search icon

Επιχειρήσεις

Άλλες πέντε πολυεθνικές στο μικροσκόπιο των Αρχών για παραβίαση του πλαφόν κέρδους

Το ισχυρό μήνυμα της κυβέρνησης πίσω από τα τσουχτερά πρόστιμα σε P&G και Unilever – Γιατί τα θεωρούν άδικα και “επικοινωνιακά” οι εταιρείες – “Περιοδείες” Σκρέκα σε Σούπερ Μάρκετ για την προώθηση του μέτρου για τη “μόνιμη μείωση” 5% σε προϊόντα - Σκρέκας: Να διορθώσουν άμεσα τις τιμές στο ράφι οι εταιρείες στις οποίες επιβλήθηκαν τα πρόστιμα

Με τον πληθωρισμό να έχει πάρει και πάλι την ανιούσα και την ίδια ώρα τους επιχειρηματίες να δηλώνουν στην τελευταία έρευνα της Grant Thornton ότι σκοπεύουν να ανεβάσουν κι άλλο τις τιμές κι ας υποχωρούν τα κόστη τους με στόχο τη μεγαλύτερη κερδοφορία, η ηγεσία του υπ. Ανάπτυξης γνωρίζει πως εάν δεν παρέμβει τώρα δυναμικά, οι κίνδυνοι για την οικονομική πορεία της χώρας θα είναι μεγάλοι.

Ως εκ τούτου τα τσουχτερά πρόστιμα που επιβλήθηκαν στις δύο πολυεθνικές εταιρείες P&G και Unilever (σσ 1 εκατ. ευρώ στην κάθε μία) λειτουργούν περισσότερο ως ένα ισχυρό “μήνυμα” προς το σύνολο της αγοράς, και κυρίως βιομηχανίες, χονδρεμπορικές επιχειρήσεις αλλά και τις υπόλοιπες θυγατρικές πολυεθνικών εταιρειών. Ένα μήνυμα που φαίνεται ότι θα έχει και συνέχεια με δεδομένο πως αυτή τη στιγμή βρίσκονται στο μικροσκόπιο των ελεγκτικών Αρχών τουλάχιστον άλλες πέντε θυγατρικές πολυεθνικών εταιρειών για πιθανή παραβίαση του πλαφόν κέρδους που έχει επιβληθεί στα προϊόντα που θεωρούνται “απαραίτητα για τη διαβίωση”.

Στην περίπτωση των P&G και Unilever μπορεί τα προϊόντα να μην αφορούν τρόφιμα, όπου εστιάζεται σήμερα και το μεγαλύτερο πρόβλημα πληθωρισμού, εν τούτοις θεωρούνται βασικά για ένα νοικοκυριό (κυρίως καθαριστικά και είδη προσωπικής υγιεινής).

Παράγοντες της αγοράς εξηγούσαν χθες στο newmoney. ότι τα ανώτατα πρόστιμα που επιβλήθηκαν στις δύο εταιρείες ήταν υπερβολικά αυστηρά με δεδομένο ότι υπάρχουν πολλές ενστάσεις κυρίως ως προς τη μεθοδολογία που χρησιμοποιείται για τους ελέγχους της ΔΙΜΕΑ. Κάτι που φρόντισε εξάλλου να επισημάνει χθες η Unilever που έσπευσε να ανακοινώσει οτι θα προσβάλει με κάθε δυνατό τρόπο το πρόστιμο, αναζητώντας Δικαίωση, αφού κρίνει πως ο τρόπος που έγιναν οι μετρήσεις απ’ τη ΔΙΜΕΑ δεν λαμβάνει υπόψη του κρίσιμες παραμέτρους για την τελική τιμή και γενικά την πορεία των τιμών “τσουβαλιάζοντας” προϊόντα εντός και εκτός προωθητικών ενεργειών.

Απ’ την πλευρά του πάντως ο υπ. Ανάπτυξης κ. Κώστας Σκρέκας σημειώνει πως η κυβέρνηση δεν πρόκειται να επιτρέψει την ελληνική αγορά «να γίνει ξέφραγο αμπέλι», ανεχόμενη φαινομένων ‘πληθωρισμού της απληστίας’. Ως εκ τούτου διαμηνύει πως οι έλεγχοι θα συνεχίσουν με τον ίδιο εντατικό ρυθμό και τα πρόστιμα θα είναι μεγάλα για τους παρανομούντες. Φρόντισε μάλιστα να ρίξει εκ νέου τα βέλη του προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού καλώντας την να ελέγχει τις εταιρείες για το αν εφαρμόζουν εναρμονισμένες πρακτικές».

Τα πρόστιμα από μόνα τους βέβαια δεν πρόκειται να φέρουν τη μείωση των τιμών. Γι αυτό εξάλλου και παράλληλα με τα ελεγκτικά κλιμάκια προωθείται η αναβάθμιση της πλατφόρμας eκαταναλωτής αλλά και το μέτρο της μείωσης τουλάχιστον κατά 5% για τους επόμενους έξι μήνες των τιμών σε συγκεκριμένα προϊόντα τα οποία φέρουν ειδική σήμανση στα ράφια των Σούπερ Μάρκετ. Στο μέτρο ήδη συμμετέχουν πάνω από είκοσι εταιρείες ενώ στόχος του υπουργείου είναι τουλάχιστον 500 κωδικοί προϊόντων να ενταχθούν στο μέτρο. Μάλιστα από σήμερα ο κ. Σκρέκας ξεκινά να “προωθήσει” επικοινωνιακά το μέτρο μέσω επισκέψεων σε Σούπερ Μάρκετ κάνοντας την αρχή από ένα κατάστημα Σκλαβενίτη στο Μαρούσι.

