Σε άνοδο βρίσκονται οι ταχυμεταφορές και τα logistics στην Ελλάδα, όπως επεσήμαναν στελέχη της DHL, της ACS, της ΕΛΤΑ Courier, της EKOL Logistics και της PREMIA Properties στο 4ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών – ITC 2021.
Στο σχετικό πάνελ συμμετείχαν οι: Νίκος Παπαθανάσης, Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης, Λευτέρης Σαμαράς, Διευθύνων Σύμβουλος DHL Eλλάδας, Κύπρου και Μάλτας, Κώστας Μενεγάκης, Γενικός Διευθυντής ACS, Κωνσταντίνος Ξανθόπουλος, Εμπορικός Διευθυντής ΕΛΤΑ Courier, Δημήτρης Μπατάκης, Διευθύνων Σύμβουλος Ekol Logistics και Κώστας Μαρκάζος, Διευθύνων Σύμβουλος PREMIA Properties.
Η Ελλάδα έχει μια ισχυρή εφοδιαστική αλυσίδα
Στον πρωταγωνιστικό ρόλο των logistics και της εφοδιαστικής αλυσίδας στην αντιμετώπιση της πανδημίας αναφέρθηκε, σε μήνυμά του, ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Νίκος Παπαθανάσης.
Ο κ. Παπαθανάσης σημείωσε ότι η εφοδιαστική αλυσίδα επέδειξε σημαντική αντοχή και προσαρμοστικότητα στις πιέσεις που δέχτηκε, τονίζοντας ότι η Πολιτεία στηρίζει την εφοδιαστική αλυσίδα και τα logistics.
«Η Ελλάδα έχει μια ισχυρή εφοδιαστική αλυσίδα. Κατά τη διάρκεια της πανδημίας καταφέραμε με ένα σύστημα, το οποίο λειτούργησε στο υπουργείο Ανάπτυξης να παρακολουθούμε, σε πραγματικό χρόνο, τι συμβαίνει στην αγορά. Έτσι δεν έλειψε σε κανέναν Έλληνα και καμία Ελληνίδα κάποιο προϊόν», συμπλήρωσε.
Στα 5 τρισ. δολ. θα φτάσει το ηλεκτρονικό εμπόριο έως το 2026
Στη ραγδαία άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου αναφέρθηκε ο διευθύνων σύμβουλος της DHL Ελλάδας, Κύπρου και Μάλτας, Λευτέρης Σαμαράς στο 4ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών.
Ο κ. Σαμαράς σημείωσε ότι οι δυο πιο ανεπτυγμένες χώρες του κόσμου στο ηλεκτρονικό εμπόριο, οι ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο διαπίστωσαν, μέσα σε 1 μήνα, άνοδο του ecommerce που συντελέστηκε σε διάστημα 5 ετών.
Σε παγκόσμια κλίμακα, το B2C ανήλθε το 2019 στα 900 δις δολ., το 2020 στα 1,2 τρις δολ. και έως το 2026 εκτιμάται ότι θα προσεγγίσει σχεδόν τα 5 τρις δολ.
«Η καταναλωτική συμπεριφορά έχει αλλάξει για πάντα. Δεν είναι μόνο η άνοδος του B2C, αλλά και η ραγδαία αύξηση του B2B, που αναμένεται να φθάσει τα 20 τρις δολ. το 2027», σημείωσε.
Σχετικά με την ελληνική αγορά, ο διευθύνων σύμβουλος της DHL Ελλάδας, Κύπρου και Μάλτας αναφέρθηκε στη διανομή των εμβολίων, καθώς η εταιρεία έχει διανείμει 7 εκατ. δόσεις στην Ελλάδα με «απόλυτη ασφάλεια», υπογραμμίζοντας ότι η πρώτη μεγάλη δόση εμβολίων ήρθε στη χώρα με πτήση της εταιρείας.
Τέλος, αναφέρθηκε στην «επόμενη ημέρα» της εταιρείας στην Ελλάδα, με τις επενδύσεις σε ανθρώπινο δυναμικό και στόλο, όπως η προμήθεια σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ στο επίπεδο των υποδομών, ο κ. Σαμαράς υπογράμμισε τη λειτουργία του νέου κέντρου διαλογής στη Θεσσαλονίκη, επένδυση που ξεπέρασε τα 7 εκατ. ευρώ.
Εγκαινιάζεται στις 31 Οκτωβρίου το νέο κέντρο διαλογής της ACS, ύψους 40 εκατ. ευρώ
Το νέο κέντρο διαλογής της ACS στην οδό Πέτρου Ράλλη, ύψους 40 εκατ. ευρώ, παρουσίασε ο γενικός διευθυντής της εταιρείας, Κώστας Μενεγάκης στο 4ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών.
Όπως τόνισε ο κ. Μενεγάκης, στις νέες εγκαταστάσεις της εταιρείας, οι οποίες θα λειτουργήσουν στα τέλη Οκτωβρίου, αναπτύσσονται το νέο κέντρο διαλογής, γραφειακοί και αποθηκευτικοί χώροι, με 90 σημεία φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων και parking 240 αυτοκινήτων.
Το νέο κέντρο διαλογής θα μπορεί να εξυπηρετεί 50.000 αποστολές την ώρα και σε συνεργασία με το κέντρο διαλογής της Θεσσαλονίκης, η εταιρεία θα διαχειρίζεται 60.000 αποστολές την ώρα.
«Παρά την πανδημία, οι εργασίες στο νέο κέντρο διαλογής συνεχίστηκαν, όπως και οι επενδύσεις για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών της τρέχουσας περιόδου», τόνισε ο κ. Μενεγάκης.
«Την περίοδο της πανδημίας η αύξηση των αποστολών ξεπέρασε το 70% και ο βαθμός δυσκολίας παράδοσης πάνω από 90%», ανέφερε ο γενικός διευθυντής της ACS, υπογραμμίζοντας ότι η εταιρεία προχώρησε σε άμεσες και γρήγορες επενδύσεις πάνω από 7 εκατ. ευρώ σε νέα συστήματα διαλογής σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, πρόσθετο στόλο και σε εφαρμογές πληροφορικής.
«Όλο αυτό το διάστημα πραγματοποιήσαμε επενδύσεις και εισαγάγαμε λύσεις για τη βελτίωση της ικανοποίησης του πελάτη. Το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει μπει πλέον στη ζωή μας και η ανάπτυξη του κλάδου θα συνεχιστεί», σχολίασε ο κ. Μενεγάκης.
Η ΕΛΤΑ Courier επένδυσε στον ψηφιακό μετασχηματισμό και στο customer service
Στον ψηφιακό μετασχηματισμό της ΕΛΤΑ Courier, με την εισαγωγή νέων υπηρεσιών αναφέρθηκε ο εμπορικός διευθυντής της εταιρείας, Κωνσταντίνος Ξανθόπουλος, στο πλαίσιο του 4ου Συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών – ITC 2021.
Όπως τόνισε, «η περσινή χρονιά ήταν “ευκαιρία” για βελτίωση για την επόμενη ημέρα. Ωστόσο, κρίσιμης σημασίας είναι η εμπειρία του πελάτη/καταναλωτή. Οπότε, αποφασίσαμε στρατηγικά να δώσουμε βάρος στη βελτίωση του customer service».
Όπως σημείωσε ο κ. Ξανθόπουλος, η ΕΛΤΑ Courier αποφάσισε να επενδύσει στον ψηφιακό μετασχηματισμό της, εισάγοντας νέες υπηρεσίες και επενδύοντας σε νέες υποδομές για να στηριχθεί ο μεγάλος όγκος ηλεκτρονικού εμπορίου και οι καταναλωτικές απαιτήσεις.
Μεταξύ άλλων, η εταιρεία προχώρησε στο λανσάρισμα της εφαρμογής «ELTA Courier Mobile App» προς διευκόλυνση, τόσο του αποστολέα, όσο και του παραλήπτη, που όπως επεσήμανε, αποτελεί «μια ψηφιακή διαχείριση της last mile (τελευταίο μίλι) παράδοσης».
Επίσης, η εταιρεία σύντομα θα λανσάρει την εφαρμογή «ELTΑ Courier market place», όπου κάποιος, είτε έχει e-shop, είτε όχι, θα μπορεί να προωθεί τα προϊόντα του στην αγορά.
Καταλήγοντας, ο εμπορικός διευθυντής της ΕΛΤΑ Courier σημείωσε «σε μια δύσκολη χρονιά υλοποιήσαμε έργα, όπως τα παραπάνω, να ολοκληρώσουμε το πρόγραμμα μετασχηματισμού μας, ώστε να είμαστε μια πλήρως ψηφιοποιημένη εταιρεία με ψηφιοποιημένες παροχές και υπηρεσίες και με έμφαση στην εμπειρία του πελάτη».
