search icon

Επιχειρήσεις

Aluminco: H ελληνική βιομηχανία που εξάγει μέχρι στην Καραϊβική (pics)

Η μικρή βιοτεχνία που ξεκίνησε τη δεκαετία του '80 έχει εξελιχθεί πλέον σε μία από τις ηγέτιδες δυνάμεις του κλάδου της και εξάγει σε 60 χώρες - Η οικογένεια Καρρά ανοίγει τώρα έναν νέο επενδυτικό κύκλο

Είναι από τις περιπτώσεις των εταιρειών που κατάφεραν αθόρυβα αλλά δυναμικά να μετουσιώσουν την κρίση σε ευκαιρία.

Επένδυσε και συνεχίζει να επενδύει πολύ στις υποδομές της, διατηρεί από τα πρώτα χρόνια λειτουργίας της έναν εξαγωγικό προσανατολισμό φθάνοντας να εξάγει πέρυσι σε 60 χώρες, πάντα με το brand της, και μάλιστα «ντύνοντας» εμβληματικά κτίρια με τα ολοκληρωμένα αρχιτεκτονικά συστήματα κουφωμάτων αλουμινίου που παράγει, και έχει εξελιχθεί πλέον σε μία από τις ηγέτιδες δυνάμεις του κλάδου της.

Σήμερα η Aluminco της οικογένειας Καρρά ανοίγει έναν νέο επενδυτικό κύκλο διεκδικώντας μία καλύτερη θέση στον διεθνή ανταγωνισμό μέσω του εκσυγχρονισμού και της επέκτασης του εργοστασίου της στα Οινόφυτα, που πλέον εξελίσσεται στο πιο σύγχρονο του είδους στην Ευρώπη, της δημιουργίας ενός δεύτερου εργοστασίου στη Θεσσαλονίκη αλλά και της μεγαλύτερης δικτύωσης στο εξωτερικό.

Εξάλλου, όπως εξηγεί στο «business stories», ο κ. Αργύρης Καρράς, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, ο προσανατολισμός της εταιρείας εμπεριείχε από την πρώτη μέρα λειτουργίας της και τον παράγοντα της εξωστρέφειας. «Ηταν κάτι στο οποίο επέμενε από την αρχή ο πατέρας μας, Θόδωρος Καρράς, ο οποίος και ίδρυσε την εταιρεία το 1982», λέει.

Ο Θόδωρος Καρράς θα γνωρίσει το αλουμίνιο στην Αυστραλία όπου είχε μεταναστεύσει το 1967. «Ηθελε όμως να γυρίσει πίσω, οπότε κάποια στιγμή στις αρχές του ’80 πούλησε τις επιχειρήσεις του και ήρθε στην Ελλάδα όπου ασχολήθηκε με προϊόντα αλουμινίου για εξωτερικούς χώρους, όπως τα κάγκελα», λέει ο κ. Αργύρης Καρράς.

Η μικρή βιοτεχνία -τότε- θα καβαλήσει το κύμα της μεγάλης ανάπτυξης του αλουμινίου στη χώρα, το οποίο πλέον αρχίζει να χρησιμοποιείται στις οικοδομές και τα κατασκευαστικά projects. Χρόνο με τον χρόνο θα αρχίσει να εξελίσσεται σε μία μικρή βιομηχανία, η οποία εκτός του οικοδομικού οργασμού στη χώρα και της μεγάλης ζήτησης για προϊόντα αλουμινίου διαρκώς προσπαθεί και καταφέρνει να κάνει εξαγωγές.

Τα παιδιά του Θόδωρου, ο Αργύρης, ο Δημήτρης και ο Βαγγέλης, θα γαλουχηθούν μέσα στην οικογενειακή επιχείρηση, όπου πλέον μετά τις σπουδές τους θα αναλάβουν πιο ενεργό ρόλο. Η δεκαετία του 2000 θα αποτελέσει το επίκεντρο ενός μεγάλου μετασχηματισμού καθώς πλέον η βιομηχανία θα στραφεί στον σχεδιασμό και την παραγωγή ολοκληρωμένων αρχιτεκτονικών συστημάτων και προφίλ αλουμινίου. «Ο μετασχηματισμός αυτός έγινε γιατί εμείς η δεύτερη γενιά βλέπαμε την ανάγκη να πάμε σε κάτι πιο ολοκληρωμένο και να στήσουμε πάνω εκεί μία μοντέρνα εταιρεία», λέει ο κ. Καρράς. Εκείνη την εποχή θα δημιουργηθεί και το μεγάλο εργοστάσιο των Οινοφύτων, όπου θα μεταφερθεί η παραγωγή.

Παράλληλα η στρατηγική της εξωστρέφειας θα συνεχιστεί δημιουργώντας νέες βάσεις στις οποίες πλέον η εταιρεία θα πατήσει όταν η μεγάλη κρίση σάρωσε στην Ελλάδα την αγορά και την οικοδομή οδηγώντας στην εξαΰλωση κάποιων εκ των κραταιών -κάποτε- δυνάμεων στον χώρο της διέλασης αλουμινίου.

Και για να το επιτύχει αυτό θα στηριχθεί πολύ στο R&D και τα δικά της καινοτόμα προϊόντα που θα βρουν τελικά θέση μεταξύ εντυπωσιακών κτιρίων εντός και εκτός συνόρων… είτε στο κομμάτι των ξενοδοχειακών υποδομών «βαριών» ονομάτων του χώρου, όπως η Four Seasons, τα Kempinski Hotels, η ισραηλινή αλυσίδα Brown Hotels, ο γαλλικός κολοσσός Accor και το brand της Novotel, αλλά και εγχώρια ξενοδοχειακά brand όπως Grecotel, Aldemar και H Hotels Collection, είτε άλλων «επιφανών» κατασκευών όπως οι ουρανοξύστες Bahia στην Αλγερία, η Ghelamco Arena στο Βέλγιο, το Plovdiv Mall στη Βουλγαρία, συγκροτήματα πολυτελών κατοικιών και άλλα πολλά.

Μαζί με αυτά, τα τελευταία χρόνια η εταιρεία θα αναπτύξει και το κομμάτι του «βιομηχανικού αλουμινίου» που συνήθως πωλείται προς μεταποίηση σε μεγάλες βιομηχανίες, όπως είναι η αυτοκινητοβιομηχανία, ο κλάδος της συσκευασίας, των μεταφορών κ.ά., το οποίο σήμερα αναλογεί περίπου στο 30% των πωλήσεων. Κάπως έτσι η Aluminco θα παραμείνει σε μια τροχιά διαρκούς ανάπτυξης, η οποία θα τροφοδοτεί και τις νέες επενδύσεις που την οδηγούν στην επίσης διαρκή μεγέθυνσή της.

Επενδύσεις

«Η προσπάθεια ποτέ δεν σταματάει», λέει ο κ. Καρράς.

Και εξηγεί: «Στην εξαετία έχουμε επενδύσει 25 εκατ. ευρώ κυρίως στον εκσυγχρονισμό και την επέκταση του εργοστασίου των Οινοφύτων. Για τα δεδομένα τα δικά μας μιλάμε για μία υπερεπένδυση που έχει δημιουργήσει μία από τις πιο σύγχρονες μονάδες στην Ευρώπη, αν όχι την πιο σύγχρονη. Μόλις ολοκληρώσαμε και θέσαμε σε λειτουργία τρίτη γραμμή διέλασης με ό,τι πιο σύγχρονο σε μηχάνημα υπάρχει, που αυξάνει κατά 10.000 τόνους την ετήσια παραγωγική μας δυναμική, με 35% μειωμένη κατανάλωση ενέργειας. Παράλληλα κατασκευάζουμε άλλο ένα Φ/Β πάρκο στις στέγες μας ισχύος 1 MW μέσω του net metering για να αντεπεξέλθουμε στο αυξημένο ενεργειακό κόστος και επίσης δημιουργούμε μία ρομποτική αποθήκη διαχείρισης αλουμινίου, που θα είναι η μεγαλύτερη στην Ελλάδα από άποψη όγκου. Ετσι η διαχείριση και η διακίνηση των προφίλ αλουμινίου θα γίνεται με βέλτιστο τρόπο και χωρίς να απαιτείται ανθρώπινο χέρι. Γενικά αυτό που προσπαθούμε να κάνουμε είναι να εξελίσσουμε ολόκληρη τη μονάδα με τέτοιο τρόπο ώστε τα προφίλ αλουμινίου να φθάνουν στον πελάτη γρήγορα και άψογα!».

