Η ανάπτυξη του Ελληνικού δεν θα αλλάξει μόνο την οικιστική μορφή του λεκανοπεδίου Αττικής αλλά θα επιφέρει και σοβαρές αλλαγές στις μετακινήσεις και στο κυκλοφοριακό της πόλης.
Στο πλαίσιο αυτό, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, εντείνει τις διεργασίες για τις παρεμβάσεις που θα πρέπει να γίνουν στο παραλιακό μέτωπο ώστε να υποδεχτεί τους αυξημένους κυκλοφοριακούς φόρτους που θα προκαλέσει η νέα οικιστική και εμπορική δραστηριότητα που φέρει μέσα στην πόλη η ανάπτυξη του Ελληνικού.
Ο υπουργός Υποδομών κ. Κώστας Καραμανλής επιβεβαίωσε την Παρασκευή ότι το υπουργείο είναι σε διαπραγματεύσεις με την Lamda Development προκειμένου να χρηματοδοτήσει τις μελέτες για την σήραγγα της Ηλιουπόλεως. Όπως σημείωσε, η υπόγεια σήραγγα Ηλιουπόλεως και η αναβάθμιση της κυκλοφοριακής ικανότητας της λεωφόρου Βουλιαγμένης θα εξασφαλίσουν πρόσβαση στο Ελληνικό και θα λειτουργήσουν και ως εναλλακτική επιλογή για τους πολίτες που κινούνται από τα βόρεια προς τα νότια προάστια, με πλήρη παράκαμψη του κέντρου.
Η σήραγγα Ηλιουπόλεως είναι ένα τεχνικά πολύ δύσκολο έργο και το δυσκολότερο από τις υπόλοιπες επεκτάσεις της Αττικής Οδού που είναι προς Λαύριο και Ραφήνα και που θα ακολουθήσουν ένα διαφορετικό δρόμο.
Η νέα σήραγγα και η μετατροπή της Λ. Βουλιαγμένης σε ελεύθερη λεωφόρος χωρίς φανάρια σχεδιάζεται να ενταχθούν σε μια ενιαία σύμβαση παραχώρησης που θα προσελκύσει ισχυρό κατασκευαστικό ενδιαφέρον. Το τελευταίο διάστημα αναζητείται το μοντέλο υλοποίησης του έργου που στον τεχνικό κόσμο αλλά και στο υπουργείο δεν αποκλείουν να γίνει μέσω του νέου εργαλείου των Πρότυπων Προτάσεων.
Η αναβάθμιση της Λ. Βουλιαγμένης θα επιτευχθεί με πλήρη ανισοπεδοποίηση των κόμβων της Λεωφόρου, με παράλληλο υποβιβασμό της – όπως λέγεται τεχνικά – χωρίς να θιγεί η υπάρχουσα γραμμή Μετρό και οι πιθανές επεκτάσεις της.
Οι σχετικές μελέτες ωρίμανσης του έργου έχουν συμπεριληφθεί στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, για την Προγραμματική Περίοδο 2021-2027.
Με βάση το σχεδιασμό του υπουργείου, το φυσικό αντικείμενο των μελετών που απαιτούνται για την ωρίμανση του έργου περιλαμβάνει: Την κατασκευή αστικής σήραγγας μήκους 3 χιλιομέτρων που συνδέει την Περιμετρική Υμηττού με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης. Την αναβάθμιση της κυκλοφοριακής ικανότητας της Περιμετρικής Υμηττού από τον κόμβο της Κατεχάκη μέχρι την είσοδο της σήραγγας και την αναβάθμιση της κυκλοφοριακής ικανότητας της Λεωφόρου Βουλιαγμένης, μίας λεωφόρου που είναι ήδη κορεσμένη.
Ο κ. Καραμανλής εξήγησε την Παρασκευή σε δημοσιογράφους ότι η μελέτη του έργου είναι πολύ απαιτητική σε τεχνικό και περιβαλλοντικό επίπεδο προκειμένου να μην ακυρωθεί από την Κομισιόν αλλά και να μην εγκλωβιστεί σε προσφυγές.
Ο υπουργός ανέφερε επίσης ότι έχει ζητηθεί από τον επενδυτή στο Ελληνικό να αναλάβει το κόστος της μελέτης και ο προφανής λόγος είναι για να τρέξουν πολύ γρήγορα οι διαδικασίες.
Όπως είπε χαρακτηριστικά εάν το κάνουμε με τη διαδικασία που υπάρχει στο Ελληνικό Δημόσιο, θα χρειαστούν τρία χρόνια και παραπάνω για να ωριμάσει.
Ο κ. Καραμανλής ανέφερε ότι αυτή τη στιγμή είναι σε εξέλιξη η σχετική διαπραγμάτευση και δήλωσε ότι θα ενημερώσει το Κοινοβούλιο εφόσον υπάρξει αίσια κατάληξη.
«Ούτε το Δημόσιο ούτε ο ιδιώτης επενδυτής είχαν προβλέψει ότι κάνοντας μία τέτοιου μεγέθους ανάπλαση θα δημιουργούνταν κυκλοφοριακός φόρτος στην περιοχή και θα έπρεπε να προβλεφθεί η πρόσβαση και οδικώς και με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς», δήλωσε ο κ. Καραμανλής την Παρασκευή στο πλαίσιο κοινοβουλευτικού ελέγχου.
Διαβάστε ακόμη
Ξαναγράφεται η εμπορική πολιτική στη λιανική του ρεύματος
Η Novartis, η ταραχή στα κανάλια, η Grivalia στους Πεταλιούς και η περιπέτεια του Ευθυμιάδη
Προς νέα παράταση οδεύει ο «λογαριασμός» της επιστρεπτέας προκαταβολής