Οι κοινωνικές δομές σε μια πόλη είναι χρήσιμες, τότε και μόνο, όταν αναπτύσσονται όπως πρέπει, εκεί που πρέπει και, πάντα, με τη σύμφωνη γνώμη του Δήμου, των φορέων και της τοπικής κοινωνίας. Ως εκ τούτου, το Ε.Β.Ε.Π., με επιστολή του προέδρου, Β. Κορκίδη, ανταποκρίνεται θετικά στη δημόσια πρόσκληση του Δημάρχου Πειραιά, Ι. Μώραλη, προκειμένου να γίνουν γνωστές, όχι μόνο οι επίσημες θέσεις όλων των βουλευτών της Α’ Πειραιά, αλλά συμφωνεί και να γίνουν οι ενδεδειγμένες ενέργειες που απαιτούνται από κοινού με τον Δήμο, προς όφελος της πόλης, της τοπικής κοινωνίας και οικονομίας.
Η πρόθεση ανάπτυξης μιας δομής ΟΚΑΝΑ σε κτίριο της 5ης δημοτικής κοινότητας, προκαλεί εύλογες απορίες για την ανυπαρξία ή την αποφυγή διαλόγου, όταν μάλιστα μια τέτοια δομή ενέχει πολύ ιδιαίτερα και ευαίσθητα χαρακτηριστικά. Επίσης, ο όποιος αιφνιδιασμός του κοινωνικού συνόλου σε αυτές τις περιπτώσεις ενέχει τον κίνδυνο ανάπτυξης κοινωνικού αυτοματισμού, αλλά και καλλιέργειας πεδίου πρόσφορου στον λαϊκισμό, με ότι αυτό δυσάρεστο συνεπάγεται. Το ευαίσθητο θέμα για την τοπική κοινωνία, προσλαμβάνει ιδιάζουσας σημασίας διαστάσεις, όταν μάλιστα το κτίριο της 5ης δημοτικής κοινότητας, που παραδόξως αυθαίρετα επελέγη να στεγάσει την δομή του ΟΚΑΝΑ, γειτνιάζει με σχολικό συγκρότημα.
Είναι ακόμη νωπές, για όσους δεν διαθέτουν «κοντή μνήμη», οι εικόνες από την οδό Νοταρά στο κέντρο του Πειραιά, σε κτίριο όπου στεγαζόταν στο παρελθόν ανάλογη υπηρεσία, τους κινδύνους που απέπνεε η γύρω περιοχή, τα απανωτά επεισόδια διακινητών και εξαρτημένων ατόμων, τις απαράδεκτες συνθήκες συνύπαρξης με το εμπορικό κέντρο, τις επιχειρήσεις, τα καταστήματα, τα γραφεία, αλλά και του προβληματισμού που διακατείχε τους εργαζόμενους και κατοίκους, η διέλευση των οποίων, ακόμη και τις πρωινές ώρες, ήταν προβληματική. Αποτέλεσμα των παραπάνω ήταν η ερήμωση της περιοχής και η μετεγκατάσταση εκτός Πειραιά, πολλών επιχειρήσεων και εργαζομένων. Τα παθήματα πρέπει να γίνονται μαθήματα και τα λάθη του παρελθόντος δεν πρέπει, κατ’ ουδένα λόγο, να επαναλαμβάνονται.
Η παροχή ενημέρωσης, ψυχολογικής υποστήριξης και καθοδήγησης συνανθρώπων της πόλης μας που είναι ευάλωτοι στις ναρκωτικές ουσίες, το αλκοόλ και τον τζόγο δεν πρέπει να «συνδεθεί» με την ιδέα της υποβάθμισης μιας περιοχής, η οποία μάλιστα, τώρα, μετά από δεκαετίες, βρίσκεται σε φάση επενδύσεων και αναζωογόνησης. Σημειωτέον μάλιστα, όταν η ανάπλαση της περιοχής και οι χρήσεις γης από την απόφαση του 2017 έχουν αλλάξει άρδην. Ούτε βέβαια ένα τέτοιο σοβαρό θέμα πρέπει να αποτελέσει «μπαλάκι σε ένα πινγκ πονγκ» μεταξύ των δημοτικών κοινοτήτων για το ποια θα την φιλοξενήσει, αλλά ούτε βεβαίως να γίνει πεδίο προεκλογικής πολιτικής ή αυτοδιοικητικής αντιπαράθεσης.
Προς τούτο κρίνεται σκόπιμο να προηγηθεί της οιασδήποτε ενέργειας, ένας διάλογος επίλυσης του προβλήματος με τη δημοτική αρχή, τους κοινωνικούς φορείς, την Περιφέρεια, αλλά και το αρμόδιο υπουργείο, για την εξεύρεση της ενδεδειγμένης λύσης σε ένα θέμα «που δεν μπορεί να κρυφτεί κάτω από το χαλάκι» της χρηματοδότησης ενός προγράμματος ΕΣΠΑ 2014-20 εν έτη 2023. Τα λάθη δεν διορθώνονται με λάθη, ακόμα και αν πρέπει να παρθούν δύσκολες πολιτικές αποφάσεις. Είναι βέβαιο πως μια τέτοια δημόσια υποδομή μπορεί να αλλάξει χρήση με αντίστοιχες υπηρεσίες προς ευαίσθητα κοινωνικές ομάδες, που θα επιλύει εξίσου σημαντικά τοπικά ζητήματα προς το συμφέρον της πόλης και των κατοίκων.
«Όλοι ανεξαιρέτως πρέπει να είμαστε συναρμόδιοι και υπεύθυνοι για τη διατήρηση της κοινωνικής συνοχής, σε μία πόλη-λιμάνι που θέλει να συγκαταλέγεται μεταξύ των άλλων ευρωπαϊκών πόλεων, που έχουν επιτυχώς επιλύσει ανάλογα ζητήματα κερδίζοντας την αποδοχή και όχι προκαλώντας το κοινωνικό σύνολο. Η απομάκρυνση του ΟΚΑΝΑ από την πόλη στο παρελθόν είχε λόγο για τον οποίο είχε αποφανθεί η πόλη και ο οποίος φοβούμεθα ότι δεν έχει εκλείψει σήμερα. Η αντίδραση και οι ενέργειες του Δήμου Πειραιά, μας βρίσκουν σύμφωνους και αλληλέγγυους στο να αποτρέψουμε με νόμιμο τρόπο μια λανθασμένη απόφαση, που πάρθηκε, άλλη μια φορά για εμάς, χωρίς εμάς.
Τα μέλη του Δ.Σ. του Ε.Β.Ε.Π. δεν είμαστε κοινωνικά ανάλγητοι και το έχουμε αποδείξει επανειλημμένα, όμως, με την επιχειρούμενη εγκατάσταση της δομής του ΟΚΑΝΑ στο συγκεκριμένο σημείο στα Μανιάτικα, δηλώνουμε πως δεν συμφωνούμε, δεν συναινούμε και επιφυλασσόμεθα για κάθε νόμιμο δικαίωμά μας.»
Διαβάστε ακόμη:
Ηνωμένο Βασίλειο: Μείωση εσόδων κατά 12,7 δισ. λίρες λόγω των χαμηλότερων τιμών φυσικού αερίου
Ο Γιώργος Προκοπίου έχει το ακριβότερο πλοίο του ελληνόκτητου στόλου – Κοστίζει $286,1 εκατ.