search icon

Επενδύσεις

Σταϊκούρας: Αυτά είναι τα εμβληματικά έργα υποδομής ύψους €27,6 δισ. για την Ελλάδα του 2030 (upd)

Το αναπτυξιακό σχέδιο περιλαμβάνει συνολικά 188 σημαντικά έργα, οπως τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας στο FinForum 2023, ενώ παρείχε και λεπτομέρειες για την πρόοδο των εργασιών

Τις βασικές προτεραιότητες στον τομέα των υποδομών παρουσίασε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, μιλώντας στο FinForum 2023, που διεξάγεται υπό την αιγίδα της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών.

Στην πρώτη του εμφάνιση μετά τις προγραμματικές δηλώσεις ο κ. Σταϊκούρας υπογράμμισε ότι το αναπτυξιακό σχέδιο για την Ελλάδα του 2030 περιλαμβάνει συνολικά 188 σημαντικά έργα, με συνολικό προϋπολογισμό 27,6 δισ. ευρώ.

Στο πλαίσιο της τοποθέτησής του, ο κ. Σταϊκούρας επανέλαβε ότι ο σκοπός είναι να οικοδομήσουμε πάνω στα πολλά θετικά που έχουν γίνει τα προηγούμενα χρόνια, σημειώνοντας ότι η υλοποίηση των στρατηγικών στόχων που έχουν τεθεί, θα επιδιωχθεί σε περιβάλλον δημιουργικής συνεργασίας όλων των εμπλεκομένων.

Συγκεκριμένα, ανέφερε οτι: «η νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών θέτει ως προτεραιότητα, στο πεδίο των υποδομών, την υλοποίηση συγκεκριμένων έργων:

1. Μετρό Θεσσαλονίκης

Το Μετρό, προϋπολογισμού άνω των 2 δισ. ευρώ, αναμένεται να εξυπηρετεί, εντός του 2024, περίπου 300.000 μετακινούμενους συμπατριώτες μας ημερησίως.

Εκτιμάται ότι έως το τέλος του 2023 θα έχει οριστικοποιηθεί και η τελική χάραξη των νέων επεκτάσεών του, ώστε η ωρίμανση της δημοπράτησης της – κατά προτεραιότητα – επέκτασης προς τα βορειοδυτικά, να προχωρήσει μέσα στην τετραετία που ξεκινάει.

Σύντομα, μετά την παράδοση του βασικού έργου, θα παραδοθεί σε λειτουργία και η επέκταση προς Καλαμαριά.

Το συγκεκριμένο έργο αποτελεί μέρος ενός ολιστικού σχεδίου, ώστε ολόκληρη η πόλη να αποκτήσει ένα νέο πρόσωπο, συμβάλλοντας αποτελεσματικά:

2. Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας Ε65

3. Αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος

4. Οδική σύνδεση Άκτιο – Αμβρακία

5. Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης

6. Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας

7. Παράκαμψη Χαλκίδας – Ψαχνών και άξονας Μπράλος – Άμφισσα

8. Άλλα έργα σε κάθε περιφέρεια της χώρας

Έργα οδικά, σιδηροδρομικά, αντιπλημμυρικά, υδρευτικά, αρδευτικά, κτηριακά και λιμενικά, καθώς και έργα αεροπορικών υποδομών.

Ανάμεσα στα έργα που υλοποιούνται ή βρίσκονται σε διαγωνιστική διαδικασία ή ωριμάζουν ή βρίσκονται υπό ανάθεση, είναι:

9. Σύνδεση σιδηροδρόμου με όλα τα μεγάλα λιμάνια

Αφορά σε έξι μεγάλα σιδηροδρομικά έργα που θα συνδέουν, με ταχύτητα και ασφάλεια, τα μεγάλα λιμάνια της χώρας (Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Αλεξανδρούπολη, Καβάλα, Λαύριο και Ραφήνα), με το σιδηροδρομικό δίκτυο.

Με την ολοκλήρωση των έργων αναβαθμίζεται ο εμπορικός και στρατηγικός ρόλος των λιμένων της χώρας, ενισχύεται η διασυνοριακή σιδηροδρομική σύνδεση με τα Βαλκάνια και τη νοτιοανατολική Ευρώπη και αναδεικνύεται ο ρόλος της χώρας, ως κόμβος συνδυασμένων εμπορευματικών μεταφορών.

10. Επενδύσεις σε αρδευτικά δίκτυα

Η αύξηση της ζήτησης για νερό, σε συνδυασμό με τη μείωση στη διαθεσιμότητά του λόγω παρατεταμένων περιόδων ξηρασίας, καθιστούν επιτακτική την ανάγκη επένδυσης σε εγγειοβελτιωτικές και αρδευτικές υποδομές.

