Στο Ηράκλειο της Κρήτης στρέφει το ενδιαφέρον του ο γαλλικός όμιλος Alstom, επαναφέροντας στις συζητήσεις την κατασκευή δικτύου σταθερής τροχιάς, που θα συνδέει το Ηράκλειο της Κρήτης με το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι.
Ήδη, όπως ανέφερε ο κ. Σταύρος Βλάχος, Managing Director Ελλάδας και Δυτικών Βαλκανίων της Alstom, σε συνάντηση με εκπροσώπους του Τύπου, το θέμα έχει τεθεί στο τραπέζι των συζητήσεων με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Πρόκειται για την κατασκευή ενός σύνθετου δικτύου σταθερής τροχιάς, συνδυασμός τραμ και προαστιακού. Μέσα στην πόλη του Ηρακλείου θα έχει τη μορφή τραμ για χαμηλές ταχύτητες ενώ εκτός πόλης θα γίνει με τη μορφή Προαστιακού ώστε να αναπτύσσει μεγαλύτερες ταχύτητες.
Ο ίδιος τόνισε πως πρόκειται για ένα έργο που ζητάει η ίδια η πόλη, ενώ θα αξιοποιήσει, εφόσον υλοποιηθεί, και παλαιότερες υποδομές που υπήρχαν για τη μεταφορά κάρβουνου, και που έχουν εγκαταληφθεί ενώ υπάρχει πρόβλεψη το έργο να αναπτυχθεί και ενδιάμεσα του ΒΟΑΚ, όπως στην περίπτωση της Αττικής Οδού στην Αθήνα. Το έργο θα μπορούσε να γίνει είτε με κονδύλια από το Ταμείο Ανάκαμψης το οποίο χρηματοδοτεί έργα σταθερής τροχιάς είτε μέσω του προγράμματος για καινοτόμες επενδύσεις στο πλαίσιο «Πρότυπες προτάσεις».
Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Βλάχος και στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας, που όπως είπε «έχει μείνει πολύ πίσω σε σχέση με το δίκτυο του μετρό που είναι από τα πιο προηγμένα δίκτυα της Ευρώπης». Στόχος της Alstom είναι να διεκδικήσει την συνολική αναβάθμιση και ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, ενώ η εταιρεία ολοκληρώνει την σηματοδότηση και ηλεκτροδότηση της γραμμής Δομοκός – Θεσσαλονίκη.
Πάντως στις επόμενες κινήσεις της εταιρείας για το 2023, εκτός από τη δυναμική της παρουσία στην κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρό – είναι μέλος του σχήματος μαζί με ΑΒΑΞ και GHELLA, που ήδη έχει ξεκινήσει – είναι συμφωνίες οι οποίες αφορούν τις επεκτάσεις του Προαστιακού σιδηροδρόμου σε Ραφήνα και Λαύριο, τις μελλοντικές επεκτάσεις του μετρό, με πρώτη αυτήν προς Ίλιον, που αναμένεται να προκηρυχθεί το επόμενο διάστημα. Επίσης, η εταιρεία στοχεύει και στην προμήθεια νέων τρένων υδρογόνου που πρόκειται να προμηθευτεί το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ως το 2025. “Μας ενδιαφέρει πολύ αυτός ο διαγωνισμός, είμαστε πρωτοπόροι σε αυτή την τεχνολογία, έχουμε ήδη προμηθεύσει πόλεις της Γερμανίας, σύντομα θα δείτε τέτοια τρένα στο Μιλάνο αλλά και στη Γαλλία” είπε.
Η εταιρεία Alstom έχει συμμετάσχει με επιτυχία στις μεγαλύτερες κατασκευές συγκοινωνιακών υποδομών στη χώρα, συμπεριλαμβανομένης της κατασκευής των γραμμών 2 & 3 του Μετρό της Αθήνας, του Προαστιακού Σιδηροδρόμου της Αθήνας και της επέκτασης της γραμμής 3 του Μετρό στον Πειραιά ενώ είναι ο προμηθευτής των 25 τραμ τελευταίας γενιάς Citadis X05.
Διαβάστε ακόμα
10 κορυφαία ελληνικά γλυκά κρασιά παγκόσμιας κλάσης
Δωμάτιο με θέα: Τo Superior Double του Aristi Mountain Resort & Villas
Γιατί είναι σπουδαίος ο “Σημαιοφόρος” του Ρέμπραντ των 175 εκατομμυρίων ευρώ