Συνελήφθη και πάλι ο πρόεδρος της εταιρείας οδικής βοήθειας και ιατρικού κέντρου Express Service, Γ. Ραπτόπουλος, για τη μη καταβολή χρεών προς το Δημόσιο.
To ύψος του χρέους ανέρχεται στο ποσό των 698.512,53 ευρώ, για το χρονικό διάστημα από 31-12-2009 έως 30-04-2012.
Ο συλληφθείς θα οδηγηθεί στον κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης.
Ο μεγαλύτερος ιδιώτης οφειλέτης του Δημοσίου εκθέτει τον Παπακωνσταντίνου
Σημειώνεται ότι είναι η δεύτερη φορά που ο συγκεκριμένος επιχειρηματίας συλλαμβάνεται για χρέη προς το δημόσιο. Η πρώτη σύλληψη αφορούσε χρέη 8 εκατ. ευρώ και γεννούσε μείζον θέμα και για τον κ. Παπακωνσταντίνου ο οποίος με την υπογραφή του είχε δώσει συγχωροχάρτι στον αποδεδειγμένα μπαταχτσή προς το Κράτος επιχειρηματία, δίδοντας του άρση της δέσμευσης των προσωπικών του τραπεζικών λογαριασμών.
Μια άρση προς τον επιχειρηματία που αν και συλλαμβάνεται σήμερα για χρέη μόλις 698 χιλ. ευρώ, χρωστά πολύ περισσότερα μέσω τριών επιχειρήσεων του που δεν απέδιδαν φόρους αλλά και ΙΚΑ!
Ο «ιππότης της ασφάλτου» και της οδικής βοήθειας
Είναι ο Έλληνας «Ιππότης της ασφάλτου». Ο άνθρωπος εκείνος που στα 1975 δημιούργησε την πρώτη ιδιωτική εταιρεία παροχής οδικής βοήθειας σπάζοντας το μονοπώλιο της κρατικής ΕΛΠΑ. Ο επιχειρηματίας που δεν δίστασε να πληρώσει αδρότατα τον σταρ του Χόλιγουντ, της γνωστής σειράς της δεκαετίας του 80 «ο ιππότης της ασφάλτου» και κατόπιν του «Bay-watch», David Haselhoof για να πρωταγωνιστήσει στη διαφημιστική καμπάνια της εταιρείας του. Που έβαλε ακόμα και την εθνική σταρ Αλίκη Βουγιουκλάκη να δουλέψει για λογαριασμό του. Ο Γιάννης Ραπτόπουλος δεν είναι όποιος κι όποιος. Είναι ο δημιουργός και πρόεδρος της εταιρείας Express Service. Μιας εταιρείας που έχει πολλούς φίλους αλλά πλέον και πάρα πολλούς εχθρούς.
Το παρακάτω περιστατικό μεταφέρθηκε ως αληθινό κι ενδεικτικό της δύναμης του επιχειρηματία. Πριν από λίγο καιρό, όταν οι εκπρόσωποι της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος είχαν ζητήσει ραντεβού με την αρμόδια διευθύντρια του υπουργείου Μεταφορών για να διαμαρτυρηθούν για κάποια «φωτογραφική» – όπως τη θεωρούσαν τουλάχιστον – εγκύκλιο νόμου που βοηθούσε την Express Service, έτυχαν μπροστά σε μια πρωτοφανή αντίδραση. Η εν λόγω διευθύντρια ξαφνικά απαίτησε την παρουσία του δικηγόρου του κ. Ραπτόπουλου, αν και η συνάντηση που είχε κανονιστεί ήταν διμερής. «Ο Ραπτόπουλος είναι το ίδιο το Κράτος» μας είπε εκπρόσωπος της ΕΑΕΕ, με εμφανή αγανάκτηση για τον τρόπο παρέμβασης του γνωστού επιχειρηματία στην αγορά. Είτε πρόκειται για το φθόνο μιας μερίδας παραγόντων του ανταγωνισμού, είτε για μια πραγματικότητα, η αλήθεια είναι πως ο mr. Express Service με τη μακρόχρονη παρουσία του κι ένα δίκτυο υποστηρικτών του σε όλη τη χώρα αλλά και το πολιτικό φάσμα, έχει κατορθώσει να περάσει αλώβητος από όσες κυβερνήσεις πέρασαν, από όλους τους υπουργούς μεταφορών κι ανάπτυξης και τελικά από κάθε πρόβλημα που μέχρι σήμερα του παρουσιάστηκε.
