Με γοργό ρυθμό αναπτύσσεται η ψηφιακή πλατφόρμα Skroutz. Λίγους μήνες μετά τη στρατηγική επένδυση του fund CVC και καθώς η πανδημία έχει δώσει νέο αέρα στις ηλεκτρονικές πωλήσεις, η πλατφόρμα ξετυλίγει το σχέδιο του μετασχηματισμού της με άξονα το marketplace. Εκεί που, όπως λέει ο COO της εταιρείας κ. Γιάννης Αλιβιζάτος, πλέον είναι συνδεδεμένα 2.500 offline καταστήματα.
Στο πλαίσιο του εμπλουτισμού των υπηρεσιών και των δυνατοτήτων που θέλει να προωθήσει η Skroutz εντάσσεται, όπως λέει ο ίδιος και η είσοδος στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας συναλλαγών everypay. Μία κίνηση που δείχνει την κατεύθυνση της στόχευσης, ιδίως μετά τον «πάγο» που έβαλε η εταιρεία στην υπηρεσία διανομής φαγητού.
«Θέλουμε να αλλάξουμε τον τρόπο με τον οποίο ο κόσμος – καταναλωτές και επιχειρήσεις – πουλάει και αγοράζει online προϊόντα. Και το πετυχαίνουμε μέχρι στιγμής μέσα από καινοτόμες πρακτικές, επιτυχημένες επιχειρηματικές συνεργασίες, στενή συνεργασία με τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις και προπάντων με τη δημιουργία της βέλτιστης αγοραστικής εμπειρίας για τον καταναλωτή», λέει στο newmoney ο κ. Αλιβιζάτος. Και προσθέτει πως «βάση για την αναπτυξιακή στρατηγική μας παραμένουν πάντα το ισχυρό επιχειρηματικό μοντέλο και διοικητικό σχήμα, η συνεχής κερδοφορία, η ισχυρή οργανική ανάπτυξη, η επανεπένδυση του μεγαλύτερου μέρους των κερδών στην εταιρία και πάνω από όλα: η δυναμική και ενθουσιώδη ομάδα του Skroutz με περισσότερους από 400 εργαζόμενους».
Ο αριθμός των τελευταίων καταδεικνύει και τον μεγάλο ρυθμό ανάπτυξης της εταιρείας μιας και προ εξαμήνου οι εργαζόμενοι ήταν 315, όπως είχε πει τότε ο διευθύνων σύμβουλος και συνιδρυτής της εταιρείας Γιώργος Χατζηγεωργίου ξετυλίγοντας το σχέδιο για την Skroutz αμέσως μετά την επένδυση της CVC. «Η ανάπτυξη μας φέτος φαίνεται πως θα κλείσει με ένα καλό διψήφιο ποσοστό», λέει ο κ. Αλιβιζάτος.
Σύμφωνα μάλιστα με πρόσφατα στοιχεία που κοινοποίησε η πλατφόρμα οι πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν μέσω του Skroutz κατά το δεύτερο lockdown και ως την περασμένη Παρασκευή αυξήθηκαν κατά 63% και διαμορφώνονται σε περίπου 1,5 εκατ. Οι 65.000 από αυτές έχουν πραγματοποιηθεί από καταστήματα που δεν διαθέτουν ηλεκτρονικό κατάστημα μέσω του Skroutz Marketplace.
To marketplace
Η νέα φάση του μετασχηματισμού της εταιρείας έχει ως βάση το τελευταίο, το marketplace. «Εδώ και ένα χρόνο περίπου, το Skroutz δίνει τη δυνατότητα σε κάθε επιχείρηση και κατάστημα λιανικής – ακόμα κι αν δεν διαθέτει e-shop και τεχνική υποδομή – να μπορεί να πραγματοποιήσει πωλήσεις και να αυξήσει τον τζίρο», λέει ο κ. Αλιβιζάτος. «Συνεργαζόμαστε ήδη με περισσότερα από 6.500 καταστήματα, εκ των οποίων τα 2.500 καταστήματα δεν έχουν e-shop και έχουν ως μοναδικό κανάλι για τις ηλεκτρονικές πωλήσεις το Skroutz Marketplace. Αυτά τα 2.500 καταστήματα έχουν, έτσι, αποκτήσει πρόσβαση στο online αγοραστικό κοινό της Ελλάδας και κατά συνέπεια πλέον έχουν online πωλήσεις. Από την πλευρά της επιχείρησης, η διαδικασία είναι εξαιρετικά απλή.
