search icon

Επενδύσεις

Βλαχόπουλος (Cushman & Wakefield): Ξεκινάνε οι διαδικασίες για το business district του Ελληνικού (pics)

Κορυφαίας ποιότητας συγκροτήματα γραφείων-μαγνήτης για επενδυτές από όλο τον κόσμο - Πώς μπορεί η Αθήνα να αναδειχθεί σε διεθνές επιχειρηματικό κέντρο - Οι ευκαιρίες στον τομέα των γραφείων και τα έργα που πρέπει να γίνουν

«Η Επιχειρηματική Περιοχή του Ελληνικού θα αναδείξει την Αθήνα ως διεθνές επιχειρηματικό κέντρο». Η διαβεβαίωση του Δημήτρη Βλαχόπουλου πηγάζει από την καλή γνώση του για το θέμα.

Ο επικεφαλής του τμήματος στρατηγικής Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής της Cushman & Wakefield, ανακοίνωσε στο  24ο συνέδριο της Prodexpo, ότι ο φάκελος της επένδυσης για την επιχειρηματική περιοχή (business district) του Ελληνικού θα είναι έτοιμος τον επόμενο μήνα και θα παρουσιαστεί στους υποψήφιους επενδυτές.

«Θα είναι ένα state of the art προϊόν, κατηγορίας Α+, με όλες τις προϋποθέσεις για πιστοποιήσεις LEED και WELL, με έξυπνες τεχνολογίες, προνομιακή θέση, πρόσβαση στις δημόσιες συγκοινωνίες -στους σταθμούς του μετρό Αργυρούπολης και Ελληνικού-, αλλά και πρόσβαση στο μεγαλύτερο παράκτιο πάρκο στην Ευρώπη» εξήγησε στο newmoney.

«Θέλουμε να αναδείξουμε την Αθήνα σε μια θέση όπου θα γίνει ένα παγκόσμιο επιχειρηματικό κέντρο. Ίσως αυτό ακούγεται περίεργο, γιατί η Αθήνα θεωρείται περισσότερο τουριστικός προορισμός. Όμως, θεωρούμε ότι με ένα τέτοιο προϊόν θα μπορέσουμε να προσελκύσουμε εταιρείες από το εξωτερικό. Ουσιαστικά αξιοποιούμε την παρακαταθήκη του Ελληνικού, που ήταν το πρώτο διεθνές αεροδρόμιο που συνέδεσε την Ελλάδα με τον υπόλοιπο κόσμο, και χτίζουμε πάνω σε αυτή την παρακαταθήκη για να συνδέσουμε τον επιχειρηματικό κόσμο της Ελλάδας με τον υπόλοιπο κόσμο.»

Η Επιχειρηματική Περιοχή του Ελληνικού είναι σχεδιασμένη με βάση τις πιο σύγχρονες τάσεις στη διαμόρφωση χώρων γραφείων, όπως αυτές διαμορφώθηκαν κυρίως μετά την πανδημία.

«Στην πρώτη φάση θα κατασκευαστεί το μισό περίπου εμβαδό του Business District και θα έχει ολοκληρωθεί μέσα στα επόμενα 4 χρόνια. Θα καλύπτει τις ανάγκες για μεγαλύτερους κοινόχρηστους χώρους και εμπορικές χρήσεις, ενώ θα ακολουθεί το concept της πόλης 15 λεπτών που ακολουθεί όλο το Ελληνικό. Θα δίνει πρόσβαση τόσο στις αθλητικές εγκαταστάσεις, όσο και στο μητροπολιτικό πάρκο, αλλά και στο εμπορικό κέντρο που αναπτύσσεται τώρα».

Η διαδικασία ανάδειξης του επενδυτή αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του επόμενου έτους.

«Υπάρχει θετικό μομέντουμ για την Ελλάδα στο εξωτερικό και πιστεύω ότι η επενδυτική βαθμίδα θα βοηθήσει ακόμα περισσότερο. Η Ελλάδα είναι ένας παράγοντας σταθερότητος στην ευρύτερη περιοχή με πολύ σημαντική στρατηγική θέση. Το σταθερό πολιτικό και οικονομικό περιβάλλον που έχει δημιουργηθεί λειτουργεί θετικά για τους επενδυτές του εξωτερικού. Αν και στην παρούσα φάση, το διεθνές περιβάλλον δεν είναι θετικό, παίζει μεγάλο ρόλο η ποιότητα του προϊόντος που προσφέρει κάποιος.

