search icon

Επιχειρήσεις

Amazon: Γιατί κλείνει 68 φυσικά καταστήματα – Ποιες e-υπηρεσίες διευρύνονται

Αναλυτές δηλώνουν ότι η δραστήρια στο διαδίκτυο Amazon ήταν σωστή στην απόφασή της να απαλλαγεί από τα βιβλιοπωλεία φυσικής παρουσίας, που ήταν ασυμβίβαστα με την πορεία της, όπως η αγορά σταθμών πώλησης βενζίνης για την εταιρία παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων Tesla

H Amazon.com ανακοίνωσε χθες ότι προγραμματίζει να κλείσει το σύνολο των 68 καταστημάτων φυσικής παρουσίας και των μαγαζιών που μεταφέρουν παιχνίδια και είδη οικιακής χρήσεως στις ΗΠΑ και στη Βρετανία, τερματίζοντας μερικά από τα πιο μακροχρόνια πειράματα λιανικής πώλησης που έχει πραγματοποιήσει.

Την είδηση μετέδωσε πρώτο το Reuters, ενώ αυτή σηματοδοτεί μία κρίσιμη καμπή για την εταιρία που άρχισε τη δράση της ως ένα διαδικτυακό βιβλιοπωλείο, οδηγώντας στην χρεοκοπία τα καταστήματα λιανικής πώλησης βιβλίων και μουσικών ειδών Borders.

Η Amazon ανακοίνωσε ότι θα επικεντρώσει περισσότερο την προσοχή της στη διάθεση ειδών καθημερινής χρήσης, αλλά και σε μία λογική εμπορικού πολυκαταστήματος, προκειμένου να συνεχίσει την ανοδική της πορεία.

Μετά το άνοιγμα του πρώτου βιβλιοπωλείου στο Σιάτλ το 2015, η Amazon δοκίμασε μία σειρά από ιδέες για τις πωλήσεις λιανικής, όπως, τα μίνι μάρκετ χωρίς ταμίες, τα σούπερ μάρκετ, αλλά και ένα εμπορικό πλαίσιο λιανικών πωλήσεων το οποίο προώθησε εμπορικά ως “4-star” πωλώντας παιχνίδια, είδη οικιακής χρήσης, αλλά και άλλα αγαθά που έχουν υψηλή ζήτηση μεταξύ των καταναλωτών.

Η Amazon είχε ως στόχο να προσεγγίσει τους καταναλωτές σε περισσότερα σημεία, φέρνοντας τη διαδικτυακή παρουσία της πιο κοντά στον πραγματικό κόσμο.

Τα βιβλιοπωλεία της θα μπορούσαν να ανασύρουν από μία πλούσια συλλογή πληροφοριών τις προτιμήσεις των αναγνωστών ή ακόμη και τις απόψεις τους για τη λειτουργία της ηλεκτρονικής σελίδας της Amazon.

Ωστόσο, οι καινοτομικές προσεγγίσεις της εταιρίας δεν ήταν αρκετές για να συμβαδίσουν με τη διαδικτυακή παρουσία αγορών που είχε ενεργοποιήσει η Amazon. Τα

Τα έσοδα των καταστημάτων φυσικής παρουσίας της εταιρίας που αντιστοιχούσαν σε ποσοστό μόλις 3% των πωλήσεων των 137 δισεκατομμυρίων δολαρίων του τελευταίο τριμήνου, αντανακλώντας σε μεγάλο ποσοστό τις καταναλωτικές δαπάνες στη θυγατρική της πώλησης τροφίμων Whole Foods, αδυνατούσαν να ακολουθήσουν συχνά την ανάπτυξη άλλων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων της Amazon.

Ο Μάικλ Πάτσερ αναλυτής της Wedbush Securities, δήλωσε ότι η δραστήρια στο διαδίκτυο Amazon ήταν σωστή στην απόφασή της να απαλλαγεί από τα βιβλιοπωλεία φυσικής παρουσίας, που ήταν ασυμβίβαστα με την πορεία της, όπως η αγορά σταθμών πώλησης βενζίνης για την εταιρία παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων Tesla Inc.

Σύμφωνα με τον Πάτσερ, ο Άντι Τζέισι, νέος εκτελεστικός διευθυντής της Amazon προχώρησε στην κίνηση αυτή, μετά την ανάλυση των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων της εταιρίας από τον τοποθέτησή του στη θέση του τον Ιούλιο. “Οι λιανικές πωλήσεις είναι δύσκολες και το ανακαλύπτουν αυτό” σημείωσε ο ίδιος.

Ο αντιπρόεδρος της εταιρίας για τις φυσικές πωλήσεις λιανικής Κάμερον Τζέινς αποχώρησε από την Amazon μετά από 14 χρόνια το Νοέμβριο, όπως ανέφερε ο ίδιος σε μία ανάρτησή του στο LinkedIn. Ο ίδιος, είναι τώρα εμπορικός διευθυντής στη REI ενώ δεν απάντησε άμεσα σε αίτημα σχολιασμού.

Η Amazon θα κλείσει τα καταστήματα φυσικής παρουσίας σε διαφορετικές ημερομηνίες και θα ειδοποιήσει σχετικά τους πελάτες της. Οι εργαζόμενοι θα λάβουν αποζημίωση ή μπορούν να λάβουν βοήθεια για να βρουν δουλειές σε αλλά κοντινά εταιρικά καταστήματα πώλησης φρέσκων προϊόντων, σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρίας.

Η Amazon αρνήθηκε να εξειδικεύσει τον ακριβή αριθμό μείωσης των θέσεων εργασίας.

Διαβάστε ακόμα:

Ουκρανική «καταιγίδα» σαρώνει τις τιμές του φυσικού αερίου – Aνησυχία για τα φορτία LNG στη Ρεβυθούσα  

Big Tech: «Λουκέτο» στην πρόσβαση των προπαγανδιστικών RT και Sputnik

Ρωσία: Προμήθεια 30% στις αγορές ξένου συναλλάγματος από ιδιώτες επέβαλε η κεντρική τράπεζα

Exit mobile version