search icon

Επενδύσεις

Σε κινεζικό κλοιό προσφυγών ο διαγωνισμός για την προμήθεια 250 ηλεκτρικών λεωφορείων

Πώς η κινεζική BYD κινδυνεύει να εκτροχιάσει τη διαδικασία και να εκτοξεύσει το κόστος του έργου  των 384 εκατ. ευρώ

Στον πόλεμο των προσφυγών και μάλιστα από Κινέζους υποψηφίους «φρενάρει» ο διαγωνισμός των 384 εκατ. ευρώ για την προμήθεια ηλεκτρικών λεωφορείων του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που προκηρύχθηκε αρχές του έτους.

Πρόκειται για έναν από τους πέντε συνολικά διαγωνισμούς που έχει επιλέξει για να σπάσει την μεγάλη προμήθεια το υπουργείο Υποδομών, ο οποίος αφορά 250 ηλεκτρικά αστικά λεωφορεία 12 μέτρων και ελάχιστης αυτονομίας 180 χιλιομέτρων συνολικού προϋπολογισμού 125 εκατ. ευρώ. Για τον συγκεκριμένο διαγωνισμό την περασμένη Άνοιξη είχαν κατατεθεί τρεις προσφορές από την Ισπανική Irizar, την κινεζική YTONG και την επίσης κινεζική BYD, η οποία συνεργάζεται στην Ελλάδα με την Π. Πετρόπουλος.

Όμως η προσφορά της τελευταίας κρίθηκε ανεπαρκής και βγήκε εκτός διαγωνιστικής διαδικασίας, οδηγώντας τους Κινέζους σε ένσταση στην Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων. Η BYD συμμετέχει και στον άλλο διαγωνισμό του υπουργείου που αφορά την προμήθεια 100 ηλεκτρικών οχημάτων με ελάχιστη αυτονομία 135 χιλιομέτρων στον οποίο έχουν υποβληθεί άλλες τρεις προσφορές: από Irizar, την βελγική Van Hool και την IVECO. Αν η ένσταση της εταιρείας απορριφθεί και ο διαγωνισμός εμπλακεί σε νέο γύρο προσφυγών στο ΣτΕ, τότε κινδυνεύει να βγει εκτός προϋπολογισμού και να επηρεάσει και τον άλλο διαγωνισμό στον οποίο συμμετέχει αντίστοιχα η εταιρεία. Ο λόγος είναι ότι η προμήθεια των ηλεκτροκίνητων οχημάτων θα βρεθεί ενώπιων ενός νέου γύρου καθυστερήσεων, την ώρα που στις αρχές του έτους εκπνέει η προθεσμία των δεσμευτικών προσφορών.

Αν οι εταιρείες χρειαστεί να τις ανανεώσουν, τότε αυτό θα συνεπάγεται αύξηση του κόστους για τα ηλεκτρικά λεωφορεία καθώς θα πρέπει να ενσωματώσουν τις αυξήσεις των υλικών και πρώτων υλών που συνεπάγεται η κατασκευή τους. Στο υπουργείου εμφανίζονται καθησυχαστικοί ως προς την εξέλιξη του διαγωνισμού ωστόσο επεξεργάζονται και εναλλακτικά σενάρια σε περίπτωση οι εκτιμήσεις τους πέσουν έξω, όπως η αναζήτηση πρόσθετων πόρων από το Ταμείο Ανάκαμψης ή ακόμη και «ψαλίδι» στην προμήθεια των οχημάτων για να βγουν τα νούμερα. Να σημειωθεί ότι από τον διαγωνισμό του υπουργείου απουσιάζουν μεγάλοι Ευρωπαίοι κατασκευαστές όπως η γερμανική Mercedes αλλά και η πολωνική Solaris.

Ομαλά έχουν κυλήσει αντίστοιχα οι υπόλοιποι διαγωνισμοί του υπουργείου. Για την προμήθεια 200 απλών αστικών λεωφορείων 12 μέτρων συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) EURO V προσφορές έχουν καταθέσει η ιταλική Industria Italiana Autobus και η IVECO που συνεργάζεται στην Ελλάδα με τον όμιλο Κοντέλλη. Επίσης στον διαγωνισμό για την προμήθεια 100 αρθρωτών αστικών οχημάτων 18 μέτρων, CNG κατηγορίας EURO VI, προσφορά κατέθεσε μόνο η IVECO, διαδικασίες που προχωρούν κανονικά και από αρχές του έτους θα έχουμε αναδόχους.

Να σημειωθεί ότι στο τμήμα που αφορούσε την προμήθεια 100 απλών υβριδικών αστικών οχημάτων 12 μέτρων, κατηγορίας EURO VI, δεν κατέβηκε καμία προσφορά.

Διαβάστε ακόμη:

Αλ. Δανιηλίδης (Αθηναϊκή Ζυθοποιία): Άνοιξε νέο επενδυτικό κύκλο 60 εκατ. ευρώ

Γιώργος Προκοπίου στο Newmoney: Σε ένα με ενάμιση μήνα υπολογίζεται η μεταβίβαση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά

Στο «περίμενε» η αμοιβή για όσους καταγγέλλουν πλαστές αποδείξεις

Exit mobile version