Μόνο που καλά-καλά πριν κλείσει αυτός ο μεγάλος κύκλος επενδύσεων στα Οινόφυτα η οικογένεια Καρρά έχει ανοίξει έναν καινούριο για την επέκταση της Aluminco σε δεύτερο εργοστάσιο. Στο πλαίσιο αυτό πρόσφατα εξαγόρασε τις βιομηχανικές εγκαταστάσεις της πάλαι ποτέ Doral στη Θεσσαλονίκη, όπου, όπως λέει ο κ. Καρράς, θα δημιουργηθεί μία μονάδα στα πρότυπα αυτής των Οινοφύτων.

«Στρατηγικά βλέπαμε ότι η Aluminco μεγαλώνει σε βαθμό που πλέον πρέπει να επεκταθεί και σε άλλες μονάδες παραγωγής είτε στην Ελλάδα είτε στο εξωτερικό με δεδομένο και τον εξωστρεφή προσανατολισμό μας. Αποφασίσαμε να επενδύσουμε στην Ελλάδα και να μην πάμε σε βαλκανικές χώρες, όπως έχουν κάνει άλλες εταιρείες, από πεποίθηση και θεωρώντας ότι το momentum είναι ισχυρό. Η Βόρεια Ελλάδα μάλιστα είναι μία περιοχή που θεωρούμε ότι στρατηγικά μπορεί να μας δώσει την καλύτερη πρόσβαση στις αγορές των Βαλκανίων αλλά και στην κεντρική Ευρώπη. Επειτα υπάρχουν επιπλέον κίνητρα που δίνουν αξία στην τοποθεσία όπου βρίσκεται το εργοστάσιο και αυτά συνδέονται με τον σιδηροδρομικό σταθμό στην προβλήτα 6 του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, απ’ όπου θα μπορούμε να στέλνουμε εύκολα και με καλύτερους όρους τα προϊόντα μας στην Ευρώπη. Ακόμη, μέσω του λιμανιού της Θεσσαλονίκης θα μπορούμε να προωθούμε πιο εύκολα τις εξαγωγές μας στην Τουρκία αλλά και στην υπόλοιπη Ανατολική Μεσόγειο, όπου σήμερα πουλάμε προϊόντα».

H Aluminco αγόρασε τις βιομηχανικές εγκαταστάσεις της Doral έναντι 7 εκατ. ευρώ, ενώ σχεδιάζει να προβεί σε επιπλέον επενδύσεις ύψους 13 εκατ. ευρώ σε βάθος 4ετίας για τον πλήρη εκσυγχρονισμό της στα πρότυπα των Οινοφύτων. «Θα μπουν γραμμές παραγωγής, σύγχρονα καθετοποιημένα βαφεία, ρομποτικές αποθήκες, Φ/Β πάρκα κ.ά., οι δε παρεμβάσεις μας θα συμπεριλάβουν και το κομμάτι της εξοικονόμησης ενέργειας και κυκλικότητας», σημειώνει ο κ. Καρράς.

Οπως εξηγεί, στόχος είναι εντός του πρώτου τετραμήνου του έτους να ξεκινήσει η δοκιμαστική παραγωγή. «Ηδη έχουμε ξεκινήσει εργασίες ανακατασκευής των εγκαταστάσεων και του εξοπλισμού. Υπολογίζουμε ότι η κανονική παραγωγή θα ξεκινήσει στο τέλος του έτους», σημειώνει.

Παράλληλα δεν κρύβει ότι με βάση το στρατηγικό πλάνο αλλά και την υγιή οικονομική βάση της εταιρείας σχεδιάζονται παράλληλα και άλλες επενδύσεις στην κατεύθυνση της επέκτασης του δικτύου σε Ελλάδα και εξωτερικό, αφήνοντας ανοικτό το ενδεχόμενο ακόμα και για εξαγορά άλλης εταιρείας. «Γενικώς κοιτάμε την αγορά για ευκαιρίες. Ξέρουμε βέβαια ότι στην Ελλάδα ένα τέτοιο βήμα είναι δύσκολο, με δεδομένο ότι συνήθως όλες οι επιχειρήσεις στήνονται ως προσωπικές ανεξαρτήτως μεγέθους. Οπότε εξετάζουμε ποιες είναι πιο κοντά στη δική μας φιλοσοφία και εάν υπάρχει χημεία», λέει χαρακτηριστικά.

Εξάλλου ο ίδιος θεωρεί ότι θα ανοίξει κύκλος συγκέντρωσης στον κλάδο μέσω και των κινήτρων που θεσμοθετεί η κυβέρνηση. «Είναι κάτι που το βλέπουμε στο εξωτερικό, νομίζω ότι θα το δούμε κι εδώ. Εξάλλου ο κλάδος του αλουμινίου έχει να δώσει πολλά στο μέλλον και διαθέτει σημαντικές επιχειρήσεις», σημειώνει.
«Εμείς αυτό που θέλουμε είναι η Aluminco να γίνει ο μεγαλύτερος παραγωγός αρχιτεκτονικών συστημάτων στην Ελλάδα, προωθώντας καινοτομίες που θα κάνουν τη διαφορά και θα αποτελέσουν σημεία αναφοράς», λέει ο κ. Καρράς.

Σήμερα η Aluminco ως όμιλος, μιας και διαθέτει δύο θυγατρικές (η μία εξειδικεύεται στις προσόψεις, στον σχεδιασμό κτιρίων κ.ο.κ. και η άλλη στην παραγωγή σήτας), απασχολεί 400 άτομα, ενώ για φέτος εκτιμά ότι θα προσθέσει άλλα 100 με βάση τις ανάγκες που υπάρχουν. Τα 65 για την πλήρωση θέσεων στο κεντρικό εργοστάσιο των Οινοφύτων και τα 35 για τη Θεσσαλονίκη, όπως λέει ο κ. Καρράς.

Ρεκόρ πωλήσεων και εξαγωγών

Εκτιμά δε πως η φετινή χρονιά θα φέρει νέο ρεκόρ πωλήσεων για την εταιρεία και τον όμιλο. «Το 2021 κλείσαμε στα 54 εκατ. ευρώ πωλήσεων, από 37 εκατ. που είχαμε κάνει το 2020. Φέτος με βάση τον ρυθμό των παραγγελιών που δεχόμαστε έχουμε βάλει τον πήχη στα 80 εκατ. ευρώ», λέει.