Οι εμπορευματικές μεταφορές θα «πρωταγωνιστήσουν» τα επόμενα χρόνια
«Θεωρώ ότι ξεκινάνε τα 10 καλύτερα χρόνια των εμπορευματικών μεταφορών στην Ελλάδα», σχολίασε, από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της EKOL Logistics Ελλάδος, Δημήτρης Μπατάκης, στο 4ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών.
Ο κ. Μπατάκης εμφανίστηκε αισιόδοξος για τη μετά – Covid εποχή, τονίζοντας, μεταξύ άλλων, τη σημασία των συνδυασμένων μεταφορών (σιδηρόδρομος – λιμάνια) για την ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών.
Αναφερόμενος στην παρουσία της EKOL Logistics στην Ελλάδα, επεσήμανε ότι η εταιρεία ξεκίνησε το 2012 από τη Θεσσαλονίκη και το 2014 επεκτάθηκε στην Αθήνα, διαθέτοντας έντονη παρουσία και στο λιμάνι της Πάτρας.
«Για να καλύψουμε τις ανάγκες των πελατών και τις ανάγκες της πανδημίας προχωρήσαμε, το καλοκαίρι του 2020, στην εισαγωγή της υπηρεσίας Plexus, με σκοπό την κάλυψη αναγκών της αγοράς στη διακίνηση εμπορευμάτων από 20 – 100 κιλά, είναι μια υπηρεσία που έχουμε σχεδιάσει και δουλεύουμε με τα δικά μας hub ανά την Ελλάδα, συνδέοντας και τις 14 EKOL ανά την Ευρώπη», σχολίασε.
Logistics χωρίς υποδομές δεν υπάρχουν
Στην αυξημένη ζήτηση για ακίνητα logistics, αλλά και στον κρίσιμο ρόλο της ύπαρξης των απαραίτητων υποδομών για την εύρυθμη λειτουργία τους αναφέρθηκε ο διευθύνων σύμβουλος της PREMIA Properties, Κώστας Μαρκάζος στο 4o Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών.
Η επίδραση της πανδημίας, όπως υπογράμμισε ο κ. Μαρκάζος, διαφοροποιείται ανά κλάδο ακινήτων, καθώς είναι διαφορετικής έντασης για τον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics) και των σχολικών κτιρίων.
«Η παγκόσμια οικονομία βιώνει την επέλαση της νέας βιομηχανικής επανάστασης (νέες τεχνολογίες – ψηφιακή εποχή), η οποία ουσιαστικά καταργεί τα εμπόδια ανάμεσα στις διάφορες αλυσίδες εφοδιασμού, στους πελάτες και στις επιχειρήσεις. Η Ελλάδα απολαμβάνει βασικά πλεονεκτήματα που δύναται να την καταστήσουν σημαντικό κόμβο στις μεταφορές και παγκόσμιο διαμετακομιστικό κέντρο», συμπλήρωσε.
Από την πλευρά της, η PREMIA PROPERTIES σκοπεύει να εκμεταλλευτεί αυτά τα δεδομένα και έχει αποφασίσει να συνεχίσει να επενδύει σε ποιοτικά ακίνητα στον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics), με ισχυρούς μισθωτές και μακροχρόνιες μισθώσεις.
Σήμερα, η PREMIA PROPERTIES διαθέτει στο χαρτοφυλάκιό της ακίνητα αποθηκών συνολικού εμβαδού σχεδόν 175.000 τ.μ. Στόχος είναι μέχρι τέλους του 2021 να αυξήσει τις επενδύσεις, ξεπερνώντας τα 200.000 τ.μ. στον κλάδο των ακινήτων logistics.
«Θα συνεχίσουμε να επενδύουμε στα Logistics, σχεδιάζουμε ΑΜΚ 75 εκατ. ευρώ, μεγάλο τμήμα αυτής θα κατευθυνθεί στα Logistics», ανέφερε ο κ. Μαρκάζος.
Διαβάστε ακόμη:
Ναυπηγεία Σκαραμαγκά: Το παρασκήνιο των προσφορών για τον διαγωνισμό πώλησης
Kαταστηματάρχες, δικηγόροι και… ΕΛΑΣ εμπόδισαν ελέγχους του ΣΔΟΕ στο Ναύπλιο
DAVE Red Athens: Το νέο επαναστατικό παιδί της πόλης ανοίγει τις πόρτες του στις 7 Ιουλίου