Ο κύβος ερίφθη. Οι αρχικοί ενδιασμοί του Απόστολου Βακάκη και της διοικητικής ομάδας της Jumbo τελικά κάμφθηκαν και πλέον από αύριο τα καταστήματα της Jumbo θα ανοίξουν τελικά τις πόρτες τους σε Αττική, Πάτρα και Χαλκίδα για καταναλωτές που θα έχουν κλείσει ραντεβού μέσω του click inside ή θα έχουν παραγγείλει μέσω click away.
Σύμφωνα με πληροφορίες είχε προηγηθεί σπριντ για να γίνει τεχνικά εφικτή η δυνατότητα κεντρικής διαχείρισης των ραντεβού που θα υποβάλλονται. Ραντεβού βέβαια με βασικό «κόφτη» των αριθμό των πελατών εντός των καταστημάτων.
Η σχετική εφαρμογή στην ιστοσελίδα της αλυσίδας ενεργοποιήθηκε πριν από λίγο προκειμένου οι πελάτες να κλείνουν ραντεβού προκειμένου να αγοράσουν επιτόπου προϊόντα βιβλιοχαρτοπωλείου, ένδυσης και υπόδησης μιας και η αλυσίδα διαθέτει και τους τρεις ΚΑΔ.
Για όλα τα υπόλοιπα προϊόντα όμως θα πρέπει οι πελάτες να αγοράζουν με τη μέθοδο του click away. Η αλυσίδα, μάλιστα, θα δίνει τη δυνατότητα στους πελάτες μέσω online πλατφόρμας στην οποία θα είναι συνδεδεμένο το κατάστημα που θα επισκεφθούν, να επιλέξουν κάποιο προϊόν ως click away με όρο όμως ότι θα το παραλάβουν την επόμενη μέρα ή κάποια άλλη που προτιμούν.
Σημειωτέον ότι το ραντεβού για το click inside ισχύει για ένα άτομο μόνο και η διάρκεια παραμονής στο κατάστημα δεν θα ξεπερνά τη 1 ώρα.
Οι επιλογές της online πλατφόρμας πλατφόρμας των ραντεβού για τον καθορισμό του ραντεβού είναι ανά 15’. Πρώτο διαθέσιμο ραντεβού είναι στις 8 το πρωί και τελευταίο στις 7 το βράδυ για τα καταστήματα της Αττικής. Για Πάτρα και Χαλκίδα τα ραντεβού ξεκινούν απ’ τις 7. Τελευταίο διαθέσιμο θα είναι στις 4 το απόγευμα.
Αφού ο πελάτης επιλέξει κατάστημα, μέρα και ώρα του ραντεβού και υποβάλει τα στοιχεία του θα λάβει άμεσα email επιβεβαίωσης. Επίσης 1 ώρα πριν το ραντεβού θα λάβει sms υπενθύμισης του ραντεβου.
Υπερπροσπάθεια να μπουν στο παιχνίδι και τα Zara
Επίσης πληροφορίες του newmoney αναφέρουν ότι γίνονται εντατικές προσπάθειες προκειμένου να καταφέρουν και οι επτά αλυσίδες του ομίλου ένδυσης Inditex (Zara, Bershka, Pull & Bear, Massimo Dutti, Stradivarius κοκ) να λειτουργήσουν όσο το δυνατόν γρηγορότερα και με τη μέθοδο του click inside παρά την αρχική απόφαση να απέχουν. Και τούτο προκειμένου να εκπέμψουν το μήνυμα ότι είναι στη διάθεση των καταναλωτών παρά τις δυσχέρειες τις ζημιές που πιθανόν να έχει ένα πολύπλοκο εγχείρημα για έναν όμιλο επτά αλυσίδων με τεράστια ζήτηση.
Εξάλλου ο μεγάλος ανταγωνιστής τους, ο όμιλος H&M λειτουργεί ήδη από σήμερα κανονικά με ραντεβού για click inside.