Το 55% των περσινών πωλήσεων ήλθε από το εξωτερικό. «Το 2020 έγιναν αποστολές σε 60 διαφορετικές χώρες σε όλες τις ηπείρους», λέει. Οπως εξηγεί, ένα σημαντικό μερίδιο στις εξαγωγές της εταιρείας έχουν οι μεσογειακές χώρες αλλά και χώρες που ήταν πρώην γαλλικές αποικίες. «Δεν ξέρω γιατί, ίσως ταιριάζουν καλύτερα τα προϊόντα μας», απαντά. «Το πρώτο δίκτυο εξαγωγών που είχαμε αναπτύξει ήταν γαλλόφωνο και ίσως αυτό έπαιξε ρόλο», προσθέτει. «Ξεκινήσαμε καλή συνεργασία πριν από πολλά χρόνια με διανομείς σε αυτές τις αγορές φθάνοντας μέχρι την Καραϊβική! Γενικά όμως μας ενδιαφέρει πολύ η αγορά της Ευρώπης αλλά και η αμερικανική, στην οποία επίσης έχουμε μία καλή παρουσία. Σήμερα που μιλάμε γίνονται κτίρια στο Μανχάταν όπου χρησιμοποιούνται δικά μας συστήματα αλουμινίου. Και φυσικά διατηρούμε τόσα χρόνια θερμές σχέσεις με την Αυστραλία», τονίζει.

Τον ρωτάμε εάν θα ενδιέφερε την οικογένεια η είσοδος της εταιρείας στο Χ.Α. ή η είσοδος ενός στρατηγικού επενδυτή που θα τη βοηθούσαν στα αναπτυξιακά σχέδιά της. «Δεν είναι στις προτεραιότητές μας. Ισως στο μέλλον και σίγουρα κάτω από καλύτερες συνθήκες να το εξετάσουμε», απαντά.

Τέλος η συζήτηση δεν μπορεί παρά να πάει και στα προβλήματα που δημιουργεί το διεθνές κύμα των ανατιμήσεων που έχει επηρεάσει και την αγορά των μετάλλων.

«Η αύξηση των τιμών βοήθησε τον πρώτο καιρό την αύξηση του κύκλου εργασιών. Αυτό όμως είναι εφήμερο. Η αύξηση της πρώτης ύλης που μεταφέρθηκε τελικά στην αγορά, το μεταφορικό κόστος, που κι αυτό έρχεται να προσαυξήσει το τελικό προϊόν, αλλά και το κόστος ενέργειας είναι τρεις παράγοντες που θα δημιουργήσουν μεγάλο πρόβλημα εντός της χρονιάς.
Δεν μπορούμε να έχουμε τόσο ακριβό προϊόν και να θέλουμε να κάνουμε εξαγωγές εκτός Ε.Ε. Θέλουμε να κρατήσουμε το κόστος χαμηλά για να είμαστε ανταγωνιστικοί. Με τις αυξήσεις αυτές χάνεται το πλεονέκτημα από τον κλάδο. Επίσης είναι κάτι που μπορεί να αναστείλει ή να καθυστερήσει την πορεία μεγάλων έργων τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Και έπειτα θα δημιουργηθεί πρόβλημα με σημαντικά επιδοτούμενα προγράμματα όπως το “Εξοικονομώ κατ’ οίκον”. Τα συνεργεία πλέον σταματούν να δίνουν τιμές. Δεν είναι τυχαίο ότι οι αιτήσεις για το πρόγραμμα κινούνται σε πολύ χαμηλά επίπεδα», τονίζει.

Παρ’ όλα αυτά ο ίδιος εμφανίζεται αισιόδοξος και για την ελληνική αγορά. «Βλέποντας ότι έχουμε βγει από την πολυετή κρίση, θεωρώ ότι έχουμε μπροστά μας αρκετά χρόνια ανοδικής πορείας τόσο ως κλάδος κατασκευών όσο και ως χώρα», καταλήγει.

Διαβάστε ακόμη:

Σιλβεστρίδης: «Τέλος εποχής» για τη γνωστή εταιρεία επίπλων – Βγήκε στο σφυρί και άλλαξε χέρια το ακίνητο στη Μεταμόρφωση

Το ράλι της Disney στη Wall Street και ο… κακός δράκος (pics)

Ουκρανική κρίση: Κρίσιμες οι επόμενες ώρες – Εκφράζονται φόβοι ακόμα και για γενικευμένη σύρραξη

 

Exit mobile version