Οι περίφημες καμπάνιες και η αφαίμαξη της ΕΛΠΑ
Οι περισσότεροι τον χαρακτηρίζουν ως έναν αφανή επιχειρηματία, που από πεποίθηση έχει επιλέξει να ζει και να κινείται κυρίως στη Θεσσαλονίκη. Μακριά από τα φώτα της πρωτεύουσας, έχει στήσει στη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της χώρας το δικό του επιχειρηματικό βασίλειο.
Όλα ξεκίνησαν λίγο μετά την πτώση της χούντας. Ήταν το 1975 όταν ο ίδιος αποφάσισε να σπάσει την κυριαρχία της κρατικής ΕΛΠΑ η οποία αποκλειστικά τότε παρείχε υπηρεσίες οδικής βοήθειας. Σύντομα εξελίχθηκε σε κυρίαρχο της αγοράς και η δεκαετία του 80 τον βρίσκει να είναι το νούμερο ένα του κλάδου. Η αύξηση των οχημάτων σε συνδυασμό με την ανάγκη εξασφάλισης των αυτοκινητιστών τον εκτοξεύει.
Τότε, ο ίδιος επιχειρεί και το επικοινωνιακό άλμα του ομίλου του. Πρώτος που θα στηρίξει τη δημόσια εικόνα της Express Service δεν είναι άλλος από τον γνωστό Αμερικάνο τηλεαστέρα David Haselhoof. Στην περίοδο της μεγάλης, παγκόσμιας επιτυχίας του με τον περίφημο «ιππότη της ασφάλτου», ο ηθοποιός έρχεται στην Ελλάδα και ο πανέξυπνος Γιάννης Ραπτόπουλος δεν χάνει την ευκαιρία. Πετώντας στα πόδια του Haselhoof πολλά εκατομμύρια δραχμές, τον πείθει να κάνει ένα τηλεοπτικό σποτ που προβάλλει την εξυπηρέτηση της Express Service. Η περίφημη ατάκα του ηθοποιού που λέει σε σπαστά ελληνικά «Ευκαριστώ Express Service» θα μείνει στο πάνθεον της εγχώριας διαφήμισης αλλά και του ανυπέρβλητου κιτς της δεκαετίας του ’80. Το τρικ όμως του βορειοελλαδίτη επιχειρηματία έπιασε. Οι συνδρομητές της εταιρείας του αυξήθηκαν ιλιγγιωδώς και η κυριαρχία της Express Service ξεπέρασε κάθε προηγούμενο.
Όμως ο ίδιος δεν θα έμενε μόνο εκεί. Κατανοώντας τη μεγάλη δύναμη της διαφήμισης, πείθει ένα άλλο, μεγάλο αστέρι της εποχής, της Αλίκη Βουγιουκλάκη να τον συνδράμει επικοινωνιακά. Η μεγαλύτερη σταρ όλων των εποχών, διαφημίζει τη γραμμή επικοινωνίας της Express Service «154» και κάπως έτσι η επιτυχία συνεχίζεται αφού η εταιρεία φθάνει να έχει 450 χιλιάδες Έλληνες αυτοκινητιστές. Όλοι πλέον θέλουν να ενταχθούν στο δίκτυο του Ραπτόπουλου, ο οποίος όση δημοσιότητα δίνει στον όμιλο του, άλλη τόσο εσωστρέφεια έχει ο ίδιος. Βλέπετε οι φήμες πως η Express Service είχε αναπτυχθεί επάνω στη συστηματική «αφαίμαξη» της κρατικής ΕΛΠΑ, χάρη και στη στήριξη συγκεκριμένων πολιτικών συμφερόντων, είχαν αρχίσει να χαλάει την εικόνα του δυναμικού κι αυτοδημιούργητου businessman.