»Το μόνο που έχουν να κάνουν είναι η ανάρτηση των προϊόντων με τις τιμές και τα χαρακτηριστικά στην πλατφόρμα και στη συνέχεια η συσκευασία για τον πελάτη. Το Skroutz αναλαμβάνει όλες τις υπόλοιπες υπηρεσίες, όπως επικοινωνία με εταιρίες ταχυμεταφορών, διαχείριση παραγγελιών, επικοινωνία με πελάτες, τεχνική υποστήριξη, πιθανές επιστροφές κ.λπ., ενώ η απόδοση των εσόδων γίνεται τακτικά σε τραπεζικό λογαριασμό. Αντιλαμβάνεστε τι σημαίνει αυτό για καταστήματα χωρίς εμπειρία στο ηλεκτρονικό εμπόριο και τις διαδικασίες του…» τονίζει.
Σε ό,τι αφορά τις προμήθειες η Skroutz χρεώνει μία προμήθεια για το κόστος διεκπεραίωσης ύψους 2,82% χωρίς να περιλαμβάνεται ο ΦΠΑ και από εκεί και έπειτα μία προμήθεια επί της πώλησης, η οποία κυμαίνεται από 5,2 ως 12,5%, ανάλογα με την κατηγορία προϊόντων.
Πού αποσκοπεί η στρατηγική επένδυση στην everypay
Όπως λέει ο κ. Αλιβιζάτος, «η πρόσφατη απόκτηση του 25% του μετοχικού κεφαλαίου της EveryPay εντάσσεται στο σχέδιο στρατηγικής τοποθέτησης της Skroutz Α.Ε. σε ανερχόμενους και ιδιαίτερα σημαντικούς για το ηλεκτρονικό εμπόριο κλάδους όπως είναι οι πληρωμές. Με αυτή την κίνηση, επιδιώκουμε περαιτέρω βελτιστοποίηση της online αγοραστικής εμπειρίας, προσφέροντας νέους, αξιόπιστους, ευέλικτους και προπάντων ασφαλείς τρόπους πληρωμής στις ηλεκτρονικές συναλλαγές π.χ., αντικαταβολή και δυνατότητα πληρωμής μέσω δόσεων με πιστωτική κάρτα».
Ασφάλεια συναλλαγών
Η κουβέντα δεν αργεί να πάει στην ασφάλεια των συναλλαγών αλλά και των αγορών συνολικά, μιας και μαζί με την εκρηκτική άνοδο των ηλεκτρονικών πωλήσεων, αυξήθηκαν κατακόρυφα και οι διαδικτυακές απάτες με e-shop που ποτέ δεν παρέδωσαν προϊόντα!
«Στο Skroutz, έχουμε δημιουργήσει ένα δίκαιο, αξιόπιστο και ασφαλές πλαίσιο ηλεκτρονικού εμπορίου τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις, εφαρμόζοντας διαδικασίες που είναι ακόμα πιο αυστηρές από το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο», λέει ο κ. Αλιβιζάτος. «Ενδεικτικά, θα αναφέρω ότι το 50% των συνολικών αιτήσεων που λαμβάνουμε από καταστήματα καταλήγει τελικά σε συνεργασία», συμπληρώνει.
Βασικά κριτήρια στην αξιολόγηση της αίτησης, όπως εξηγεί, είναι ο έλεγχος φορολογικών στοιχείων και των αντίστοιχων δραστηριοτήτων, ο έλεγχος εγγραφής στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (Γ.Ε.ΜΗ.), η ποιοτική αξιολόγηση του περιεχομένου της ιστοσελίδας του e-shop (εφόσον διαθέτει), ο έλεγχος της διαδικασίας αγοράς και των τρόπων πληρωμής, καθώς επίσης και η after sales πολιτική.
«Επιπλέον σε συγκεκριμένες κατηγορίες καταστημάτων και προϊόντων ζητάμε, και στη συνέχεια επανελέγχουμε τακτικά, και πρόσθετα έγγραφα όπως φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα. Ακόμα, κάθε κατάστημα που επιθυμεί να προβληθεί στη Skroutz οφείλει να υποστηρίζει τουλάχιστον δύο διαφορετικούς τρόπους πληρωμής με πανελλαδική ισχύ και υποχρεωτικά ένας εκ των οποίων θα πρέπει να είναι η χρέωση πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας σε συνεργασία με ελληνικό πιστωτικό ίδρυμα.
»Όσον αφορά τους καταναλωτές, τους ενθαρρύνουμε να πραγματοποιούν ενδελεχή έρευνα πριν από κάθε online αγορά όσον αφορά την τιμή και την ποιότητα του προϊόντος, τους όρους πληρωμής και παράδοσης και βέβαια την αξιοπιστία του καταστήματος. Και βέβαια ελέγχουμε την αυθεντικότητα και λαμβάνουμε σοβαρά τις αξιολογήσεις των καταστημάτων (shop reviews) και τις αξιολογήσεις των προϊόντων (product reviews)».
Η CVC και η έξοδος από τις παραγγελίες φαγητού
Πόσο έχει βοηθήσει την προσπάθεια που καταβάλλεται σήμερα η είσοδος της CVC στο μετοχολόγιο; «Η CVC είναι ένα από τα ισχυρότερα funds παγκοσμίως με δραστηριοποίηση σε πολλούς κλάδους, αλλά και στον χώρο της τεχνολογίας και του ηλεκτρονικού εμπορίου. Πέραν της στήριξης, η συνεργασία αυτή μας δίνει σημαντικές ευκαιρίες όπως είναι η επαφή με άλλους μεγάλους παίκτες της παγκόσμιας αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου, που επίσης συνεργάζονται με την CVC, για την ανταλλαγή τεχνογνωσίας και εμπειρίας», απαντά. Αρνείται πάντως ότι ήταν αίτημα του νέου μετόχου η διακοπή του εγχειρήματος επέκτασης και στην διανομή φαγητού μέσω του Skroutz Food, το οποίο πλέον εντάσσεται στο Box της Cosmote.
«Μόνοι μας το αποφασίσαμε», απαντά. «Διαπιστώσαμε ότι η δραστηριοποίηση σε αυτή την αγορά δεν ανταποκρίνεται στους αναπτυξιακούς μας στόχους. Οι ευκαιρίες και οι προοπτικές που υπάρχουν στο ηλεκτρονικό εμπόριο είναι τεράστιες και δεν έχουν αναδειχθεί μόνο τώρα λόγω των τρεχουσών συνθηκών. Εδώ και 15 χρόνια επενδύουμε στην προοπτική του ηλεκτρονικού εμπορίου και γι’ αυτό αποφασίσαμε να αφιερώσουμε όλες μας τις δυνάμεις και να εστιάσουμε στις προκλήσεις που υπάρχουν στον κλάδο που τόσο καλά γνωρίζουμε.»
Διαβάστε ακόμη:
Αθανασίου (Lamda): «Την άνοιξη θα φανούν τα πρώτα έργα στο Ελληνικό»
Στο 1,5 δισ. εκτινάσσεται η Επιστρεπτέα 4 – Πάνω από 333.000 αιτήσεις σε έξι ημέρες
Στη MIG έχουμε deal, στην Ελλάκτωρ κόλπα, στο Κολωνάκι έργα (τέχνης) και στην MLS φτώχειες