search icon

Επιχειρήσεις

Αυτοί είναι οι 10 ελκυστικότεροι εργοδότες στην Ελλάδα για το 2021

Η Έρευνα Randstad Employer διεξάγεται για 21η συνεχή χρονιά. Aποτελεί την πιο ανεξάρτητη έρευνα για την εικόνα του εργοδότη, με περισσότερους από 190.000 συμμετέχοντες σε 34 χώρες παγκοσμίως

Παπαστράτος, Aegean Airlines και ΙΟΝ απαρτίζουν το τοπ 3 της λίστας με τους δέκα ελκυστικότερους εργοδότες στην Ελλάδα για το 2021 σύμφωνα με την τέταρτη έκδοση Randstad Employer Brand Research.

Το φετινό τοπ 10 συμπληρώθηκε με νέες προσθήκες και ανακατατάξεις συγκεντρώνοντας υψηλές βαθμολογίες στα κριτήρια: οικονομική σταθερότητα και ευρωστία, πολύ καλή φήμη, εργασιακή σταθερότητα και ασφάλεια, ευχάριστο εργασιακό περιβάλλον και ασφαλές περιβάλλον εργασίας κατά τη διάρκεια του COVID-19. Μετά το τοπ 3, όπου μάλιστα η Aegean παρά την πιο δύσκολη ιστορικά συγκυρία συνολικά για τον κλάδο των αερομεταφορών αλλά και για την ίδια κατάφερε να διατηρήσει τη θέση της στην τριάδα, τη δεκάδα συμπληρώνουν στην τέταρτη θέση η Τράπεζα της Ελλάδος και ακολουθούν Ε.Ι. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ, Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης, ELPEN ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ, DEMO Φαρμακευτική, Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος και ΒΙΑΝΕΞ.

Η Έρευνα Randstad Employer Brand (REBR)  διεξάγεται για 21η συνεχή χρονιά από την Randstad και αποτελεί την πιο πλήρη και ανεξάρτητη έρευνα πάνω στην εικόνα του εργοδότη με περισσότερους από 190.000 συμμετέχοντες σε 34 χώρες παγκοσμίως. Για την Ελλάδα, η έρευνα πραγματοποιήθηκε για τέταρτη συνεχή χρονιά αξιολογώντας ένα δείγμα των 150 μεγαλύτερων εταιρειών σε επίπεδο αριθμού προσωπικού. Σημειώνεται ότι στη φετινή έρευνα συμμετείχαν 3.600 άτομα, μεταξύ των οποίων, Έλληνες φοιτητές, εργαζόμενοι και άνεργοι, ηλικίας από 18 έως 65 ετών, μέσω διαδικτυακών συνεντεύξεων που έλαβαν χώρα τον Ιανουάριο του 2021. Όπως επισημαίνεται, η συγκεκριμένη έρευνα αποτελεί την πιο λεπτομερή έρευνα παγκοσμίως, μελετώντας την ελκυστικότητα των μεγαλύτερων εταιρειών σε αριθμό προσωπικού, έτσι όπως γίνεται αντιληπτή από το ευρύ κοινό, καθώς και τα κριτήρια προτίμησης των δυνητικών υποψηφίων σε έναν νέο εργοδότη.

Η σημασία του Employer Branding

Η προστιθέμενη αξία μιας ισχυρής εικόνας εργοδότη αναδεικνύεται εξαιρετικά σημαντική στις επιδόσεις των εταιρειών να προσελκύουν και να διατηρούν αξιόλογο εργατικό δυναμικό. Και αυτό είναι αποτέλεσμα της υλοποίησης της στρατηγικής που ικανοποιεί ένα πλέγμα παραγόντων, επιτυγχάνοντας ταυτόχρονα μια αξιόπιστη και υπεύθυνη εταιρική εικόνα προς το εσωτερικό και εξωτερικό κοινό καθώς και ισχυρή σύνδεση των προσωπικών αξιών των εργαζομένων με την εταιρική κουλτούρα. Η έρευνα σημειώνει επίσης, ότι το 76% των εργαζομένων που βιώνει ισχυρή σύνδεση μεταξύ της εταιρικής φήμης και της πραγματικής εταιρικής κουλτούρας είναι πολύ πιθανό να συστήσει τη συγκεκριμένη εταιρεία ως πιθανό εργοδότη.

Τα πιο σημαντικά κριτήρια κατά την επιλογή εργοδότη

Στην πρώτη πεντάδα αναδεικνύονται και φέτος τα ίδια κριτήρια στα οποία οι υποψήφιοι εργαζόμενοι εστιάζουν την προσοχή τους κατά την επιλογή του εργοδότη. Συγκεκριμένα, ο υψηλός μισθός και οι παροχές (77%) αποτελεί το πρώτο κριτήριο επιλογής ενός εργοδότη στην Ελλάδα, και μάλιστα με υψηλότερο ποσοστό για τις γυναίκες ηλικίας 35 ετών και άνω, όπως και για τους εργαζόμενους που διαθέτουν υψηλότερο μορφωτικό επίπεδο. Στη δεύτερη θέση έρχεται το ευχάριστο εργασιακό περιβάλλον (73%), ενώ ακολουθούν οι δυνατότητες εξέλιξης (67%), η εργασιακή σταθερότητα και ασφάλεια (64%), συμπληρώνοντας το top 5 με την πολυπόθητη ισορροπία ανάμεσα στην επαγγελματική και προσωπική ζωή (61%).

Δημοφιλή κανάλια αναζήτησης εργασίας.

Τα πιο συχνά χρησιμοποιούμενα κανάλια για εκείνους που αναζητούν αλλαγή εργασιακού περιβάλλοντος, αναδεικνύονται οι προσωπικές επαφές (43%) με τις ιστοσελίδες αγγελιών εργασίας (29%) να καταλαμβάνουν τη δεύτερη θέση.

Covid-19 και ο αντίκτυπος στην αγορά εργασίας

Μόνο το 38% των Ελλήνων εργαζομένων βρήκε ελκυστική την παροχή της εξ αποστάσεως εργασίας, γεγονός που καθιστά το κριτήριο αυτό ως ένα από τα λιγότερο σημαντικά. Ταυτόχρονα, η κατάσταση της απασχόλησης επηρεάστηκε για ένα πολύ μεγάλο ποσοστό εργαζομένων (55%), το οποίο είτε τέθηκε σε άδεια άνευ αποδοχών είτε εργάστηκε με διαφορετικό ωράριο από το συνηθισμένο, είτε ακόμη είδε τη θέση εργασίας του να χάνεται. Και στην περίπτωση αυτή, παρατηρήθηκε αυξημένη η πρόθεση αλλαγής εργασιακού περιβάλλοντος φτάνοντας το υψηλό ποσοστό του 31% συγκριτικά με τους εργαζόμενους που δεν επηρεάστηκαν λόγω του Covid-19 και εξέφρασαν ανεξαιρέτως την προθυμία να μεταβούν σε άλλο περιβάλλον (22%). Το 16% των εργαζομένων που δήλωσε ότι εργάζεται εξ αποστάσεως, το κάνει με δική του απόφαση, ενώ το 22% των θέσεων εργασίας των εργαζομένων είναι συνδεδεμένες με τα κτίρια και τις εγκαταστάσεις, γεγονός που καθιστά αδύνατη την εργασία από το σπίτι ή αλλού. Παραδόξως, παρατηρείται υψηλότερο επίπεδο αφοσίωσης μεταξύ των εργαζομένων που ήταν υποχρεωμένοι να εργάζονται εξ αποστάσεως (57%) σε σύγκριση με εκείνους στους οποίους η απόφαση αυτή ήταν δικής τους επιλογή (36%).

Aναζητώντας άλλον εργοδότη: αλλαγή εργασιακού περιβάλλοντος

Ένας στους έντεκα Έλληνες άλλαξαν εργοδότη κατά το τελευταίο μισό του 2020 και ιδιαίτερα οι εργαζόμενοι που ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα 18-34. Το ποσοστό των εργαζομένων που σκοπεύει να αλλάξει εργοδότη κατά το πρώτο εξάμηνο του 2021 ανέρχεται στο 22% και αφορά κυρίως στην ίδια ηλικιακή ομάδα (18-34 ετών), καθώς και στις γυναίκες και τους εργαζόμενους που διαθέτουν υψηλότερο μορφωτικό επίπεδο. Όσοι άλλαξαν εργασιακό περιβάλλον αποδίδουν μεγαλύτερη αξία στην εξέλιξη της καριέρας, την προσφορά στην κοινωνία, το περιεχόμενο της εργασίας, την ποικιλομορφία, τη φήμη, την ισχυρή διοίκηση και τη χρήση πιο σύγχρονων τεχνολογικών μέσων από εκείνους που παρέμειναν στο ίδιο εργασιακό περιβάλλον.

Η Randstad είναι από τους μεγαλύτερους ομίλους στον κλάδο των υπηρεσιών ανθρώπινου δυναμικού, έχει παρουσία σε 38 χώρες στον κόσμο και κατέχει μια από τις τρεις πρώτες θέσεις στις μισές από αυτές, ενώ στην Ελλάδα δραστηριοποιείται  από το 2010. Το 2020, η Randstad απασχολούσε περίπου 34.680 υπαλλήλους με τα συνολικά της έσοδα να ανέρχονται τα 20,7 δισ. ευρώ. Το 2020 υποστήριξε περισσότερους από δύο εκατομμύρια υποψήφιους να βρουν την εργασία που επιθυμούσαν σε συνεργασία με τους 236.000 πελάτες της, εκπαιδεύοντας περίπου 350.000 ανθρώπους.

Διαβάστε ακόμη:

Κομισιόν – Έκθεση Αξιολόγησης: Έως Μάρτιο αντί για Αύγουστο τα εκκαθαριστικά του νέου ΕΝΦΙΑ

Κεφάλαια τραπεζών, «Ηρακλής», moratoria και ΤΧΣ στο μικροσκόπιο της Κομισιόν

Ρόμαν Αμπράμοβιτς: Πάνω από €2,2 δισ. του κόστισαν οι 17 κούπες της Τσέλσι

Exit mobile version