Η κόντρα με τον Δημήτρη Κοντομηνά
Η Express Service είναι η πρώτη εταιρεία που εφάρμοσε από το 1992 το δωρεάν τεχνικό έλεγχο των οχημάτων των συνδρομητών. Σήμερα έχει καταφέρει να δημιουργήσει 4 σταθμούς ΚΤΕΟ στο Λεκανοπέδιο Αττικής (Μαρούσι, Περιστέρι, Μεταμόρφωση, Αγ. Δημήτριος).
Με 93 υποκαταστήματα σε ολόκληρη την Ελλάδα η εταιρεία καλύπτει το σύνολο της επικράτειας. Η σύνθεση του στόλου της περιλαμβάνει μοτοσικλέτες, τζιπ, οχήματα 4Χ4, πλατφόρμες, τηλεσκοπικούς γερανούς, αυτοκινητοξενοδοχεία για τον επαναπατρισμό από το εξωτερικό καθώς και ελικόπτερα για ειδικές περιπτώσεις. Παροιμιώδης υπήρξε η παλιά κόντρα του Γιάννη Ραπτόπουλου με τον πρόεδρο τότε της Interamerican Δημήτρη Κοντομηνά, όταν η εταιρεία του τελευταίου είχε επιδιώξει να εισέλθει στον τομέα της οδικής ασφάλειας. Όμως νικητής σε αυτή τη διαμάχη αναδείχθηκε ο «πολύ σκληρός για να πεθάνει» Γιάννης Ραπτόπουλος. Ένας επιχειρηματίας που εξελισσόταν στον πιο ισχυρό παράγοντα της βορείου Ελλάδος. Τόσο πολύ μάλιστα είχε ισχυροποιηθεί που στα τέλη του ’90 αποφάσισε να εισέλθει στο μετοχικό κεφάλαιο της ιστορικής εφημερίδας «Μακεδονία». Μετά το ναυάγιο Βελίδη, ο ίδιος προσπάθησε να δώσει ζωή στην εφημερίδα σύμβολο της βορείου Ελλάδος. Όμως τελικά δεν τα κατάφερε καθώς προσέκρουσε σε μια σειρά συμφερόντων της εποχής. Από τότε πάντως ο ίδιος δημιούργησε μια σχέση αγάπης με συγκεκριμένους δημοσιογράφους, πολλοί εκ των οποίων μάλιστα τον στηρίζουν με συνέπεια ακόμα και σήμερα.
Το 2001 όμως ήταν μια από τις δυσκολότερες χρονιές για τον businessman από τη Μακεδονία. Η εταιρεία Express Service Ασφαλιστική μετά από καταγγελίες της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος βρίσκεται προ του φάσματος της ανάκλησης της άδειας της, λόγω χρεών προς το Δημόσιο τα οποία αγγίζουν το 1 δις. δρχ. ενώ ανάλογες υπήρξαν και οι οφειλές προς τα ασφαλιστικά ταμεία. Κι ενώ όλα έδειχναν πως η εταιρεία θα έβαζε λουκέτο, η απόφαση του βουλευτή της Θεσσαλονίκης και προσωπικού φίλου του επιχειρηματία Άκη Τσοχατζόπουλου να αναστείλει την απόφαση κλεισίματος της εταιρείας. Η απόφαση αυτή σχολιάσθηκε ποικιλοτρόπως από τη μεριά των ασφαλιστικών εταιρειών, οι οποίες μάλιστα είχαν ξεσηκώσει θύελλα διαμαρτυριών τότε.