφωνα με τον Μέισον.

Ο οδικός χάρτης της ανάκαμψης

Την ώρα που η αεροπορική βιομηχανία αρχίζει να στέκεται ξανά στα πόδια της, η IATA σε συνεργασία με το Airports Council International ανέπτυξε έναν οδικό χάρτη με τις βέλτιστες πρακτικές για την ασφαλή επανάληψη των πτήσεων. Μεταξύ άλλων σε αυτόν περιλαμβάνεται η ιχνηλάτηση των επαφών, η χρήση ατομικού προστατευτικού εξοπλισμού και η δυνατότητα ανέπαφων υπηρεσιών στο τελωνείο.

Ενώ οι αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια ετοιμάζονται να επανεκκινήσουν τις δραστηριότητές τους, τα αεροπορικά ταξίδια θα εξελιχθούν σε σχέση με όσα γνωρίζαμε μέχρι τώρα. Το σίγουρο είναι ότι τα δύσκολα μόλις ξεκίνησαν.

Όπως σημειώνει η ΙΑΤΑ η επανεκκίνηση της βιομηχανίας θα είναι πρόκληση και σημαίνει ότι πρέπει να γίνουν
σημαντικές αλλαγές σε όλη τη διάρκεια του ταξιδιού, αλλά και πριν από αυτό.

Κατ’ αρχάς, οι κυβερνήσεις θα απαιτηθεί να αναλάβουν την ευθύνη για τη διαχείριση του κινδύνου των μεταδοτικών ασθενειών στα αεροδρόμια καθώς και τη χρηματοδότηση της διαχείρισης αυτού του κινδύνου.

Οι αεροπορικές εταιρείες και τα αεροδρόμια θα πρέπει να προσαρμόσουν τις εγκαταστάσεις και τις διαδικασίες για την ελαχιστοποίηση του κινδύνου  μετάδοσης

Οι επιβάτες θα πρέπει να μπορούν να έχουν μεγαλύτερο έλεγχο στα ταξίδια τους, αλλά και να αξιλογούν υπεύθυνα την κατάσταση τη δικής τους υγείας πριν κάνουν ένα ταξίδι.

 

Exit mobile version