Σε παράταση λίγων ημερών φαίνεται να οδηγείται ο διαγωνισμός για την 25ετή επέκταση της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού αφού η πλειοψηφία των διαγωνιζομένων έχει αιτηθεί επιμήκυνση του χρόνου υποβολής δεσμευτικών προσφορών προκειμένου να εξασφαλίσουν περισσότερο χρόνο στην αξιολόγηση της πολυσέλιδης σύμβασης.
Χθες, το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ εξέτασε το ενδεχόμενο της παράκαμψης του β΄γύρου βελτιωμένων προσφορών που ακολουθεί σε όλους τους διαγωνισμούς προκειμένου να κερδίσει χρόνο και να προχωρήσει με πιο γρήγορους ρυθμούς η διαδικασία, η οποία λόγω και της προεκλογικής περιόδου εμφανίζει μεγάλες καθυστερήσεις.
Ωστόσο, εκείνο που αποφασίστηκε στο ΔΣ είναι το ΤΑΙΠΕΔ να ζητήσει βελτιωμένη προσφορά μόνο εάν υπάρχει απόκλιση 5% του πλειοδότη από τη δεύτερη υψηλότερη προσφορά που έχει υποβληθεί για την σύμβαση παραχώρησης.
Να σημειωθεί ό,τι σε άλλους διαγωνισμούς το αντίστοιχο ποσοστό είναι πολύ μεγαλύτερο. Πρόκειται για μια απόφαση που περιορίζει τις πιθανότητες για β΄γύρο βελτιωμένων προσφορών αφού υπάρχουν λίγες πιθανότητες η διαφορά στις οικονομικές προσφορές μεταξύ των υποψηφίων να είναι τόσο μικρή.
Το ΤΑΙΠΕΔ τάσσεται κατά της μεγάλης παράτασης, αντικρούοντας τα επιχειρήματα για αναβολή και εκτιμώντας ότι οι επενδυτές έχουν προεξοφλήσει την επενδυτική βαθμίδα και επομένως το οικονομικό περιβάλλον είναι αρκετά ελκυστικό για να προχωρήσει ο διαγωνισμός στο επόμενο δεσμευτικό στάδιο.
Με τον τρόπο αυτό εκτιμούν ότι το ΤΑΙΠΕΔ θα δείξει στους διεθνείς επενδυτές ότι τηρεί τις προθεσμίες και επιπλέον επιταχύνει τις διαδικασίες για να κερδίσει χρόνο ώστε να υπάρχει ομαλή μετάβαση στον νέο παραχωρησιούχο.
Όπως αναφέρεται, ο χρόνος της διαβούλευσης με τους υποψήφιους ήταν αρκετός για να διατυπωθούν σχόλια και παρατηρήσεις, ενώ οι αλλαγές που έγιναν στη σύμβαση που διανεμήθηκε στους οκτώ υποψήφιους την περασμένη εβδομάδα, δεν είχαν εκτεταμένες αλλαγές που να απαιτούν περισσότερο χρόνο για να μελετηθούν.
Οι προθεσμίες πάντως είναι οριακές καθώς η καταληκτική ημερομηνία που είναι η 10η Ιουλίου εκτιμάται ότι μπορεί να παραταθεί μεταξύ 10 ή 20 ημερών, μεταφέροντας την υποβολή των προσφορών στην καρδιά του καλοκαιριού.
Τις αβεβαιότητες που υπάρχουν ως προς το κλείσιμο του διαγωνισμού διατύπωσε προ ημερών στην έκθεσή της και η Κομισιόν, εκτιμώντας ότι θα απαιτηθεί περισσότερος χρόνος για την εγκατάσταση του νέου αναδόχου, τοποθετώντας το οικονομικό κλείσιμο στο τέλος του 2024.
Υπενθυμίζεται ότι στον διαγωνισμό για την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού συμμετέχουν η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, ΑVAX και το γαλλικό fund Meriadiam, το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – FS Ark Holdco, η Μυτιληναίος – Vinci Highways – Vinci Concessions – Mobility Partne, η κοινοπραξία της Πορτογαλικής Brisa-Ribicone Bidco με την Intrakat, η κοινοπραξία Macquarie – Fincop Infrastructure, συμφερόντων του ομίλου Κοπελούζου, οι Abertis Infraestructuras από την Ισπανία, το ιταλικό σχήμα των INC SpA -Gruppo Fininc και το γαλλικό γκρουπ των VAUBAN – DIF – EGIS.
Διαβάστε ακόμη
Εφορία: Ανοίγουν οι εφαρμογές και για τα αναδρομικά του 2021
Μαριλένα Μαμιδάκη: Ξανά στο σφυρί το διατηρητέο στην Κυψέλη (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