search icon

Επενδύσεις

Περιστέρης: Μετατίθεται για το 2025 η παράδοση Αττικής Οδού και Εγνατίας στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Το rοad map των χρυσών παραχωρήσεων και ο ΒΟΑΚ - Στο α΄ τρίμηνο του 2025 η πολεοδομική άδεια για το Ελληνικό - Ενδιαφέρον για έργα 2 έως 3 δισ. εκτός Ελλάδας

Επιμηκύνεται όπως αναμενόταν το χρονοδιάγραμμα για την παράδοση της Αττικής Οδού και της Εγνατίας στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ καθώς οι δύο διαγωνισμοί του ΤΑΙΠΕΔ που τάραξαν τα νερά λόγω των πολύ υψηλών τιμημάτων, προβλέπεται να ολοκληρωθούν από τη νέα χρονιά.

Όπως εκτίμησε χθες στην τακτική γενική συνέλευση των μετόχων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ο επικεφαλής του ομίλου κ. Γιώργος Περιστέρης, η Αττική Οδός θα παραδοθεί στην  εταιρεία στο τέλος του πρώτου τριμήνου του 2025 και όχι τον Οκτώβριο του 2024 που λήγει η υφιστάμενη σύμβαση. Ο  κ. Περιστέρης, διευκρίνισε ότι  η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είναι έτοιμη χρηματοδοτικά, οργανωτικά και τεχνικά για να παραλάβει την Αττική Οδό. Όμως ο χρόνος που η πολιτεία θα χρειαστεί για να προετοιμάσει το έδαφος και να κλείσει τις εκκρεμότητες  θα είναι μεγαλύτερος. Για το θέμα είχε τοποθετηθεί πρόσφατα και ο υφυπουργός Υποδομών κ. Νίκος Ταχιάος, λέγοντας ότι ο αστικός δρόμος θα παραδοθεί στην ώρα του στο ελληνικό Δημόσιο, το οποίο θα εισπράττει τα έσοδα από τα διόδια,  αλλά θα χρειαστεί ένα μεταβατικό στάδιο μέχρι να περάσει στο νέο παραχωρησιούχο, το οποίο προσδιόρισε χθες ο κ. Περιστέρης.

To πιθανότερο είναι ότι θα υπάρξει συμφωνία μεταξύ κυβέρνησης και νυν παραχωρησιούχου (ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, ΑΒΑΞ) ώστε να αναλάβει τη λειτουργία του αυτοκινητόδρομου για όσο διάστημα χρειαστεί με τις εκτιμήσεις της αγοράς να προεξοφλούν μεγαλύτερες καθυστερήσεις στον χρόνο παράδοσης από το εξάμηνο που προβλέφτηκε χθες.

Το roadmap για Εγνατία – ΒΟΑΚ – Ελληνικό

Σε ανάλογη πορεία κινείται και η άλλη μεγάλη σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού. Η διοίκηση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δήλωσε χθες ότι αποτελεί έναν πολύ δύσκολο οδικό άξονα που έχει κατασκευαστεί πριν αρκετά χρόνια και  επισήμανε ότι όσο το έργο ήταν στην εποπτεία του Δημοσίου δεν τηρούνταν όλες οι διαδικασίες με μεγάλη ακρίβεια κάτι που θα χρειαστεί να συμβεί τώρα που το έργο περιέρχεται σε ιδιώτη. Στο πλαίσιο αυτό προβλέπεται ότι η σύμβαση παραχώρησης θα περάσει στα χέρια της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ το πρώτο εξάμηνο του 2025.

Σχετικά με το Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης ο κ. Περιστέρης ανάφερε ότι ο διαγωνισμός ολοκληρώνεται και ότι αυτό το διάστημα παραδίδονται τα χρηματοδοτικά έγγραφα. Από κει και πέρα εκτίμησε ότι είναι θέμα της πολιτείας πότε θα ξεκινήσει η σύμβαση παραχώρησης λέγοντας ότι στην περίπτωση του ΒΟΑΚ τα πράγματα είναι πολύ πιο εύκολα γιατί πρόκειται για μια καινούργια  παραχώρηση.

Σε ότι αφορά την ανάπτυξη του ολοκληρωμένου τουριστικού συγκροτήματος στο Ελληνικό, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ολοκλήρωσε την κατασκευή  των πασάλων, θα συνεχίσει με τα έργα της θεμελίωσης με στόχο την έκδοση της πολεοδομικής άδειας το πρώτο τρίμηνο του 2025. Η έναρξη της λειτουργίας τοποθετείται σε 3 με 3,5 χρόνια δηλαδή προς 2028 -2029.

Εξωτερικό

Η διοίκηση του κατασκευαστικού ομίλου ρωτήθηκε χθες και για τα έργα που θα διεκδικήσει εκτός Ελλάδας.  Για αυτά ο κ. Περιστέρης διευκρίνισε ότι δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα καθώς ο  προγραμματισμός για συμβάσεις  παραχωρήσεων σε Βουλγαρία και Ρουμανία δεν υλοποιήθηκε  λόγω κυβερνητικών καθυστερήσεων και χωρίς να είναι σαφές ποιος είναι ο νέος σχεδιασμός. Όπως είπε, η τελευταία κυβέρνηση της Βουλγαρίας εργάστηκε  μεθοδικά για να καθοριστεί το νέο πλαίσιο επισημαίνοντας ότι τα έργα παραχώρησης που θα μπορούσε να διεκδικήσει ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στην περιοχή είναι επενδυτικής δαπάνης 2 με 3 δισ.

Απόβλητα και ύδατα

Ενεργό ρόλο επιδιώκει ο όμιλος και στα έργα απορριμμάτων. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναλαμβάνει τη μία από τις δύο μονάδες διαχείρισης στερεών αποβλήτων της Θεσσαλονίκης και βρίσκεται σε θέση μάχης για να διεκδικήσει τα αντίστοιχα έργα που θα  δημοπρατηθούν στην Αττική, τα οποία εκτιμάται ότι θα βγουν σε διαγωνιστική διαδικασία την επόμενη χρονιά.

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε χθες η διοίκηση  στην διαχείριση των υδάτινων πόρων λέγοντας ότι στην Ελλάδα αφήνουμε το νερό και χύνεται στη θάλασσα και μετά κάνουμε γεωτρήσεις με πολύ μεγάλο ενεργειακό κόστος. «Πρέπει να γίνονται έργα συλλογής των υδάτων που χύνονται στη θάλασσα αλλά και έργα αντιμετώπισης της λειψυδρίας στις μεγάλες πόλεις αλλά και στα νησιά» είπε ο κ. Περιστέρης. Λόγω της κλιματικής αλλαγής όπως τόνισε αυτό είναι ένα θέμα που έρχεται στο προσκήνιο επιτακτικά γι’ αυτό και η πολιτεία θα χρειαστεί να λάβει μέτρα για να αντιμετωπίσει το μεγάλο αυτό πρόβλημα.

Διαβάστε ακόμη

«Νεώριον Συμμετοχών»: Βγαίνουν στο σφυρί τον Ιούλιο τα «ιμάτιά» της στη Σύρο (pics)

Επιστολή Στυλιανίδη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων

Οι βουλευτές, η Πρόεδρος και ο Επίτροπος, τα μυστήρια της Υδρας, το ξεκατίνιασμα των Συριζοτρόλ, οι επενδύσεις των Public και το Ελληνικό, το τσέχικο ενδιαφέρον για την ΕΑΣ

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version