Το νέο στίγμα των ιδιωτικοποιήσεων περιλαμβάνει το αναθεωρημένο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αξιοποίησης (Αsset Development Plan – ADP) του ΤΑΙΠΕΔ που περιλαμβάνει σειρά περιουσιακών στοιχείων και συμμετοχών του δημοσίου προς αξιοποίηση.
Το αναθεωρημένο ADP το οποίο εγκρίθηκε στις 25 Οκτωβρίου και δημοσιεύτηκε στις 12 Νοεμβρίου στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης περιγράφει την τρέχουσα κατάσταση και τα επόμενα βήματα για τα σημαντικότερα assets του ΤΑΙΠΕΔ.
Στη λίστα είναι:
1. Δέκα Οργανισμοί Λιμένων
2. Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης
3. Οργανισμός Λιμένος Καβάλας Α.Ε.
4. Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας
5. Οργανισμός Λιμένος Ηρακλείου
6. Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε. (Δ.Α.Α.)
7. Μαρίνα Θεσσαλονίκης (Αρετσού)
8. Μαρίνα Πύλου
9. Μαρίνα Megayacht-Κέρκυρα
10. Λιμένας/Μαρίνα Λευκίμμης – Κέρκυρα
11. Λοιπές Μαρίνες
12. Εγνατία Οδός
13. Ελληνικά Πετρέλαια (ΕΛ.ΠΕ.)
14. Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού (Δ.Ε.Η.)
15. Εταιρεία Ύδρευσης και Αποχέτευσης Θεσσαλονίκης (Ε.Υ.Α.Θ.)
16. Εταιρεία Ύδρευσης και Αποχέτευσης Πρωτεύουσας (Ε.ΥΔ.Α.Π.)
17. Δημόσια Επιχείρηση Αερίου (Δ.ΕΠ.Α.)
18. Υπόγεια αποθήκη φυσικού αερίου στη Ν. Καβάλα
19. Αττική Οδός
20. Αφάντου
21. Ηλεκτρονική δημοπρασία ΙΧ
22. Οικόπεδο Μαρκοπούλου
23. Ακίνητο Θερμοπυλών
24. Ακίνητο λουτρόπολης Καμμένων Βούρλων
25. Ακίνητο camping Καμμένων Βούρλων
26. Γούρνες Ηρακλείου
27. Ακτή και camping Αγίας Τριάδας
28. Ακτή και camping Ποσειδίου Κασσάνδρας
29. Πρώην ακίνητο ΕΟΜΜΕΧ, στις οδούς Κορυζή και Θράκης στον Ταύρο (Δήμος Ταύρου – Μοσχάτου)
30. Ακίνητο στη θέση Βερβερόντα στο Πόρτο Χέλι
Μεταξύ άλλων προβλέπεται για τα λιμάνια: Το Ταμείο είναι σε στάδιο προετοιμασίας για την πώληση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών σε λιμάνια ή/και υπό-παραχώρηση δραστηριότητας. Για τον λιμένα Αλεξανδρούπολης. Ηγουμενίτσας και Καβάλας αναφέρεται ότι οι δεσμευτικές προσφορές προβλέπονται στο α’ τρίμηνο του 2022, ενώ για το Ηράκλειο το β τρίμηνο του 2022.
Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών: Το ΤΑΙΠΕΔ θα αξιολογήσει εντός του 2021 τη χρονική στιγμή επανέναρξης του διαγωνισμού πώλησης του 30% του ΔΑΑ (το δημόσιο ελέγχει το 55%), ο οποίος διεκόπη κατά τη φάση των δεσμευτικών προσφορών λόγω των επιπτώσεων της πανδημικής κρίσης στην αεροπορική αγορά.
Μαρίνες: Για την Μαρίνα Πύλου, ο διαγωνισμός ξεκινά εκ νέου μέχρι το τέλος του έτους, ενώ για τη μαρίνα Καλαμαριάς (Αρετσού) αναμένονται δεσμευτικές προσφορές στις 24 Φεβρουαρίου 2022. Παράλληλα, στην Κέρκυρα εξετάζει τη δυνατότητα αξιοποίησης του κεντρικού λιμένα στην πρωτεύουσα του νησιού για 98 mega yacht και για μαρίνα στη Λευκίμμη, στη, νότια Κέρκυρα (έναρξη διαγωνιστικής διαδικασίας α τρίμηνο 2022). Παράλληλα προετοιμάζονται οι διαγωνισμοί και για τις υπόλοιπες μαρίνες (Μύκονος, Αργοστόλι, Ζάκυνθος κλπ)
Εγνατία Οδός: Τον περασμένο Αύγουστο η κοινοπραξία ΓΕΚΤΕΡΝΑ-Aegis αναδείχθηκε προτιμητέος επενδυτής και αναμένεται η έγκριση του τελικού σχεδίου Σύμβασης Παραχώρησης από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Ακολούθως, η έκδοση ΚΥΑ για την αναπροσαρμογή των διοδίων και η υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης.
ΕΛΠΕ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ: Στο ADP αναφέρεται πως αξιολογούνται εναλλακτικά σενάρια αξιοποίησης. Επίσης για την υπόγεια αποθήκη Φυσικού Αερίου στην Καβάλα τονίζεται πως η υποβολή δεσμευτικών προσφορών αναμένεται το δεύτερο τρίμηνο του 2022.
Αττική Οδός: Στο ADP υπογραμμίζεται πως η περίμετρος της διαγωνιστικής διαδικασίας θα καθοριστεί έως το τέλος του 2021 και η έναρξη του διαγωνισμού αναμένεται στο πρώτο τρίμηνο του 2022.
ΔΕΠΑ Υποδομών – ΔΕΠΑ Εμπορίας: Ο φάκελος βρίσκεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο ενώ για την ΔΕΠΑ Εμπορίας αναφέρεται ότι για λόγους που αφορούν στην απρόσκοπτη διεξαγωγή της διαγωνιστικής διαδικασίας το ΤΑΙΠΕΔ αποφάσισε τον Μάρτιο 2021 να αναστείλει τη φάση υποβολής δεσμευτικών προσφορών μέχρι τα τέλη του Q4 2021, οπότε και θα ενημερώσει τους προεπιλεγέντες επενδυτές για τα επόμενα στάδια του διαγωνισμού και το επικαιροποιημένο χρονοδιάγραμμα.
Αφάντου – Γούρνες: Για το ακίνητο στην Αφάντου της Ρόδου εκτιμάται πως το οικονομικό κλείσιμο θα γίνει έως το τέλος του 2021, ενώ για το «μικρό Ελληνικό» στις Γούρνες το ΤΑΙΠΕΔ αναμένει πως το οικονομικό κλείσιμο θα γίνει μέχρι το Μάρτιο του 2022.
Ολόκληρο το επικαιροποιημένο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αξιοποίησης
Διαβάστε ακόμα
Έρευνα: Οι επιπτώσεις στο παγκόσμιο εμπόριο από τo θαλάσσιο «μποτιλιάρισμα» στα λιμάνια
«Voria»: Ξεκλειδώνει η επένδυση των 250 εκατ. ευρώ στο Μαρούσι
Γιατί η Pfizer αρνείται να αποκαλύψει τη μυστική φόρμουλα των $36 δισ. για το εμβόλιο