Την υπογραφή στις επόμενες δύο ημέρες της σύμβασης με τον ανάδοχο για το «Θριάσιο Ι» και την έγκριση από την κυβέρνηση, κατά το αμέσως επόμενο διάστημα, της εθνικής στρατηγικής για τις εμπορευματικές μεταφορές, ανακοίνωσε ο γενικός γραμματέας Μεταφορών του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, Ιωάννης Ξιφαράς, μιλώντας στο πλαίσιο διαδικτυακής εκδήλωσης, που διοργάνωσε, σήμερα, το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, για την παρουσίαση του e-Logistic Portal, μιας νέας ψηφιακής πλατφόρμας με οργανωμένο πληροφοριακό υλικό για την εφοδιαστική αλυσίδα.
Ειδικότερα, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του επιμελητηρίου, ο κ. Ξιφαράς, αρχικά επεσήμανε την αξία της εφοδιαστικής αλυσίδας, τονίζοντας ότι αποτελεί μοχλό ανταγωνιστικότητας για την ελληνική οικονομία, συμβάλλοντας κατά 9,5% στο ΑΕΠ της χώρας, με ακαθάριστη προστιθέμενη αξία 11 δισ. ευρώ και σημείωσε ότι τα επόμενα χρόνια η συμβολή της θα αυξηθεί στο 12%.
Όπως είπε, για την κυβέρνηση αποτελεί προτεραιότητα η στήριξη του κλάδου, ιδιαίτερα μετά το ξέσπασμα της ρωσο-ουκρανικής κρίσης. Επιδίωξή μας, συμπλήρωσε, είναι η Ελλάδα να καταστεί ένα ισχυρό logistic hub της ΝΑ Ευρώπης, και για τον λόγο αυτό ολοκληρώσαμε την εθνική στρατηγική για τις εμπορευματικές μεταφορές, έχοντας επικαιροποιήσει το Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την εφοδιαστική αλυσίδα, το οποίο θα εγκριθεί τις επόμενες ημέρες από την κυβέρνηση.
Ο κ. Ξιφαράς υπογράμμισε πως, παράλληλα δρομολογείται το εθνικό παρατηρητήριο, το οποίο θα επιτρέψει στην κυβέρνηση να υποστηρίξει στοχευμένες δράσεις και γρήγορους σχεδιασμούς για τις εμπορευματικές μεταφορές, κάνοντας χρήση και νέων ψηφιακών εργαλείων.
Η πολιτική για τις εμπορευματικές μεταφορές προβλέπει επίσης τη βελτίωση των υποδομών μέσα από ένα γιγαντιαίο «πακέτο» έργων για την ανάπτυξη και την ανάταξη του ελληνικού σιδηροδρόμου, όπως και τη διασύνδεσή του με τα λιμάνια, αξίας 4 δισ. ευρώ, ενώ υλοποιείται και ένα νέο έργο ΣΔΙΤ, που θα λύσει το χρόνιο πρόβλημα της συντήρησης και ανάταξης του σιδηροδρόμου, πρόσθεσε ο κ. Ξιφαράς.
Αναφερόμενος στο σχέδιο της κυβέρνησης για την παραχώρηση του «Θριάσιου Ι», σημείωσε ότι σε δύο μέρες υπογράφεται η σύμβαση με τον ανάδοχο, ενώ για το «Θριάσιο ΙΙ» ολοκληρώνεται ο διαγωνισμός, μετά από μια μικρή παράταση για την κατάθεση των προσφορών.
Διαβάστε περισσότερα
UBS: Πού να επενδύσετε τώρα – Τα σενάρια που εξετάζει η τράπεζα
WSJ: Σημάδια δηλητηρίασης παρουσίασαν ο Αμπράμοβιτς και οι Ουκρανοί διαπραγματευτές