search icon

Επενδύσεις

ΒΟΑΚ: Γρίφος το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών – Σφήνα των μικρότερων κατασκευαστικών

Ποιες εταιρείες μπαίνουν στην μάχη για την νέα γενιά έργων υποδομής

Με αισθητή την παρουσία των τεχνικών εταιρειών 6ης τάξης αλλά και με ισχυρό το ενδιαφέρον και των μεγαλύτερων εταιρειών του κλάδου πέφτει η αυλαία των μεγάλων έργων για το 2023.

Χθες η επικαιρότητα γύρω από τους διαγωνισμούς υπήρξε καταιγιστική καθώς η ΑΒΑΞ με έκπτωση 17,5% κηρύχθηκε προσωρινός μειοδότης για το Ιωάννινα Κακαβιά, αρχικού προϋπολογισμού 310 εκ. ενώ. Για το έργο υπάρχει προαίρεση για κατασκευαστικό αντικείμενο επιπλέον 76 εκατ. ευρώ, για το τμήμα Καλπάκι-Κακαβιά και τις συνδέσεις με το αεροδρόμιο και την ΒΙΠΕ Ιωαννίνων, ανεβάζοντας την δαπάνη στα 386 εκατ. ευρώ.

Ένα εξάμηνο μετά την κατάθεση των προσφορών άνοιξαν χθες οι τεχνικοί φάκελοι για τον ΒΟΑΚ ύψους 2 δισ. με άγνωστη προς το παρόν την ημερομηνία για το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών. Για τον διαγωνισμό υπάρχει έντονο παρασκήνιο ενώ το έργο  συγκεντρώνει την προσοχή του ίδιου του Πρωθυπουργού που επιδιώκει να τελειώσει το σήριαλ των καθυστερήσεων και να αναδειχτεί το συντομότερο δυνατό ο ανάδοχος καθώς υπάρχει μεγάλος κίνδυνος απώλειας των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης.

Το υπουργείο Υποδομών  προχώρησε χθες άλλο έναν διαγωνισμό αξίας 200 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για το Μακρακώμη-Τυμφρηστός του οδικού άξονα Λαμία –Καρπενήσι, στον οποίο κατέβηκαν έξι υποψήφιοι ενώ ο ΟΣΕ προχώρησε στην υπογραφή της σύμβασης με την ΜΕΤΚΑ για την επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου στη Δυτική Αττική στο πλαίσιο της αναβάθμισης των σιδηροδρομικών υποδομών της χώρας. Το συνολικό κόστος του έργου ανέρχεται σε 95.7 εκ. ευρώ με εκτίμηση αναθεώρησης 5,3 εκ. ευρώ.

Ο καταιγισμός από έργα έρχεται σε μια περίοδο γκρίνιας στην αγορά των κατασκευών και αργής ωρίμανσης των έργων, η οποία δημιουργεί μεγάλες καθυστερήσεις στην πρόοδο των έργων υποδομής. Οι εργολαβίες έχουν εκτινάξει το ανεκτέλεστο των τεσσάρων μεγάλων τεχνικών ομίλων που συγκεντρώνουν έργα άνω των 15 δις. ευρώ αλλά με μεγάλες αβεβαιότητες τόσο σε επίπεδο εργατικού δυναμικού όσο και σε επίπεδο χρηματοδότησης.

Οι δύο χθεσινοί διαγωνισμοί του υπουργείου Υποδομών δείχνουν όμως ότι μερίδιο της μεγάλης πίτας κάνουν προσπάθεια να αποσπάσουν και οι μικρότεροι παίκτες της αγοράς μέσα από συνασπισμό δυνάμεων.  

Για παράδειγμα για το Ιωάννινα –Κακαβιά και το Μακρακώμη-Τυμφρηστός, οι εταιρείες της 6ης τάξης έδωσαν μάχη τους προηγούμενους μήνες για να μπουν στους διαγωνισμούς πετυχαίνοντας την ακύρωση και στην συνέχεια την επαναπροκήρυξη των δύο έργων.

Χθες για το Ιωάννινα Κακαβιά υποβλήθηκαν πέντε προσφορές. Από την ΤΕΡΝΑ, η οποία πρόσφερε έκπτωση 16,5%, το σχήμα  Δομική Κρήτης –ΕΚΤΕΡ-ΕΡΕΤΒΟ-ΤΕΝΑ με 16,50%., την κοινοπραξία ΙΝΤΡΑΚΑΤ-ΜΕΤΚΑ με 11,08% και το έτερο σχήμα των ΟΔΟΣ-ΙΝΤΕΡΚΑΤ-ΕΡΓΟΔΟΜΙΚΗ ΒΟΙΩΤΙΑΣ-ΕΡΓΟΚΑΤ με 10,31%.

Με παρόμοια σύνθεση προσήλθαν οι τεχνικές εταιρείες και για το Μακρακώμη-Τυμφρηστός, όπου υποβλήθηκαν έξι προσφορές από τις εταιρείες ΑΒΑΞ, Τέρνα,  ΜΕΤΚΑ-ΑΚΤΩΡ, Τεκάλ Trace-ΕΛΙΚΑ και Δoμική Κρήτης -ΕΚΤΕΡ-ΤΕΝΑ-ΕΡΕΤΒΟ, Μεσόγειος -ΟΔΟΣ-ΙΝΤΕΡΚΑΤ-Εργοδομική Βοιωτίας.

Για το έργο Μακρακώμη-Τυμφρηστός χθες υπήρξε η εκδήλωση ενδιαφέροντος και αναμένεται η επόμενη φάση του διαγωνισμού για την ανάδειξη του αναδόχου.

Διαβάστε ακόμη

Τράπεζες: Γυρίζει η κλεψύδρα για τη διανομή μερίσματος – Τα «ραντεβού» με τον επόπτη

Αρχικό ενδιαφέρον από τρεις εταιρείες για τη χορήγηση δανείων – Πώς θα λειτουργεί η νέα αγορά

Μακελειό στην Πράγα: Ο 24χρονος φέρεται να είχε συνεργό τη φίλη του – Πρώτο του θύμα ο πατέρας του (vid)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version