Πάντως προς το παρόν τα καταστήματα Zara και λοιπών brands του ομίλου Inditex στις «κόκκινες» επιδημιολογικά περιοχές δίνουν τη δυνατότητα του click away και υπό την προϋπόθεση ότι έχει προηγηθεί αγορά μέσω διαδικτύου. Μία διαδικασία, ωστόσο, ήδη χρονοβόρα, μιας και σήμερα απαιτούνται 10 μέρες προκειμένου να παραλάβει κανείς το προϊόν που αγόρασε μέσω της εφαρμογής του ομίλου.
Διχασμένο το εμπόριο
Σε κάθε περίπτωση πάντως η έναρξη ισχύος της μεθόδου του click inside και του click away με καθολικό τρόπο βρήκε διχασμένη την αγορά με τους «μεγάλους» να αντιμετωπίζουν τελικά περισσότερα προβλήματα.
«Ειλικρινά πιστεύω ότι θα γίνει αυτό που προηγήθηκε στην εορταστική περίοδο με το click away, θα δουλέψουν περισσότερο οι μικροί. Γιατί; Διότι θα βρουν τον τρόπο ακόμα και τον περαστικό να τον βάλουν μέσα στο κατάστημα στέλνοντας του εκείνη την ώρα ένα sms στο κινητό… Μπορεί να κάνει το ίδιο κάποια μεγάλη αλυσίδα;», λέει στέλεχος της αγοράς που θέλει να διατηρήσει την ανωνυμία του. Όπως λέει στις μεγαλύτερες επιχειρήσεις, κυρίως αλυσίδες που έχουν μεγάλη επισκεψιμότητα, η μέθοδος του click inside προκαλεί μεγαλύτερα προβλήματα απ’ ό,τι λύνει.
Παρ’ όλα αυτά για τις περισσότερες επιχειρήσεις, έστω και αυτός ο τρόπος, σε σχέση με την εναλλακτική του καθολικού lockdown, αναμένεται να δώσει μία διέξοδο εν μέσω των εκπτώσεων προκειμένου να επιτύχουν το κάτι παραπάνω στις πωλήσεις τους. Κυρίως πρόκειται για μικρές ή μεσαίες επιχειρήσεις που μπορούν να ανταποκριθούν πιο εύκολα στις απαιτήσεις του πελατολογίου τους.
Στα «μέτρα» του
Υπάρχουν όμως και αυτοί που επιχειρούν να φέρουν στα «μέτρα» τους τη νέα μέθοδο του click inside. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η γνωστή αλυσίδα υπόδησης, Tsakiris Mallas. Ουσιαστικά καλεί τους πελάτες της να παραγγείλουν είτε ηλεκτρονικά είτε τηλεφωνικά τα παπούτσια που θέλουν επιλέγοντας το κατάστημα της προτίμησης τους. Όταν ετοιμασθεί η παραγγελία το κατάστημα θα επικοινωνήσει μαζί τους προκειμένου να κλείσουν ραντεβού και να γίνει η δοκιμή και τελικά η αγορά.
Ανοιχτά για βιβλία και χαρτικά Πλαίσιο και Public
Παράλληλα ως «έτοιμες από παλιά» εμφανίστηκαν σήμερα στην αγορά και οι αλυσίδες Πλαίσιο και Public, οι οποίες «πατώντας» στον ΚΑΔ των βιβλιοχαρτοπωλείων που διαθέτουν έχουν απο χθες ανοίξει σχετική εφαρμογή κλείνοντας ραντεβού στους πελάτες που θέλουν να επισκεφθούν κάποιο απ’ τα καταστήματα τους για επιτόπιες αγορές, έστω μόνο βιβλία και χαρτικά.
Διαβάστε ακόμα:
ΕΛΛΑΚΤΩΡ: Πακέτο 25,6 εκατ. μετοχών και επισήμως στον έλεγχο των Μπάκου – Καϋμενάκη
ΕΛΤΑ: Έως και 54 μισθοί στην εθελουσία για 2.000 εργαζόμενους
Οικογένεια Παπαγιάννη: Από την «περιπέτεια» της ΒΙΚΗ, στο success story με το ελληνικό χαβιάρι