Με ενισχυμένο θερινό πρόγραμμα, «επενδύοντας» τόσο στο δίκτυο εξωτερικού όσο και στο δίκτυο εσωτερικού έχει ανοίξει, νωρίτερα φέτος, την καλοκαιρινή σεζόν του 2024 η AEGEAN. Ο όμιλος, που κλείνει φέτος 25 χρόνια «θα συνεχίσει να επενδύει και να αναπτύσσεται με λελογισμένα βήματα», όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος κ. Δημήτρης Γερογιάννης από το Ντουμπάι στη δημοσιογραφική αποστολή με αφορμή τα γενέθλια της μεγαλύτερης εγχώριας αεροπορικής, με παρουσία από το 1999, οπότε και ιδρύθηκε με μόλις 2 αεροσκάφη για να εξελιχθεί σήμερα στο μεγαλύτερο εγχώριο αερομεταφορέα.
Για φέτος, το καλοκαιρινό πρόγραμμα απαρτίζεται από περίπου 13,4 εκατ. θέσεις, +6% σε σχέση με πέρυσι «κι ένα σημαντικό κομμάτι της αύξησης κατανέμεται και εκτός της υψηλής περιόδου, ώστε να μειώσουμε την εποχικότητα», όπως επισημαίνεται σχετικά. «Για παράδειγμα, ο Απρίλιος και ο Μάιος «τρέχει» με ρυθμούς αύξησης 12- 14% στη χωρητικότητα και ανάλογα σκοπεύουμε να κινηθούμε και στο μέλλον», όπως ανέφερε στη σχετική παρουσίαση ο κ. Γιάννης Ράσογλου, Διευθυντής Δικτύου και Αεροπορικών Συνεργασιών της AEGEAN.
Στο θερινό πρόγραμμα, είναι μοιρασμένες οι επιπλέον θέσεις στο δίκτυο εξωτερικού και εσωτερικού, ενώ ειδικά για το δίκτυο εξωτερικού πέρα από κάποια νέα δρομολόγια που έχουν ξεκινήσει σε ευρωπαϊκούς και μη προορισμούς, όπως π.χ. το Ντουμπάι, Σαράγεβο, Παλέρμο, Βίλνιους κ.α., η μεγαλύτερη «επένδυση» φέτος γίνεται σε υφιστάμενους προορισμούς, με επιπλέον συχνότητες, όπως η Κύπρος, η Τουρκία, οι πιο παραδοσιακές αγορές της Ιταλίας, η περιοχή της Ιβηρικής, Ισπανία και Πορτογαλία με σημαντικό αριθμό νέων θέσεων. «Παράλληλα συνεχίζουμε με μεγάλη ένταση και στη βάση της Θεσσαλονίκης, όπου από τους 9 προορισμούς το 2019 έχουμε φτάσει τους 20 και ενισχύουμε το αεροδρόμιο Μακεδονία όσο καμία άλλη αεροπορική».
Ο όμιλος προετοιμάζεται και για την επόμενη μέρα και την επέκταση σε νέους προορισμούς εκτός Ε.Ε. από το 2026 και μετά, σε συνέχεια και της συμφωνίας για 4 νέα αεροσκάφη μεγαλύτερης χρονικής εμβέλειας, έως 7,5 ωρών για επέκταση σε πιο μακρινές αγορές, με στόχο χώρες του Κόλπου, της Κεντρικής Αφρικής αλλά και της Ασίας. Σύμφωνα με τον κ. Γερογιάννη «προχωράμε συνεχώς με λελογισμένα βήματα και η συγκεκριμένη κίνηση έγινε διαπιστώνοντας ότι υπάρχουν πλέον αγορές, πέραν των παραδοσιακών ευρωπαϊκών, με σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης τα επόμενα χρόνια. Αυτές οι αγορές είναι πολύ σημαντικές για την περαιτέρω ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού και πέραν της επένδυσης που επιχειρείται από εμάς, επενδύει και η ίδια η χώρα για την ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού. Για την AEGEAN, η προσθήκη των νέων αεροσκαφών θα δώσει τη δυνατότητα για έναν άλλο τύπου προϊόντος στις αγορές αυτές, το οποίο ζητούν και χρειάζονται, με αεροσκάφη μικρότερης χωρητικότητας αλλά μεγαλύτερης άνεσης, δορυφορικό ίντερνετ, πρόσθετες προτάσεις ψυχαγωγίας κ.α.».
Ερωτηθείς για την πορεία της φετινής χρονιάς με βάση και τις μέχρι στιγμής κρατήσεις, ο κ. Γερογιάννης προέβλεψε ότι το 2024 θα είναι «μία καλή χρονιά», σε συνέχεια και των ιστορικών υψηλών που κατέγραψε η εταιρεία το 2023, «έστω κι αν καμία χρονιά δεν είναι ίδια με την επόμενη και είναι χαρακτηριστικό των τελευταίων ετών η έλλειψη προβλεψιμότητας».