Έχουν δημοπρατηθεί και σύντομα θα υπογραφούν οι σχετικές συμβάσεις για τα εγγειοβελτιωτικά έργα στην περιοχή Βάλτου – Αμφιλοχίας και στο Μπραμιανό στην Ιεράπετρα της Κρήτης, συνολικού προϋπολογισμού 118 εκατ. ευρώ, τα οποία χρηματοδοτούνται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Επίσης, έχουν δημοπρατηθεί ως ΣΔΙΤ:

Για τα έργα αυτά αναμένεται να ξεκινήσει η κατασκευή τους εντός της τετραετίας, αν δεν υπάρξουν καθυστερήσεις στην έγκριση των περιβαλλοντικών όρων.

Επιπλέον, αν υπογραφεί η σύμβαση με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και την CEB, μπορούμε να δημοπρατήσουμε και το Φράγμα στο Πλατύ του Ρεθύμνου, προϋπολογισμού 170 εκατ. ευρώ.

Σε αυτά προστίθενται 63 μεγάλα αρδευτικά έργα, την υλοποίηση των οποίων αναλαμβάνει το Υπουργείο, προϋπολογισμού 784 εκατ. ευρώ, που βρίσκονται σε διαφορετικές φάσεις ωρίμανσης και θα επιταχυνθούν.

Με τις συγκεκριμένες, σημαντικές και πολυάριθμες παρεμβάσεις για το αρδευτικό νερό σε επίπεδο χώρας, ύψους περίπου 1,5 δισ. ευρώ, επιδιώκουμε την αποδοτικότερη και ορθολογικότερη διαχείρισή του, μέσα από επενδύσεις εξοικονόμησής του, αξιοποίησης των επιφανειακών απορροών, κατασκευής και εκσυγχρονισμού των αρδευτικών δικτύων, εισαγωγής προηγμένων αρδευτικών συστημάτων, αξιοποίησης νέων τεχνολογιών και εφαρμογών τηλεμετρίας, τηλεδιαχείρισης και τηλεεποπτείας, καθώς και ενεργειακής αναβάθμισης των αντλιοστασίων.

Στόχος μας, μέσα από τα συγκεκριμένα έργα, η στήριξη των αναγκών των τοπικών κοινωνιών και των οικονομιών τους, ώστε να επιτευχθεί, ταυτόχρονα με την εξοικονόμηση αρδευτικού νερού, ο εξορθολογισμός των συνθηκών άρδευσης, η αύξηση των καλλιεργούμενων εκτάσεων και, κατ’ επέκταση, η σημαντική βελτίωση του γεωργικού εισοδήματος».

Ο κ. Σταϊκούρας σημείωσε, επίσης, ότι την υλοποίηση των έργων θα ενισχύσουν δύο πρωτοβουλίες: η ψηφιοποίηση των εργασιών και η ανάπτυξη στρατηγικού σχεδίου για την εφαρμογή της Τεχνολογίας Μοντελοποίησης στην Ελλάδα. Όπως εξήγησε:

«Η ψηφιοποίηση των εργασιών θα γίνει με χρηματοδότηση από εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους, θα αναβαθμιστεί το ΕΣΗΔΗΣ δημοσίων έργων, θα δημιουργηθεί νέο πληροφοριακό σύστημα απλούστευσης των διαδικασιών διαχείρισης των μητρώων συντελεστών παραγωγής δημόσιων και ιδιωτικών έργων, θα δημιουργηθεί εθνικός ψηφιακός χάρτης απαλλοτριώσεων, καθώς και ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα για την κεντρική και ενιαία παρακολούθηση και διαχείριση όλων των απαλλοτριώσεων του Υπουργείου, όπως επίσης και ολοκληρωμένο πληροφοριακό ψηφιακό σύστημα διαχείρισης τεχνικών έργων και πόρων του Υπουργείου.

Παράλληλα, η ανάπτυξη στρατηγικού σχεδίου για την εφαρμογή της Τεχνολογίας Μοντελοποίησης στην Ελλάδα αποτελεί σημαντικό παράγοντα για τη δημιουργία ανθεκτικών και βιώσιμων έργων, με στόχο τη βελτίωση των διαδικασιών ανάθεσης μελετών, κατασκευών και συντήρησης αυτών, αποτρέποντας λάθη, υπερβάσεις χρόνου και κόστους, σε ολόκληρο τον κύκλο ζωής των έργων».

Διαβάστε ακόμη:

Πολυνομοσχέδιο: Πόσο κερδίζουν δημόσιοι υπάλληλοι, οικογένειες και ιδιοκτήτες ακινήτων

Σάμουελ Τιλερέι (S&P Global): Υπό παρακολούθηση η νέα ελληνική κυβέρνηση για την αναβάθμιση (pics)

Εκλεισε το deal: Στα χέρια της ιταλικής Reale η Υδρόγειος Ασφαλιστική

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version