Με ρυθμούς Fast Track προχωρά η διαδικασία ένταξης στο καθεστώς των στρατηγικών επενδύσεων της Μονάδας Αποθήκευσης και Επαναεριοποίησης Φυσικού Αερίου (FSRU) της «Διώρυγα GAS», θυγατρικής του Ομίλου Motor Oil.
Σύμφωνα με πληροφορίες για σήμερα έχει προγραμματιστεί να συνεδριάσει η διυπουργική επιτροπή στρατηγικών επενδύσεων υπό τον υπ. Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Αδ. Γεωργιάδη προκειμένου να εγκρίνει το φάκελο του επενδυτικού σχεδίου προϋπολογισμού 350 εκατ. ευρώ. Μοναδική περίπτωση μετάθεσης – την τελευταία στιγμή -της συνεδρίασης της Επιτροπής για την ερχόμενη εβδομάδα θα είναι η κορύφωση σήμερα της συζήτησης που διεξάγεται στη Βουλή για την πρόταση μομφής κατά της κυβέρνησης.
Το επενδυτικό σχέδιο αφορά στην κατασκευή και λειτουργία πλησίον των εγκαταστάσεων του Διυλιστηρίου της Motor Oil στους Αγ. Θεοδώρους ενός Τερματικού Σταθμού εισαγωγής Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG) με Αγκυροβολημένη (πλωτή) Μονάδα Αποθήκευσης και Επαναεριοποίησης Φυσικού Αερίου (FSRU) και διασύνδεση αυτού, μέσω χερσαίου αγωγού, με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου (ΕΣΜΦΑ).
Η Μονάδα Αποθήκευσης και Επαναεριοποίησης Φυσικού Αερίου (FSRU) θα διαθέτει δεξαμενές αποθήκευσης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου χωρητικότητας έως 210.000m3 και δυνατότητας επαναεριοποίησης και διοχέτευσης στο σύστημα 132.000 KWh/ημέρα (48,2εκ. KWh ετησίως) με λειτουργία 24 ώρες τη μέρα/365 μέρες το χρόνο και ετήσια εκτιμώμενη ζήτηση 2,5 bcm..
Πώς θα λειτουργεί
Ως προς τη διαδικασία που περιγράφεται στο φάκελο του επενδυτικού σχεδίου που είχε τεθεί σε δημόσια διαβούλευση απ’ το Enterprise Greece στις αρχές του περασμένου Δεκέμβρη, τo LNG θα παραλαμβάνεται από πλοία ειδικά για την μεταφορά υγροποιημένου φυσικού αερίου) μέγιστης αποθηκευτικής ικανότητας 263.000m3 (τα οποία θα αγκυροβολούν παράλληλα στη μονάδα FSRU – ship to ship transfer) και θα αποθηκεύεται στις ειδικά σχεδιασμένες κρυογενικές δεξαμενές της μονάδας FSRU. Στη συνέχεια, θα επαναεριοποιείται εντός της μονάδας και θα παροχετεύεται στο Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου (ΕΣΜΦΑ).
Εκτός της απευθείας παροχής του φυσικού αερίου στο Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου υπάρχει δυνατότητα της μονάδας για μεταφόρτωση LNG σε πλοία μικρότερης χωρητικότητας ή σε βυτιοφόρα φορτηγά. Τέλος, η εγκατάσταση με την προσθήκη κατάλληλου εξοπλισμού, θα έχει τη δυνατότητα απευθείας εισαγωγής υδρογόνου στο Εθνικό δίκτυο (Hydrogen-ready).
Σύμφωνα με το φάκελο, από τη συγκεκριμένη επένδυση αναμένεται να δημιουργηθούν κατά βιώσιμο τρόπο 59 νέες ετήσιες μονάδες εργασίας.
Ενεργειακή ασφάλεια
Το σημαντικότερο όμως είναι πως θα συμβάλει στην ενεργειακή ασφάλεια της χώρας. Και τούτο καθώς με την ολοκλήρωση της επένδυσης της «Διώρυγα Gas» εκτιμάται ότι θα αυξηθεί η δυναμικότητα αποθήκευσης του ελληνικού συστήματος φυσικού αερίου κατά 80%, με άμεση συνέπεια την ενίσχυση της ασφάλειας εφοδιασμού της χώρας. Παράλληλα αναμένεται να στηρίξει την ανάδειξη της Ελλάδας ως ενεργειακό κόμβο στα Βαλκάνια, την ΝΑ Ευρώπη και την Ανατολική Μεσόγειο, να προωθήσει την ενεργειακή απεξάρτηση από τον λιγνίτη και τη μετάβαση σε καθαρές μορφές ενέργειας, μέσω της δυνατότητας χρήσης του αγωγού και για τη μεταφορά υδρογόνου μέσα στα επόμενα χρόνια, συνεισφέροντας στην επίτευξη των Ευρωπαϊκών και Εθνικών στόχων για την ενέργεια και το κλίμα.
Διαβάστε ακόμη
Τα σενάρια του stress test ανακοινώνει η ΕΚΤ – Οι παραδοχές για ΑΕΠ, πληθωρισμό, ανεργία και ακίνητα