Τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια και συνολικά η αεροπορική συνδεσιμότητα που παρέχουν, δημιουργούν άμεσα και έμμεσα 14 εκατομμύρια θέσεις εργασίας και 851 δισ. ευρώ παραγωγή σε ΑΕΠ, νούμερο το οποίο αντιστοιχεί στο 5% επί του συνολικού ευρωπαϊκού ΑΕΠ κάθε χρόνο.
Ως προς τα νούμερα της Ελλάδας ειδικά ο συνολικός οικονομικός αντίκτυπος, άμεσος και έμμεσος, από το οικοσύστημα των αεροδρομίων και την αεροπορική συνδεσιμότητα υπολογίζεται στα 13,8 δισ. ευρώ σε ετήσια βάση με ένα σύνολο θέσεων εργασίας στις 286.800. Η χώρα μας συγκαταλέγεται στις πιο μικρές ευρωπαϊκές αγορές αν ληφθεί υπόψη ότι στην «πρωταθλήτρια» Γερμανία με μεγάλα αεροδρόμια- κόμβους, ο αριθμός των θέσεων εργασίας είναι στα 1,563 εκατομμύρια με 121 δισ. ευρώ παραγωγή στο ΑΕΠ. Στην Ισπανία τα νούμερα αντιστοιχούν στα 1,497 εκατ. απασχολούμενους και 82 δισ. ευρώ, στο Ηνωμένο Βασίλειο στα 1,496 εκατ. θέσεις εργασίας και παραγόμενο αντίκτυπο στα 106,8 δισ. ευρώ, ενώ ακολουθούν η Γαλλία και η Ιταλία, συμπληρώνοντας τις 5 μεγαλύτερες αγορές.
Τα στοιχεία επικαλείται το ACI Europe- Διεθνές Συμβούλιο Αεροδρομίων Ευρώπης με βάση την τελευταία μελέτη που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό του από την SEO Amsterdam Economics με σκοπό να «μετρήσει» τον οικονομικό και κοινωνικό αντίκτυπο από τη λειτουργία των αεροδρομίων και της αεροπορικής συνδεσιμότητας στην Ευρώπη.
Οσον αφορά ειδικά τον άμεσο οικονομικό αντίκτυπο των αεροδρομίων ανά την Ευρώπη, με τη δραστηριότητα των ανθρώπων που εργάζονται στους μεγαλύτερους κόμβους ή τους περιφερειακούς αερολιμένες, υπολογίζεται σε συνολικά 121 δισ. ευρώ ως προς το ΑΕΠ, με ένα σύνολο 1,8 εκατομμυρίων θέσεων απασχόλησης. Οι θέσεις αυτές κατανέμονται από το check in και τα πληρώματα των αεροπορικών, την επίγεια εξυπηρέτηση, την εστίαση και το λιανεμπόριο εντός των αεροδρομίων, την ασφάλεια, τη συντήρηση κ.ο.κ. μέχρι ακόμη και τους εργαζομένους στις τελωνειακές υπηρεσίες και τα ξενοδοχεία στα μεγάλα αεροδρόμια.
Οσον αφορά τον έμμεσο αντίκτυπο που έχει να κάνει με το δίκτυο των προμηθευτών, από τα καύσιμα και τα επιμέρους ανταλλακτικά των αεροσκαφών μέχρι τα μηχανήματα ασφαλείας ο έμμεσος αντίκτυπος αντιστοιχεί σε 89 δισ. ευρώ σε όρους ΑΕΠ και 1,1 εκατομμύρια θέσεις εργασίας.
Επιπλέον 120 δισ. ευρώ και 1,7 εκατ. θέσεις εργασίας αφορούν τον λεγόμενο «προκαλούμενο» αντίκτυπο, ήτοι τις υπηρεσίες και τα αγαθά, για τα οποία δαπανούν οι εργαζόμενοι των αεροδρομίων τα εισοδήματά τους.
Η έρευνα μετρά και τον συμπληρωματικό, «καταλυτικό» όπως τον ονομάζει αντίκτυπο σε άλλους κλάδους τους οποίους στηρίζει σε μεγάλο βαθμό η αεροπορική συνδεσιμότητα στην Ευρώπη και συγκεκριμένα τον τουρισμό, το εμπόριο, τις επενδύσεις (ιδίως τις Άμεσες Ξένες Επενδύσεις) και την παραγωγικότητα. Μόνο για τον τουρισμό η οικονομική επίδραση αντιστοιχεί σε 174 δισ. ευρώ σε όρους ΑΕΠ και 3,5 εκατ. θέσεις εργασίας, ενώ επιπλέον 346 δισ. ευρώ σε ΑΕΠ και 5,9 εκατομμύρια θέσεις εργασίας αφορούν άλλες οικονομικές δραστηριότητες.
Όπως αναφέρει το ACI Europe, το οποίο αντιπροσωπεύει 500 αεροδρόμια σε 55 χώρες, ο κλάδος συνολικά επηρεάζει όχι μόνο το οικονομικό πεδίο και τις επιχειρήσεις, αλλά παράλληλα υποστηρίζει την ποιοτική εκπαίδευση, την ισότητα των φύλων, της Ερευνα & Ανάπτυξη και την ευημερία: Με βάση τη μελέτη, κάθε αύξηση κατά 10% στην απευθείας αεροπορική σύνδεση των προορισμών αποφέρει αντίστοιχη αύξηση 0,5% στο κατά κεφαλήν ΑΕΠ και 1,6% αύξηση στις θέσεις εργασίας.
Η αύξηση αεροπορικής συνδεσιμότητας συσχετίζεται με βάση την έρευνα με:
-μείωση κατά 14% στα ποσοστά φτώχειας
-αύξηση κατά 9% στην πρόσβαση στην εκπαίδευση
-αύξηση 8,5% στις επενδύσεις στην Έρευνα & Ανάπτυξη
-οφέλη στην ισότητα των φύλων και την ικανοποίηση στην καθημερινή διαβίωση.
Διαβάστε ακόμη
Πώς να αντιμετωπίσετε μια κληρονομιά με χρέη – Γιατί όλο και περισσότεροι αποποιούνται περιουσίες
ΒΟΑΚ: Τα δύσκολα μέτωπα από Χανιά ως Άγιο Νικόλαο, οι απαλλοτριώσεις και τα άλλα εμπόδια
8 πράγματα που δεν πρέπει να λέτε στον σύντροφό σας σύμφωνα με τους ψυχολόγους
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα