Στην Αθήνα και στην ακτογραμμή της Αττικής, είτε πρόκειται για την πολυσυζητημένη Ριβιέρα είτε για τον Πειραιά, στο Αιγαίο, στην Πάρο, αλλά και στους δημοφιλείς προορισμούς του Ιονίου, την Κέρκυρα και τη Ζάκυνθο, η Hilton αναζητεί τώρα νέες ευκαιρίες για επέκταση στην ελληνική αγορά, η οποία πλέον κατατάσσεται στις στρατηγικές αγορές για τον γνωστό ξενοδοχειακό κολοσσό.

O όμιλος, με την πιο πρόσφατη προσθήκη της Μυκόνου, διαθέτει ήδη ένα χαρτοφυλάκιο με 9 μονάδες ανά την Ελλάδα, σε Κρήτη, Σαντορίνη, Ρόδο και στους Αγίους Θεοδώρους σε συνεργασία με τους τοπικούς του εταίρους. Παράλληλα ετοιμάζεται και για το νέο εγχείρημα στην Αθήνα, με τον ολοκαίνουριο, πολυτελή προορισμό μεικτών χρήσεων φιλοξενίας, κατοικίας, αναψυχής και ψυχαγωγίας επί της λεωφόρου Βασιλίσσης Σοφίας. Ο νέος προορισμός, κατόπιν της συνεργασίας και με την ιδιοκτήτρια του ακινήτου Ιονική Ξενοδοχειακή που τρέχει την επένδυση, θα δεχτεί τους πρώτους επισκέπτες το καλοκαίρι του 2025, με τον κ. Σάιμον Βίνσεντ, εκτελεστικό αντιπρόεδρο και πρόεδρο για την περιοχή Ευρώπη – Μέση Ανατολή – Αφρική (ΕΜΕΑ) της Hilton, να χαρακτηρίζει το mega project, στο ιστορικό -από τη δεκαετία του ’60- ακίνητο στην καρδιά της πρωτεύουσας απλά… συναρπαστικό.

«Η Ελλάδα, αποτελεί μια αγορά-κλειδί για τον όμιλο της Hilton», δηλώνει στη συνέντευξή του ο κ. Βίνσεντ. «Εχουμε παρουσία εδώ από το 1963, όταν άνοιξε το πρώην “Hilton” Αθηνών ως το πρώτο μεγάλο διεθνές ξενοδοχείο της χώρας. Σε αυτή τη φάση, το εμβληματικό ακίνητο βρίσκεται υπό ανακαίνιση ύψους πολλών εκατομμυρίων ευρώ, για να γίνει το πρώτο ξενοδοχείο “Conrad Athens”, κάτω από το πολυτελές brand του ομίλου Conrad με δυναμικότητα 266 δωματίων και περίπου 50 πολυτελείς επώνυμες (branded) κατοικίες με την υπογραφή των αλυσίδων μας Conrad και Waldorf Astoria. Αυτή τη στιγμή διαχειριζόμαστε εννέα ξενοδοχεία στην Ελλάδα και σχεδιάζουμε σχεδόν να διπλασιάσουμε αυτόν τον αριθμό με άλλα επτά που ήδη προετοιμάζουμε», αναφέρει ο ίδιος. «Η παρουσία της Hilton στην Ευρώπη αλλά και την Ελλάδα παραμένει ισχυρή και αναπτύσσεται συνεχώς».

Simon Vincent

Μόνο το πρώτο τρίμηνο του 2024, η Hilton, με ένα χαρτοφυλάκιο 24 διαφορετικών brands σε πάνω από 7.600 ακίνητα ανά τον κόσμο, δυναμικότητας κοντά στα 1,2 εκατομμύρια δωμάτια σε 126 χώρες ανά τον κόσμο, άνοιγε διεθνώς πάνω από ένα ξενοδοχείο την ημέρα. Σχεδόν ένα ξενοδοχείο την εβδομάδα άνοιγε στη γεωγραφική περιοχή ΕΜΕΑ, δηλαδή σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική, όπου περιλαμβάνεται και η Ελλάδα.

Η παρουσία στην Ελλάδα

«Το χαρτοφυλάκιό του ομίλου στην Ευρώπη περιλαμβάνει 558 ξενοδοχεία και 108.610 δωμάτια σε 12 ξεχωριστά brands, με 245 ακόμη ξενοδοχεία που έχουμε συμφωνήσει και ετοιμάζονται. Στην Ελλάδα, τα τελευταία τρία χρόνια, έχουμε συνεργαστεί πολύ στενά με ιδιοκτήτες, επενδυτές ακινήτων και τοπικούς εταίρους προχωρώντας με τη λειτουργία νέων ξενοδοχείων σε δημοφιλείς προορισμούς όπως η Σαντορίνη, η Κρήτη και η Ρόδος κάτω από το brand Curio Collection by Hilton, ένα χαρτοφυλάκιο ξενοδοχείων σε μοναδικά ακίνητα, με ιδιαίτερο χαρακτήρα.

Πέρυσι, λανσάραμε στη χώρα το brand Tapestry Collection by Hilton με ένα ξενοδοχείο συνεχούς λειτουργίας στα Χανιά. Πρόκειται για ένα brand που εισήγαγε ο όμιλος το 2017 και προσφέρεται ιδιαίτερα για τις περιπτώσεις παλιότερων μονάδων που ανακαινίζονται και μεταμορφώνονται σε κάτι νέο, ταιριάζοντας σε ταξιδιώτες οι οποίοι αναζητούν ανεξάρτητα ξενοδοχεία με χαρακτήρα, παρέχοντας παράλληλα και την αξιόπιστη σφραγίδα εμπειριών της Hilton».
Σε αυτή τη θερινή σεζόν, ο όμιλος έχει τέσσερις νέες προσθήκες στην Ελλάδα, στους Αγίους Θεοδώρους Κορινθίας, στα Χανιά, στην Ιεράπετρα και πλέον και στη Μύκονο, με το brand της Curio. Επιπλέον, το «Curio» στην Ελούντα επαναλανσάρεται ως ένα resort με all inclusive υπηρεσίες μόνο για ενήλικες. «Τα νέα ανοίγματα ευθυγραμμίζονται απόλυτα με τη στρατηγική μας να επεκτείνουμε την παρουσία μας στην Ελλάδα, κεφαλαιοποιώντας ουσιαστικά τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση που διαπιστώνουμε, μέσα και από το πρόγραμμα επιβράβευσης του ομίλου με τα σχεδόν 190 εκατομμύρια μέλη του Hilton Honors – για θέρετρα τόσο στους πιο καθιερωμένους όσο και σε λιγότερο δημοφιλείς, αναδυόμενους προορισμούς».

Ως προς τα πλάνα του ομίλου στην Ελλάδα για τα επόμενα δύο με τρία χρόνια, ο κ. Βίνσεντ μας λέει ότι ο όμιλος θέλει να ενισχύσει την παρουσία του… παντού: «Θέλουμε να επεκτείνουμε το χαρτοφυλάκιό μας τόσο προς τα βόρεια όσο και προς τα νότια, λανσάροντας μέσα από στρατηγικές συνεργασίες περισσότερα από τα brands μας σε ξενοδοχεία που βρίσκονται σε αστικά κέντρα, νησιά, σε παραθαλάσσιες περιοχές αλλά και στην ηπειρωτική Ελλάδα και συμβάλλοντας τελικά στην περαιτέρω ανάπτυξη του τουριστικού τομέα στην Ελλάδα». Ετσι, τα πλάνα, όπως αναφέρει, περιλαμβάνουν την επέκταση σε κορυφαίους προορισμούς όπως η Πάρος, η Κέρκυρα και η Ζάκυνθος, ενώ ήδη ανακοινώθηκε πριν από λίγο καιρό η επέκταση σε έναν λιγότερο γνωστό στο ξένο κοινό προορισμό, την Κάρπαθο. «Επιπλέον, σχεδιάζουμε να αναδείξουμε και λιγότερο γνωστούς ελληνικούς προορισμούς που προσφέρουν νέου είδους εμπειρίες και ευκαιρίες περιήγησης, συμπεριλαμβανομένων φυσικών και ιστορικών τοποθεσιών». Για παράδειγμα, το νέο ξενοδοχείο «Isla Brown Corinthia», που εντάχθηκε πρόσφατα στο χαρτοφυλάκιο του ομίλου μέσα και από τη στρατηγική συνεργασία με την ισραηλινή Brown, σε απόσταση μόλις μιας ώρας με αυτοκίνητο από την Αθήνα, «μπορεί να εξυπηρετήσει ως πρώτη πύλη προς τη φύση, τα βουνά, τις παραλίες και την πλούσια πολιτιστική ιστορία της Πελοποννήσου. Ως μέρος της στρατηγικής μας για περαιτέρω ανάπτυξη στην Ελλάδα συνεργαζόμαστε με τοπικούς ιδιοκτήτες ξενοδοχείων διατηρώντας από τη μία πλευρά τον μοναδικό χαρακτήρα των οικογενειακών ξενοδοχείων, αλλά υποστηρίζοντας παράλληλα την απόδοσή τους και τη διεθνή αναγνωρισιμότητα μέσω των μεγάλων εμπορικών σημάτων της Hilton και του συνεχώς αναπτυσσόμενου προγράμματος πιστότητας – επιβράβευσης Hilton Honors».

Ο νέος προορισμός στη Βασ. Σοφίας

Από τα πλέον αναμενόμενα έργα στην Ελλάδα τόσο για τους ίδιους τους συντελεστές του όσο και για τους κατοίκους της πρωτεύουσας είναι ο νέος προορισμός στο πρώην «Hilton» της Αθήνας, στη λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας, σε μια επένδυση που τρέχει από την ιδιοκτήτρια Ιονική Ξενοδοχειακή των ομίλων ΤΕΜΕΣ Α.Ε. και Olayan. Ιονική Ξενοδοχειακή και Hilton ανακοίνωσαν τον Δεκέμβριο του 2021 τη μεταξύ τους στρατηγική συνεργασία για το εμβληματικό ακίνητο που έχει συνδέσει το όνομά του τις τελευταίες δεκαετίες, από το 1963 όταν άνοιξε για πρώτη φορά τις πόρτες του, με την ευρύτερη περιοχή. Οι εργασίες αναμόρφωσης είναι αυτή την περίοδο στο… φουλ και η συνολική επένδυση από πλευράς της Ιονική Ξενοδοχειακή εκτιμάται περίπου στα 300 εκατ. ευρώ, προσφέροντας με τη λειτουργία της, το 2025, περισσότερες από 700 θέσεις εργασίας, σχεδόν διπλάσιες από αυτές του «Hilton» πριν από την αναστολή της λειτουργίας του τον Ιανουάριο του 2022.

Τώρα, όπως επισημαίνει ο κ. Βίνσεντ, αυτό το… συναρπαστικό ακίνητο πολυτελείας στην καρδιά της Αθήνας αναμένεται να υποδεχτεί τους πρώτους του επισκέπτες το καλοκαίρι του 2025. Ο ίδιος, απαντώντας στο ερώτημα τι είναι αυτό που διαφοροποιεί το νέο εγχείρημα στο κέντρο της ελληνικής πρωτεύουσας σε σύγκριση με άλλα projects που φέρουν την υπογραφή κορυφαίων brands της Hilton στη Mεσόγειο ή γενικότερα στην Ευρώπη, αναφέρει ότι «το ξενοδοχείο Conrad θα διαθέτει δωμάτια και σουίτες με εκπληκτική θέα στην Αθήνα και την Ακρόπολη, παράλληλα με τις ιδιωτικές, πολυτελείς επώνυμες κατοικίες κάτω από τα brands του ομίλου Conrad και Waldorf Astoria. Το ακίνητο θα περιλαμβάνει μια σύγχρονη λέσχη (club) μελών, πολλαπλές επιλογές γαστρονομικών και ψυχαγωγικών χώρων, μοναδικά καταστήματα και εμπειρίες αναψυχής και ευεξίας. Στην ενδιάμεση ταράτσα-rooftop του ημιωρόφου θα διαθέτει έναν υπερυψωμένο κήπο μέσα στην πόλη και εξωτερικούς χώρους για άθληση και ψυχαγωγία, συμπεριλαμβανομένου και ενός διαδρόμου για τρέξιμο, μήκους 720 μέτρων, που περιβάλλει το κυρίως κτίριο. Το πρώην ξενοδοχείο “Hilton” είχε καθοριστικό ρόλο στη μετεξέλιξη της Αθήνας σε κορυφαίο τουριστικό προορισμό, ενώ οι ίδιοι οι Αθηναίοι αποκαλούν μεταξύ τους την περιοχή ως “περιοχή Hilton”, με το ξενοδοχείο να αποτελεί ένα αγαπημένο σημείο και σύμβολο της σύγχρονης ταυτότητας της Αθήνας. Θεωρούμε ότι η αναβίωση αυτού του ιστορικού, εμβληματικού ακινήτου κάτω από τα κορυφαία brands του ομίλου Conrad και Waldorf Astoria θα συνδυάσει τη μεγάλη κληρονομιά με τη σύγχρονη πολυτέλεια, θέτοντας ένα νέο πρότυπο για αναβαθμισμένη, πολυτελή διαμονή στη Μεσόγειο, ενισχύοντας παράλληλα και τη δέσμευση του ίδιου του ομίλου της Hilton για παροχή υπηρεσιών εξαιρετικής φιλοξενίας στην Ελλάδα».

Αθήνα, Πειραιάς και Ριβιέρα

Σε σχέση με τα επόμενα βήματα της Hilton στην ελληνική πρωτεύουσα, αλλά και τελικά το πώς αντιλαμβάνεται ο όμιλος την εξέλιξη του τουρισμού στην Αθήνα, ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Hilton αναφέρεται στη δέσμευση του ομίλου να επεκτείνει και να διαφοροποιήσει το χαρτοφυλάκιό του με έναν συνδυασμό ξενοδοχειακών μονάδων: είτε πρόκειται για τα πολύ αναβαθμισμένα, πολυτελή brands του, είτε για τις αλυσίδες από το χαρτοφυλάκιο του ομίλου που μπορεί να συνδυάζουν το ταξίδι με τον σύγχρονο τρόπο ζωής. «Για παράδειγμα, σχεδιάζουμε να παρουσιάσουμε το πρώτο ξενοδοχείο υπό το brand των Curio Collection στην Κηφισιά (σ.σ.: στο πρώην “Πεντελικόν”), μια εκλεπτυσμένη, ιστορική περιοχή της Αθήνας που συνδυάζει παράλληλα και τα χαρακτηριστικά ενός προορισμού για επαγγελματικό τουρισμό λόγω της γειτνίασης με το ευρύτερο επιχειρηματικό κέντρο των βορείων προαστίων.

Επίσης, σχεδιάζουμε να επεκταθούμε στην περιοχή του Πειραιά, το πιο πολυσύχναστο λιμάνι της Μεσογείου, που θεωρούμε ότι παρουσιάζει σημαντικές ευκαιρίες ως προς την αυξανόμενη ζήτηση για επαγγελματικά ταξίδια αλλά και για ταξίδια αναψυχής. Βλέπουμε επίσης δυναμική στην Αττική Ριβιέρα με την εντυπωσιακή ακτογραμμή και τη συνεχώς βελτιούμενη τουριστική υποδομή, γι’ αυτό και η Hilton πράγματι εξετάζει το ενδεχόμενο να επεκτείνει την παρουσία της στη Ριβιέρα, με ξενοδοχειακά concepts που εστιάζουν στον σύγχρονο τρόπο ζωής και την αναψυχή. Ο τουρισμός στην Αθήνα συνεχίζει να εξελίσσεται, συνδυάζοντας την πολιτιστική κληρονομιά με τη φιλοξενία στη σύγχρονη μορφή της. Από πλευράς του ομίλου Hilton, επεκτείνοντας την παρουσία του τόσο στο κέντρο της Αθήνας όσο και στην Αττική Ριβιέρα, αφενός ικανοποιεί τις νέες, συνεχώς μεταβαλλόμενες ανάγκες των ταξιδιωτών, αφετέρου συμβάλλει στη συνεχιζόμενη ανάπτυξη του τουριστικού τομέα της ευρύτερης περιοχής της ελληνικής πρωτεύουσας».

Επέκταση και σε άλλους προορισμούς

Από την άλλη πλευρά, ο όμιλος βλέπει σημαντικές δυνατότητες ανάπτυξης σε μεγάλες πόλεις, «όπως η Θεσσαλονίκη καθώς και στην κοντινή Χαλκιδική, έναν δημοφιλή προορισμό για ταξίδια αναψυχής στη Βόρεια Ελλάδα. Αυτές οι περιοχές καταγράφουν αυξημένη ζήτηση, με την πρόσβαση να έχει γίνει σαφώς ευκολότερη λόγω των βελτιούμενων υποδομών και της ενισχυμένης συνδεσιμότητας αεροδρομίων και οδικών δικτύων.
Επιπλέον, στη Θεσσαλονίκη όπως και στα άλλα σημαντικά αστικά κέντρα, π.χ. στην Αθήνα και τον Πειραιά, βλέπουμε μεγάλες ευκαιρίες για τα brands, όπως το Hampton by Hilton και το Hilton Garden Inn, που προσφέρουν ποιοτική, προσιτή διαμονή και πληρούν παράλληλα και τα υψηλά πρότυπα υπηρεσιών της Hilton».

Ο κ. Βίνσεντ επισημαίνει ότι στο ραντάρ του ομίλου στην Ελλάδα είναι και αναδυόμενοι τουριστικοί προορισμοί, ήσυχες, παραθαλάσσιες περιοχές και λιγότερο γνωστά νησιά. Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η επέκταση στην Κάρπαθο το 2025, «ένα όμορφο νησί γνωστό για την προσέλκυση kite surfers από όλο τον κόσμο. Συνολικά, στόχος μας είναι να ισορροπήσουμε το χαρτοφυλάκιό μας σε όλη τη χώρα, ενισχύοντας το γεωγραφικό μας αποτύπωμα και εξυπηρετώντας διαφορετικά τμήματα της αγοράς, από τους πολυτελείς ταξιδιώτες έως εκείνους που αναζητούν μοναδικές boutique εμπειρίες».

Ποιες είναι οι προοπτικές για την Ελλάδα το 2024 σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές της στη Μεσόγειο;
Ο κ. Βίνσεντ θεωρεί ότι οι προοπτικές για τον ελληνικό τουρισμό παραμένουν εξαιρετικές, με τη χώρα, αποτελώντας ήδη κορυφαίο προορισμό στη Μεσόγειο, να παρουσιάζει δυναμική για σημαντική περαιτέρω ανάπτυξη. Ο ίδιος επικαλείται τα νούμερα του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) για το ξεκίνημα του ελληνικού τουρισμού το 2024, σύμφωνα με τα οποία καταγράφεται διψήφιο ποσοστό αύξησης στα εισερχόμενα ταξίδια στη χώρα (+12,3% στις αεροπορικές αφίξεις στο πρώτο, πιο αδύναμο λόγω εποχικότητας τετράμηνο του 2024), με αύξηση από τις ευρωπαϊκές χώρες και τις Ηνωμένες Πολιτείες.

«Βλέπουμε επίσης μεγάλο ενδιαφέρον ταξιδιωτών από τα Βαλκάνια, όπου η Hilton επίσης έχει ισχυρή παρουσία και αναγνωρισιμότητα. Αυξανόμενες ευκαιρίες καταγράφονται και στην Ελλάδα από τη διεθνώς αναδυόμενη τάση του “bleisure” ταξιδιού, όπου οι επισκέπτες μπορούν να συνδυάσουν εργασία με αναψυχή, βιώνοντας και την τοπική κουλτούρα κατά τη διάρκεια των επαγγελματικών τους ταξιδιών. Ενα τέτοιο παράδειγμα αφορά περιοχές με ζωντάνια όπως στα βορειοδυτικά της Κρήτης, όπου λανσάραμε ένα boutique ξενοδοχείο κάτω από το brand των Tapestry, σχεδιασμένο να καλύπτει παράλληλα τις ανάγκες επαγγελματιών σε συνδυασμό με την ανάγκη για μια χαλαρωτική απόδραση καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
Ενώ η υψηλή εποχικότητα παραμένει, παρατηρούμε μια τάση στα ξενοδοχεία να αρχίζουν να παρατείνουν τη λειτουργική τους περίοδο έως τον Νοέμβριο, προσφέροντας στους επισκέπτες περισσότερες ευκαιρίες να εξερευνήσουν την Ελλάδα κατά τους ηπιότερους φθινοπωρινούς μήνες. Η Hilton σκοπεύει να εισαγάγει κι αυτή πρόσθετες επιλογές όλο τον χρόνο, με εμπειρίες που εκτείνονται πέρα από την καλοκαιρινή περίοδο».

Διαβάστε ακόμη 

«Ρίχνει αυλαία» το ΤΧΣ – Οι δύο εκκρεμότητες (Αττικής – ΕΤΕ) και η επόμενη ημέρα για τους εργαζόμενους

Real Consulting: Το χρονοδιάγραμμα της μετάταξης και οι προτεραιότητες της διοίκησης

Εφορία: Χιλιάδες φορολογούμενοι καλούνται για συμπληρωματική φορολογική δήλωση

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