search icon

Επενδύσεις

«Πράσινο» στο επενδυτικό πλάνο άνω των 8 εκατ. για τη μαρίνα Φλοίσβου της LAMDA

Ποιες άλλες μαρίνες εγκρίθηκαν και ποιες απορρίφθηκαν στο πλαίσιο των δράσεων του Ταμείου Ανάκαμψης που «τρέχει» το υπουργείο Τουρισμού

Η Μαρίνα Φλοίσβου, υπό τη διαχείριση της LAMDA Development και με ένα πλάνο αναβάθμισης 8,16 εκατ. ευρώ είναι μεταξύ των επενδυτικών σχεδίων που έλαβαν το «πράσινο φως», στο πλαίσιο των εγκριτικών αποφάσεων του υπουργείου Τουρισμού για τα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης που αφορούν την αναβάθμιση των τουριστικών λιμένων. Αντίθετα, απορρίφθηκαν οι αιτήσεις ενίσχυσης των επενδυτικών σχεδίων του δήμου Γλυφάδας, επίσης στην Αθηναϊκή Ριβιέρα, αλλά και εκτός Αθηνών στο Ναύπλιο και την Εύβοια.

Ειδικότερα όσον αφορά τη Μαρίνα Φλοίσβου της LAMDA Flisvos Marina Α.Ε., με απόφαση της υπουργού Τουρισμού κ. Ολγας Κεφαλογιάννη εγκρίθηκε η αίτηση ενίσχυσης του επενδυτικού σχεδίου για την αναβάθμιση υποδομών του υφιστάμενου τουριστικού λιμένα, στο πλαίσιο της δράσης για την «Τουριστική Ανάπτυξη» του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Στο έργο εντάσσεται μεταξύ άλλων, η κατασκευή, επέκταση, εκσυγχρονισμός κτιριακών εγκαταστάσεων – εκσυγχρονισμός Πύργου εποπτείας ελλιμενισμού σκαφών – Αναβάθμιση WC κοινοχρήστων εμπορικού, οι κατασκευές διασφάλισης της προσβασιμότητας σε ΑΜΕΑ, η αγορά, μεταφορά και εγκατάσταση εξοπλισμού στον βαθμό που εξυπηρετεί τις ανάγκες των δραστηριοτήτων που καθιστούν τον λιμένα είτε αθλητική υποδομή, είτε πολυλειτουργική (π.χ. επενδύσεις σε μηχανολογικό εξοπλισμό με μειωμένη κατανάλωση ενέργειας κ.α.), οι επενδύσεις για την αναβάθμιση του περιβάλλοντος χώρου και πρασίνου με φυτεύσεις, οι επενδύσεις σε ΑΠΕ στο χερσαίο χώρο και σε κτίρια, εγκαταστάσεις ΑΠΕ σε πλωτές εξέδρες στην θάλασσα ζώνης δικαιοδοσίας του λιμένα κ.α.. Ως ημερομηνία λήξης του έργου ορίζεται το τέλος του 2025, ενώ με βάση την απόφαση, ο εγκεκριμένος προϋπολογισμός αντιστοιχεί σε 8,156 εκατ. ευρώ με ποσοστό ενίσχυσης στο 63,24% (5,16 εκατ. ευρώ δημόσια δαπάνη και 2,3 εκατ. ευρώ ιδιωτική).

Στην Αθηναϊκή Ριβιέρα απορρίφθηκε η έτερη αίτηση ενίσχυσης του επενδυτικού σχεδίου για την «Αναβάθμιση τουριστικών λιμένων δήμου Γλυφάδας», όπου ως δικαιούχος ήταν ο ίδιος ο δήμος Γλυφάδας. Η απόφαση, ως προς τους απορριπτικούς λόγους, αναφέρεται σε επιμέρους ζητήματα σχετικά με την απόφαση χωροθέτησης και απόφαση ή σύμβαση παραχώρησης (οι λιμένες που ανήκουν στην δικαιοδοσία του δήμου Γλυφάδας δεν διαθέτουν χωροθέτηση σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.2160/93), την άδεια ή έγκριση λειτουργίας του τουριστικού λιμένα, τον ειδικό κανονισμό λειτουργίας, την απόφαση της έγκρισης περιβαλλοντικών όρων εν ισχύ ή αίτηση ανανέωσης της, την υποβολή των οριστικών μελετών στην αρμόδια αδειοδοτική αρχή κ.α..