Με βάση τα μέχρι στιγμής στοιχεία της χειμερινής περιόδου, «είμαστε για τη συνέχεια αισιόδοξοι -συγκρατημένα όπως πάντα- δεδομένου ότι συνεχίζει να υπάρχει αυξημένη ζήτηση» σχολίασε η κ. Πέπη Σταμάτη, αναπληρώτρια εμπορική διευθύντρια Τιμολογιακής Πολιτικής και Δικτύου της AEGEAN παρατηρώντας σε σχέση με τις τάσεις του ταξιδιωτικού κοινού ότι αυτές επιστρέφουν στο 2019, με κρατήσεις που γίνονται πολύ νωρίτερα αλλά παράλληλα και με τη δυναμική του last minute, με κρατήσεις της τελευταίας στιγμής, ακόμη και 15 ημέρες πρίν. Στο πλαίσιο του χειμερινού της προγράμματος, η εταιρεία προχώρησε σε αύξηση των συχνοτήτων και των διαθέσιμων θέσεων κατά 6% στα δύο άκρα της σεζόν, το Νοέμβριο και το Μάρτιο, επιτυγχάνοντας ενδεικτικά πληρότητα στο 80%- 81% στο δίκτυο εσωτερικού.
«Η στρατηγική το χειμώνα στηρίχτηκε στην προσπάθεια για μείωση της εποχικότητας, αλλά και την «επένδυση» στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης πετώντας και σε καλοκαιρινά δρομολόγια με ικανοποιητικές πληρότητες 70%- 75%, ενώ υπήρξαν και επιπλέον δρομολόγια και από το αεροδρόμιο του Ηρακλείου. Μέσα στην άνοιξη, τον Απρίλιο διαπιστώσαμε επίσης ότι μία αύξηση της τάξεως του 12% των διαθέσιμων θέσεων εξωτερικού καλύφθηκε με 80% πληρότητα, ένα ακόμη δείγμα της θετικής ζήτησης. Στο δίκτυο εσωτερικού είχαμε αύξηση 5% των διαθέσιμων θέσεων καταγράφοντας πληρότητα επίσης κοντά στο 80% γεγονός που δείχνει και την πρόθεση των Ελλήνων για περισσότερα ταξίδια. Το πρώτο 15θήμερο του Μαίου είναι επίσης αρκετά καλό- οι Ελληνες ξεκάθαρα αποφάσισαν να ταξιδέψουν στο εξωτερικό μέσα στο Πάσχα και συνεχίζουν να θέλουν να ταξιδεύουν».
Το Κέντρο Εκπαίδευσης και οι εργαζόμενοι
Την ίδια στιγμή, στο πλαίσια της ανάπτυξης της εταιρείας εντάσσεται και η δημιουργία του πρώτου σύγχρονου Κέντρου Προσομοιωτών Πτήσεων και Εκπαίδευσης Πληρωμάτων στην Ελλάδα για το οποίο η εταιρεία είναι έτοιμη να προχωρήσει στην πλήρη του λειτουργία, παρέχοντας και υπηρεσίες σε τρίτους, ενώ μέσα στον επόμενο μήνα θα γίνει και η μεταφορά της τεχνικής βάσης, η οποία έχει ξεκινήσει σταδιακά.
Ο κ. Γερογιάννης έκανε ιδιαίτερη αναφορά και στους 3.500 ανθρώπους του ομίλου στη μέχρι σήμερα πορεία της εταιρείας, από το 1999 «με πολλούς ανθρώπους, καλής ποιότητας, μαζεμένους που ιδιοποιήθηκαν έναν κοινό στόχο, κάτι που συμβαίνει πολύ σπάνια. Εχουμε ένα ισχυρό μέταλλο, το μέταλλο των ανθρώπων μας με το οποίο καταφέραμε να ξεπεράσουμε κρίσεις στηριζόμενοι σε αξίες όπως η ενσυναίσθηση, η συνεργασία, η ομαδικότητα, η προσαρμοστικότητα, η πίστη στον κοινό στόχο και το όραμα που ξεκίνησε πρίν από 25 χρόνια ο Θεόδωρος Βασιλάκης, επιμένοντας και φέρνοντας κι άλλους ανθρώπους να στηρίξουν το όλο εγχείρημα. Δε θα έφτανε η AEGEAN εδώ που έφτασε αν δεν υπήρχε, επιπλέον, η χάραξη συγκεκριμένων στρατηγικών επιλογών από τον Ευτύχη Βασιλάκη αλλά και οι ίδιοι οι άνθρωποί της. Είμαστε ανταγωνιστικοί, σεβόμαστε τον ανταγωνισμό, δεν τον φοβόμαστε γιατί έχουμε την κουλτούρα των ανθρώπων μας πάνω από όλα και γι΄αυτό καταφέραμε να φτάσουμε έως εδώ σήμερα, παρά τις Κασσάνδρες, ενώ και για την επόμενη μέρα, έχουμε εξαιρετικής ποιότητας ανθρώπους και στελέχη με τα οποία νιώθουμε εξαιρετικά σίγουροι ότι θα συνεχίσουν τις αξίες αυτές».
Διαβάστε ακόμη
Η εξωστρέφεια των ελληνικών ομίλων πληροφορικής και η «πίτα» των $858 δισ. (pic)
Christian Pirkner (EMPSA): Το ελληνικό σύστημα IRIS μπορεί να ταξιδέψει εκτός συνόρων (pic)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