Σκρέκας: Έχουν φτάσει στα 428 τα προϊόντα με «μόνιμη μείωση τιμής»

Έχουν φτάσει στα 428 τα προϊόντα που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία της μείωσης τιμής, τουλάχιστον κατά 5% και για διάστημα, τουλάχιστον έξι μηνών ενώ ο στόχος είναι να ξεπεράσουν τα 500.

Αυτό ανέφερε ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας κατά την επίσκεψη που πραγματοποίησε σήμερα σε σούπερ μάρκετ της αλυσίδας Σκλαβενίτης στο Μαρούσι για να διαπιστώσει πως υλοποιείται η πρωτοβουλία της κυβέρνησης για τις «μόνιμες μειώσεις τιμών».

Όπως υπενθύμισε ο υπουργός οι εταιρείες από την ώρα που θα ενημερώσουν ότι συμμετέχουν στην πρωτοβουλία έχουν ένα χρονικό περιθώριο για τη σηματοδότηση των προϊόντων στο ράφι ενώ ταυτόχρονα εξακολουθούν να υπάρχουν τα προωθητικά πακέτα και δεν αποκλείεται να συμμετάσχουν τα ίδια προϊόντα και στο καλάθι του νοικοκυριού.

Ο υπουργός σημείωσε ότι οι παρεμβάσεις της κυβέρνησης, δηλαδή, η «μόνιμη μείωση τιμής» με ειδική σήμανση στο ράφι και το «καλάθι του νοικοκυριού», συμβάλουν στη σταδιακή μείωση των τιμών.

Ο ίδιος, σχετικά με τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν χθες σε δυο πολυεθνικές εταιρείες σημείωσε: «Οι έλεγχοι συνεχίζονται. Η απόφασή μας είναι όσοι παραβιάζουν το νόμο για αθέμιτη κερδοφορία, θα το πληρώσουν ακριβά. Χθες υποχρεωθήκαμε να επιβάλλουμε τα ανώτατα πρόστιμα σε δυο πολυεθνικές εταιρείες και περιμένουμε να διορθώσουν, άμεσα, τις τιμές στο ράφι για τα προϊόντα για τα οποία τους επιβλήθηκε το πρόστιμο ενώ θα είναι σημαντικό να συμμετάσχουν και στην πρωτοβουλία μόνιμης μείωσης τιμής. Η μία, ήδη, γνωστοποίησε ότι συμμετέχει και περιμένουμε κι από τη άλλη να συμμετάσχει.

Στόχος είναι υπάρξει, άμεσα, συμμόρφωση και να καταλάβουν οι μεγάλες εταιρείες ότι είναι θέμα κοινωνικής ευθύνης και βιωσιμότητας των ίδιων ότι πρέπει να μειωθούν οι τιμές αφού μειώνονται οι παράγοντες κόστους».
Τις επόμενες μέρες, όπως γνωστοποίησε ο υπουργός, θα συναντήσει τους εκπροσώπους των εταιρειών, και θα συζητήσει μαζί τους ενώ ανέφερε ότι ήταν αρκετοί οι κωδικοί για τους οποίους επιβλήθηκαν αυτά τα πρόστιμα και ήταν σε απορρυπαντικά και είδη προσωπικής φροντίδας.

Ο υπουργός σημείωσε ότι στόχος είναι να ενδυναμωθεί και ο ρόλος του ίδιου του καταναλωτή στην αγορά όπως με την αξιοποίηση της εφαρμογής e-Katanalotis για να συγκρίνει και να επιλέγει τις συμφέρουσες τιμές.

«Η προσπάθεια μείωσης του πληθωρισμού είναι συνεχής. Οι καταναλωτές βλέπουν ακριβά προϊόντα στα ράφια των σούπερ μάρκετ κι αυτό δεν θα αλλάξει άμεσα, αλλά με τον διαρκή έλεγχο της αγοράς ώστε να επιβάλλονται πρόστιμα σε όσους καταστρατηγούν τη νομοθεσία και με την ειδική ταμπέλα για την έκπτωση τουλάχιστον 5% για τουλάχιστον 6 μήνες, σταδιακά, θα σταθεροποιηθούν και θα μειωθούν οι τιμές. Αυτό επιδιώκουμε να επεκταθεί σε όσα περισσότερα προϊόντα γίνεται» πρόσθεσε ο ίδιος.

Διαβάστε ακόμη

Η ταραχή, το τέλος και η βροχή αγωγών για τα τρολ του ΣΥΡΙΖΑ, οι βόλτες του Νίκου Α στα τραπέζια και οι μπίζνεσμεν του ΤΕΕ, τα κακά ξεμπερδέματα με τον Αntenna και η ημέρα-κλειδί της Alpha Bank

Λύση για 40.000 μπλοκαρισμένες μεταβιβάσεις

Μega ξενοδοχειακό deal μεταξύ της GIC των Sani/Ikos και της Blackstone με ελληνικό ενδιαφέρον (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version