«Το γεγονός ότι από τον Απρίλιο και μετά κάθε μήνα οι προπωλήσεις μας για μελλοντικά ταξίδια είναι μεγαλύτερες από τα αντίστοιχα νούμερα του 2019 δείχνει ότι θα καταφέρουμε να πετύχουμε μία σημαντική αύξηση του εσόδου ανά πτήση που είναι και το απαραίτητο σε αυτό το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον όπως έχει διαμορφωθεί αυτή την περίοδο».
Αυτό επεσήμανε χθες από το βήμα της γενικής συνέλευσης ο κ. Ευτύχης Βασιλάκης, Πρόεδρος του ομίλου της Aegean, η οποία αύξησε σημαντικά την επιβατική της κίνηση μέσα στον Ιούνιο στο 1,3 εκατ. επιβάτες από το 1 εκατομμύριο του Μαΐου με τη ζήτηση και τις πληρότητες να βαίνουν ανοδικά και τη δυναμική του καλοκαιριού να διατηρείται.
«Η κρίση της πανδημίας αντιμετωπίστηκε με επάρκεια και ανθεκτικότητα», ανέφερε ο κ. Βασιλάκης και αυτό είναι ένα θετικό δείγμα για την αντιμετώπιση των δύσκολων συνθηκών της αγοράς.
«Αυτή τη στιγμή το κόστος του πετρελαίου είναι στο +120% έναντι του αντίστοιχου μήνα του 2019, ενώ μεγαλύτερο κόστος για τις ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες συνεπάγεται και η ενδυνάμωση του δολαρίου έναντι του ευρώ (δεδομένου ότι οι μισθώσεις των αεροσκαφών, τα ανταλλακτικά, το πετρέλαιο κ.τ.λ. συμφωνούνται σε δολάριο). Αρα χρειάζονται μεγαλύτερα έσοδα ανά πτήση ώστε να εξισορροπήσει κάπως η κατάσταση και να απορροφηθεί ένα μέρος του επιπλέον κόστους λόγω των γενικότερων οικονομικών συνθηκών».
Η διοίκηση της Aegean ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «μπορούμε με -σχετική λόγω και της πρόσφατης εμπειρίας με τις παραμέτρους των αβεβαιοτήτων να επανέρχονται- σιγουριά να πούμε ότι φέτος θα είναι η πρώτη κερδοφόρα χρήση για την Aegean μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, χωρίς ωστόσο να μπορούμε να δώσουμε μία συγκεκριμένη, ποσοτική κατεύθυνση».
Οσον αφορά τον στόλο, πέρα από την αναδιάρθρωση του στόλου των ελικοφόρων που έγινε πέρυσι «εισάγοντας νέο τύπο αεροσκαφών στο στόλο μας (ATR-72) με ιδιαίτερα ανταγωνιστικούς όρους μίσθωσης και συντήρησης», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο διευθύνων σύμβουλος κ. Δημήτρης Γερογιάννης, συνεχίζεται ο κύκλος παραλαβής των νέων αεροσκαφών στο πλαίσιο της μεγάλης παραγγελίας από την Airbus. Φέτος, η Aegean θα παραλάβει 12 συνολικά αεροσκάφη (έχουν γίνει ήδη οι παραλαβές για τα 4 από αυτά) αν και υπάρχουν οι γνωστές καθυστερήσεις στην παραγωγή γι’ αυτό και μπορεί να υπάρχουν μικρές παρατάσεις στην παραλαβή, π.χ. διμήνου.
«Με τα νέα αεροσκάφη βελτιώνεται το μίγμα της μέσης ηλικίας του στόλου και των θέσεων, αυξάνοντας την ανταγωνιστικότητά μας ειδικά για το καλοκαίρι και προσφέροντας επιπλέον υπηρεσίες, όπως π.χ. το wi fi. Το 2021 επιταχύνθηκε η επένδυση σε νέα αεροσκάφη, αναπροσαρμόζοντας τις άμεσες παραδόσεις για την επόμενη διετία, στο πλαίσιο της όσο το δυνατόν αμεσότερης εκμετάλλευσης των σημαντικών πλεονεκτημάτων των νέων αεροσκαφών».
Σύμφωνα με τον κ. Γερογιάννη «οι στέρεες βάσεις, η προσαρμοστικότητα και η αντοχή στη διαχείριση της κρίσης της πανδημίας, οι επιδόσεις και η επάρκεια χρηματοοικονομικής ρευστότητας αλλά και ο επαγγελματισμός και οι δυνατότητες των εργαζομένων του ομίλου αποδεικνύουν την ανθεκτικότητα και επιτρέπουν τη δυναμική ανάπτυξη για τον όμιλο, έχοντας ξεκινήσει νωρίς τη δραστηριότητα για την καλοκαιρινή περίοδο το 2022, μετά από δύο χρόνια προκλήσεων».
Η επιβατική κίνηση στην Ευρώπη εμφανίζεται ιδιαίτερα αυξημένη, μια δυναμική που σημειώνεται και στη χώρα μας. Συγκεκριμένα η χώρα μας παρουσιάζει υψηλά ποσοστά ανάκαμψης τόσο αναφορικά με τη ζήτηση από τους καταναλωτές αλλά και σαν ενδιαφέρον από τις αεροπορικές εταιρείες. Η σημαντική πρόοδος που έγινε τα προηγούμενα χρόνια στη βελτίωση του τουριστικού προϊόντος και στη διαχείριση της πανδημικής κρίσης, καθιέρωσε τη χώρα μας σε ένα από τα σημαντικότερα διεθνή brand. Συνεπώς, σε συνδυασμό με την διάθεση του κόσμου να ταξιδέψει, η ζήτηση για την Ελλάδα είναι ιδιαίτερα αυξημένη.
Στην ΑEGEAN οι θετικές τάσεις άρχισαν να σημειώνονται από τον Απρίλιο του 2022 και οι πληρότητες σήμερα προσεγγίζουν τα προ-πανδημίας επίπεδα, η επιβατική κίνηση κυμαίνεται σε επίπεδα περίπου 10% χαμηλότερα από το 2019, διατηρείται η καλή πορεία των προ-κρατήσεων, ενώ επιπρόσθετα βελτίωση σημειώνεται και στα έσοδα ανά πτήση.
Διαβάστε ακόμη
Project Delfini: Με φωτοβολταϊκό πάρκο στη Δράμα το ντεμπούτο της Macquarie στις ΑΠΕ
Επιστρεπτέα Προκαταβολή: Μαζί με τον «λογαριασμό» έρχονται και αναδρομικοί έλεγχοι