Στις λοιπές απορριπτικές αποφάσεις, εκτός Αττικής, δεν προχώρησε η αίτηση του δήμου Μαντουδίου Λίμνης Αγίας Αννας για το επενδυτικό σχέδιο που αφορούσε το καταφύγιο τουριστικών σκαφών στις Ροβιές για το οποίο, όπως αναφέρεται μεταξύ άλλων, δεν τεκμηριώνεται ο πολυλειτουργικός / αθλητικός χαρακτήρας της επένδυσης, ούτε η βιωσιμότητα της επένδυσης (με έναν προϋπολογισμό έργου στα 4,83 εκατ. ευρώ) ή το ποσό της ιδίας συμμετοχής και οι πηγές κάλυψής της, επιπλέον δεν περιλαμβάνονται δαπάνες που αφορούν κατασκευές δισαφάλισης της προσβασιμότητας σε ΑΜΕΑ και ευπαθείς ομάδες κ.ο.κ..

Απόρριψη και για το επενδυτικό σχέδιο για την κατασκευή της μαρίνας Ναυπλίου με δικαιούχο τη Νafplio Marina MAE κατόπιν του ελέγχου πληρότητας της αίτησης ενίσχυσης. Όπως προέκυψε, μεταξύ άλλων, η εταιρεία έχει υπογράψει σύμβαση ΣΔΙΤ για το έργο «Μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, λειτουργία, τεχνική ειαχείριση και εκμετάλλευση του τουριστικού λιμένα (Μαρίνας) Ναυπλίου» στις 8/4/2023 (δηλαδή πριν την αίτηση στο Πρόγραμμα Κρατικής Ενίσχυσης «Αναβάθμιση Τουριστικών Λιμένων»), στο πλαίσιο της οποίας έχει αναλάβει ως παραχωρησιούχος τη νομική υποχρέωση κάλυψης με ίδια ή δανεικά κεφάλαια της υλοποίησης του φυσικού αντικειμένου. Δεδομένου του παραπάνω, δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις- η ενίσχυση δηλαδή αυτή δεν έχει χαρακτήρα κινήτρου, αφού η αιτούσα επιχείρηση θα αναπτύξει ούτως ή άλλως την συγκεκριμένη δραστηριότητα / έργο καθώς το φυσικό αντικείμενο του έργου ΣΔΙΤ και του έργου που έχει υποβληθεί προς χρηματοδότηση στο πλαίσιο της πρόσκλησης του Υπουργείου Τουρισμού, ταυτίζεται στο σύνολό του. Επιπλέον, το επενδυτικό σχέδιο δεν πληροί το κριτήριο της προσβασιμότητας ώστε να μην δημιουργούνται διακρίσεις σε βάρος ευπαθών ομάδων. Πάντως, υπάρχει πάντα το δικαίωμα ένστασης από το φορέα της επένδυσης ώστε να προβάλλει τις αντιρρήσεις του με βάση και τις προδιαγραφές της προκήρυξης.

Αντίθετα, στις αποφάσεις που έλαβαν το «πράσινο φως» περιλαμβάνονται η έγκριση της αίτησης ενίσχυσης του επενδυτικού σχεδίου από πλευράς του Δημοτικού Ταμείου Σκοπέλου για τη βελτίωση των υφιστάμενων υποδομών τουριστικού αγκυροβολίου στη θέση Εληος στο Νέο Κλήμα, με ένα συνολικό εγκεκριμένο προϋπολογισμό στα 3 εκατ. ευρώ και ποσοστό ενίσχυσης στο 83,68%.

Στη Δυτική Ελλάδα εγκρίθηκε το επενδυτικό σχέδιο για την αναβάθμιση του υφιστάμενου τουριστικού λιμένα στην Πρέβεζα, με δικαιούχο την «Κλεοπάτρα Μαρίνα Α.Ε.» και εγκεκριμένο συνολικό προϋπολογισμό 2,82 εκατ. ευρώ και ποσοστό ενίσχυση στο 80%. Στο έργο περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων επενδύσεις σε μηχανολογικό εξοπλισμό με μειωμένη κατανάλωση ενέργειας, δαπάνες πάγιου εξοπλισμού μηχανοργάνωσης των υποδομών της επιχείρησης, επενδύσεις για την αναβάθμιση του περιβάλλοντος χώρου και πρασίνου με φυτεύσεις αλλά και δράσεις εξοικονόμησης ύδατος με συστήματα αφαλάτωσης / ώσμωσης κ.λ.π..

Διαβάστε ακόμη

«Καρφώνει» ο ένας την παράλια του άλλου στο MyCoast

Αλέξης Αλεξίου (Cenergy Holdings): Ετοιμη για το άλμα στην αμερικανική αγορά

ΥΠΕΘΟ: Χωρίς χαρτόσημο 3,6% οι τόκοι στα ενήμερα δάνεια

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version