search icon

Επενδύσεις

ΒΟΑΚ: Ξεκινά η δεύτερη φάση του Διαγωνισμού στο τμήμα Χανιά – Ηράκλειο

Οφείλουμε στην Κρήτη ένα ασφαλές οδικό δίκτυο, σύγχρονο και αντάξιο της δυναμικής του νησιού δήλωσε ο υπ. Υποδομών και Μεταφορών - Μητσοτάκης: Σημαντική εξέλιξη η έγκριση των περιβαλλοντικών όρων του ΒΟΑΚ για την Κρήτη

Ανοίγει ο δρόμος για την Β’ Φάση του Διαγωνισμού στο τμήμα Χανιά- Ηράκλειο του ΒΟΑΚ, μήκους 157,5 χλμ., το οποίο θα υλοποιηθεί ως σύμβαση παραχώρησης, καθώς εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι.

Κατά τη Β’ Φάση προβλέπεται η κατάθεση δεσμευτικών προσφορών των υποψηφίων, ενώ στόχος είναι εντός του 2023 να ξεκινήσουν οι εργασίες. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 1,5 δισ. ευρώ.

Εντός του φθινοπώρου θα υποβληθεί η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το τμήμα της προαίρεσης της σύμβασης, Κίσσαμος- Χανιά, ενώ σε διαβούλευση βρίσκεται η ΜΠΕ για τις τρεις παρακάμψεις, Χανίων, Ηρακλείου και Ρεθύμνου.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά τμήματος Χανιά-Ηράκλειο

Στα βασικά χαρακτηριστικά του έργου, προβλέπεται, μεταξύ άλλων:

Κ. Αχ.Καραμανλής: Οφείλουμε στην Κρήτη ένα ασφαλές οδικό δίκτυο, σύγχρονο και αντάξιο της δυναμικής του νησιού

«Ο ΒΟΑΚ αποτέλεσε από την πρώτη ημέρα ένα σημαντικό στοίχημα για την κυβέρνηση και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών» δήλωσε ο υπουργός Κώστας Καραμανλής και προσέθεσε:

«Οφείλουμε στην Κρήτη ένα ασφαλές οδικό δίκτυο, για απρόσκοπτες μετακινήσεις, σύγχρονο και αντάξιο της δυναμικής του νησιού. Και αυτό πετυχαίνουμε. Μετά την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων για το μεγάλο τμήμα Χανιά- Ηράκλειο, θα προχωρήσουμε με τις δεσμευτικές προσφορές και μέσα στο 2023 θα ξεκινήσουν και σε αυτό το τμήμα οι εργασίες, καθώς το φθινόπωρο θα έχουμε εργοτάξια στο τμήμα Νεάπολη-Αγ. Νικόλαος και θα ακολουθήσει έως τέλος του έτους το τμήμα Χερσόνησος -Νεάπολη.

Παραλάβαμε μια μικρή ως ανύπαρκτη μελετητική ωριμότητα, με αποσπασματικές παρεμβάσεις, διάσπαρτες κατά μήκος του άξονα, χωρίς συνοχή και μέσα από εντατική και συστηματική δουλειά τα καταφέραμε. Προχωράμε μπροστά για να δώσουμε στην Κρήτη το μεγάλο έργο του ΒΟΑΚ».

Από την πλευρά του ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης τόνισε: «Πλέον, ο ΒΟΑΚ μπαίνει στην τελική ευθεία υλοποίησης, ακριβώς όπως είχαμε δεσμευτεί ως κυβέρνηση ακολουθώντας την εντολή του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη. Μέσα σε τρία χρόνια κάνουμε πράξη ένα όνειρο δεκαετιών για την Κρήτη, αποδεικνύοντας ότι όταν υπάρχει θέληση, αφοσίωση και αποφασιστικότητα, όλα είναι δυνατά».

Τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη

Στο τμήμα Χερσόνησος- Νεάπολη που θα υλοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ, υπάρχει προσωρινός ανάδοχος και αναμένεται η συμβασιοποίηση εντός του φθινοπώρου. Τα πρώτα εργοτάξια αναμένεται να στηθούν στο τέλος του 2022. Προϋπολογισμός έργου 290 εκατ. ευρώ.

Τεχνικά Στοιχεία:

· Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 22,44 χλμ. και παράπλευρου/κάθετου δικτύου 9,65 χλμ

· 12 γέφυρες (1,7 χλμ.)

· 5 σήραγγες (συνολικού μήκους 6,75 χλμ.)

Τμήμα Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος

Για το τμήμα Νεάπολη- Αγ. Νικόλαος που θα υλοποιηθεί ως δημόσιο έργο, αναμένεται η υπογραφή σύμβασης με τον ανάδοχο εντός των προσεχών ημερών και στις αρχές του φθινοπώρου να στηθούν τα πρώτα εργοτάξια και να εκκινήσουν οι κατασκευαστικές εργασίες.

Το μήκος του αυτοκινητοδρόμου είναι 14 χλμ. και ο προϋπολογισμός του έργου είναι 186 εκατ. ευρώ.

Διαβάστε ακόμη:

Λαγκάρντ: Το νέο εργαλείο για τα ομόλογα αφορά όλη την Ευρωζώνη – Ο πληθωρισμός θα παραμείνει υψηλός (upd)

Φωτιά στην Πεντέλη: 12 μέτρα στήριξης για τους πληγέντες ανακοίνωσε η κυβέρνηση

Ο Ντράγκι μπορεί να έσωσε το Ευρώ αλλά έχασε από τη χώρα του

Exit mobile version