Η έμφαση στην ποιότητα είναι σημαντική, είναι ένας τομέας όπου υπάρχει και θα συνεχίσει να υπάρχει ζήτηση. Η Αθήνα αυτή τη στιγμή δεν διαθέτει αρκετό απόθεμα γραφείων στις κατηγορίες Α και Α+. Είχαμε μια δεκαετία κρίσης κατά την οποία ουσιαστικά είχε σταματήσει κάθε έργο ανάπτυξης τέτοιων χώρων. Άρα η σχέση προσφοράς- ζήτησης στην Αθήνα είναι αρκετά ευνοϊκή.»

Προκειμένου να προχωρήσει η ανάδειξη της ελληνικής πρωτεύουσας ως διεθνές επιχειρηματικό κέντρο είναι απαραίτητη η ανάπτυξη και σύγχρονων και πράσινων υποδομών. Όπως εξηγεί ο Δ. Βλαχόπουλος, «υπάρχει αρκετό περιθώριο βελτίωσης» κυρίως σε ότι αφορά στις δημόσιες συγκοινωνίες και τη σύνδεση εκπαιδευτικού συστήματος – αγοράς εργασίας.

«Υπάρχει η γραμμή 4 του μετρό, αλλά μόνο το μετρό δεν είναι αρκετό. Χρειάζονται για παράδειγμα λεωφορεία, τραμ, ένα σύνολο συγκοινωνιακού δικτύου. Σε όλες τις αναπτυγμένες ευρωπαϊκές πόλεις λειτουργούν σύγχρονα αστικά συστήματα δημόσιας συγκοινωνίας και υποδομές για πιο πράσινες μετακινήσεις, για παράδειγμα ποδηλατοδρόμοι. Αυτά τα στοιχεία είναι παράγοντες που οι ξένοι επενδυτές εξετάζουν.

Γιατί οι επενδυτές ενδιαφέρονται για το πού θα επιλέξουν να εγκατασταθούν οι εταιρείες και οι εταιρείες ενδιαφέρονται για το πού θα επιλέξουν να εγκατασταθούν τα ταλέντα. Τα ταλέντα επιλέγουν να ζήσουν εκεί όπου θα βρούνε μια καλή ποιότητα ζωής. Είναι μία αλυσίδα. Στο παρελθόν, τα ταλέντα πήγαιναν εκεί όπου υπήρχαν οι ευκαιρίες. Τώρα η κατάσταση έχει αναστραφεί. Βλέπουμε ότι οι εταιρείες αρχίζουν να προσλαμβάνουν ταλέντα εκεί όπου ζούνε αυτά. Άρα η ποιότητα ζωής παίζει μεγάλο ρόλο για την προσέλκυση εταιρειών και επενδυτών.

Ένα δεύτερο σημαντικό στοιχείο σχετίζεται και πάλι με το εργατικό δυναμικό. Για εμένα είναι βασικό να μπορέσουν τα πανεπιστήμια να συνδεθούν με την αγορά εργασίας, ώστε οι απόφοιτοι των πανεπιστημίων να είναι αρκετά καταρτισμένοι για να απορροφηθούν από τις εταιρείες. Αυτή τη στιγμή υπάρχει τρομερή έλλειψη σε ταλέντα τεχνολογίας, σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι εταιρείες διψάνε να βρούνε πόλεις που θα τους δώσουν πρόσβαση σε ταλέντα τεχνολογίας. Αν η Αθήνα μπορούσε να κάνει μία στροφή προς περισσότερους απόφοιτους τεχνολογίας και πληροφορικής, οι εταιρείες θα την επέλεγαν, ανεξάρτητα ακόμα και από την κατάσταση των συγκοινωνιών ή άλλους παράγοντες.»

Διαβάστε ακόμη

Μητρώο POS: Στενεύoυν τα χρονικά περιθώρια για να ενημερώσουν την εφορία οι επιχειρήσεις

Trade Estates: Στο Χρηματιστήριο με «κλειδωμένο» νέο επενδυτικό πλάνο τριετίας €180 εκατ.

Σύνοδος Κορυφής: «Λευκός καπνός» για ανθρωπιστικούς διαδρόμους και «παύσεις» πυρός στη Γάζα

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version