Η Amazon συμφώνησε να καταβάλει σχεδόν 4 εκατομμύρια δολάρια για να διευθετήσει τις κατηγορίες ότι η εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου επιδοτούσε το κόστος εργασίας της, λαμβάνοντας φιλοδωρήματα που έπαιρναν οι οδηγοί παράδοσης από τους πελάτες της, δήλωσε την Παρασκευή ο Γενικός Εισαγγελέας της Περιφέρειας της Κολούμπια Μπράιαν Σουάλμπ.

Ο διακανονισμός έγινε τέσσερα χρόνια μετά την καταβολή από την Amazon 61,7 εκατομμυρίων δολαρίων για την επίλυση καταγγελίας που υπέβαλε η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου για παρόμοιες κατηγορίες.

Το 2022, το γραφείο του τότε γενικού εισαγγελέα της Ουάσινγκτον δέχθηκε μήνυση με τον ισχυρισμό ότι η Amazon παραβίασε τους νόμους της Περιφέρειας για την προστασία των καταναλωτών παραπλανώντας τους κατοίκους σχετικά με τον τρόπο χρήσης των φιλοδωρημάτων που καταβλήθηκαν ψηφιακά.

Σύμφωνα με τη μήνυση, οι επηρεαζόμενοι οδηγοί αποτελούσαν μέρος της επιχείρησης Flex της Amazon, η οποία επιτρέπει στους ανθρώπους να παραδίδουν πακέτα της Amazon με τα δικά τους αυτοκίνητα.

Η μήνυση της Ουάσινγκτον αναφέρει ότι μετά την έναρξη του προγράμματος το 2015, η εταιρεία αντιπροσώπευε στους καταναλωτές ότι όλα τα φιλοδωρήματα που προστίθενται κατά τη διάρκεια του check-out για τις παραγγελίες Amazon Flex θα πήγαιναν στους οδηγούς.

Αλλά τόσο η Περιφέρεια όσο και η FTC ισχυρίστηκαν ότι η Amazon άλλαξε το μοντέλο πληρωμών της στα τέλη του 2016 για να μειώσει το κόστος της, αλλά δεν γνωστοποίησε την αλλαγή ούτε στους πελάτες ούτε στους οδηγούς, σύμφωνα με το Associated Press.

Συγκεκριμένα, η προηγούμενη καταγγελία της FTC ισχυρίστηκε ότι η εταιρεία μείωσε αλγοριθμικά τους δικούς της μισθούς για τους οδηγούς σε διαφορετικές τοποθεσίες χρησιμοποιώντας δεδομένα που συνέλεξε σχετικά με το μέσο όρο φιλοδωρημάτων σε μια συγκεκριμένη περιοχή. Στη συνέχεια, η Amazon χρησιμοποιούσε τα φιλοδωρήματα για να καλύψει τη διαφορά μεταξύ του νέου βασικού μισθού της και των 18-25 δολαρίων ανά ώρα που είχε υποσχεθεί στους οδηγούς, ανέφερε η καταγγελία.

Η FTC δήλωσε ότι η Amazon δεν σταμάτησε να παίρνει τα φιλοδωρήματα μέχρι το 2019, όταν η εταιρεία έμαθε για την έρευνα του οργανισμού σχετικά με το θέμα.

Η Amazon αρνήθηκε τους ισχυρισμούς και δεν παραδέχθηκε αδίκημα στο πλαίσιο του διακανονισμού που ανακοινώθηκε την Παρασκευή.

«Όπως κάθε επιτυχημένο πρόγραμμα, το Amazon Flex έχει εξελιχθεί με την πάροδο του χρόνου και αυτή η αγωγή αφορά μια πρακτική που αλλάξαμε πριν από περισσότερα από πέντε χρόνια», δήλωσε ο εκπρόσωπος της Amazon, Στιβ Κέλι, σε ανακοίνωσή του.

Σύμφωνα με τους όρους του διακανονισμού, η εταιρεία θα καταβάλει 2,45 εκατ. δολάρια σε πρόστιμα συν 1,5 εκατ. δολάρια σε νομικά έξοδα. Πρέπει επίσης να γνωστοποιήσει στον ιστότοπο και την εφαρμογή της πώς τα φιλοδωρήματα επηρεάζουν τα κέρδη των οδηγών.

Διαβάστε ακόμη

Πόσα δισ. θα κοστίσει η προστασία 99 απειλούμενων ειδών

Καλλυντικά: Σταθερή ανάπτυξη στην Ελλάδα – Τι προβλέπεται για το 2025, οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες

Πρόεδρος Μουλίνο: Ο Παναμάς δεν θα διαχειρίζεται τις διμερείς σχέσεις με τις ΗΠΑ στη βάση ψευδών

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα