Τα ενοποιημένα συνολικά έσοδα στο α΄ εξάμηνο 2024 ανήλθαν στα 225,4 εκατ. ευρώ, έναντι 189,4 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2023. Για την ΑΔΜΗΕ Α.Ε. διαμορφώθηκαν σε 223,3 εκατ. ευρώ, έναντι 187,1 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2023.
Τα λειτουργικά έξοδα αυξήθηκαν για τον Όμιλο κατά 10,4% σε 61,4 εκατ. ευρώ περίπου το α’ εξάμηνο 2024 έναντι 55,6 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2023, ενώ για την ΑΔΜΗΕ Α.Ε. αυξήθηκαν κατά 11,0% σε 59,0 εκατ. ευρώ από 53,2 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2023.
Τα ενοποιημένα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) για τον Όμιλο ανήλθαν στα 165,1 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο 2024, σημειώνοντας αύξηση κατά 20,7% έναντι 136,8 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο το 2023. Το συγκρίσιμο EBITDA του Ομίλου διαμορφώθηκε στα 167,3 εκατ. ευρώ, έναντι 137,6 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο 2023 με το περιθώριο EBITDA να ανέρχεται σε 74,2% έναντι 72,7% το α’ εξάμηνο 2023.
Το ενοποιημένο EBIT ανήλθε σε 103,4 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο 2024, έναντι 82,2 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2023, αυξημένο κατά 25,8%. με τις αποσβέσεις να αυξάνονται κατά 12,9% στα 61,7 εκατ. ευρώ, γεγονός που οφείλεται στις παγιοποιήσεις έργων που ολοκληρώθηκαν το 2023 και στις προσθήκες παγίων.
Το ενοποιημένο συγκρίσιμο EBIT διαμορφώθηκε στα 105,6 εκατ. ευρώ έναντι 83,0 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο 2023.
Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 96,6 εκατ. ευρώ για το α’ εξάμηνο 2024, έναντι 75,5 εκατ. ευρώ για το α’ εξάμηνο 2023.
Τα καθαρά κέρδη περιόδου διαμορφώθηκαν στα 73,8 εκατ. ευρώ έναντι 57,9 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 27,4%.
2ο Τρίμηνο 2024
Τα ενοποιημένα συνολικά έσοδα του Ομίλου το 2ο τρίμηνο του 2024 αυξήθηκαν κατά 21,3%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023 και διαμορφώθηκαν στα 115,7 εκατ. ευρώ, γεγονός που αντικατοπτρίζει κυρίως την αύξηση στα διασυνδετικά δικαιώματα σύμφωνα με την Απόφαση Ε-17/2024 της ΡΑΑΕΥ.
Τα ενοποιημένα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA)το 2 ο τρίμηνο του 2024 ανήλθαν στα 82,9 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση κατά 24,1%, έναντι 66,8 εκατ. ευρώ το 2ο τρίμηνο 2023. Το συγκρίσιμο EBITDA του Ομίλου διαμορφώθηκε στα 84,9 εκατ. ευρώ, υψηλότερα κατά 25,7% σε σχέση με το αντίστοιχο ποσό του 2ου τριμήνου του 2023.
Το ενοποιημένο ΕΒΙΤ αυξήθηκε κατά 29,9% και ανήλθε στα 51,3 εκατ. ευρώ, έναντι 39,5 εκατ. ευρώ το 2 ο τρίμηνο 2023, ενώ το συγκρίσιμο EBIT διαμορφώθηκε στα 53,2 εκατ. ευρώ, έναντι 40,2 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο ένα έτος πριν.
Τα ενοποιημένα καθαρά κέρδη περιόδου το 2 ο τρίμηνο 2024 ανήλθαν σε 36,9 εκατ. ευρώ, υψηλότερα κατά 29,6% έναντι 28,5 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο τρίμηνο του 2023, ενώ τα συγκρίσιμα ενοποιημένα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν στα 38,4 εκατ. ευρώ έναντι 29,0 εκατ. ευρώ το 2 ο τρίμηνο 2023.
Διανομή Προμερίσματος χρήσης 2024
Το Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας με την απόφασή του 115/12.07.2024 αποφάσισε την διανομή προμερίσματος χρήσης 2024 ύψους 13,5 εκατ. ευρώ ή 0,058 ευρώ ανά μετοχή προ της παρακράτησης φόρου και εξαιρουμένων των ιδίων μετοχών και προχώρησε στην καταβολή του συγκεκριμένου ποσού την 16.09.2024 (ημερ. Αποκοπής: 09.09.2024).
Δήλωση του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΑΔΜΗΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ Α.Ε κ. Ιωάννη Καράμπελα, για τα οικονομικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου 2024:
«Το πρώτο εξάμηνο του έτους συνεχίστηκε η θετική πορεία των αποτελεσμάτων της ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών, με σημαντική αύξηση των εσόδων κατά 27,4% στα 37,6 εκατ. ευρώ και των κερδών ανά μετοχή στα 0,16 ευρώ, από 0,13 την ίδια περίοδο το 2023, ενώ ο δανεισμός παρέμεινε μηδενικός.
Τα έργα του Ομίλου ΑΔΜΗΕ σημείωσαν σημαντική πρόοδο και οι συνολικές επενδύσεις του εξαμήνου ανήλθαν στα 262,3 εκατ. ευρώ. Συγκεκριμένα, η διασύνδεση Κρήτης – Αττικής βρίσκεται στην τελική ευθεία, ενώ ολοκληρώθηκε η δεύτερη φάση του διαγωνισμού πώλησης του 20% με δεσμευτική προσφορά από τη State Grid International Development Belgium Ltd. Επίσης, η σύνδεση των Κυκλάδων βρίσκεται στην τέταρτη και τελευταία φάση, με στόχο να ολοκληρωθεί εντός του 2026 και παράλληλα προχωρούν βάση προγράμματος οι εργασίες των έργων στην Πελοπόννησο και τα Δωδεκάνησα .
Ο στρατηγικός στόχος του Ομίλου για την ανάδειξη της Ελλάδας σε ισχυρό εξαγωγέα καθαρής ενέργειας συνεχίζεται επιτυχώς, με τον νέο διάδρομο διασύνδεσης Βορρά- Νότου να προχωρά εντατικά, καθώς βρίσκονται σε εξέλιξη και οι συνεργασίες – μελέτες για τις διασυνδέσεις με την Μέση Ανατολή και τα Βαλκάνια.
Στην ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών στοχεύουμε στη δημιουργία προστιθέμενης αξίας για τους κοινωνικούς μας εταίρους, υποστηρίζοντας το επενδυτικό έργο του Ομίλου και συνεχίζοντας να επενδύουμε στη βελτιστοποίηση των εταιρικών δομών και την μέγιστη επιβράβευση των μετόχων μας».
Κρίσιμα έργα
Ο ΑΔΜΗΕ μέσα από το επενδυτικό του πρόγραμμα ύψους Ευρώ 5 δις έως το 2030, δημιουργεί σύγχρονες, ανθεκτικές και πράσινες ηλεκτρικές υποδομές που στηρίζουν την ενεργειακή μετάβαση της χώρας και ενισχύουν την ασφαλή ηλεκτροδότηση των καταναλωτών στην ηπειρωτική και τη νησιωτική Ελλάδα.
Η πορεία των σημαντικότερων έργων που υλοποιεί o Διαχειριστής, έχει ως εξής:
Ηλεκτρική Διασύνδεση Κρήτης – Αττικής
Μετά την πόντιση του συνόλου των υποβρυχίων ηλεκτρικών (500kV) και οπτικών καλωδίων της διασύνδεσης Κρήτης –
Αττικής, η «ΑΡΙΑΔΝΗ INTERCONNECTION Μ.Α.Ε.Ε.Σ.» προχωρά με εντατικό ρυθμό και το χερσαίο τμήμα της διασύνδεσης,
με τις σχετικές εργασίες μελέτης – κατασκευής από τους αναδόχους να βρίσκονται στην τελική ευθεία.
Όσον αφορά στους σταθμούς μετατροπής, στην Αττική έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή των κτιρίων, η εγκατάσταση των μετασχηματιστών και των βαλβίδων μετατροπής καθώς και ο τερματισμός των HVDC καλωδίων και βρίσκονται σε εξέλιξη οι δοκιμές του εξοπλισμού (pre-commissioning). Στην Κρήτη, έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή των κτιρίων Σταθμού Μετατροπής, η εγκατάσταση των μετασχηματιστών και των βαλβίδων μετατροπής στον πόλο 1 καθώς και ο τερματισμός των HVDC καλωδίων και βρίσκεται σε εξέλιξη η ολοκλήρωση της εγκατάστασης των μετασχηματιστών και βαλβίδων του πόλου 2 και του λοιπού εξοπλισμού. Παράλληλα, η κατασκευή του κτιρίου του GIS στην Κρήτη έχει σχεδόν ολοκληρωθεί
και βρίσκεται σε εξέλιξη η εγκατάσταση του εξοπλισμού του.
Αναφορικά με την πρόοδο του χερσαίου καλωδιακού τμήματος, στην Αττική προχωρά η κατασκευή της υπόγειας όδευσης από το ΚΥΤ Κουμουνδούρου προς το σημείο προσαιγιάλωσης στην Πάχη, και οδεύει προς ολοκλήρωση. Στην Κρήτη, οι εργασίες είναι σε πλήρη εξέλιξη.
Σύμφωνα με την απόφαση ένταξης του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων (Α.Π.: ΕΥΔ ΠΕΚΑ & ΠΟΛΠΡΟ 6673/21.6.2023) η διασύνδεση της Κρήτης με το ΕΣΜΗΕ Φάση ΙΙ θα χρηματοδοτηθεί με ποσό έως 313,2 εκατ. ευρώ από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του ΕΣΠΑ «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020» για τις εργασίες του 1ου σταδίου του έργου (μέχρι 31/12/2023), αντλώντας έτσι σημαντικούς πόρους και μειώνοντας, κατά ένα πολύ μεγάλο βαθμό, το κόστος του έργου μείζονος σημασίας για τον Έλληνα καταναλωτή. Το 2ο στάδιο του έργου εντάχθηκε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του ΕΣΠΑ 2021 – 2027 «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή» σύμφωνα με την απόφαση του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών (Α.Π.: 103448/17.07.2024) και θα χρηματοδοτηθεί με ποσό έως 222,3 εκατ. ευρώ.
Ηλεκτρική Διασύνδεση Κυκλάδων
Η τέταρτη και τελευταία φάση της ηλεκτρικής διασύνδεσης των Κυκλάδων αφορά στη διασύνδεση της Σαντορίνης, της
Φολεγάνδρου, της Μήλου και της Σερίφου.
Το πρώτο σκέλος της διασύνδεσης (Σαντορίνη-Νάξος) είναι σε φάση κατασκευής με ορίζοντα ολοκλήρωσης εντός του πρώτου εξαμήνου του 2025. Το καλοκαίρι του 2022 ολοκληρώθηκε η πόντιση του καλωδίου υψηλής τάσης μεταξύ των δύο νησιών ενώ προχωρούν οι εργασίες για την ανέγερση του Υποσταθμού Υψηλής Τάσης στην υπό διασύνδεση Σαντορίνη.
Τον Νοέμβριο του 2022 ολοκληρώθηκε η διαγωνιστική διαδικασία και τον Φεβρουάριο του 2023 υπογράφηκαν οι συμβάσεις των καλωδιακών τμημάτων και για τα υπόλοιπα τρία νησιά των νοτιοδυτικών Κυκλάδων (Φολέγανδρος, Μήλος, Σέριφος) που θα ενσωματώσουν το σύνολο του νησιωτικού συμπλέγματος στο Σύστημα Υψηλής Τάσης έως το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2026.
Τον Σεπτέμβριο του 2023 υπογράφηκαν οι συμβάσεις και για τους Υποσταθμούς Υψηλής Τάσης που θα κατασκευαστούν στη Φολέγανδρο, τη Μήλο και τη Σέριφο, θέτοντας το σύνολο του έργου σε φάση κατασκευής.
Τον Φεβρουάριο του 2024 ολοκληρώθηκε η πόντιση του υποβρυχίου καλωδίου υψηλής τάσης της διασύνδεσης Λαύριο Σέριφος ενώ τον Μάιο του 2024 ολοκληρώθηκε η πόντιση και της διασύνδεσης Σέριφος – Μήλος. Η προστασία και των δύο υποβρυχίων διασυνδέσεων ολοκληρώθηκε τον Ιούλιο του 2024.
Η ολοκλήρωση της διασύνδεσης των Κυκλάδων θα δώσει τη δυνατότητα ανάπτυξης μονάδων ΑΠΕ συνολικής ισχύος 332
MW στα νησιά, επιτυγχάνοντας ένα πιο σταθερό, πράσινο και οικονομικό ενεργειακό μείγμα για το νησιωτικό σύμπλεγμα.
Το έργο συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Next Generation EU και με το ΦΕΚ τ΄Δ 494 4/8/2022 χαρακτηρίστηκε ως έργο γενικότερης σημασίας για την οικονομία της χώρας.
Ανατολικός Διάδρομος Πελοποννήσου
Το υποέργο της Γραμμής Μεταφοράς 400 kV που συνδέει το υφιστάμενο ΚΥΤ Μεγαλόπολης με το νέο ΚΥΤ Κορίνθου ολοκληρώθηκε και τέθηκε σε λειτουργία τον Δεκέμβριο του 2022. Τον Δεκέμβριο 2023 υπογράφτηκε η σύμβαση για το υποέργο της νέας Γραμμής μεταφοράς που θα συνδέσει το ΚΥΤ Κορίνθου με το ΚΥΤ Κουμουνδούρου, θέτοντας το δεύτερο τμήμα του έργου σε φάση κατασκευής.
Η ολοκλήρωση του υπόψη υποέργου αναμένεται το πρώτο εξάμηνο του 2026. Το έργο της Γραμμής Μεταφοράς «ΚΥΤ Κουμουνδούρου-ΚΥΤ Κορίνθου» συγχρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0» με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Next Generation EU και με το ΦΕΚ Δ 494 4/8/2022 χαρακτηρίστηκε ως έργο γενικότερης σημασίας για την οικονομία της χώρας.
Δείτε εδώ τα αποτελέσματα
Διαβάστε ακόμη
Δημόσιος και ιδιωτικός τομέας: Πόσο θα αυξηθούν οι μισθοί
Ίνγκα Ντένγκελ: «Κλειδί» η αγορά του HORECA για τους φιλόδοξους στόχους της Pepsico Hellas
Luxury κατοικίες στον Λυκαβηττό – Αυτό είναι το νέο οικιστικό project στην Αθήνα
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα